Facebook

 
Гласувайте за нас в .: BGtop.net :.

Предни лагери и начина им на монтаж

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Правила на форума
===============
Неспазването на ПРАВИЛАТА във форума може да доведе до заключване и/или изтриване на теми и мнения. Полезно е да прочетете и КАК ДА ЗАДАВАМЕ ВЪПРОСИ, ТАКА ЧЕ ДА ПОЛУЧИМ ОТГОВОР

Предни лагери и начина им на монтаж

Мнениеот J6B на Вто 23 Яну, 2007 14:03

Та от известно време забелязвам ,че на десен завой отпред в вляво почва да ми бучи лагера,някой път и на равен път за кратко 2-3 секунди,но повечето при завой на дясно.Това ми се случва през 2-3 дена не е постоянно.Та затова започнах да питам на различни места за цени и модели.В Пловдив ми казват цени от 45 за произведен в европейския съюз,50 за skf и 55 за немски уж.До сега с лагер не съм се занимавал и затова поразпитвам в магазините,разбрах ,че са два броя и ме загна малко да разбера как така два броя.Отворих микрокат и забелязах че единия е от страната на карето а другия от страната на джантата,майче са еднакви поне от снимките в микрокат.Мислех си по пътя да си ги сменям сам,но не ми е ясно дали се сваля цялата главина или намясто както си е с амортисиора така се работи,някой правил ли е тази процедура в домашни условия,как се вади лагера,със скоба ли или може и по друг начин,плаша се само от ваденето а не от набиването,мисля с едно дървено трупче ще стане безболезнено.Ходя вече до Плевен два пъти с този лагер и всеки път преди да тръгна правя две молитви и тогава тръгвам,ама вече трябва да го сменям, защото преди малко като навих на един завой наляво и отпред нещо припука на 3-4 пъти,приличаше на трошене на съчми.Та ако някой е сменял сам и го е направил ще му бъда благодарен ако даде малко помощ..защото от майстори съм наплашен...
Сега видях на сайта на мотофое че е 40 лв,само немога да се ориентирам и двата или единия,каталожен номер 6553708


Аватар
J6B
потребител
потребител
 
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 15 Май, 2006 2:01
Местоположение: Plovdiv
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA

Мнениеот Dundee на Вто 23 Яну, 2007 15:07

Брат ми по едно време сменяше съм почти всяка седмица, но на Орион. Ще му кажа да погледне тая тема и да обясни, ако му се занимава. Със сигурност не е много трудно и става пред блока. Някакви 35 лв. ми се въртят в главата за цена. При последната смяна намери в един магазин за руски лагери за под 10 лв. ако не се лъжа. Май още кара с тоя руския лагер.
Не се бави с оправянето на лагера, щото брат ми отлага, отлага и накрая се изръси 150 лв. за пътна помощ като му блокира колелото посред път.
Изображение


Аватар
Dundee
потребител
потребител
 
Мнения: 864
Регистриран на: Нед 22 Яну, 2006 15:48
Местоположение: Ловеч
Модел на автомобила: Mondeo Ghia 2.2 TDCI 06
Местоположение: София

Мнениеот hitman на Вто 23 Яну, 2007 16:29

Много е важно при монтажа да се затегнат правилно защото ако се стегнат повече или по-малко се износват много бързо


Аватар
hitman
потребител
потребител
 
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 15 Окт, 2006 19:44
Модел на автомобила: Ford Escort MK3 XR3

Мнениеот hvg на Вто 23 Яну, 2007 20:27

Не се подлъгвай от цените, на мене в 3 магазина ми вадят каталози, този модел форд, този лагер, тая цена и накрая трите различни и нищо общо с тоя на мойта кола, най важното е самия лагер да е точно същия като твоя защото те продават лагери точния размер (вътрешен и външен) обаче има разминаване в широчината или на вътрешната или на външната черупка и от там ти почват проблемите, семерините не пасват както трябва влиза какво ли не, не може да се затегне главината колкото трябва от тука се получава разминаване със спирачния апарат, търкане и ред такива и затова ги сменях всяка седмица :cry: . За самата смяна философията не е толкова голяма с подходящи инструменти, развиваш централната гайка, разкачаш биалетката, шарнира и спирачния апарат. Избиването също е лесно само вътрешната част на стария лагер може да те затрудни и понякога се налага да се използват и режещи инструменти. Мога да ти пожелая само успех в търсенето в морето от части менте, аз от толкова смени накрая си реших проблема генерално като смених цялата предница и двигателя за по интересно :lol:

P.S. добрите лагери трябва да са около и малко над 50 лв. (става въпрос за двойката лагери на едната главина)


Аватар
hvg
потребител
потребител
 
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 22 Яну, 2006 15:12
Местоположение: Ловеч
Модел на автомобила: ФОКУС 1.8TDDI '02,ФИЕСТА 1.1mi '94

Мнениеот J6B на Вто 23 Яну, 2007 21:16

благодаря ви много за отговорите,значи да взимам skf-то или немския за 55 лв комплекта.Ще гледам утре да го взема и евентуално четвъртък ще го почна по от ранко да не стане така да затъмнея.А стягането колко да е ,до откат или с малко луфт...


Аватар
J6B
потребител
потребител
 
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 15 Май, 2006 2:01
Местоположение: Plovdiv
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA

Мнениеот hvg на Сря 24 Яну, 2007 11:53

Ако всичко е наред при правилно стягане трябва да се стегне до белега от старата гайка ако си я ползваш нея, защото нормално комплекта трябва да има нова гайка, грес, семерини абе както си му е реда. В никакъв случай не презатягай и луфт не трябва да има, презатягането ще го усетиш като завъртиш колелото и се върти нормално без да затяга :!:
Последна промяна hvg на Сря 24 Яну, 2007 11:57, променена общо 1 път


Аватар
hvg
потребител
потребител
 
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 22 Яну, 2006 15:12
Местоположение: Ловеч
Модел на автомобила: ФОКУС 1.8TDDI '02,ФИЕСТА 1.1mi '94

Мнениеот carrot на Сря 24 Яну, 2007 11:55

Цените наистина са около 50 лв за хубав комплект, НО и калпавите се опитват да ги пробутват на подобна цена 45-50 лв :evil:. Внимавай с тоя "немския" - да не е OPTIMAL или друга световноизвестна марка :wink:. Най-добре се разходи до МП и провери на място какво ще ти кажат, ако верно е 40 лв...зимай и за резерва :D. А, и не забравяй да подшушнеш и тук :).
За стягането - метни едно око в Haines-a!


carrot
потребител
потребител
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон 07 Фев, 2005 10:13
Местоположение: София
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София

Мнениеот chains на Чет 25 Яну, 2007 12:14

Значи ето моя съвет! /много съм патил с лагери/

1.Купи си СКФ или от МПфое /други не взимай/
2.Не се опитвай сам да го сменяш /ще опиша по-надоло защо/
3.Намери сервиз в който работят с преса - това е адски важна подробност - при избиването на стария лагер с чук ти се унищожава й главината /издържа най-много два пъти да го смеш по този начин/, след което започва да превърта и те я заклинват /не е добре положението/. Другия важен момент с пресата е, че после при монтиране на новия лагер не му се разбиват сепараторите - набият ли го с чук, пиши го бегал /пробвано/.
4.Много важен е и момента с натягането, ако е пренатегнат се деформира и пак с начало, ако е хлабав се разбива пак плюс главината.

Мой съвет е да потърсиш сервиз с добро реноме и по възможност да дават гаранция /много често тези сервизи сами си подбират резервните части, а й ги взимат директно от вносителите, тоест излиза по-евтино и обикновенно ти дават разпечатка кой, какво и кога е пипал по колата ти и така майсторите повече внимават, защото при евентуален проблем собствениците на сервиза ги задължават да го оправят за негова сметка/!


Аватар
chains
потребител
потребител
 
Мнения: 1167
Регистриран на: Сря 09 Мар, 2005 0:25
Местоположение: Sofia
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier

Мнениеот mnm на Чет 25 Яну, 2007 17:59

при набиването на лагерите на предните главини е невъзможно да повредиш сепараторите. Става въпрос за конусни лагери , на които се набиват само гривните и след това се поставя останалия възел.


mnm
потребител
потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 20 Мар, 2006 10:01
Местоположение: sofia
Модел на автомобила: Ford Fiesta

Мнениеот chains на Чет 25 Яну, 2007 18:17

Чакайте малко, че не си ли е цял лагер /на сиера и на монди е си е обикновен цял лагер/?

пп: поствате ми, че на фиестата предния лагер е като на опелите отзад? *00147*


Аватар
chains
потребител
потребител
 
Мнения: 1167
Регистриран на: Сря 09 Мар, 2005 0:25
Местоположение: Sofia
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier

Мнениеот diesel1.6 на Пет 26 Яну, 2007 10:15

а не са ли двойка точни лагери, от онези, които се затягат силно и не се регулират?
за тях е много важно при избиването да не се нащърби прагчето между двете външни черупки. то разбива лагерите за няколко хиляди км след това.


diesel1.6
потребител
потребител
 
Мнения: 4120
Регистриран на: Сря 11 Яну, 2006 15:37
Местоположение: Варна
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти

Мнениеот Vaklin на Пет 26 Яну, 2007 10:33

Хора, няма термини избиване и набиване! Тези операции се правят на преса, а натягането се прави с динамометричен ключ. Наистина стягането е яко, но пак е добре да се мери.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.


Vaklin
потребител
потребител
 
Мнения: 622
Регистриран на: Чет 26 Яну, 2006 18:50
Местоположение: Козлодуй
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане

Мнениеот kEFi на Пет 26 Яну, 2007 11:43

...някъде бях чел, че усилието за лагерите трябва да е 100 или 110, но това е само по спомен


Аватар
kEFi
потребител
потребител
 
Мнения: 2878
Регистриран на: Пон 17 Яну, 2005 14:19
Местоположение: София
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi

Мнениеот Vaklin на Пет 26 Яну, 2007 17:17

Ми 110 се постига със значима тръба ... Примерно метър.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.


Vaklin
потребител
потребител
 
Мнения: 622
Регистриран на: Чет 26 Яну, 2006 18:50
Местоположение: Козлодуй
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане

Мнениеот chains на Пет 26 Яну, 2007 17:57

Абе това е субективно - зависи колко е як майстора /някой стар дападжия строил комунизма 15 - 20 г. на Краз ще скъса болтовете и с поглед/ :lol:

Виждал съм с очите си как такъв човек си смени вътрешната гума на Варбурга без да използва щанга /направо се смаях като видя как огъна външната гума през джантата за да изкара вътрешната не е истина, а беше около 60г. и външно не изглеждаше да притежава такава сила/


Аватар
chains
потребител
потребител
 
Мнения: 1167
Регистриран на: Сря 09 Мар, 2005 0:25
Местоположение: Sofia
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier

Мнениеот J6B на Вто 30 Яну, 2007 18:06

Най после го смених тоя гаден лагер и се оказа че пак си бучи така на десен завой ,баси м*м*та,взех skf за 50лв,смених си ги сам пред нас и веднага проба и оооо ужас пак същото бучене,направо незнам,така ма хвана яд,иначе самото сменяне не е никаква философия,добре че не отидох на майстор да ми вземе и той 20-30 лв и тогава вече незнам,сигурно щях да си "посегна".Незнам вече какво е и неискам и да знам,ще карам докато не хвръкне я гума я аз през стъклото,50лв +5 за газ напълно на вятъра,омръзна ми вече неискам да се занимавам с тая гад вече...И карето е ново на 8-9 хиляди,уж хубавото купих тогава при избора...


Аватар
J6B
потребител
потребител
 
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 15 Май, 2006 2:01
Местоположение: Plovdiv
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA

Мнениеот Vaklin на Сря 31 Яну, 2007 2:08

Ми може накладка да ти дъдре бе човек ...

Ако си сменявал лагера с чука и мамата не би следвало да го броиш за нов.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.


Vaklin
потребител
потребител
 
Мнения: 622
Регистриран на: Чет 26 Яну, 2006 18:50
Местоположение: Козлодуй
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане

Мнениеот J6B на Сря 31 Яну, 2007 19:15

с чука е сменян но,по скоро е ваден с чука и то чук 200 гр,набивани са много внимателно,буквално съм ги галел,за набиването използвах черупките от стария и мога да кажа със сигурност че удари изобщо е нямало,удрел съм толкова внимателно ,че даже майстора по ладите който беше до мен каза, удри по силно бе...не са стъклени.Макар че набивам севте такъв модел лагери мога да кажа,че съм ги направил идеално,немисля че е от неправилен монтаж,пробвал съм колелото въти се нормално,няма луфтове,гайката съм я натягал на два три пъти по малко,през интервал 2-3 км...пробвах дали ще грее,не грее поне не от лагер има малко топло но е от дисковете,като карам 2 км на права отсечка и спра с ръчна топлина няма грам....
днес забелязах нещо което мисля че е ключа за бараката дет са вика.не съм забелязал до сега което ми е грешката може би но когато карам и кривна на дясно рязко бучи винаги например с 60-70 км,обаче ако освободя от скорост и кривна неще да бучи и неще,това го прави само когато е на скорост и какво следва да е а ся де,остава да сменя и вътрешното каре и всичко е чисто ново и ако пак бучи баси м*м*та и каляска,по окачването всичко ново,носачи,тампони,шарнири,накрайници,амортисьори,каре волан,нови предни гуми на 2000км и стенд предница преди 2000 км,ново външно каре на 8-9 000 по спомен а вече и лагер главина остават накладки и вътрешно каре и са жена за нея.....


Аватар
J6B
потребител
потребител
 
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 15 Май, 2006 2:01
Местоположение: Plovdiv
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA

Мнениеот Vaklin на Сря 31 Яну, 2007 20:15

Там на полуоската отвътре са едни много измислени иглени лагери. Вкарай колата на канал, вдигни колелото на крик и карай някой да ти го върти, а ти клати полуоската от страната на скоростната кутия. Не трябва да има луфт. Ако има значи иглите вече са на карфици и най-вроятно половината са се разсипали.

Абе форд .... :cry:
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.


Vaklin
потребител
потребител
 
Мнения: 622
Регистриран на: Чет 26 Яну, 2006 18:50
Местоположение: Козлодуй
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане

Мнениеот J6B на Сря 31 Яну, 2007 23:20

Благодаря ти,ще пробвам и това тия дена и ще докладвам.Незнам какви са тия иглени лагери,но моето каре вътрешното е различно от вънкашното,то е изградено от три ролки които се въртят на отделни оси всяка...


Аватар
J6B
потребител
потребител
 
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 15 Май, 2006 2:01
Местоположение: Plovdiv
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA

Следваща

Назад към ХОДОВА ЧАСТ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dobatavision и 1 госта