Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2015, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.8 16v Zetec 115 hp. '99 mk1
- Status: Извън линия
Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод
Здравейте, всички, преди 2 седмици се сдобих с фокус мк1 1.8 бензин. Като цяло съм много доволен от количката с изключение на едно нещо което ми се случи вчера следобед: карах си из града, да свършва малко работа и спирам тук-таме по магазините и съответно паля,гася многократно. Докато последният път вече колата не искаше да запали. Светна оранжевият удивителен знак
и след като завъртя да паля не се случва нищо. Пробвах всичко, отключвах,заключвах, свалях, слагах колани, най-накрая запали. Тръгнах и след 10 минути ми се наложи да спра спрях и съответно същата ситуация, само че вече не успях да запаля.
Ключът ми е от по-старите (с лампичка) но има и един син чип (или транспондер, не знам какво точно, но знам че е за имобилайзера), реших, че ключа нещо се е прецакал, отидох да взема резервния ключ (съответно минаха около 20 минути докато се върна) и колата запали от раз. Угасих я за да пробвам пак и да разбера дали е от ключа проблема, но втори път не запали. Последва отново ръчкане, заключване отключване, откачане на акумулатор, нищо не помогна. Оставих я за 20 минути без да я барам и след това отново запали от раз. След като се прибрах пробвах да я запаля и угася няколко пъти за да видя дали ще има същият проблем... но следа от него нямаше, с всеки ключ си палеше, без проблем.
Незнам какъв точно може да е бил проблема, но предполагам че е бил от имобилайзера. Ако някой е имал такъв проблем или знае какво може да се направи, ще съм благодарен.
И в краен случай бих помолил, ако никой не знае решение на проблемът ми, как се премахва имобилайзера, да каже, за да нямам такива проблеми занапред.
Благодаря предварително.

Ключът ми е от по-старите (с лампичка) но има и един син чип (или транспондер, не знам какво точно, но знам че е за имобилайзера), реших, че ключа нещо се е прецакал, отидох да взема резервния ключ (съответно минаха около 20 минути докато се върна) и колата запали от раз. Угасих я за да пробвам пак и да разбера дали е от ключа проблема, но втори път не запали. Последва отново ръчкане, заключване отключване, откачане на акумулатор, нищо не помогна. Оставих я за 20 минути без да я барам и след това отново запали от раз. След като се прибрах пробвах да я запаля и угася няколко пъти за да видя дали ще има същият проблем... но следа от него нямаше, с всеки ключ си палеше, без проблем.
Незнам какъв точно може да е бил проблема, но предполагам че е бил от имобилайзера. Ако някой е имал такъв проблем или знае какво може да се направи, ще съм благодарен.
И в краен случай бих помолил, ако никой не знае решение на проблемът ми, как се премахва имобилайзера, да каже, за да нямам такива проблеми занапред.
Благодаря предварително.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2015, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.8 16v Zetec 115 hp. '99 mk1
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Благодаря за отговора, събота ще разглобявам и ще кажа какво е станало. 

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2015, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.8 16v Zetec 115 hp. '99 mk1
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Здравейте отново! Смених въпросната антенка на имобилайзера но резултат нулев. Вече почвам да се съмнявам че проблемът изобщо не е в имобилайзера а някъде другаде.
Колата изобщо не иска да пали и не завърта. Когато завъртя контактният ключ продължава да свети тази оранжевата удивителна която е като слънце.
Направих тест чрез вграденият тестов режим, и установих че има 2 грешки - dtc d262 и 9359.
Ето едно клипче какво се случва.
https://www.dropbox.com/s/qdo2j8g7xloih ... 1.mov?dl=0
Днес проверих и всички бушони в купето и под капака - всички са здрави.
Някакви идеи от къде може да е проблема и как да отстраня въпросните грешки (като се надявам проблема да идва от тях)?
Колата изобщо не иска да пали и не завърта. Когато завъртя контактният ключ продължава да свети тази оранжевата удивителна която е като слънце.
Направих тест чрез вграденият тестов режим, и установих че има 2 грешки - dtc d262 и 9359.
Ето едно клипче какво се случва.
https://www.dropbox.com/s/qdo2j8g7xloih ... 1.mov?dl=0
Днес проверих и всички бушони в купето и под капака - всички са здрави.
Някакви идеи от къде може да е проблема и как да отстраня въпросните грешки (като се надявам проблема да идва от тях)?
Последна промяна от ffocus на 12 фев 2015, 10:35, променено общо 1 път.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Каква е тая лампа? Фокуса е автоматик ли?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2015, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.8 16v Zetec 115 hp. '99 mk1
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Не е автоматик, ръчни скорости е. 1.8 зетек. Това над часовника е лампичката на имобилайзера.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Не, за оранжевата лампа с удивителен питах. Грешката е моя, намерих я- Automatic transaxle/cooling system warning light(- Zetec or automatic transaxle vehicles only.
П.П. Сега видях клипа. Светят ти всички лампи, защото не си запалил, не че някоя показва проблем.
D262 (U1262) Communication bus fault (missing CAN messages)
Това е много общо- трябва подробна диагностика. Може буксата на ЕКУ-то да не прави контакт, или някой датчик да не отговаря.
Открих примерно, че този проблем го прави при дефектирал или откачен VSS датчик.
9359 (B1359) Ignition run/accessory circuit failure /Engine starter system error
Като завъртиш ключа да палиш, виждаш ли дали лампите по таблото да примигват леко?
П.П. Сега видях клипа. Светят ти всички лампи, защото не си запалил, не че някоя показва проблем.
D262 (U1262) Communication bus fault (missing CAN messages)
Това е много общо- трябва подробна диагностика. Може буксата на ЕКУ-то да не прави контакт, или някой датчик да не отговаря.
Открих примерно, че този проблем го прави при дефектирал или откачен VSS датчик.
9359 (B1359) Ignition run/accessory circuit failure /Engine starter system error
Като завъртиш ключа да палиш, виждаш ли дали лампите по таблото да примигват леко?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2015, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.8 16v Zetec 115 hp. '99 mk1
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Проблемът се оказа в един диод който се намира в кутията отпред под капака с релета и бушони.
Когато го сваля и го сложа пак след 20-30 секунди пали без проблем. След 2-3 паления пак не иска да запали. Свалям диода и пак го слагам и пали от раз.
След малко ровичкане из интернет установих че това е PCM Power Diode. Нямам никаква идея какво означава и за какво служи и дали евентуално при смяната му ще се отстрани проблема.
Ето снимка на този диод:
Днес ще отида да купя друг, като го сменя ще пиша дали проблемът е окончателно решен.
Когато го сваля и го сложа пак след 20-30 секунди пали без проблем. След 2-3 паления пак не иска да запали. Свалям диода и пак го слагам и пали от раз.
След малко ровичкане из интернет установих че това е PCM Power Diode. Нямам никаква идея какво означава и за какво служи и дали евентуално при смяната му ще се отстрани проблема.
Ето снимка на този диод:

Днес ще отида да купя друг, като го сменя ще пиша дали проблемът е окончателно решен.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2015, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.8 16v Zetec 115 hp. '99 mk1
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Смених въпросният диод и всичко се оправи. Благодаря на всички за помощта.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1
Браво! Някой те насочи към него ли? Аз въобще не знаех, че има подобно нещо там.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод
Интересна теория, ако диода е пробил няма да работи, но ако дава чиста верига проблема е възможен, измери го с мултицет с опция за мерене на диоди или на верига трябва да даде около 450-600 в едната посока в другата да е запушен.

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2015, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.8 16v Zetec 115 hp. '99 mk1
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод
Когато го премерих и в двете посоки показа 1800-1900. Незнам какво е довело до дефектирането му, но съм доволен,че проблемът се оправи. 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод
При такива стойности вече не е диод, а по скоро резистор, явно наистина там е бил проблема.

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 15 юни 2008, 23:07
- Модел на автомобила: Focus MK1 1.6 - FRODO!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод
Здравей Колега,
Фордчето почна да прави подобен проблем и много силно ме интересува от къде си купил въпросния диод?
Благодаря предварително за инфото!
Поздрави и весели празници!
Фордчето почна да прави подобен проблем и много силно ме интересува от къде си купил въпросния диод?
Благодаря предварително за инфото!
Поздрави и весели празници!
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод
Диод се мери с уред, но съм срещал и да прекъсват или повишават съпротивление като мине ток. Може и прост тест с маломощна лампа от акумулатора.
Във всеки сервиз могат да ти го измерят, но ти препоръчвам да си купиш дори и прост мултицет за 5-10 лв все ще потрябва и за друго. Можеш да пъхнеш какъвто и да е в дупките за пробата, струват стотинки.Внимавай за полярността. Пръстенчето на корпуса е чертичката на нарисуваното на пластмасата. Нещо като 1N400к'водае
Във всеки сервиз могат да ти го измерят, но ти препоръчвам да си купиш дори и прост мултицет за 5-10 лв все ще потрябва и за друго. Можеш да пъхнеш какъвто и да е в дупките за пробата, струват стотинки.Внимавай за полярността. Пръстенчето на корпуса е чертичката на нарисуваното на пластмасата. Нещо като 1N400к'водае
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта