свързване на маркучите за вакуума на делкото

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

свързване на маркучите за вакуума на делкото

Мнение от diesel1.6 » 22 фев 2007, 17:16

за ескорт 1.3, с вакуумен карбуратор форд.
възникна лют спор къде се свързва вакуумрегулатора. има две тръбички. едната е към вакуума на колекторите, другата е на милиметър на дроселовата клапа, т.е. попада в обема на постоянния вакуум... втората обаче, като се подаде малко газ, се оказва под дроселовата.

освен това в същия много добър сервиз - един от добрите във варна е - ми обясняваха как вакуумрегулаторът при подаване на газ увеличавал предварението, защото като се повишавали оборотите при това подаване на газ, трябвало и предварението да се увеличи. та мещо не схванах... :?: :?: - не е така работата, ами наобратно - намалява се изпреварването. това наистина е добър сервиз... мъка, мъка. на такива люде разчитаме за колите си.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 22 фев 2007, 17:22

Колега, при подаване на газ се получава по-голямо разреждане в смукателните колектори т.е. по-голям вакум и респективно се завърта и плочката с датчика на Хол или чукчето на по-старите автомобили. Точно в посока предварение. Иначе наемане няма :roll: .

едит: вързва се на тая тръбичка която е до дроселовата клапа или под нея. Поне на повечето автомобили е така.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 23 фев 2007, 08:51

аз свързах тръбичката към обема след дроселовата клапа - там се е разположило налягането (което си е всъщност разреждане) на смукателните колектори. тръбичката е в долната част на карбуратора.

карбураторните коли не се правят вече, вероятно затова виреят грешни представи.
при подаване на газ налягането в колекторите намалява. вакуумрегулаторът от това намалява изпреварването на запалването.

все едно де, кой ли кара такива коли вече... няма нужда да го нищим.
Последна промяна от diesel1.6 на 08 дек 2007, 09:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 23 фев 2007, 11:25

Това върши ли работа? *00147*
Изображение

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 23 фев 2007, 12:20

Последно маркучето от вакумрегулатора на делкото за къде трябва да се свърже?
Форд е колата на шампионите!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 23 фев 2007, 18:13

valboy написа:Това върши ли работа? *00147*
За какво е горивният филтър? Сигурно е филтър срещу проникване на гориво към вакуумните тръбички. Не знаем и къде на карбуратора да свържем - има две тръбички на него. Аз нямам и кутийка номер 4 (psv). тя поне лесно ще се установи - ще има три дупки за маркучета.
Думичката "поддържане" в името на последната част не е на място - предполагам е неточен превод. Може би три ще е като клапа за поддръжане на ъгълът на изпреварване. Да забавя малко задействането на вакуумрегулаторът. Отивам да си търся кутийка с бяла страна и кутийка с три дупки. :)
Последна промяна от diesel1.6 на 08 дек 2007, 09:57, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 фев 2007, 20:38

PSV не е кутийка а термо клапан(кафяв) разположен е на смукателния колектор под карбуратора, отива на външния край на регулатора. Взема вакуум от карбуратора под дросела. При регулатор с два вакуума има втори термоклапан(син), който се намира отдолния край на всмукателния колектор. Пропуска само при студен д-л и отива на щтуцера откъм делкото. Взема вакуум от всмукателния колектор.
Направих малко снимки дано да помогнат.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... =1&photo=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ПП. при подаване на газ предварението се увеличава. На загрял д-л при 800 оборота предварението е 12 градуса.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 24 фев 2007, 19:13

HACKO написа: ПП. при подаване на газ предварението се увеличава. На загрял д-л при 800 оборота предварението е 12 градуса.
моята кола има по-малко части. за щастие се сетих как бяха подредени по маркуча. само две са, кръгли. едното е с клапан и тънка дъпчица в него, другото е просто кух цилиндър. както са сложени, забавят промяната на налягането в вакуумрегулатора - така си е намислено.
пак остава въпросът кое какво прави, защото имам две дупки на карбуратора. едната е горе долу като за системата за вентилация на картера, другата си е на колекторите, пада се след дроселовата клапа.
липсват ми термоклапаните (фабрично) и вакуумът си върви само по един начин. то и делкото ми е от обикновените - не е свързана обратната му страна, към атмосферата си е.
ще намеря книжка с обяснения, на някоя книжарница.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 24 фев 2007, 22:30

На колектора е отдушника, а на карбуратора делкото.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 27 фев 2007, 19:20

този вакуум голям зор се оказа.
има няколко начина на свързване. усложненията и вариациите са за подобряване на различни неща при студен двигател, за намаляване на емисиите при ускоряване или запавяне.
съответно се използват следните елементи - pvs (ported vacuum switch), spark sustain valve, spark delay valve, vacuum-fuel filter.
pvs означава превключвател на вакуума. според едан американска страница за двигатели на jeep psv-тата с три извода имат общ извод - средния, извод, свързан с общия при студен двигател - това е външният извод, и извод при топъл двигател - вътрешният. точно за форд не намерих описание на този елемент. оцветени са в различни цветове, които съответстват на различно действие - температура на превключване и конфигурация на изводите.
на карбураторните ескорти и сиери този триизводен клапан е монтиран или на отопляваните с антифриз колектори, или на някой маркуч за антифриз.
spark delay valve е елемент с две тръбики. кръгъл е, не е цилиндър - от двете страни има по-тясна част. ако не греша, имам точно такъв, черно-зелен-кафяв, с номер на него d3de-ab . действа като вентил - в едната страна пуска лесно, в другата посока е много трудно (но мисля, че пуска по малко). монтира се на линията вакуум при дроселната клапа - филтър на вакуума - pvs (извод "топъл двигател") - този клапан - вакуумрегулатор, това е при загрял двигател. каква му е логиката на действието - засега не ми се мисли. има нещо свързано с впръскваното от ускорителната помпа гориво и предотвратяването на детонациите, но не съм наясно.
spark sustain valve колегата наско ни е показал сситема с точно такъв клапан. той е цилиндричен, с две тръбички от двете страни. слага се на линията за вакуума, която действа при студен двигател.
филтърът е за да отдели капчици или пари гориво от вакуумните клапанчета, за да не се повредят. предвидено е да се подменя периодично. има посока на монтаж. цилиндричен е, черно-бял. означението на него е d32e-aa . не влияе на работата на двигателя, но с течение на времето липсата ну се отразява на другите елементи.
има и система с два вакуума на делкото - пак е заради работата при студен двигател. основно е за автоматици, за да не гасне и да не се дави - нали няма как да се бута.

извод (засега):
вакуум за форд вв карбураторите се взема от карбураторът. другата дупка, на колекторите е за вентилацията на картера, и е оплетена с тази за вакуумрегулаторът :(. конфигурацията за топъл двигател и постоянен режим - нормалната, с една дума - е карбуратор - вакуумрегулатор. може да се добави клапан spark delay valve и филтър в следния ред - карбуратор, филтър с черната страна към карб., spark delay valve с черната страна към карб. и цветната към дистр., и оттам във вакуум регулаторът.
добавам един документ за тези неща - не е всичко, но е нещо.[/b]
Прикачени файлове
0686-04e.pdf
вакуумни маркучи и щуротии
(409.03 KБ) Свален 229 пъти

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 08 дек 2007, 15:29

При загрял двигател с карбуратор форд вв вакуумът е от карбуратора (не от колекторните тръби), филтър за капки гориво и към регулатора. Може да се спести филтъра и да се сложи само маркуч. При наличие на вакуум ъгълът на изпреварване се увеличава. Кога и колко е сложно, зависи от положението на дроселовата клапа и консумацията на въздух.
При празен ход вакуумът е незначителен и не трябва да влияе на вакуумрегулатора. При подаване на газ, дроселовата клапа минава над отворчето за този вакуум (това е вътре в крабуратора) и тогава предварението се увеличава.

На моето делко открих, че се е размърдала една занитена част и се върти около 20 градуса при нормално неподвижно състояние. Това обясни неусточивата работа на двигателя и след като я заварих всичко вече е ОК. Тази част плочката, която е към центробежния регулатор и се върти с него е с четирите връхчета, които индуцират импулсите в намотките на делкото.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта