Гарнитура на капака на главата!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Гарнитура на капака на главата!!!

Мнение от SBobi » 01 фев 2007, 12:54

Колеги проблема е следния: В 1 и 2 или 3 и 4 не съм сигурен от каде се броят цилиндрите, както и да е в 2 цилиндъра в леглата на свещите има масло и съм почти сигурен, че ми е издухала гарнитурата на капака!Въпроса ми е дали ще мога да си я сменя сам!Мисля че няма да имам проблем освен със стягането на болтовете после, защото трябва да се стегнат с динамометричен ключ с определена сила която не я знам и по определен ред се стягат болтовете !Дали някои може да сподели опит или да ми каже някакви данни за за силата на стягане и реда на стягане!Благодаря предварително!!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 01 фев 2007, 13:22

ред на стягане мисля,че няма, колега.Това е все пак само капак.Не съм 100% сигурен,понеже книгата нее пред мен да погледна,но аз 2 пъти съм я сменял и не си спомням да съм следвал последователност.Стяга се умерено,след което като минеш няколко седмици..може би месец пробег се притяга пак леко,понеже ако сложиш коркова гарнитура ще се посмачка и свие.

HellBoyA
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 01 фев 2007, 13:36
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1,3 mi
Status: Извън линия

Мнение от HellBoyA » 01 фев 2007, 13:40

последователност при стягането болтовете на капака няма , единствено знам , че се започва от средните и се завършва със страничните. Другото колегата по-горе го е написал ...

mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от mtel11 » 01 фев 2007, 13:52

Аз моята е сменях миналия месец.Последователност няма и стягах болтовете на око (динамо метричен ключ). Обаче най лошото е пак тече майка му д*йба.Ако тече само там където си описал (до свещите) ако не тече от външната страна моят съвет е да не е сменящ.Щото незнаеш на какво можеш да попаднеш.В момента моята тече от всякъде и тия дни ще е мажа със силикон.


Изображение
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Гарнитура на капака на главата!!!

Мнение от Brock » 01 фев 2007, 14:36

SBobi написа:...Дали някои може да сподели опит или да ми каже някакви данни за за силата на стягане и реда на стягане!Благодаря предварително!!
Стягането става по диагонал, като се почва отвътре навън и е на два етапа:
1. Първи етап - 2 Nm
2. Втори етап - 7 Nm

:idea: За реда на сваляне и слагане на капака виж приложения по-долу файл

:twisted:
Прикачени файлове
cylinder head cover.pdf
(101.8 KБ) Свален 531 пъти

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

успех

Мнение от zelen4uka » 01 фев 2007, 18:52

Да Допълня и аз нещо.Ако е с пласмасов капак и отдолу лежът 2 вала.Обърни внимание на това.Развиваш на кръс от външните гайки към вътрешните.Капака се маха лесно.Изваждаш гарнитурата и я обезмасляваш както и главата и капака с парцал намокрен с разредител но само там където ще мажиш.Намазваш със силикон за двигатели и в тясната страна на капака има две издатенки където са двата вала там мажи яко ама яко че на мен ми изпуска пак от там.
СТЯГАНЕТО СТАВА НА КРЪС от вътрешните гайки към вънните така прилепва добре и така се прави винаги.Има метални втулки без колйто капака ще се спука не ги забравяй!!!! 91г СИЕРА

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 01 фев 2007, 23:03

интересни мнения доста смислено ми звучат и мисля че ще се справя сам! Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 01 фев 2007, 23:46

Ами има да, обикновенно тези полуокръжности"тапи"вървят в комплект с гарнитурата,пластмасови са! Мисля че няма да ти е проблем да се справиш сам!

Успех :wink:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 02 фев 2007, 09:29

SBobi написа:...
Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!
Това са едни гумички - не са пластмасови и не са тапи. Можеш да ги видиш как изглеждат на снимка 5.9 във файла, който съм ти прикачил по-горе. По спомен мисля, че от едната страна бяха с метална шайба - хубаво е да се сменят, защото при стягането на капака, обикновено се смачкват. Обикновено не се продават в комплект със силиконовата гарнитура, а трябва да попиташ за тях - не са скъпи.
:idea: И съвет, ако си купуваш нова гарнитура, недей да мажеш с никакъв силикон - не е нужно ако ДВГ-то е наред.

:twisted:
Прикачени файлове
VC433S.jpg
Последна промяна от Brock на 02 фев 2007, 11:59, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 02 фев 2007, 09:37

Brock написа:......... :idea: И съвет, ако си купуваш нова гарнитура, недей да мажеш с никакъв силикон - не е нужно ако ДВГ-то е наред.

:twisted:
... и капака не е крив!
:wink:

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 02 фев 2007, 10:47

Brock написа:
SBobi написа:...
Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!
Това са едни гумички - не са пластмасови и не са тапи. Можеш да ги видиш как изглеждат на снимка 5.9 във файла, който съм ти прикачил по-горе. По спомен мисля, че от едната страна бяха с метална шайба - хубаво е да се сменят, защото при стягането на капака, обикновено се смачкват. Обикновено не се продават в комплект със силиконовата гарнитура, а трябва да попиташ за тях - не са скъпи.
:idea: И съвет, ако си купуваш нова гарнитура, недей да мажеш с никакъв силикон - не е нужно ако ДВГ-то е наред.

:twisted:
Еми аз съм виждал и пластмасови :shock: ,а както виждаш тапи е в кавички!Не споря, че пластмасата е най-удачна за подобна функция,но...има и такива,и при по евтините варианти си вървят в комплект с гарнитурата!

mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от mtel11 » 02 фев 2007, 13:04

Някой може ли да ми каже дали гарнитурата на капака има водачи за болтовете.Щото оригиналната имаше а тая дето я купих няма и може за това да ми тече.
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 02 фев 2007, 14:25

Оригиналните гарнитури имат ограничители(водачи), които служат за предпазване на гарнитурата от премачкване при стягане. Евтините гарнитури от съседна държава нямат такива и при тях вероятноста да се премачка гарнитурата, да се изкриви или счупи капака е огромна. За това по-добре леко да се намаже със силикон и болтовете да се завият съвсем леко колкото да придържат капака.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 02 фев 2007, 15:25

От всичко казано мисля, че колегата и модератор Brock доста обосновано и точно е обяснил проблема без разбира се да омаловажавам другите мнения с който също ще се съобразя и ще ми бъдат от полза! По мойте впечатления:
- Купувам си гарнитурата с пръстенчетата който според мен са доста важни
-Развивам внимателно болтовете на капака.
-Слагам новата гарнитура (мисля да не слагам силикон) с гумените оплатнения!
-От вътре на вънка на кръст стягам капака първо с 2 Nm сила или ако не намеря динамо метричен ключ просто на око с умерена сила!
- След известно време стягам втори път със сила 7 Nm или просто достягам на око!
Ми така казано не виждам да е много сложно и ще пробвам сам!Дано само попадна на добра гарнитура!Благодаря за полезните мнения ако имате още полезни неща моля споделяйте по добре късно отколкото никога :)

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 04 фев 2007, 22:04

Всичко е вярно но ако под-буталното налягане /умрели сегменти/ е голямо резултата ще е - омаслени капаци на главата.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 05 фев 2007, 10:37

evg2 написа:Всичко е вярно но ако под-буталното налягане /умрели сегменти/ е голямо резултата ще е - омаслени капаци на главата.
Я обясни по-подробно, защото аз не виждам логика...

:twisted:

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 05 фев 2007, 13:47

Вчера си смених моята гарнитурка.
Маслото избива когато отдушника на картерните газове е запушен(при мен е много затлачен, направо мазут си е вътре и ще трябва да го зачистя), газовете няма къде да ходят и си търсят слабо място. Това място се оказва именно уплътнението на капака, понеже качествени не се намират(не съм купувал от МП и нямам представа как ще, ако въобще предлагат като за мен).
Нали все казвате, че като махнете капачката на капака духа- е те това духане като няма от къде да излезе избива през гарнитурата!
:wink:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 05 фев 2007, 16:06

valboy написа:Вчера си смених моята гарнитурка.
Маслото избива когато отдушника на картерните газове е запушен(при мен е много затлачен, направо мазут си е вътре и ще трябва да го зачистя), газовете няма къде да ходят и си търсят слабо място. Това място се оказва именно уплътнението на капака, понеже качествени не се намират(не съм купувал от МП и нямам представа как ще, ако въобще предлагат като за мен).
Нали все казвате, че като махнете капачката на капака духа- е те това духане като няма от къде да излезе избива през гарнитурата!
:wink:
Това за твоя двигател е ясно /технологичен дефект :wink: /, но при монди ми се струва, че това е невъзможно - поне досега не съм чул за запушена вентилация при тези ДВГ - та затова се чудех на колегата evg2
:idea: все пак темата е за мондео бензин, а не за фиеста, сиера или за дизел

:twisted:

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 05 фев 2007, 16:14

тва за под - буталното налягане нещо неможах да го разбера как ако духа в картера ще ми омасли капака? :roll:

mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от mtel11 » 05 фев 2007, 16:27

А бе и аз нещо не можах да разбера ама да ви питам като отвиете капачката много ли духа от там при запален двигател.Взех да се замислям за някакво повишено налягане щото като махна капачката духа много силно. Чак ме е стаах да се доближа маслото да не ми измие бритона.


Изображение
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 101 госта