Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Здравейте колеги!
Първо моля за извинение, ако дублирам тема с въпроса си, но в търсачката не открих нищо...
Дойде лято и стана време да се охлаждаме с климатик. При мен - Ескорт 1.8 TD 1996г. - нещата не са съвсем наред. Доколкото ми е известно, когато климатика се включи един клапан (намиращ се над казанчето за чистачките, точно зад левия фар) трябва да сработи. От него тръгва жило, което стига до нафтовата помпа. Целта на цялата система е аналогична на автоматичния смукач - леко да повиши оборотите при включването на компресора.
При мен обаче такова нещо не се случва - въпросното жило не помръдва само. Ако аз го подръпна леко, оборотите веднага мръдват.
В моя случай, когато включа компресора, оборотите на празен ход (съвсем логично) падат до към 750, двигателя започва осезаемо да потреперва и колата губи всякаква мощност при потегляне. След като днес на ляв завой в кръстовище 2 пъти успях да угася колата, реших, че трябва да поправя механизма. Доколкото ми е известно съответната джаджа е развалена от доста време и досега не е поправяна.
Ще допълня, че от нея малък маркуч отива в клапан, а от клапана разни маркучи тръгват към двигателя и купето. Ще добавя снимки...
Въпросът ми:
Какво представлява съответната "калапа", как работи, какво я задвижва и сменя ли се, евтина ли е, може ли да я побългарим?
Поздрави
Светльо
Първо моля за извинение, ако дублирам тема с въпроса си, но в търсачката не открих нищо...
Дойде лято и стана време да се охлаждаме с климатик. При мен - Ескорт 1.8 TD 1996г. - нещата не са съвсем наред. Доколкото ми е известно, когато климатика се включи един клапан (намиращ се над казанчето за чистачките, точно зад левия фар) трябва да сработи. От него тръгва жило, което стига до нафтовата помпа. Целта на цялата система е аналогична на автоматичния смукач - леко да повиши оборотите при включването на компресора.
При мен обаче такова нещо не се случва - въпросното жило не помръдва само. Ако аз го подръпна леко, оборотите веднага мръдват.
В моя случай, когато включа компресора, оборотите на празен ход (съвсем логично) падат до към 750, двигателя започва осезаемо да потреперва и колата губи всякаква мощност при потегляне. След като днес на ляв завой в кръстовище 2 пъти успях да угася колата, реших, че трябва да поправя механизма. Доколкото ми е известно съответната джаджа е развалена от доста време и досега не е поправяна.
Ще допълня, че от нея малък маркуч отива в клапан, а от клапана разни маркучи тръгват към двигателя и купето. Ще добавя снимки...
Въпросът ми:
Какво представлява съответната "калапа", как работи, какво я задвижва и сменя ли се, евтина ли е, може ли да я побългарим?
Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Ето ги обещаните снимки и малко разяснения:
Жилото започва от кръгла жълтеникава плоча, която се задвижва от Маркуч 1 и стига до горивната помпа, като се залява на едно и също място с автоматичния смукач.
Маркуч 1 влиза в Клапан 1.
От Клапан 1 започва Маркуч 2, който се разклонява. Разклоненията му отиват съответно в:
В Клапан 2
В двигателя:
Към вентилационния отсек под дясната чистачка:
Клапан 2 отиват разни тръби/датчици към охладителната система и въздушния филтър и дава начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт). Краят на "затапения" маркуч е някъде между сервото на спирачките и турбокомпресора, точно пред купето.
Жилото започва от кръгла жълтеникава плоча, която се задвижва от Маркуч 1 и стига до горивната помпа, като се залява на едно и също място с автоматичния смукач.
Маркуч 1 влиза в Клапан 1.
От Клапан 1 започва Маркуч 2, който се разклонява. Разклоненията му отиват съответно в:
В Клапан 2
В двигателя:
Към вентилационния отсек под дясната чистачка:
Клапан 2 отиват разни тръби/датчици към охладителната система и въздушния филтър и дава начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт). Краят на "затапения" маркуч е някъде между сервото на спирачките и турбокомпресора, точно пред купето.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Здравей, колега.Първо много добре си задал въпроса, рядко се наблюдават такива тели.Сега по същество.Преди да гледаш клапаните провери следното:
В очертаният правоъгълник се намира регулатор на оборотите при включен климатик.Пластмасовото кожухче се дръпва назад и после главата се върти - ще се ориентираш, просто е!Според него се настройват, колко точно да се вдигнат оборотите на двигателя.
Сега погледи и маркуча (отбелязан с червената вълнообразна черата).Той е за охлаждащата течност.Точно отдолу на него в подчертана част се намира един датчик, за който е закачен кабел.Нямам представа каква е точно функцията му, но чрез метода проба грешка установих, че ако буксата е откачена ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ НЕ СЕ РЕГУЛИРАТ при включен климатик.Може би е същото, ако датчика е изгорял.
Надявам се с нещо да съм помогнал.Поздрави!
В очертаният правоъгълник се намира регулатор на оборотите при включен климатик.Пластмасовото кожухче се дръпва назад и после главата се върти - ще се ориентираш, просто е!Според него се настройват, колко точно да се вдигнат оборотите на двигателя.
Сега погледи и маркуча (отбелязан с червената вълнообразна черата).Той е за охлаждащата течност.Точно отдолу на него в подчертана част се намира един датчик, за който е закачен кабел.Нямам представа каква е точно функцията му, но чрез метода проба грешка установих, че ако буксата е откачена ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ НЕ СЕ РЕГУЛИРАТ при включен климатик.Може би е същото, ако датчика е изгорял.
Надявам се с нещо да съм помогнал.Поздрави!
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Благодаря за милите думи и добрата оценка!Ianaki написа:...
Обтегнах жилото, но при мен машинката, която го тегли (тази над казанчето за чистачки зад левия фар) изобщо не работи.
Под маркуча на охладителната система има 2 датчика - 1 вляво, непосредствено преди да влезе в мотора и 1 малко по-вдясно. Бърках, чоплих, мъчих се - не успях да ги откача. Всичко в коша е така наместено, да не кажа направо натъпкано, че трябват или хирургически инструменти или да разглобя и сваля маса чарколаци, за да се добера до датчиците.
Допускам, че те са изправни, тъй като колата бързо загрява, поддържа под средна температура, работи добре. Самият климатик също също е наред - духа силно и студено като Сибирска зима!
Единствено оборотите на двигателя на празен ход ме смущават. Вредно за мотора и съединителя е да топирам силно изразената немощ при потегляне с подаване на повечко газ.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Може би проблема идва от тук
начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт)
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Може би, обаче не го знам къде отива запушения маркуч... Никъде не виждам място, където мога да го закача, поне не и в обсега на настоящата дължина на маркуча.momo76 написа:Може би проблема идва от тукначало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт)
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
При мен (бензин 1.8 DOHC) този клапан 1 се използва за еко системата, затова смятам че не е свързан с климатика ти, въпреки че може да оказва влияние за оборотите но само при студен двигател.
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Какво представлява тази еко система? И какво ѝ е екото, след като единствената функция на клапана и жилото е да качва оборотите?Revell написа:При мен (бензин 1.8 DOHC) този клапан 1 се използва за еко системата, затова смятам че не е свързан с климатика ти, въпреки че може да оказва влияние за оборотите но само при студен двигател.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Здравейр колега,/но не по докторлък /, пиша ти по памет, но за Мондео - идеята е същата. Първо да уточня, системата работи с вакуум и стрелките ти трябва да са на обратно. С две думи по маркуч 2 "идва" вакуум от една джаджа на двигателя /защото е дизел/ снимка №5 от твоите /от горе на долу петата / и влиза в клапан 1 на снимка№1, който се управлява електрически чрез двата кабела който влизат в него, а те съответно "може би" са някъде запаралелени със кабелите които влизат в компресора близо до шайбата /ел. съединителя/. За да може като се включи ел. съединителя на компресора веднага да се подаде и ток/напрежение на клапан 1 и той да пусне вакуума по маркич 1 , и да задейства "вакуум двигателя" който упъва/дърпа жилото за компенсиране на оборотите . А маркуча който влиза в купето служи да управлява "вакуумните двигатели" къде да духа вентилатора, предно стъкло ли, в краката ли и т.н.
Ако нещо не съм ти обяснил като хората, дай ми номер на бтк или вивател и могада ти звъна и да ти дообесня. Това го казвам защото ми харесаха сниките ти и обесненията/въпроси и ми се иска като ти стане ясно да си оправиш поста и да стане като научен материял за други незнаещи .
1 Задвижва клапана посредством вакум за свръщане на част от изгорелите газове за доизгаряве - екосистемата.
2 ............................................... за командване къде да духа и от къде да взема въздух вентилатора.
3 Вакуум за сервото /спирачките/.
Как съм изолирал да не се задейства "вакум двигателя" на еко системата, срязах маркуча към клапана и сложих болче без глава и пак съединих маркучите.
В ляво на снимката е управляващия клапан на екосистемата.
Ако нещо не съм ти обяснил като хората, дай ми номер на бтк или вивател и могада ти звъна и да ти дообесня. Това го казвам защото ми харесаха сниките ти и обесненията/въпроси и ми се иска като ти стане ясно да си оправиш поста и да стане като научен материял за други незнаещи .
1 Задвижва клапана посредством вакум за свръщане на част от изгорелите газове за доизгаряве - екосистемата.
2 ............................................... за командване къде да духа и от къде да взема въздух вентилатора.
3 Вакуум за сервото /спирачките/.
Как съм изолирал да не се задейства "вакум двигателя" на еко системата, срязах маркуча към клапана и сложих болче без глава и пак съединих маркучите.
В ляво на снимката е управляващия клапан на екосистемата.
Небойте се роби Спартак е с вас!
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Много ти благодаря за информацията, снимките и комплиментите!aaleks написа:..........
Тези дни ще се заема с проверката на системата и ако нещо не ми е ясно ще ти пиша на лично да се обясним...
Идеята за тема-упътване за решаване на проблема е чудесна и ще намери добро приложение в раздела "Направи си сам". Дано успеем да я изпълним.
Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Как върви, колега?
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Не съм я забравил, ама за последния месец не съм я карал повече от 4-5 пъти. Обаче от утре ще съм по-свободен и ще мога да се занимая с колата. Само дето първо ще я вкарвам в бокса да сменям лагер. После отива на разкрасителни процедури - ще вапцам драскотините по броните...Ianaki написа:Как върви, колега?
Чак след това, сигурно след седмица или 2 ще подхвана климатика. Ще видя какво ще излезе и ще дам резултат скоро...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
- s003010
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 29 юли 2010, 14:03
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1,8 TD 1996
- Status: Извън линия
Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик
Определено това което ще попитам не е за точно тази тема но има връзка с моя проблем и цитирам теб с надеждата за малко подкрепаaaleks написа:Здравейр колега,/но не по докторлък /, пиша ти по памет, но за Мондео - идеята е същата. Първо да уточня, системата работи с вакуум и стрелките ти трябва да са на обратно. С две думи по маркуч 2 "идва" вакуум от една джаджа на двигателя /защото е дизел/ снимка №5 от твоите /от горе на долу петата / и влиза в клапан 1 на снимка№1, който се управлява електрически чрез двата кабела който влизат в него, а те съответно "може би" са някъде запаралелени със кабелите които влизат в компресора близо до шайбата /ел. съединителя/. За да може като се включи ел. съединителя на компресора веднага да се подаде и ток/напрежение на клапан 1 и той да пусне вакуума по маркич 1 , и да задейства "вакуум двигателя" който упъва/дърпа жилото за компенсиране на оборотите . А маркуча който влиза в купето служи да управлява "вакуумните двигатели" къде да духа вентилатора, предно стъкло ли, в краката ли и т.н.
Ако нещо не съм ти обяснил като хората, дай ми номер на бтк или вивател и могада ти звъна и да ти дообесня. Това го казвам защото ми харесаха сниките ти и обесненията/въпроси и ми се иска като ти стане ясно да си оправиш поста и да стане като научен материял за други незнаещи .
1 Задвижва клапана посредством вакум за свръщане на част от изгорелите газове за доизгаряве - екосистемата.
2 ............................................... за командване къде да духа и от къде да взема въздух вентилатора.
3 Вакуум за сервото /спирачките/.
Как съм изолирал да не се задейства "вакум двигателя" на еко системата, срязах маркуча към клапана и сложих болче без глава и пак съединих маркучите.
В ляво на снимката е управляващия клапан на екосистемата.
Моят проблем е в управлението на потока на възуха в купето... Четох много тук разглабях два пъти но всичко което намерих относно моя пробле е свързано с прословутите ключове за силата на въздуха и посоката на въздуха... отварях , гледах... тръгнах да проследявам маркучетатат в купето до където е възможно де - махах жабката стигнах до един платмасов черен контейнер който влиза маркуча към ключа за силата на въздуха (също и вътре-вънка) ... Допуснах че този контейнер играе ролята на буфер за вакуума да не е с ряз дърпането при смяна на позицията или вобще при задействаенто на вакуумната помпа - където и да е тя....
Та в тази черна кутия-контейнер (в краката до пътника отпред влизат два маркуча и втория отива на майната си ..........
Питането ми е свързано кое точно прави вакуума и както чета тук явно е въпросната ... и аз не се ориентирах много но можете ли да ми дадете съвет къде по двигателния отсек да търся за повреди водещи до липсата на вакуум в системата за промяна на посоката на въздуха... Като изходим от презумцията че вакуум вобще не стига до ключовете в купето за сила и посока ...
МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛО
два пъти ги разглабях тия ключове и ми писна щото така мога да си разколачвам докато се счупи някоя пластмаса....
Мерси предварително отново!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта