Трудно палене на Ескорт 1.8TD

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Трудно палене на Ескорт 1.8TD

Мнение от naskowu » 07 мар 2007, 00:34

Проблема е че фордчето пали трудно- с 2-3 подгрявания и минимум 8-10 оборота на коляновия вал.Този проблем съществуваше още когато го взех преди година и половина, но тогава не му обръщах особено внимание.Когато стане студено обаче пали по лесно.ГНП-то е Лукас с електронно управление.В продължение на година и половина съм обмислял следните причини за затрудненото палене:
1.Първоначално мислех дали няма някакво запушване в ГНП-то, защото сменях клапана за гасене на двигателя и неговото уплътнение излезе от помпата на парчета.Мислех си дали не е попаднало някое парче.
2.Миналото лято реших да проверя подгревните свещи и въобще цялата подгревна система. Всички свещи работеха, бяха със съпротивление около 0.6 ома - както пише в аутодатата.Освен това свещите бяха кафеникави т.е предполагам че разпръсквачите са наред. А иначе колата върви много добре ускорява бързо, работи равномерно и тихо. Проверих и релето-работи нормално.Единствено ми направи впечатление, че при подгряване напрежението между шината на подгревните свещи и масата пада на 10,4 - 10 ,6 волта.
Обаче колата даже и да е загряла, примерно двадесет минути след като съм я загасил пак пали след 5-6 оборота.
3.Насочих се към проблема наличие на въздух.Някой път след като я запаля и след 10мин загася и отворя капачката на резервоара вътре се е получило или налягане или вакуум- не мога да определя точно.
Мислех ако се получава вакуум дали след загасяне нафтата от филтъра и помпата не се връща в резервоара. Обаче горивния филтър има два клапанаи почти е невъзможно и двата да са отворени за да се върне нафтата.Освен това проверих маркучето за вентилация на резервоара не е запушено.И въбще никъде от маркучетата на горивната система няма течове.
4.Последната ми надежда остана в клапана (авансатор) който се намира на помпата отпред към радиатора и е с две кабелчета. В аутодатата е с позиция Y132-fuel injection timing solenoid. По принцип моя клапан работи защото като му откача кабелчетата двигателя си променя звука-започва повече да трака. Онзи ден нещо човърках по клапана и в неделя колата запали доста по добре. В понеделник-старата песен. Днес реших да напомпя с ръчната помпа преди да запаля и като се вдигна налягането забелязах че тече нафта точно от този клапан, обаче колата запали по лесно. Сетих се че преди година май също имаше теч от него но като че ли беше спрял.Последни си мисля дали няма вероятност помпата да засмуква въздух от този клапан и затова да пали трудно. Защото на последък все ми се струва че в началото като въртя няма достатъчно гориво. Някой ако има някакви идеи нека сподели. Но аз като гледам май ше се наложи да купя този клапан защото нафтата тече доста. а между другото теча е от мястото където кабелчетата влизат в клапана. Благодаря предварително на всички които могат да ми помогнат

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 07 мар 2007, 00:36

Естествено, че засмуква. Лошото е, че тези клапани (нови) са по около 200 лева.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 07 мар 2007, 00:40

мислиш ли че там може да ми е проблема. И знаеш ли евентуално къде се продава този клапан

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 07 мар 2007, 00:44

Е нали току що изразих еднозначно мнение. Фирма Косер. Вероятно и в МП
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 07 мар 2007, 12:35

Ето повече за този клапан - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%ED#50028" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 07 мар 2007, 16:28

Колега naskowu, ако разровиш темите за проблеми с паленето на 1.8ТД, ще прочетеш че и аз минах по същия път който си описал и ти. А именно: след десетина мин престой няма палене при сменени всички маркучи (и на входа и на изхода и филтри естествено), проверена мембранка и клапанчета на ръчната помпа, също и слагане на обратен клапан. Другото общо както и при теб е че найстина почти винаги като отвия капачката на резервоара има налягане (сигурен съм че е налягане а не вакуум)- компенсиращия клапан на резервоара е проверен, тръбичките до и от него също. При мен проблема на 70% се реши при смяна на клапана на изхода на помпата (болт клапан-има го в Косер около 15 лв), което открих случайно. Сега пак не пали от половин оборот, както е когато се напомпи с ръчната помпичка, но е доста по-добре. Като се има в предвид, че при по- студено пали по-лесно както и при теб, остава съмнението че помпата отнякъде засмуква все пак въздух, ти поне си открил откъде- при мен не се забелязват омазнявания или течове около помпата. Пробвай да свалиш, разглобиш (ако е възможно) и провериш въпросния клапан. Моят клапан не работи (съответно няма корекция на момента на впръскване и когато е по студено, ДВГ-то трака доста в началото), до него не идва маса (+12V има) или е прекъсната или се управлява с прекъсване на масата, защото като му подам директно захранване си цъка, но колата гасне. Явно проблемите на помпите Lucas са от тези два клапана.

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 07 мар 2007, 22:52

Вече поръчах този клапан в косер- 199 лв.Утре ще се опитам да кача някакви снимки.Надявам се проблема да се реши най-после.Самия клапан съм го свалял, но той е неразглобяем- сменя се с нов.
Колега еfico твоят клапан щом цъка значи работи. По принцип от схемата в аутодатата той се захранва с 12 волта от предпазител F13.Другият му извод отива директно към ECU-то, което го управлява.При теб щом клапана цъка има две възможности или кабела до компа е прекъснат или по лошата компа е прецакан.Между другото сега като гледам схемата кабелчето от клапана отива към 98 краче на компа и би трябвало да е черно със синя ивица.
Колега 1.8д четох старата тема и искам да те питам преди да ти сменят клапана имаше ли този проблем със затруднено палене на двигателя?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 08 мар 2007, 07:13

Като си свършиш работа ако не ти трябва стария клапан може да те пазаря за някой лев (съвсем символично) да ми го продадеш. Искам да пробвам да ги ремонтирам, че 200 лева са си много пари.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 08 мар 2007, 13:50

naskowu написа:....Колега 1.8д четох старата тема и искам да те питам преди да ти сменят клапана имаше ли този проблем със затруднено палене на двигателя?
Да,палеше по трудно,а понякога докато запали,отзад започваше да мирише на сурова нафта.И като запали и избълваше един голям пушек.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 09 мар 2007, 13:34

Ето го и въпросния клапан.
Вчера го взех и го смених. И тази сутрин невероятно! След второто подгряване (така съм свикнал от преди) запали от първия оборот. Иначе не тече нафта и колата като че ли върви по добре.
Колега efico искам дате питам за кой болт-клапан говориш. Този, който е на тръбопровода за обратната нафта ли?Този, който се вижда на долната снимка горе в ляво ли? Защото аз свалих моя вчера и видях че вътре има клапан който не затваря много добре т.е. моя май също е за смяна. Само ми кажи дали за същия става въпрос или за някой друг?
Изображение

Изображение
Последна промяна от naskowu на 09 мар 2007, 22:09, променено общо 2 пъти.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 09 мар 2007, 13:55

Та да си дойдем на думата. :D

Колко ще искаш за стария?

paci:
Драснете си по едно ЛС и се разберете.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 09 мар 2007, 15:03

Точно за същия става дума. Трябва да го има в Косер. А ти как разбра че не затваря добре? Аз както писах случайно го открих в търсене на причината за турдното палене в един сервиз го сменихме с друг стар и колата започна да пали осезаемо по-лесно, но леко се спъна. После аз купих и сложих новия и вървенето се оправи. Странно е как може да се износи, като се има в предвид каква е конструкцията му. Колегата Ваклин сигурно е по-наясно, но някъде бях чел че този клапан определя налягането на помпата. Аз пък да те питам този клапан който ти смени преди всеки път като дадеш на контакт ли ти цъкаше. При мен когато колата е запалена и му подам захранване гасне веднага.

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 09 мар 2007, 22:28

Ами аз след като го свалих при надуване със уста в една от двете посоки той затваря. Обаче при мен не затваряше плътно т.е въздухът си излизаше. Не много но се усеща.Освен това така кото го разлеждах, уплътняващия елемент май е от неметален материал. На мен по скоро ми изглежда той да се е разложил от добавките които са слагани или незнам....Защото както бях писал в началото уплътнението на моя клапан за гасене на двигателя буквално беше се разложило.
Моят клапан авансатора (май така се нарича) при всяко включване на контакт цъка по няколко пъти като помпичка(и стария и новия).А ти къде му подаваш захранване. Защото както бях писал по горе към него идват +12волта през предпазител F13. Според мен ако ти идва захранване до клапана значи проблема е в ЕКУ-то. В Супердизел на околовръстното правят компютърна диагностика за 30 лв.Аз като купувах форда бях го закарал там. Евентуално могат да ти кажат дали има някаква грешка в ЕКУ-то, или грешна информация на някой от датчиците.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 10 мар 2007, 06:48

Колегата Ваклин временно затваря консултантското бюро. Много избирателно се чете написаното от него. Продължете дебатите без мое участие.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта