Страница 1 от 3

Парно на форд фокус

Публикувано: 26 юли 2010, 17:54
от sparky_
Колеги днес ми се наложи да ползвам вентилацията на колата и понеже валя пуснах да духа на предното стъкло само и като включих вентилатора на 1 и климатика се включи. помислих че е защото е на студено и завъртях на топло но като позагря пак се включваше. На другите позиции не се включва а само на обдухването на предното стъкло. Това нормално ли е според вас и какъв е принципа на включване ако е така на другите степени работи ли?
фокуса е 1.8 TDdi 2000 година

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 26 юли 2010, 18:50
от paci
И все пак какво му е на топлото за да е такова заглавието?
Нормално е да пуска климатика когато насочваш въздуха на предния джам.
Екстра си е за да суши джама от изпотяване.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 26 юли 2010, 21:47
от sparky_
а изключва ли се след като загрее до оптимална температура двигателя и колко време работи.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 26 юли 2010, 23:42
от XN3K
paci го е написал много добре. Климатика изсушава въздуха много по-добре от обикновенната вентилация на колата, затова е направено така - когато пуснеш да духа само към челното стъкло и климатика се включва автоматично. Това няма нищо общо с температурата на двигателя и с продължителността на обдухване. Презумпцията е, че щом пускаш вентилация само към стъклото, то е запотено. Ако не искаш климатик - просто го изключваш ръчно :)

Това е екстра на почти всички нови Форд-ове от последните десетина години. Тази екстра със сигурност я има на Фиеста, Фокус и Кънект (в такива коли съм я виждал). Би трябвало и Мондео-то да я има.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 27 юли 2010, 10:43
от sparky_
но лампата на бутона не ми светва като е на позиция на предното стъкло само чувам как включва компресора

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 27 юли 2010, 11:00
от villain
И при мен е така. Включва си сам когато въздуха е към предното стъкло без да свети лампичката. Явно така са го направили поради причини написани по-горе от колегата.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 27 юли 2010, 14:05
от XN3K
Да, лампичката и на моята кола не светва, но на Фокус МК2 и на Фиеста светва :)

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 24 авг 2010, 11:18
от rumenpeykov
Здравейте колеги!

Включвам се в темата с проблем :?: .
Спря да ми работи вентилатора и климатика.
При опит да включа вентилатор, било то за охлаждане или затопляне, няма никой!!!! При натискане на копчето за климатика е същото, лампичката не светва. Единствено, което дава признаци за живот е лампичката на бутона за завъртане на въздуха в купето (не знам дали има връзка с останалите неща), тя свети при даване на контакт.
Проверих бушоните, които са за климатика и при тях няма проблем... Опитах се да сваля панела, за да проверя кабелите на бутоните, но срещнах трудности със демонтажа му.
Някой срещал ли е подобен проблем??

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 24 авг 2010, 11:50
от Doin
Имай пред вид че климатика ти е свързан с вентилатора - не работи вентилатора, не включва и климатика, така че като начало не е добра идея да се хвърляш направо на климатика. Провери първо защо не ти работи вентилатора - от бушон ли, от някоя връзка, ключа може да е заминал, самия вентилатор... и когато проработи тогава вече ще видиш и самия климатик как е.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 24 авг 2010, 12:40
от rumenpeykov
Да, и аз натам бях тръгнал, но не мога да сваля панела, за да проверя ключовете и бутоните на вентилатора и климатика. Дали е на щипки (т.е. да напъна са отверката :shock: ) или първо трябва да сваля радиото (така е показано за ФОКУС ІІ).
Във всеки случай, довечера ще направя още една ревизия на бушоните и се хвърлям на таблото :) .
Благодаря за съвета!

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 24 авг 2010, 15:35
от QA
Здравей колега,

Наскоро и на мен ми се случи същото и проблема беше в ключа на вентилатора - aко е това ремонта е лесен - различните степени(1-4) са различни пластини, които са наредени в полукръг и при завъртане ключа прави контакт с тях. При мен се бяха огънали навътре и само ги изправих леко.

До ключа се стига като свалиш радиото и зад него има 4 види - след това таблото се вади с леко дръпване. Най вероятно ще трябва да разкачиш часовника, за да имаш място да бръкнеш с отвертката, за да развиеш видичката която държи ключа - оправяш го и след това по обратния ред... като свършиш, си пускаш климатика и отваряш една бира :drink:
Успех

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 24 авг 2010, 17:14
от rumenpeykov
QA написа:Здравей колега,

Наскоро и на мен ми се случи същото и проблема беше в ключа на вентилатора - aко е това ремонта е лесен - различните степени(1-4) са различни пластини, които са наредени в полукръг и при завъртане ключа прави контакт с тях. При мен се бяха огънали навътре и само ги изправих леко.

До ключа се стига като свалиш радиото и зад него има 4 види - след това таблото се вади с леко дръпване. Най вероятно ще трябва да разкачиш часовника, за да имаш място да бръкнеш с отвертката, за да развиеш видичката която държи ключа - оправяш го и след това по обратния ред... като свършиш, си пускаш климатика и отваряш една бира :drink:
Успех
Благодаря за съветите! :)
Сега се прибирам и се хвърлям в боя с Фокуса и, дай боже, с бирата.... :D
Ще споделя опита.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 27 яну 2016, 14:33
от gri666ata
Здравейте колеги. Имам проблем с вентилаторите в купето. Както и да включа парното не духат. Само ми духа към предното стъкло. Ако може съвет. За форд фокус 1.8 tdci 2002 се отнася.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 27 яну 2016, 15:05
от ФордБългария
Най-вероятно е развалена врътката долу, май се случваше чат пат и това, ако не се лъжа имат някакво жило.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 28 яну 2016, 09:27
от Slayer
villain написа:И при мен е така. Включва си сам когато въздуха е към предното стъкло без да свети лампичката. Явно така са го направили поради причини написани по-горе от колегата.
На моя Фокус 2, 2008-ма се включва климатика и светва обаче лампичката, когато духа към предното стъкло също...Тъй като това е първата кола, която карам и прави така ми беше малко некомфортно първоначално, особено зимата, ама се свиква вече да го изключвам ръчно сутрин...

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 28 яну 2016, 11:26
от HACKO
Колега, вентилатора е само един а за това накъде да духа се грижи клапа задвижвана от жило. Наведи се до педала за газта и виж дали жилото се движи съответно дали се дижи клапата, когато въртиш превключвателя на посоката.

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 28 яну 2016, 21:31
от nikivr
Здр имах такъв фокус и комрпесора на климатика се фключва сам когато го настроиш да обдухва предното стъкла бес да свети лампата сега имам по новия модел и тои прави същото но и светва копчито несе притесняваи :D

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 05 дек 2017, 11:39
от Gladiator_BG
HACKO написа:
28 яну 2016, 11:26
Колега, вентилатора е само един а за това накъде да духа се грижи клапа задвижвана от жило. Наведи се до педала за газта и виж дали жилото се движи съответно дали се дижи клапата, когато въртиш превключвателя на посоката.
При мен средната врътка, която разпределя въздушната струя, преклено трудно започна да превключва в крайно дясно /към прозореца / и крайно ляво /към шофьора и пасажера/ положение. Дори по някога въобще не успявам да превключа. Усеща се напрежение в жилото при завъртане. Съответно и обратно - когато съм пуснал да духа само на прозореца после трудно завъртам към краката. 6-тото ми чувство казва че клапана който се управлява от жилото заяжда по някаква причина и може би причината е че тази есен в един от дъждовните дни се бяха запушили дренажите до филтъра и водата преливаше през филтъра и влезе в купето под пасажерската седалка.
Обичам да чопля по колата и да си оправям дребните проблеми сам но свободното ми време става все по малко. Как най бързо да се добера до тази клапа и какво трябва да демонтирам от таблото за да й направя една проверка за някое листенце или цяло клонче което да я спъва.
Всъщност може ли да се издири монтьорското ръководство с последователността и начина на разглобяване на всички елементи в автомобила.
Колата е от профила ми.

Лек и успешен ден на всички :)

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 04 яну 2018, 16:10
от cnupo
Gladiator_BG написа:
05 дек 2017, 11:39
HACKO написа:
28 яну 2016, 11:26
Колега, вентилатора е само един а за това накъде да духа се грижи клапа задвижвана от жило. Наведи се до педала за газта и виж дали жилото се движи съответно дали се дижи клапата, когато въртиш превключвателя на посоката.
При мен средната врътка, която разпределя въздушната струя, преклено трудно започна да превключва в крайно дясно /към прозореца / и крайно ляво /към шофьора и пасажера/ положение. Дори по някога въобще не успявам да превключа. Усеща се напрежение в жилото при завъртане. Съответно и обратно - когато съм пуснал да духа само на прозореца после трудно завъртам към краката. 6-тото ми чувство казва че клапана който се управлява от жилото заяжда по някаква причина и може би причината е че тази есен в един от дъждовните дни се бяха запушили дренажите до филтъра и водата преливаше през филтъра и влезе в купето под пасажерската седалка.
Обичам да чопля по колата и да си оправям дребните проблеми сам но свободното ми време става все по малко. Как най бързо да се добера до тази клапа и какво трябва да демонтирам от таблото за да й направя една проверка за някое листенце или цяло клонче което да я спъва.
Всъщност може ли да се издири монтьорското ръководство с последователността и начина на разглобяване на всички елементи в автомобила.
Колата е от профила ми.

Лек и успешен ден на всички :)
Здравейте.
Колега, аз имах същия проблем, но за жалост по едно време нещо щракна вътре и сега духа само на прозореца колкото и да въртя копчето. Предполагам,че жилото се е скъсало или самата клапа се е счупила.
Ако някой може да даде съвет как да се ремонтира това ще съм му много благодарен.

PS: Става дума за Focus MK1 2001 1.6 16v

Re: Парно на форд фокус

Публикувано: 04 яну 2018, 18:39
от ЯЛТА
cnupo написа:
04 яну 2018, 16:10
Колега, аз имах същия проблем
Жилото на врътката се е прецакало, скъсано, или излязло от ролките.