Нещо сгафих

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Нещо сгафих

Мнение от methodboy » 27 дек 2006, 14:01

Сменях горивен филтър исега не мога да я запаля. Системата е CAV. Има четири уплътнения за които много внимавах да не им сменя местата. Много ме е яд. Давайте акъли.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 дек 2006, 14:08

Напомпи ли черното бутонче върху корпуса на филтъра докато стане твърдо? Аз даже правя така - изваждам щуцера на изходящото маркуче и помпя докато от тръбичката не бликне нафта. После слагам обратно маркучето, напомпвам още 2-3 пъти и влизам вътре да паля. Обикновено пали без проблеми.

П.П. подложи под тръбичката някакъв парцал или подходящ съд за да не омазва всичко отдолу с нафта. :idea:
Изображение

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 27 дек 2006, 18:35

Това с помпата го пробвах(имам книга за автомобила, прочетох преди да го разглабям). Мисля че някое уплътнение не съм го поставил на мястото му или като съм затварял се е разместило. Спомняш ли си къде има уплътнения, ако си спомняш. Едно под филтъра, едно над него на шпилката другите две, като еднотов горната част, където натягам, а другото имаше издълбано на шпилката. Като го свалях смъкнах само 3 уплътнителя.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 27 дек 2006, 22:02

Ами и при мен когато сменям филтър и дръпне въздух въртя здраво. Аз нямам и ръчна помпа... Та по въпроса за уплатненията... при мен се отвива само филтъра и се заменя с нов..... няма никакви други оплътнения освен тези който са си на филтъра.....

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: Нещо сгафих

Мнение от snaiperisto » 28 дек 2006, 01:56

methodboy написа:Сменях горивен филтър исега не мога да я запаля. Системата е CAV. Има четири уплътнения за които много внимавах да не им сменя местата. Много ме е яд. Давайте акъли.

Ако се беше разровил у форума щеше да разбереш че имах абсолютно същия проблем (даже по тежък , ама ти не изпускай шпилката в смукателния колектор).

Та , след като помпах като луТ сума време и свалях 100 пъти филтъра за да проверявам уплътненията , подходих "кардинално" : метнах ласото на Хюндая (това е по добрия автомобил , ако не знаеш..) и последва яко дърпане , след около 500 метра Фордо запали и ... това беше , нема ядове.

А преди това "утепах" два кумулатора.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 29 дек 2006, 00:10

и моя форд запали така след основния ремонт..самоче аз съм бензин и съм друга кола.. ама кат го метнахме на един пасат.. Сиерата като я включих на 3-та .. пасата малко му оставаше да дигне предница...
Нещеше да го изкара проклетия въздух.. ниски бяха оборотите които правеше стартера спрямо тези които бяха нужни да запали....

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 29 дек 2006, 11:16

Mondeo-то има редуктор на стартера и не ми се вярва. Утре ще го разглобя отново и мисля да сложа част от старите уплътнения. Когато го поставях напълних горивния филтър с нафта, и запали. Газ до 3000 оборота и взех че куснах след 10 секунди газта и изгасна. За това време трябваше да подкачи гориво. Затова си мисля че не съм направи нещо както трябва. Утре се надявам да да си запаля колата. Стискайте палци.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 дек 2006, 11:23

Има едни спейчета за улесняване на паленето (старт пилот май се казваха), особено след основен реморт. Пръска се в тръбата за въздух след въздушния филтър, но не много, защото съдържа етер.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 29 дек 2006, 11:33

methodboy написа:...си мисля че не съм направи нещо както трябва. Утре се надявам да да си запаля колата. Стискайте палци.
Да не би случайно да си разменил местата на маркучета за влизане и излизане на нафтата? Толкава ненадейно да ти угасне колата и да умре?! :shock: Струва ми се че причината няма да е някаква сериозна, по-скоро нещо дребно (и куриозно :wink: ).
Успех!
Изображение

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 29 дек 2006, 11:37

В краен случай върни стария филтър да видиш с него поне ще работи ли мотора. Ако със стария работи, а с новия не това вече ще е голям хикс. Да нямат някакви предпазни тапи или нещо такова тея джаджи?
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 29 дек 2006, 11:55

Да не си го сложил обратно :)))) Има си стрелкичка която показва посоката на горивото :))) Той и dundee това предполага :P
Изображение

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 29 дек 2006, 14:20

Не съм го обърнал няма посока а се притиска (не се навива), не съм сбъркал и маркучите понеже не ги свалих идватаасамо единия. Единствено ме притеснява уплътнението на шпилката което беше с по-малък диаметър от това което сложих. Утре ще го върна това уплътнение. Стига времето да ми позволи.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 29 дек 2006, 14:37

methodboy написа:Това с помпата го пробвах(имам книга за автомобила, прочетох преди да го разглабям). ....
.. и така не разбрах какво точно си пробвал !?

ако системата е херметична бутона на помпичката (в/у филтъра) е много твърд и не може да се натиска !

ако е мек (след смяна на филтър, празен резервоар ..., дупки ...), след 4-5 натискания се втвърдява .... ако пак омеква значи си смуче въздух !

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 29 дек 2006, 17:58

Dundee написа:Напомпи ли черното бутонче върху корпуса на филтъра докато стане твърдо? :
Ето това пробвах

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 01 яну 2007, 14:29

Запалих :D Малко зор беше но успя на дърпане. Като причина за предните неуспешни опити с мисля че беше едното уплътнение(може да се отбележи "на който не му мината през главата му минава през краката"). Беше се нагълтала яко с въздох. Сега го изкарахме и няма грижи.

slawitoo
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 18 авг 2012, 17:41
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8TD
Status: Извън линия

Re: Нещо сгафих

Мнение от slawitoo » 26 авг 2012, 15:18

Аз също смених горивният филтър,даже цялото тяло(сега съм с цял филтър дето се навива,не с елемент).Обезвъздуших филтъра и нямам течове никъде(уж).Обаче няма палене,само с дърпане и след като изгася не ще да пали на стартер.Друго,когато двигателят работи понякога се форсира и то доста и с малко гас се стабилизира.Не зная какви са тези аномалии.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта