Нещо не е както трябва

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Нещо не е както трябва

Мнение от methodboy » 03 яну 2007, 19:35

За горивния филтър си говорихме, но пак не е както трябва цялата картинка. Сутрин прави магарии (Mondeo TDI`94 дизел). Пали от четвърт оборот но държи много ниски обороти за около 10-тина секунди. Трябва да и се помага с педала на газта. Вече съм сигурен че не е от филтъра, изключвам компресия зашото не върти много, изключвам и подгрев понеже след като си захапе нормалните обороти няма грижи дори и след 7-8 часа. Мисля си за гълтане на въздух. На четвърти цилиндър тапата за неизгорялата нафта която се връща в резервара я няма а някои тапанар е набил клечка (имаше такава тема за 1.6 дизел някъде). Другото ми предположение е щуцера на горивния филтър, понеже много лесно излиза единия докато другия се отказах да го вадя при смяната на горивния филтър. Трето предположение боклук от стария филтър да е задръстил нещо. Изключвам клапана на помпата понеже си цъка както. Давайте акъли. Предварително глагодаря.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо не е както трябва

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2007, 22:18

ako e въздух, проблемът трябва д аизчезне веднага след леко форсиране за секунда-две. а и няма да пали лесно. вероятно е има нещо с неработещ авансатор/обогатител - каквото има на мондеото

bobios
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 27 сеп 2006, 19:09
Модел на автомобила: mondeo tdi
Местоположение: vidin
Status: Извън линия

Мнение от bobios » 03 яну 2007, 23:03

при мен е сащтото и модела и проблема и е от обогатитела. Тои се задеиства от жило кото се намира под термостата това регира на топлината на охладителната течност такова става и от фрнски ажтомобил ''дизел'' че инече ново само оригинална част и означава130лв. Аз утре имам оговорка да го сменя

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 04 яну 2007, 03:32

при мен го има същото само че ако е студено го прави това нещо Ford Escort 1.8 TDi

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 04 яну 2007, 10:10

Да, и на моя 1.8Д като стана студено почна да го прави... Е, не за 10 секунди, а за 2-3.
За съжаление обаче нищо не вдянах от обяснението на bobios. При студен старт температурата на охладителната течност е теоретически равна на околната, така че не виждам как това жило може да реагира на нея. Освен това, извинявам се за глупавия въпрос, ама дизелите имат ли обогатител?

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 04 яну 2007, 11:07

Явно повечето сме така... И при мен са много ниски когато е по-студено за наколко секунди, а корекцията на оборотите при студено ми работи (вдигат се около 1000 след изв. време). Но имам следните наблюдения: всеки път когато запаля независимо дали е топъл или студен дв-ля след няколко сек. се чува "цъкане" на някакво реле и оборотите леко се вдигат съответно осветлението леко се засилва(т.е. отпада мощен ел. консуматор). Релето за подгряване го изключвам, защото го чакам да изключи преди да завъртя, остава нещо свързано със зареждането на акумулатора.

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

цъкане

Мнение от tata1971 » 04 яну 2007, 13:44

Това цъкане е от релето за накалните свещи.Като изгасне лампичката за подгрева и стартираш Д. релето задържа няколко секунди още включени накалните свещи/дизел е това/ и след изкл.
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 04 яну 2007, 16:44

Здравейте,за първи път съм във форума и искам да допълня колегата.
При паленето на двигателя подгряващите свещи отново се включват за 7-10с.Това е големимият консуматор ,който се изключва...
При студено време и аз/ЕСКОРТ1,8D/леко вдигам оборотите с педала ,за да запаля успешно.

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от bobsan81 » 04 яну 2007, 18:03

карам ескорт 96 година и ми прави същия номер когато е студено подгрявам и започвам да паля малко преди релето да изключи а не когато ми загасне лампата на таблото. Двигателя пали почти от четвърт но даржи около 500 оборота след което подавам гас и го даржа на околко 1500 оборота за 2-3 секунди и проблема се оправя. Не че не мога да карам така но все пак ако някой знае точно какъв е проблема ще му бъда благодарен ако отговори

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 04 яну 2007, 18:39

Да но при мен го прави само при първия старт. След 7 часа я пробвах пали без грешка. А и при този първи старт педала на газта е до дупка за да държи 300-400 оборота. През тия 10-тина секунди не може да се форсира затова си мисля че е въздух. Утре вземам пари и мисля да я закарам на сервиз, само не зная как ще констатират проблема като колата работи перфектно след като я запаля веднъж.

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от bobsan81 » 04 яну 2007, 18:59

абсолютно същия проблем е и при мене. След като поработи малко и я загася а после я запаля отново проблема изчезва и си работи без проблеми

bobios
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 27 сеп 2006, 19:09
Модел на автомобила: mondeo tdi
Местоположение: vidin
Status: Извън линия

Мнение от bobios » 05 яну 2007, 22:36

bobios написа:при мен е същото и модела и проблема и е от обогатитела. Той се задейства от жило което се намира под термостата това реагира на топлината на охладителната течност такова става и от френски автомобил ''дизел'', че иначе ново само оригинална част и означава130лв. Аз утре имам уговорка да го сменя

Оказа се, че нестава от френско :(
Drake написа:Да, и на моя 1.8Д като стана студено почна да го прави... Е, не за 10 секунди, а за 2-3.
За съжаление обаче нищо не вдянах от обяснението на bobios. При студен старт температурата на охладителната течност е теоретически равна на околната, така че не виждам как това жило може да реагира на нея. Освен това, извинявам се за глупавия въпрос, ама дизелите имат ли обогатител?

Като е студена жилото стои опънато, като завърти топла вода започва да отпуска жилото.

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 06 яну 2007, 00:13

bobios написа:Като е студена жилото стои опънато, като завърти топла вода започва да отпуска жилото.
Все още не разбирам - при работа на двигателя за 10-ина секунди едва ли охладителната течност се стопля дотолкова, че да влияе чак толкова осезаемо на някакво жило. При всички писали дотук проблемът е в първите няколко секунди след студен старт

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 06 яну 2007, 09:29

Все още не разбирам - при работа на двигателя за 10-ина секунди едва ли охладителната течност се стопля дотолкова, че да влияе чак толкова осезаемо на някакво жило. При всички писали дотук проблемът е в първите няколко секунди след студен старт
Правилно само при студен старт, само дето няма смисъл да си чешем езиците с глупости. Нека някой каже как е решил проблема и колко му е струвало.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 06 яну 2007, 11:50

Четейки написаното дотук виждам, че на всички не ни работи обогатителя.... Имам следната идея. Нали на същото лосче на помпата е закачено и жилото на принудително вдигане на оборотите при включване на климатика ( според колеги и при включване на задна - при мен на задна не реагира ). Та там имаме ел. клапан който пуска вакуум към едно мехче свързано с жилото вдигащо оборотите. Ако някой знае каква е температурата на сработване и на изключване на обогатителя с малко електронока може да се вземе сигнал от датчика за температурата на мотора и да се командва този клапан. Ефекта ще е същия, а цената символична.

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 06 яну 2007, 17:55

Пичове днес разгледах това което ми описахте и резултата е има резон в цялата работа но не и при мен. Жилото не е закачено никъде, стига до планката минава през един отвор в нея но не се закача по никакъв начин. И това е така откакто съм я купил. и си мисля че не ми е от там проблема.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 06 яну 2007, 22:19

Ами ако не е закачено никъде, занчи, че със сигурност не работи - следва, че нямяш стабилни ниски обороти когато колата е студена. Попринцип преминава през планката и има механична стопорка с болт само върху жилото. Настройката е при топъл мотор се оставя около 1 милиметър хлабина между стопорката на жилото и планката на помпата.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 07 яну 2007, 11:45

Мисля, че имам решение ( поне за себе си ) на проблема с нислите обороти и незадействащия се обогатител.......
Просто ще командвам вакуумния клапан за вдигане на оборотите при пускане на климатика с помощта на едно реле за време ( за около 2 минути - при мен е пре достатъчно за да си влезе мотора в рейим ) и ще се задейства при всяко палене на колата - без значение топла или студена, но пук за 2 минути няма да изгори 1 тон нафта :lol: . Разбира се и климатика ще си командва клапана през друго реленце за да са независими подаваните токове един от друг. Да не говорим че това е система която е нужна преди всичко ( да не кажа и само ) през зимата, а тогава климатика не се ползва ама никак.... :lol: . За целта ще са ми нужни 2 микро релета и едно реле за време. Нищо повече.

Дайте и други идеи......

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 07 яну 2007, 13:34

Маи само моя обогатител работи!При мен колата пали и заработва на 800 оборота,и след 7,8 секунди като изчезне големия консуматор за които се предполага че е релето за свещите ,двигателя вдига оборотите на 900!Първите 6,7 минути докато достигне някаква твмпература двигателя работи доста шумно,и при достигане на съответната температура рязко започва да работи както трябва(обогатителя се изключва)

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 07 яну 2007, 17:44

И при мен работи. При сегашните слаби студове, след като запаля, за 2-3 секунди двигателят работи нестабилно и се тресе, после се стабилизира и оборотите са 850-900, а след като цъкне релето за свещите се вдигат на 1100-1200. След около минута-две почват постепенно да падат.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта