Резултати след смяна на съединител. Въпроси.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Резултати след смяна на съединител. Въпроси.

Мнение от la4o » 25 апр 2007, 13:26

Здравейте,

Днес сутринта си взех колата от сервиза, след смяна на съединител.

Много силно впечатление ми направи, че всички предавки, които се включват напред (1,3,5) + задната, имат много по-къс ход от преди. Преди влизаха "дълбоко", а сега има съвсееееем къс ход. Всъщност това не води до проблем, дори май ми харесва повече, но не мога да намеря логика и за това питам.

Би ли могъл някой да обясни има ли логична причина това да е така, и каква евентуално е тя.

Предварително благодаря.

Поздрави,
la4o

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 25 апр 2007, 17:19

А при задните има ли разлика? Не влизат ли малко по-назад?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 25 апр 2007, 17:51

От щангата на селектора е.Няма проблем.При сглобката така са го сглобили.То има възможност да се регулира.Сглобено е както трябва.Не са си правили белези за сглобяване, а са го сглобили както трябва с блокиране на селектора и нагласяне на щангата.Така де това няма значение.

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 25 апр 2007, 18:26

Добавка...

Сутринта като писах поста, току що го бях взел... после покарах из София и...

на няколко пъти не ми влезе първа както трябва, а веднъж дори сама излезе, придружено с лош звук и удар от скоростния лост...

Не мисля, че "задните" влизат по назад... струва ми се че те влизат нормално, а само "предните" им е къс хода... пък и задна скорост също влиза назад, пък и на нея и е къс хода... Не знам... хич не ми е ясно...

Утре ще ида до сервиза да видя, какво ще кажат.

Благодаря ви за отговорите!

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 25 апр 2007, 20:04

Колега, върни я да я оправят. Това може да ти коства някоя скорост, не е нормално. Накарай ги да я оправят. Аз си смених сам съединителя и си работи перфектно, тия са ръчкали нещо което не трябва. Въпрос, колко ти взеха за смяната ?

Преписано от големи на малки букви с корекция в граматиката от:
Паисий Хилендарски :P :D
Адаш, говорихме за тва писане като се видяхме при Краси. Лично тук 16 пъти го минах докъто го осмисля. Само големи букви, няма интервали, латиницата яко ти влияе. Абе с две думи зор се чете.
Абе вземи се в ръце да не идвам аз да те вземам ... да те водя на бири :D
paci
съжалявам бях набрал скорост

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 26 апр 2007, 08:19

И на мен ми се струва, че е недопустима такава промяна. Както го описваш очевидно има проблем. Явно някой фиксатор не захапва достатъчно, а и защо ще те принуждават да се нагаждаш по измислените им регулировки...(макар, че е по-спортно и ти харесва :) ) По щангите сигурно са останали някакви нишани от предишното/оригиналното стягане

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 26 апр 2007, 09:20

Абсолютно недупостимо. Аз се сещам за това че не са поставили правилно съединителя и притискателния диск не се връща докрай. Другия вариант е неправилен съединител. Но това са само предположения.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 апр 2007, 09:31

Georgiev написа:От щангата на селектора е.Няма проблем.При сглобката така са го сглобили.То има възможност да се регулира.Сглобено е както трябва.Не са си правили белези за сглобяване, а са го сглобили както трябва с блокиране на селектора и нагласяне на щангата.Така де това няма значение.
От това е но при тебе има проблем. Явно щангата е поставена така че 1,3,5 предавка не включват напълно защото не стига хода на лоста. Иди да го регулират за 3 минути работа е. Съвет, остани в колата когато я вдигат и им казвай дали положението на лоста ти харесва.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 26 апр 2007, 09:39

HACKO написа:
Georgiev написа:От щангата на селектора е..
Иди да го регулират за 3 минути работа е. Съвет, остани в колата когато я вдигат и им казвай дали положението на лоста ти харесва.
Да де, но тези образи там дали знаят какво да пипнат за да го регулират като хората! :evil: Може да го мотат цял ден. Когато ремонтирах скоростния лост знам какво беше- малко де се мръднеше щангата и ае влизат или предните само или задните предавки...
Успех!
:wink:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 апр 2007, 09:53

Нали са се писали "майстори"

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 26 апр 2007, 14:48

ходих...

и добре, че отидох... оказа се че са ми оставили капачката на маслото отворена (а какво са търсили там, никой не можа да обясни) миха мотора... намокриха свещите, сушиха го...

регулираха скоростите, и сега резултата е, че вече и трета излиза сама... майната им... утре ще ходи да ги "съветва" човек на собствениците... а аз най-вероятно ще си закарам колата някъде другаде да го дооправят и да кажат какво точно са ми сложили в колата...

поуката, че евтиното излиза скъпо за пореден път се доказа...

ако някой познат на който имате зъб търси кола - продава се мондео...

Потребителски аватар
CEC0087
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от CEC0087 » 27 апр 2007, 08:36

За съжаление е така и аз си бях сменял сиединитела при едни майстори дето ми зеха 10лв по малко от навсякаде другате. Едните ми искаха 60 там ми зеха 50 за смяната частите са си от мен, та се получи следното: големите "майстори" забравили да завартят полвината болтове по двигатела в следствие на което двигатела променя положението си разбива ватрешно и ваншно каре каса се маншона и ми пада полуоската на 30км от Пловдив в родопите та кво се случи нестига че дадох 80лв за платформа да преберат колата ми в Пловдив купих ватрешно ваншно каре маншон +50 лв още за ремонт и и съединителя ми излезе златен!!!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 27 апр 2007, 09:43

пфф Лачо ти не ходеше ли в МотоПфое попринцип?навсякъде са мърлячи за всеки случай .. малко са добрите сервизи.. То в ВГ човек да хване да си прави колата сам .. поне да знае какво е направил...

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 27 апр 2007, 09:55

Тея трябва да са големи тъпани :twisted:
Като гледам обясненията няма нищо сложно в регулировката... (гледам колегите говорят за щанги)

Изображение

Твоето мондео не е ли с жило?

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 27 апр 2007, 10:11

То и те си мислят, че е много просто и затова стават тия проблеми! Не е само да връткаш болта горе-долу... А това със шаблона е мнооо идейно! Иначе аз бях седнал вътре и го държах лоста да не мърда. И въпреки това пак се наложи да се намества два-три пъти. Обаче нашите "майстори" са велики- те такива лигавщини не ползват! :wink:

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 27 апр 2007, 10:30

То не е сложно, но като се работи трябва да се внимава и да се влага мисъл. :twisted:

Сещам се за една приказка: Викам ти майсторе, защото не ти знам името, ама като ти гледам майсторлъка, да те ХХХ в майстора!

Хайде, че се отплеснахме от темата...

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 27 апр 2007, 10:50

venom4o написа:пфф Лачо ти не ходеше ли в МотоПфое попринцип?
Ами този път разликата в цената ми се стори огромна... в крайна сметка не ги намирам по улицата парите :) в МП щеше да излезне около 1000 лв. (~350 за двата диска, 414 лв. за лагера, ~200 лв. труд + ~50 лв за разни други нещица дето излизат покрай ремонта)

В крайна сметка ми излезна:
353 лв. двата диска с "монтажа"
175 лв. лагер,
~35 лв. някви неща, които ме накараха да купя... болтове и гайки на шарнирите, и гайки на полуоските... (може и да не беше точно това, не разбирам)

10 лв. в следващ сервиз за донастройка на скоростите.

Като ударя чертата, се получава почти наполовина, което от една страна си заслужава, но от друга 3 дни бях без кола - 50-тина лв. таксита, убих сума време по сервизите (няма да го смятам в пари, ама ако работех нямаше да са 0) и да речем, че пак е по-евтино, ама не чак толкова :) И освен това, сега ако отида за гаранция на колата ще ми се смеят, частите никой не знае кви са и т.н...

Както и да е... Историята завърши след намеса на cossy, който ме заведе в доверен сервиз, за 20-тина минути регулираха скоростите и сега са си като преди ;)

Tullamorе-а е закупен и приготвен за черпене :)

Поздрави,
la4o

Паци, можеш да я заключиш, ако прецениш :)

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 27 апр 2007, 14:24

леко се размина тоя път.....
можеше и по зле да е :P

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Резултати след смяна на съединител. Въпроси.

Мнение от mi6o » 10 яну 2015, 19:49

Здравейте хора. Имам подобен проблем с колата на един приятел и стигнах до никъде. Колата е Фиеста 1.3 бензин, 95-а г. По негови думи, от месец някъде трудно влизали 5-та и задна, докато един ден отказали изобщо. Свалих скоростния лост и щангите от колата и разглобих механизма на лоста-пластмасовата кутийка, в която се движи лоста. Видях, че едно пластмасово ''зъбче'' е доста по-изядено от другото и решихме, че от там идва проблема. Купих от колега от тук целия механизъм ( лоста + щангите ) и го сложих, но 5-та и задна пак ги няма. Забравих да направя някоя и друга снимка, но ще се опитам да обясня как е там положението. Значи има една щанга, която е неподвижна и се захваща от едната страна в пластмасовата кутийка, а от другата има тампон и се захваща към скоростната кутия. Втората щанга вътре в кутийката има отвор и в него влиза пластмасовата ''ябълка'' на скоростния лост, а в другия край има каренце, което влиза във вал ( ако мога така да го кажа ) на скоростната кутия. Работа е там, че каренцето и вала са кръгли и се въртят едно спрямо друго свободно ( ако не съм стегнал скобата ). Няма засек, шпонка, белег или нещо, което да позиционира каренцето спрямо вала в едно единствено положение и се получава разминаване. Слагам скоростната кутия на неутрална, лоста в купето също ( седи само под натиска на пружините ), захващам каренцето към вала затягам гайката и пробвам-от 1-ва до 4-та влизат, 5-та и задна не. При различните положения на каренцето спрямо вала се променя и хода на лоста и изчезват и 1-ва и 2-ра, но 5-та и задна не влизат при което и да е положение. Самия лост има нормален ход като не е закачен към скоростната кутия. Когато пробва да вкара 5-та или задна, каренцето е стегнато спрямо вала и няма превъртане, но не влизат и това си е. Стана дълга и широка, но се опитвам максимално точно да опиша проблема :) . Та въпроса ми е такъв-аз ли не правя нещо както трябва ( пробвах може би всички положения на каренцето спрямо вала ) или е друг проблема- примерно синхронизатор ( но пък за задна няма връзка, не съм сигурен ) или нещо друго. Ще съм Ви много благодарен за съвети, че стигнах до никъде-миналата и тая събота само студуване, цапане, лягане под колата на леда и .......нищо :lol: .
Поздрави

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Резултати след смяна на съединител. Въпроси.

Мнение от tushan » 10 яну 2015, 20:34

Откачи лоста от скоростите и се опитай да включиш скоростите на ръка.Ако всичко е нормално включи на 5-та,нагласи скоростния лост на 5-та и стягай карето.Погледни и капака на 5-та скорост да не е хлътнал навътре вследствие заднасяне и удар в бордюр.Ако е крив свали и го изправи.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта