Неустойчив празен ход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Неустойчив празен ход

Мнение от cocoff » 01 май 2007, 21:03

Неустойчив празен ход - най-чести причини
(Оригиналната статия е за Мондео, но май важи за повечето модели))
Да се има предвид, че 16V ДВГ по принцип работят по-неравномерно от 8V. Настройките на ЕКУ-то са правени с екологичен приотитет, а не с оглед САМО работата на ДВГ

- Частично или пълно запушване на клапана за картерната вентилация.
- Засмукване на въздух, неотчетен от МАФ-а(т.е. след него, през дефекти във въздуховода, през болтовете на дросела или датчика за положението му и пр.)
- Инжектор за вкарване на чист въздух към ламбдата-командва се от ЕКУ-то. Звукът му наподобява "тракането" на мембранна помпа за аквариум.
- Соленоид, управляващ инжектора, на базата на вакуум и данни от ЕКУ-то.
- Загуба на вакуум. Гадна, но честа причина за куп главоболия, особено при Зетеците.
- Гъсто масло, което докато загрее влошава работата хидравличните клапани.
Използвайте 10W, дори 5W.
- Кабели за свещи - напукани и пр.
- Свещи с неподходящо разстояниж м/у електродите
- Гуменото "Т"-образно, 5 сантимово маркучле, свързващо ЕГР, двигателя и въздушния инжектор (при Мондео е на много скришно място и често никой не подозира, че го има.
- Клапан/моторче за празния ход
- Ролки на допълнителния ремък. Рядка, но възможна причина.
- ЕGR
- Ламбда
- Exhaust Gas Pressure Differential Valve - главният виновник за неустойчив празен ход!!!
- Датчик за налягането в хидравликата на волана. При въртене на волана вдига оборотите.
- Температурен сензор на засмуквания въздух
- EGR соленоид
- Засмукване на горещ въздух(обикновено при работа на място) Проблем тук създава инертността на темп. датчик.
- Гарнитура на дросела. При нарушаване на целостта й, се засмуква неотчетен от МАФ-а въздух.
- Сензор за положението на дросела. Потенциометър, задвижван от оста на дроселовата клапа. Подава инфо на ЕКУ-то за положението на дросела.
- Неизправен комутатор за нагряването на предното стъкло и комутатор за климатика.
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... l%20Switch" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е оригиналния документ с много снимки

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Неустойчив празен ход

Мнение от K-Yo » 17 юни 2010, 23:17

Много добро инфо.

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неустойчив празен ход

Мнение от amplified » 18 юни 2010, 00:56

- Датчик за налягането в хидравликата на волана. При въртене на волана вдига оборотите.


Не разбрах само дали така е правилно - когато дигне оборотите значи всичко е наред или когато дига оборотите като въртиш волана на място е зле?

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неустойчив празен ход

Мнение от tropper » 18 юни 2010, 09:22

Нормално е да вдига оборотите, за да поддържа постоянно налягане в хидравличната система.

Ако датчика е прее#ан, компютърът ще сменя оборотите със и без необходимост.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Неустойчив празен ход

Мнение от Revell » 18 юни 2010, 12:08

Браво, много добра тема...само се надявам и за ескорт-а да помогне...

b1r1b1ty
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ
Местоположение: Павликени
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неустойчив празен ход

Мнение от b1r1b1ty » 13 фев 2012, 21:14

Изброените проблеми ще изкочат ли при една диагностика на двигателя?Празния ми ход е много зле и ще си карам колата да я сложат в сервиза на някакъв си комп.Ще има ли насока,дали 1-2 от изброените причини е конкретна,да сме смени с нова и да си карам спокойно?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта