Страница 1 от 1

Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 04 юни 2010, 18:05
от dr. Svetlyo
Здравейте колеги!

Първо моля за извинение, ако дублирам тема с въпроса си, но в търсачката не открих нищо...

Дойде лято и стана време да се охлаждаме с климатик. При мен - Ескорт 1.8 TD 1996г. - нещата не са съвсем наред. Доколкото ми е известно, когато климатика се включи един клапан (намиращ се над казанчето за чистачките, точно зад левия фар) трябва да сработи. От него тръгва жило, което стига до нафтовата помпа. Целта на цялата система е аналогична на автоматичния смукач - леко да повиши оборотите при включването на компресора.

При мен обаче такова нещо не се случва - въпросното жило не помръдва само. Ако аз го подръпна леко, оборотите веднага мръдват.

В моя случай, когато включа компресора, оборотите на празен ход (съвсем логично) падат до към 750, двигателя започва осезаемо да потреперва и колата губи всякаква мощност при потегляне. След като днес на ляв завой в кръстовище 2 пъти успях да угася колата, реших, че трябва да поправя механизма. Доколкото ми е известно съответната джаджа е развалена от доста време и досега не е поправяна.

Ще допълня, че от нея малък маркуч отива в клапан, а от клапана разни маркучи тръгват към двигателя и купето. Ще добавя снимки...

Въпросът ми:
Какво представлява съответната "калапа", как работи, какво я задвижва и сменя ли се, евтина ли е, може ли да я побългарим?

Поздрави
Светльо

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 04 юни 2010, 20:16
от dr. Svetlyo
Ето ги обещаните снимки и малко разяснения:

Жилото започва от кръгла жълтеникава плоча, която се задвижва от Маркуч 1 и стига до горивната помпа, като се залява на едно и също място с автоматичния смукач.
Изображение
Изображение

Маркуч 1 влиза в Клапан 1.
Изображение

От Клапан 1 започва Маркуч 2, който се разклонява. Разклоненията му отиват съответно в:

В Клапан 2
Изображение

В двигателя:
Изображение

Към вентилационния отсек под дясната чистачка:
Изображение
Изображение

Клапан 2 отиват разни тръби/датчици към охладителната система и въздушния филтър и дава начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт). Краят на "затапения" маркуч е някъде между сервото на спирачките и турбокомпресора, точно пред купето.
Изображение
Изображение

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 05 юни 2010, 09:12
от Ianaki
Здравей, колега.Първо много добре си задал въпроса, рядко се наблюдават такива тели.Сега по същество.Преди да гледаш клапаните провери следното:
Изображение

В очертаният правоъгълник се намира регулатор на оборотите при включен климатик.Пластмасовото кожухче се дръпва назад и после главата се върти - ще се ориентираш, просто е!Според него се настройват, колко точно да се вдигнат оборотите на двигателя.
Сега погледи и маркуча (отбелязан с червената вълнообразна черата).Той е за охлаждащата течност.Точно отдолу на него в подчертана част се намира един датчик, за който е закачен кабел.Нямам представа каква е точно функцията му, но чрез метода проба грешка установих, че ако буксата е откачена ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ НЕ СЕ РЕГУЛИРАТ при включен климатик.Може би е същото, ако датчика е изгорял.

Надявам се с нещо да съм помогнал.Поздрави!

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 05 юни 2010, 17:58
от dr. Svetlyo
Ianaki написа:...
Благодаря за милите думи и добрата оценка!

Обтегнах жилото, но при мен машинката, която го тегли (тази над казанчето за чистачки зад левия фар) изобщо не работи.

Под маркуча на охладителната система има 2 датчика - 1 вляво, непосредствено преди да влезе в мотора и 1 малко по-вдясно. Бърках, чоплих, мъчих се - не успях да ги откача. Всичко в коша е така наместено, да не кажа направо натъпкано, че трябват или хирургически инструменти или да разглобя и сваля маса чарколаци, за да се добера до датчиците.

Допускам, че те са изправни, тъй като колата бързо загрява, поддържа под средна температура, работи добре. Самият климатик също също е наред - духа силно и студено като Сибирска зима!

Единствено оборотите на двигателя на празен ход ме смущават. Вредно за мотора и съединителя е да топирам силно изразената немощ при потегляне с подаване на повечко газ.

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 08 юни 2010, 15:45
от momo76
Може би проблема идва от тук
начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт)

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 08 юни 2010, 21:34
от dr. Svetlyo
momo76 написа:Може би проблема идва от тук
начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт)
Може би, обаче не го знам къде отива запушения маркуч... Никъде не виждам място, където мога да го закача, поне не и в обсега на настоящата дължина на маркуча.

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 09 юни 2010, 10:44
от Revell
При мен (бензин 1.8 DOHC) този клапан 1 се използва за еко системата, затова смятам че не е свързан с климатика ти, въпреки че може да оказва влияние за оборотите но само при студен двигател.

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 09 юни 2010, 12:23
от dr. Svetlyo
Revell написа:При мен (бензин 1.8 DOHC) този клапан 1 се използва за еко системата, затова смятам че не е свързан с климатика ти, въпреки че може да оказва влияние за оборотите но само при студен двигател.
Какво представлява тази еко система? И какво ѝ е екото, след като единствената функция на клапана и жилото е да качва оборотите?

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 20 юни 2010, 15:21
от aaleks
Здравейр колега,/но не по докторлък :D /, пиша ти по памет, но за Мондео - идеята е същата. Първо да уточня, системата работи с вакуум и стрелките ти трябва да са на обратно. С две думи по маркуч 2 "идва" вакуум от една джаджа на двигателя /защото е дизел/ снимка №5 от твоите /от горе на долу петата :D / и влиза в клапан 1 на снимка№1, който се управлява електрически чрез двата кабела който влизат в него, а те съответно "може би" са някъде запаралелени със кабелите които влизат в компресора близо до шайбата /ел. съединителя/. За да може като се включи ел. съединителя на компресора веднага да се подаде и ток/напрежение на клапан 1 и той да пусне вакуума по маркич 1 , и да задейства "вакуум двигателя" който упъва/дърпа жилото за компенсиране на оборотите . А маркуча който влиза в купето служи да управлява "вакуумните двигатели" къде да духа вентилатора, предно стъкло ли, в краката ли и т.н.
Ако нещо не съм ти обяснил като хората, дай ми номер на бтк или вивател и могада ти звъна и да ти дообесня. Това го казвам защото ми харесаха сниките ти и обесненията/въпроси и ми се иска като ти стане ясно да си оправиш поста и да стане като научен материял за други незнаещи _friends_ .


Изображение
1 Задвижва клапана посредством вакум за свръщане на част от изгорелите газове за доизгаряве - екосистемата.
2 ............................................... за командване къде да духа и от къде да взема въздух вентилатора.
3 Вакуум за сервото /спирачките/.

Изображение
Как съм изолирал да не се задейства "вакум двигателя" на еко системата, срязах маркуча към клапана и сложих болче без глава и пак съединих маркучите.
В ляво на снимката е управляващия клапан на екосистемата.

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 23 юни 2010, 03:15
от dr. Svetlyo
aaleks написа:..........
Много ти благодаря за информацията, снимките и комплиментите! _friends_
Тези дни ще се заема с проверката на системата и ако нещо не ми е ясно ще ти пиша на лично да се обясним...
Идеята за тема-упътване за решаване на проблема е чудесна и ще намери добро приложение в раздела "Направи си сам". Дано успеем да я изпълним.

Поздрави
Светльо

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 03 юли 2010, 18:31
от Ianaki
Как върви, колега?

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 05 юли 2010, 03:49
от dr. Svetlyo
Ianaki написа:Как върви, колега?
Не съм я забравил, ама за последния месец не съм я карал повече от 4-5 пъти. Обаче от утре ще съм по-свободен и ще мога да се занимая с колата. Само дето първо ще я вкарвам в бокса да сменям лагер. После отива на разкрасителни процедури - ще вапцам драскотините по броните...

Чак след това, сигурно след седмица или 2 ще подхвана климатика. Ще видя какво ще излезе и ще дам резултат скоро...

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Публикувано: 25 сеп 2010, 14:08
от s003010
aaleks написа:Здравейр колега,/но не по докторлък :D /, пиша ти по памет, но за Мондео - идеята е същата. Първо да уточня, системата работи с вакуум и стрелките ти трябва да са на обратно. С две думи по маркуч 2 "идва" вакуум от една джаджа на двигателя /защото е дизел/ снимка №5 от твоите /от горе на долу петата :D / и влиза в клапан 1 на снимка№1, който се управлява електрически чрез двата кабела който влизат в него, а те съответно "може би" са някъде запаралелени със кабелите които влизат в компресора близо до шайбата /ел. съединителя/. За да може като се включи ел. съединителя на компресора веднага да се подаде и ток/напрежение на клапан 1 и той да пусне вакуума по маркич 1 , и да задейства "вакуум двигателя" който упъва/дърпа жилото за компенсиране на оборотите . А маркуча който влиза в купето служи да управлява "вакуумните двигатели" къде да духа вентилатора, предно стъкло ли, в краката ли и т.н.
Ако нещо не съм ти обяснил като хората, дай ми номер на бтк или вивател и могада ти звъна и да ти дообесня. Това го казвам защото ми харесаха сниките ти и обесненията/въпроси и ми се иска като ти стане ясно да си оправиш поста и да стане като научен материял за други незнаещи _friends_ .


Изображение
1 Задвижва клапана посредством вакум за свръщане на част от изгорелите газове за доизгаряве - екосистемата.
2 ............................................... за командване къде да духа и от къде да взема въздух вентилатора.
3 Вакуум за сервото /спирачките/.

Изображение
Как съм изолирал да не се задейства "вакум двигателя" на еко системата, срязах маркуча към клапана и сложих болче без глава и пак съединих маркучите.
В ляво на снимката е управляващия клапан на екосистемата.
Определено това което ще попитам не е за точно тази тема но има връзка с моя проблем и цитирам теб с надеждата за малко подкрепа ;)
Моят проблем е в управлението на потока на възуха в купето... Четох много тук разглабях два пъти но всичко което намерих относно моя пробле е свързано с прословутите ключове за силата на въздуха и посоката на въздуха... отварях , гледах... тръгнах да проследявам маркучетатат в купето до където е възможно де - махах жабката стигнах до един платмасов черен контейнер който влиза маркуча към ключа за силата на въздуха (също и вътре-вънка) ... Допуснах че този контейнер играе ролята на буфер за вакуума да не е с ряз дърпането при смяна на позицията или вобще при задействаенто на вакуумната помпа - където и да е тя....
Та в тази черна кутия-контейнер (в краката до пътника отпред влизат два маркуча и втория отива на майната си ..........
Питането ми е свързано кое точно прави вакуума и както чета тук явно е въпросната ... и аз не се ориентирах много но можете ли да ми дадете съвет къде по двигателния отсек да търся за повреди водещи до липсата на вакуум в системата за промяна на посоката на въздуха... Като изходим от презумцията че вакуум вобще не стига до ключовете в купето за сила и посока ...
МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛО
два пъти ги разглабях тия ключове и ми писна щото така мога да си разколачвам докато се счупи някоя пластмаса....
Мерси предварително отново!