Втулките задължителни ли са?
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Втулките задължителни ли са?
Абе намерих си едни джанти 15-ки обаче от ауди, и не мога никъде в цветна варна да намеря втулки. Според вас проблем ли е ако се карат без втулки известно време? Ако някой знае къде продават втулки нека каже, ама на много места проверих - няма!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
До колкото разбрах става въпрос за втулки които уплътняват централния отвор... макар, че на аудитата е по-малък от на фордовете, ама може да са с разширяван централен отвор или да са от пежо
. Но ако става въпрос за тези втълки, можеш да си ги направиш на стругар, твоята главина трябва да е 63,3мм. а на джантите трябва да я измери стругаря з апо-точно и после ти ги прави от месинг и си готов

Иначе втълките са ти за да не "виси" джантата само на болтовете, защото тогава я някоя хубава дупка може да си гониш някоя джанта поради скъсани болтове
а когато лежи на централния отвор на глвавината тогава няма мърдане джантата





Иначе втълките са ти за да не "виси" джантата само на болтовете, защото тогава я някоя хубава дупка може да си гониш някоя джанта поради скъсани болтове



- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи ако централния отвор на джантата е с по-малък диаметър от главината - то няма как да сложиш джантата!
Ако обаче е с по-голям - то принципно може да се кара, но не е препоръчително, защото освен, че може да скъшаш шпилките /за това даже не е желателно да се споменава/ се появява един много странен феномен - на прав гладък път имаш чувството, че караш по малки камъчета /много е дразнещо/, а на 80 км/ч. започва да тресе много дразнещо!
Ако обаче е с по-голям - то принципно може да се кара, но не е препоръчително, защото освен, че може да скъшаш шпилките /за това даже не е желателно да се споменава/ се появява един много странен феномен - на прав гладък път имаш чувството, че караш по малки камъчета /много е дразнещо/, а на 80 км/ч. започва да тресе много дразнещо!
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Ами май тук е момента да се намеся.... При покупката на моите джанти си се продаваха комплект с втулките.... По обяснение на майстори гумаджий може и без тях. А моето обяснение е просто. Оригиналните втулки от производителя на джантите са пластмасови и доста тънки. Само човек който не влага мисъл би приел, че могат да са носещи.... те служат само за първоначално центриране на джантата върху главината. След завиването на болтовете или гайките товара се поема и разпределя върху конусната им част. Това е.
п.с. Сори ако тона е кофти.... никой неискам да обидя.
п.с. Сори ако тона е кофти.... никой неискам да обидя.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Не кой не си обидил всеки тука си казва мнението. На теория може и да си прав това с пласмасовите втулки може и да е истина НО при чисто нови джанти, главини и гайки.Jinxy написа:Ами май тук е момента да се намеся.... При покупката на моите джанти си се продаваха комплект с втулките.... По обяснение на майстори гумаджий може и без тях. А моето обяснение е просто. Оригиналните втулки от производителя на джантите са пластмасови и доста тънки. Само човек който не влага мисъл би приел, че могат да са носещи.... те служат само за първоначално центриране на джантата върху главината. След завиването на болтовете или гайките товара се поема и разпределя върху конусната им част. Това е.
п.с. Сори ако тона е кофти.... никой неискам да обидя.
Затягането на джантите трябва да се извършва първо на кръст с ключ ( предполагам производителя може и да изисква динамометричен ключ и определена сила) съответно по схема два-три оборота едната гайка след това другата (на кръст) и т.н. това се повтаря задължително няколко пъти докато затегнеш внимателно джантата. Съответно това предходното се извършва когато гумата е във въздуха и най накрая се стяга но в никакъв случай стягане до скъсване и четвърт оборот обратно.
Ха сега колега Jinxy ми кажи ти като си ходил при гумаджии кога са го правили това (особенно през есента или пролетта) когато пред гумаджииницата е опашка. Тези ............... (тук псувам) завиват джантите с гайковерта на максимум че чак преебамат оригиналните гайки за стоманени джанти.
Офф увлякох се, така че си представи една кола карана в България 4-5 години и сменяни 8-10 пъти джантите на какво приличат главините шпилките. Да сложиш такива джанти с по голям отвор за главината и да се засилиш по магистралата със 200 км/ч ми това си е чисто самоубииство ама лошото е че може да утепаш и някой невинен като мен.
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Абе ккавото и да си говорим, ако джантата не лежи плътно на централния отвор, ами има луфт 2-3мм. не е както трябва, аз ако карам така без твълки, винаги ще имам "4 на ум"
Защото макар и пластмасови втулки, те пак държът джантата за централния отвор и тя няма на къде да бяга та да се счупи и пак си е здраво 




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта