HELP мирис в купето от парното

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
tr@jan
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 08 юни 2005, 15:34
Модел на автомобила: SOFIA
Местоположение: MONDEO
Status: Извън линия

HELP мирис в купето от парното

Мнение от tr@jan » 30 сеп 2005, 10:57

Със захладняването на времето се виждам в приключение с парното. Като го позиционирам ключа на жега и купето се изпълва с кофти мирис нещто като пръсната чубрица в непроветрена стая. Кофти работа, като се има предви, че лятото свърши. Когато позицията на ключа е на положение студено няма проблем въздуха е перфеткен. Цяло лято с климатика също не съм имал грижи. Филтъра ми е нов. Погледнах в руския форум и намерих препоръка за обезпаразитяване приложих я ама ефект никакъв. Ако някой знае причината и решението на проблема ще съм благодарен щото засега не ме изпълва със щастие мисълта да разглобявам парното. :? [/i][/b]

tr@jan
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 08 юни 2005, 15:34
Модел на автомобила: SOFIA
Местоположение: MONDEO
Status: Извън линия

Мнение от tr@jan » 31 окт 2005, 10:28

Колеги да смятам ли че никой няма проблем като моя с парното или ви се вижда маловажен.

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 31 окт 2005, 11:09

Споко, след като няколко дни мириса ще изчезне.
А причината е че през лятото когато не си ползвал отопление и е работил климатика, по радиатора ила полепнала прах и отлагания вследствие овлажняването от климатика.
Ако имаш желание може да ползваш спрей за почистване, с който се пръска през отвора за засмукване на въздух (филтъра се маха, ако имаш такъв).
Лично аз съм много скептичен по отношение на резултата от такъв спрей. Редпочитам да пусна парното на max при отворен прозорец да сменя ароматизатора в купето с нов.

tr@jan
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 08 юни 2005, 15:34
Модел на автомобила: SOFIA
Местоположение: MONDEO
Status: Извън линия

Мнение от tr@jan » 02 ное 2005, 14:16

Благодаря за мнението Kujo лошото е че и миналата зима беше същото и през целия сезон не изчезна скапаниа мирис. Махнах филтара и налях при работещо парно дезинфектант но за съжаление мириса си го има. Сега мисля да пробвам да налея дезинфектанта от другата откъм купето през отворите на таблото пък ще видим. Явно нещо само при моето мондео се е завъдило вътре но за отваряне на системата не ми се и мисли.

dadan
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 06 фев 2006, 19:00
Модел на автомобила: Fiesta 1,25 Zetek
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dadan » 06 мар 2006, 21:28

Може да е късно но сега видях. дано ти е от полза.Нищо не губиш.

dadan
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 06 фев 2006, 19:00
Модел на автомобила: Fiesta 1,25 Zetek
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dadan » 06 мар 2006, 21:31

Опаа май нещо не направих както трябва? Ще пробвам така:

1. Купува се ЛИЗОЛ - концентрат или ЛИЗОЛ-съдържащ разтвор. Има даже и ароматизирани. (б.пр. Предполагам, че в санитарните магазини и аптеките се продават такива препарати.)

2. Разрежда се чистият ЛИЗОЛ в пропорция 1:100 (хирургическите инструменти се дезинфекцират при 1:20) за да се получи 300..400мл разтвор.
(б.пр. Предполагам, че ако се купи не концентрат, а разтвор с някаква концентрация, ще трябва да се разреди до 1:100 - например ако има 100мл 1:20, то вътре има 5мл лизол и остатъка е вода. За 1:100 ще трябва да се прибави още 350..400мл вода докато стане около 0.5л. Разбира се това е приблизително, но...)

3. Налива се разтвора в ръчна пръскачка или празен флакон за чистене на прозорци. При желание може да се добави някакъв парфюм за ароматизиране.

4. Отварят се широко всички прозорци на колата.

5. Запалва се колата, включва се климатика докрай, включва се вентилатора на максимално. Въздушната струя се насочва в салона по-ниско, чрез соплата. Тъй като теоретично, разтрорът може да премине през цялата система в течен вид и да попадне на стъклото или седелките, взимат се мерки за тредотвратяване (б.пр. Малко витиевато, но смисъла е "покриваме всичко, което може да се изцапа")

6. Излиза се от колата и чрез пръскачката се пръска разтвора в отворите на въздухозаборника на предното стъкло. Старайте се да не икономисвате, но да не се пръска струя, а именно да се разпръсква под формата на мъгла - всъщност всяка нормална пръскачка трябва да действа именно така. Тъй като всички силно обичаме нашите коли, аз бих изпробвал действието на разтвора върху боята и стъклото на някое скрито място (б.пр. според мене напълно излишно - това е вода все пак) а може просто да покрием предният капак с вестници или парцали.
Тази процедура е всъщност дезинфекция на въздуховодите (за нея не говорят в сервизите, те дезинфекцират само изпарителите).

7. Изключва се двигателя. Чака се около 10 минути - нека лизола си води неравният бой с бактериите (неравен за бактериите).

8. Пали се двигателят (климатика и вентилатора не сме ги пипали - те си започват да работят веднага). Отваряме автомобила от към страната на пътника. (д.пр. според мене се има предвид предната дясна седалка) Включваме вътрешната рециркулация на въздуха (затваряме достъпа на въздух от улицата). Прозорците са отворени. Разпръскваме разтвор, без да се скъпим, под краката на пътника, под "жабката", там се намира отвора за засмукване на въздух при режим на рециркулация. Въздуха попада на изпарителя и след това по системата. При възможност не е зле да се доберем и до самият изпарител и обилно да го полеем. (б.пр. явно с пръскалката, не със струя) Но и така става, (като се има предвид колко евтина е процедурата и че можем да я повтаряме редовно)
Изключва се запалването. При необходимост (ако все още мирише) да се повтори след 1 ден.

Това е всичко! Наслаждаваме се на чистият въздух.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта