Влошена "возия" на Ескорт

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Влошена "возия" на Ескорт

Мнение от Yovchev » 16 мар 2007, 13:10

Здравейте..
От няколко месеца ми ми се струва, че колата взе да вози доста по - твърдо, всяка дупка вече се усеща :( (или дупките са станали повече). Веднага за тази промяна обвиних амортисьорите, поне така ми се струваше логично, вече дори се бах наточил да ги смяням и 4-те. миналия ден реших да им направя един тест в D&N и да се убедя напълно, че са за смяна. За моя изненада ми казват, че и 4-те са в цветущо здраве :shock: :shock: :shock: - шах с пешката.

Ето и графиките на предните и задните амортисьори:
Изображение Изображение

Задавам си въпроса, на какво може да се дължи по-твърдото возене ?
Също забелязах, че предницата ми е станала по-ниска от преди. В момента отзад съм с 185/60/14" а от пред съм все още с по - високите зимни гуми 175/75/14", но въпреки това предницата изглежда по ниска от задницата. Предполагам като сложа летните гуми (185/60) съвсем ще залегне като в окоп :? В момента бая сила трябва да вложа за да разклатя предницата.

Възможно ли "смачкани" пружини да са причината за твърдо возене ?
Ако сменя пружините отпред дали ще се подобри комфорта на возенето..
Т.е интересува ме по - мекото возене. Не съм състезател :)

П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно :idea: затова и пускам темата.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 16 мар 2007, 13:32

Нормално е предницата да ти е малко по-ниска от задницата - все пак двигателя е отпред и тежи.

Твърдото возене може да е от това, че гумите ти са прекалено напомпани. Възможно е да си ги помпал за последно в някой от студените дни и сега като се е стоплило времето, въздуха в тях се е разширил и налягането се е повишило - та провери ги.

:twisted:

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 16 мар 2007, 13:51

И аз за това си помислих.. но не е. Правих си експерименти как ще е най добре, когато не е натварена де :)

В момента (преди 2 дни ги гледах де):
Предни гуми: 2,1 bar
Задни гуми: 1,8 bar

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 16 мар 2007, 15:13

И аз по едно време почнах да усещам че колата минава през дупките по-твърдо. Гумите ми бяха 185/60 14. Като сложих зимните гуми 175/65 14 возията поомекна. След известно време обаче пак започна да ми се струва че тряска повече от колкото трябва като минавам през неравностите. Играх си доста с налягането в гумите, ама ефектът не е голям. Даже с по-меки гуми е по-зле, щото не стига че не омекотява чувствително, но и като катеря бордюр се усеща как гумата се сплесква и камъкът чуква в джантата. Много гадно усещане.
Според мен проблемът е че дупките са станали повече и с по-остри ръбове. Не е в колата.
Решил съм да си взема летни гуми 185/65 14. Хем колата ще се вдигне малко, хем (надявам се) ще минава по-меко през дупките.
Изображение

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от ^^devil_boy^^ » 16 мар 2007, 18:32

колега смени си тампоните на амортисиорите те варвят комплект с лагери около 20-30 лева е комплекта за единия амортисиор и смени също и биалетките и след като смениш това ще кажеш това не е моята кола успех
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Потребителски аватар
vasko_bulgaria
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 06 апр 2006, 10:13
Модел на автомобила: Dacia Logan 1.5 dCi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vasko_bulgaria » 16 мар 2007, 19:37

Тампоните на амортесьорите струват по 40 лв. комплект смених ги преди 1 месец! :P По-меко влиза и по-малко друса отпред!

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 16 мар 2007, 19:37

Биалетките съм ги сменял преди около година.. че едната съвсем беше здала багажа.
Аз нещо не мога да се ориентирам... комлекта е "лагери+тампоне" за амортисьорите :?: :shock:
Досега май не съм чувал за лагери там.. :shock:

*updated* 1
vasko_bulgaria, 40лв значи е комплект тампони за единия амортисьор ?
Колко ти излезе със смяната всичко? и къде ако не е тайна...

*updated* 2
Тези тампони не вървят ли комплект с амортисьорите?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влошена "возия" на Ескорт

Мнение от diesel1.6 » 16 мар 2007, 22:35

Yovchev написа: П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно :idea: затова и пускам темата.
засега и аз съм почитател на по-мекото возене и даже съм писал какво съм правил. открих, че омекналите пружини въобще не омекотяват возенето, а го влошават. така се изметва мястото на работа на амортисьора, а и няма ход да се свие при неравност и на практика при залюляване н аколата или подскачане на гумата винаго се удрят тампоните на "твърдо" и блъска.

по случайност преди 4-5 часа точно си смених задните пружини на поредната кола :)
стана мед и масло :)
само дето моите коли са от по-старите и нямам опит с такава като твоята.

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 16 мар 2007, 23:54

Yovchev написа:..."лагери+тампоне" за амортисьорите :?: :shock:
Досега май не съм чувал за лагери там.. :shock:...
Има, намират се над амортесцора под бомбето... лагерите са за когато завиваш, да има какво да лагерува между завиването на амортесцора с гумата и купето... и често се разтропват по нашите красиви пътища, заедно със тампоните над тях :? :(

П.П. Ами Yovchev ако не е тайна, колко струва теста в D&N че и аз трябва да намина да ми видят как са ми задните амортвсьори че май са оргиналните :?
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 17 мар 2007, 10:42

За теста може да се обърнеш и към Мото-Пфое. През декември ми го направиха за без пари (в Младост). В услугата се включва и оглед на ходовата част. По същото време в D&N теста струваше 5 лв., което също не е кой знае колко. :)
Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта