Втулките задължителни ли са?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Втулките задължителни ли са?

Мнение от ewgeny » 06 мар 2007, 17:25

Абе намерих си едни джанти 15-ки обаче от ауди, и не мога никъде в цветна варна да намеря втулки. Според вас проблем ли е ако се карат без втулки известно време? Ако някой знае къде продават втулки нека каже, ама на много места проверих - няма!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 мар 2007, 21:06

Адаш, аз досега не съм карал лети джанти с втулки се са били без и не съм имал проблем.

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 06 мар 2007, 22:01

До колкото разбрах става въпрос за втулки които уплътняват централния отвор... макар, че на аудитата е по-малък от на фордовете, ама може да са с разширяван централен отвор или да са от пежо :roll: :idea: . Но ако става въпрос за тези втълки, можеш да си ги направиш на стругар, твоята главина трябва да е 63,3мм. а на джантите трябва да я измери стругаря з апо-точно и после ти ги прави от месинг и си готов :idea: :wink:
Иначе втълките са ти за да не "виси" джантата само на болтовете, защото тогава я някоя хубава дупка може да си гониш някоя джанта поради скъсани болтове :? а когато лежи на централния отвор на глвавината тогава няма мърдане джантата :idea: :wink:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 06 мар 2007, 23:45

Значи ако централния отвор на джантата е с по-малък диаметър от главината - то няма как да сложиш джантата!

Ако обаче е с по-голям - то принципно може да се кара, но не е препоръчително, защото освен, че може да скъшаш шпилките /за това даже не е желателно да се споменава/ се появява един много странен феномен - на прав гладък път имаш чувството, че караш по малки камъчета /много е дразнещо/, а на 80 км/ч. започва да тресе много дразнещо!

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 08 мар 2007, 20:45

Ами май тук е момента да се намеся.... При покупката на моите джанти си се продаваха комплект с втулките.... По обяснение на майстори гумаджий може и без тях. А моето обяснение е просто. Оригиналните втулки от производителя на джантите са пластмасови и доста тънки. Само човек който не влага мисъл би приел, че могат да са носещи.... те служат само за първоначално центриране на джантата върху главината. След завиването на болтовете или гайките товара се поема и разпределя върху конусната им част. Това е.

п.с. Сори ако тона е кофти.... никой неискам да обидя.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 08 мар 2007, 22:17

Jinxy написа:Ами май тук е момента да се намеся.... При покупката на моите джанти си се продаваха комплект с втулките.... По обяснение на майстори гумаджий може и без тях. А моето обяснение е просто. Оригиналните втулки от производителя на джантите са пластмасови и доста тънки. Само човек който не влага мисъл би приел, че могат да са носещи.... те служат само за първоначално центриране на джантата върху главината. След завиването на болтовете или гайките товара се поема и разпределя върху конусната им част. Това е.

п.с. Сори ако тона е кофти.... никой неискам да обидя.
Не кой не си обидил всеки тука си казва мнението. На теория може и да си прав това с пласмасовите втулки може и да е истина НО при чисто нови джанти, главини и гайки.
Затягането на джантите трябва да се извършва първо на кръст с ключ ( предполагам производителя може и да изисква динамометричен ключ и определена сила) съответно по схема два-три оборота едната гайка след това другата (на кръст) и т.н. това се повтаря задължително няколко пъти докато затегнеш внимателно джантата. Съответно това предходното се извършва когато гумата е във въздуха и най накрая се стяга но в никакъв случай стягане до скъсване и четвърт оборот обратно.
Ха сега колега Jinxy ми кажи ти като си ходил при гумаджии кога са го правили това (особенно през есента или пролетта) когато пред гумаджииницата е опашка. Тези ............... (тук псувам) завиват джантите с гайковерта на максимум че чак преебамат оригиналните гайки за стоманени джанти.
Офф увлякох се, така че си представи една кола карана в България 4-5 години и сменяни 8-10 пъти джантите на какво приличат главините шпилките. Да сложиш такива джанти с по голям отвор за главината и да се засилиш по магистралата със 200 км/ч ми това си е чисто самоубииство ама лошото е че може да утепаш и някой невинен като мен.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 09 мар 2007, 11:05

Хм, абе още два дена ще карам, ама нямам намерение да излизам извън града, докато стругаря не ги направи.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 09 мар 2007, 13:37

Абе ккавото и да си говорим, ако джантата не лежи плътно на централния отвор, ами има луфт 2-3мм. не е както трябва, аз ако карам така без твълки, винаги ще имам "4 на ум" :mrgreen: :P :wink: Защото макар и пластмасови втулки, те пак държът джантата за централния отвор и тя няма на къде да бяга та да се счупи и пак си е здраво :wink:
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта