Неустойчив празен ход
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Неустойчив празен ход
Неустойчив празен ход - най-чести причини
(Оригиналната статия е за Мондео, но май важи за повечето модели))
Да се има предвид, че 16V ДВГ по принцип работят по-неравномерно от 8V. Настройките на ЕКУ-то са правени с екологичен приотитет, а не с оглед САМО работата на ДВГ
- Частично или пълно запушване на клапана за картерната вентилация.
- Засмукване на въздух, неотчетен от МАФ-а(т.е. след него, през дефекти във въздуховода, през болтовете на дросела или датчика за положението му и пр.)
- Инжектор за вкарване на чист въздух към ламбдата-командва се от ЕКУ-то. Звукът му наподобява "тракането" на мембранна помпа за аквариум.
- Соленоид, управляващ инжектора, на базата на вакуум и данни от ЕКУ-то.
- Загуба на вакуум. Гадна, но честа причина за куп главоболия, особено при Зетеците.
- Гъсто масло, което докато загрее влошава работата хидравличните клапани.
Използвайте 10W, дори 5W.
- Кабели за свещи - напукани и пр.
- Свещи с неподходящо разстояниж м/у електродите
- Гуменото "Т"-образно, 5 сантимово маркучле, свързващо ЕГР, двигателя и въздушния инжектор (при Мондео е на много скришно място и често никой не подозира, че го има.
- Клапан/моторче за празния ход
- Ролки на допълнителния ремък. Рядка, но възможна причина.
- ЕGR
- Ламбда
- Exhaust Gas Pressure Differential Valve - главният виновник за неустойчив празен ход!!!
- Датчик за налягането в хидравликата на волана. При въртене на волана вдига оборотите.
- Температурен сензор на засмуквания въздух
- EGR соленоид
- Засмукване на горещ въздух(обикновено при работа на място) Проблем тук създава инертността на темп. датчик.
- Гарнитура на дросела. При нарушаване на целостта й, се засмуква неотчетен от МАФ-а въздух.
- Сензор за положението на дросела. Потенциометър, задвижван от оста на дроселовата клапа. Подава инфо на ЕКУ-то за положението на дросела.
- Неизправен комутатор за нагряването на предното стъкло и комутатор за климатика.
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... l%20Switch" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е оригиналния документ с много снимки
(Оригиналната статия е за Мондео, но май важи за повечето модели))
Да се има предвид, че 16V ДВГ по принцип работят по-неравномерно от 8V. Настройките на ЕКУ-то са правени с екологичен приотитет, а не с оглед САМО работата на ДВГ
- Частично или пълно запушване на клапана за картерната вентилация.
- Засмукване на въздух, неотчетен от МАФ-а(т.е. след него, през дефекти във въздуховода, през болтовете на дросела или датчика за положението му и пр.)
- Инжектор за вкарване на чист въздух към ламбдата-командва се от ЕКУ-то. Звукът му наподобява "тракането" на мембранна помпа за аквариум.
- Соленоид, управляващ инжектора, на базата на вакуум и данни от ЕКУ-то.
- Загуба на вакуум. Гадна, но честа причина за куп главоболия, особено при Зетеците.
- Гъсто масло, което докато загрее влошава работата хидравличните клапани.
Използвайте 10W, дори 5W.
- Кабели за свещи - напукани и пр.
- Свещи с неподходящо разстояниж м/у електродите
- Гуменото "Т"-образно, 5 сантимово маркучле, свързващо ЕГР, двигателя и въздушния инжектор (при Мондео е на много скришно място и често никой не подозира, че го има.
- Клапан/моторче за празния ход
- Ролки на допълнителния ремък. Рядка, но възможна причина.
- ЕGR
- Ламбда
- Exhaust Gas Pressure Differential Valve - главният виновник за неустойчив празен ход!!!
- Датчик за налягането в хидравликата на волана. При въртене на волана вдига оборотите.
- Температурен сензор на засмуквания въздух
- EGR соленоид
- Засмукване на горещ въздух(обикновено при работа на място) Проблем тук създава инертността на темп. датчик.
- Гарнитура на дросела. При нарушаване на целостта й, се засмуква неотчетен от МАФ-а въздух.
- Сензор за положението на дросела. Потенциометър, задвижван от оста на дроселовата клапа. Подава инфо на ЕКУ-то за положението на дросела.
- Неизправен комутатор за нагряването на предното стъкло и комутатор за климатика.
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... l%20Switch" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е оригиналния документ с много снимки
- K-Yo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Неустойчив празен ход
Много добро инфо.
- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Неустойчив празен ход
- Датчик за налягането в хидравликата на волана. При въртене на волана вдига оборотите.
Не разбрах само дали така е правилно - когато дигне оборотите значи всичко е наред или когато дига оборотите като въртиш волана на място е зле?
Не разбрах само дали така е правилно - когато дигне оборотите значи всичко е наред или когато дига оборотите като въртиш волана на място е зле?
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Неустойчив празен ход
Нормално е да вдига оборотите, за да поддържа постоянно налягане в хидравличната система.
Ако датчика е прее#ан, компютърът ще сменя оборотите със и без необходимост.
Ако датчика е прее#ан, компютърът ще сменя оборотите със и без необходимост.
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Неустойчив празен ход
Браво, много добра тема...само се надявам и за ескорт-а да помогне...
-
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
- Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ - Местоположение: Павликени
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Неустойчив празен ход
Изброените проблеми ще изкочат ли при една диагностика на двигателя?Празния ми ход е много зле и ще си карам колата да я сложат в сервиза на някакъв си комп.Ще има ли насока,дали 1-2 от изброените причини е конкретна,да сме смени с нова и да си карам спокойно?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта