Проблем с турбото

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Todor
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 28 окт 2005, 09:58
Модел на автомобила: Ford mondeo 1996
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Проблем с турбото

Мнение от Todor » 06 апр 2007, 21:38

Колата ми е форд мондео 1,8TD 1996г. Карам я от 3 години и не съм имал сериозни проблеми. От известно време забелязах, че вече не иска да се ускорява като подам рязко газ. Набира постепенно ,мотора се форсира - вдига обороти, но не се ускарява както беше. Иначе няма други видими изменения - не харчи масло (за 10000 км съм долял 100 грама), не харчи много гориво - 5,5 до 6 литра нафта при нормално каране - градско и извън с 80-100 км/час, вдига си и 140 км. Не се чува и да вие турбото, по напред когато се ускоряваше като че се чуваше в началото. Последния път смених маслото с 15W40 ( преди 1 година) - не зная дали е от него. Но това го забелязах, след като сложих някаква английска добавка в горивото за почистване на дюзите, и я сложих пропорционално не на пълен резервоар (откъде толкова пари), а на 10 литра гориво. Не зная дали не прецаках нещо. Ако някой знае какво може да е, да помага.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 06 апр 2007, 22:15

Кога си сменял въздушен и горивен филтър?

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 06 апр 2007, 23:13

И аз съм слагал така добавка, пропорционално, не на пълен резервоар.Ако е от маслото че е 15W40 сега щеше да ти вие турбината.По принцип е по добре да слагаш 10W40.Провери си онзи клапан мисля беше където стои на самата турбина и има едно лостче което в зависимост от вакума който му се подава освобождава турбината.Мисля че за това беше.Провери във форума някой беше писал нещо за този механизъм.И кога трябва да сработва.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото

Мнение от cocoff » 06 апр 2007, 23:16

Todor написа:... Набира постепенно ,мотора се форсира - вдига обороти, но не се ускарява както беше...
Турбото не ми е ясно, но част от признаците са на заминал съединител

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 06 апр 2007, 23:23

Не е съединител.Щеше да има и други оплаквания.Съединителя го пробвай така:
1.Вдигни ръчната
2.Включи на трета скорост
3.Опитай да потеглиш
Пускай плавно съединителя.Ако е добре съединителя двигателя ще се опита да изгасне.Ако е заминал ще можеш дори да си махнеш после крака от съединителя.

Потребителски аватар
Todor
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 28 окт 2005, 09:58
Модел на автомобила: Ford mondeo 1996
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от Todor » 07 апр 2007, 18:11

Здравейте ! Въздушния и горивния филтър са сменени преди 2 години-така пише в книжката на форда-маслото да се сменя всяка година, а тези- на 2 години.
Къде се намира този клапан, толкова е гъчкано с кабели и тръби, че не го откривам.
Маркуча, който влиза в нафтовата помпа и би трябвало да идва от турбото, е омаслен от вън, но от вътре е относително чист. Същото е положението и с този който влиза в инжекциона, големият(за от вътре). Днес смених маслото с това на форд 10W40, ще видя дали ще се промени нещо. Съединителят не мога да го проверя с ръчната, тъй като същата е от вида, дето не може да се регулира, въжето се е отпуснало и тя не държи много. А турбото не го чувам да издава характерният звук, когато настъпиш рязко педала. Да не би да е отишло на кино, но не ми харчи масло, не съм я карал постоянно с голяма скорост, за 3 години съм изминал около 30000 км.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 07 апр 2007, 22:54

Todore,
Ако наистина, както пишеш., ДВГ се форсира, вдига обороти, а набира скорост бавно, виж си съединителя!!!(Което не изключва да ти е отишло и турбото)
ПП Съединителят можеш да тестваш и с крачната(с пръстите натискаш нея, а с петата газта - знаеш как става :))
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5323" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 09 апр 2007, 20:37

Todor написа:Здравейте ! Въздушния и горивния филтър са сменени преди 2 години-така пише в книжката на форда-маслото да се сменя всяка година, а тези- на 2 години.
Човек, не мога да ти кажа от какво е проблема ти, но искам да ти кажа, че тия книжки не са писани за България. Тук по-полезно за колата е, при смяна на маслото да се сменят също всички филтри. Не пропускай горивния, защото нафтата дори в големите вериги бензоностанции, е по-некачествена от тази в Германия или Италия (откъдето може би е колата ти). А на 2000-3000 км. малката пробка на дъното на горивния филтър се отвива, за да изтекат утаилите се капки вода.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта