Климатик FOCUS 2

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Климатик FOCUS 2

Мнение от naiki » 14 май 2011, 21:36

Здравейте колеги, миналата година зареждах климатика с фреон. Сега започна да се стопля времето, но климатика неработи. Копчето си светва, предпазителите са наред, но компресора не върти. Казаха ми, че компресорите си имат защита при ниско налягане да не вкл. Бордовия компютър също си изписва като е ниско налягането.
За мен трябва да ти покаже някаква грешка (аз нямам) и все още трябва да работи (дори слабо) или се бъркам!!!
Има ли някакви релета или предпазители скрити.
Някой ако има някаква идея да помага.

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от иво г. иванов » 15 май 2011, 22:24

Изскуби захранването от клемата и подай с кабели от акумулатора да видиш дали поне ще завърти компресора.
Има термо-реле вложено в самия компресор от изходящата страна.
Последна промяна от иво г. иванов на 15 май 2011, 23:42, променено общо 1 път.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от tropper » 15 май 2011, 23:09

иво г. иванов написа:Изскуби захранването от клемата и подай с кабели от акумулатора да видиш дали поне ще завърти компресора
:!: С тая работа трябва да се внимава! Има защитен диод от обратен поляритет на напрежението, който ако изгори ще е голям зор да се смени :!:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от naiki » 16 май 2011, 14:05

А немога ли да замеря някакъв сигнал дето се подава към компресора от клемата? Другия вариянт малко "душманско ми се струва".

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от tropper » 16 май 2011, 14:26

Mожеш. Ако обаче има сигнал, това ще означава, че е заминала намотката на съединителя на компресора, което е малко вероятно.

За да го измериш това нещо, най-добре е да ползваш малка крушка - 5-10W - за габарит примерно. С мултицет/волтметър данните не винаги са точни, т.к. може да има реле с окислени контакти и да ти покаже напрежение, обаче при консумация да кляка веднага.

Ако лампата не светне - проблемът е преди компресора:
- някой датчик докладва за ниско налягане
- развалено реле за включване
- копче на таблото
- някой датчик - развален

Тогава трябва да се установи коя от двете жици е плюс и коя минус и да се пробва компресора директно от акумулатора. Ако зацепва - добре.
Нататък трябва познаване на инсталацията на колата, за да се провери къде се крие заека.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от naiki » 21 май 2011, 20:43

Оказа се че няма фреон в системата. Сега сложиха азот за проверка дали държи налягането и след няколко дни на проверка.

Потребителски аватар
Gattuso
потребител
потребител
Мнения: 430
Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
Модел на автомобила: Ford
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от Gattuso » 22 май 2011, 01:44

Извинявам се за спама, но колко струва сменята на фреон? Питам, защото рано или късно и аз ще трябва да сменям

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от иво г. иванов » 22 май 2011, 12:11

Въобще не е СПАМ. Направо си е по темата, но защо искаш да смениш изцяло целия хладилен агент? Мислил ли си за
варианта само да се допълни системата?
Колкото за цени няма да коментирам, защото навсякъде е различно. Някъде за 30 лв. могат и да ти напълнят/допълнят/
с-мата, а другаде за още десетина лева ще ти направят пълна диагностика на климатичната инсталация с проверка за
херметичност, изправност на компресора,замерване на температурата, проверка на изпарителя и двата филтъра плюс полезни съвети за ползване
и обслужване на системата.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
BobyAuto
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 04 мар 2011, 18:00
Модел на автомобила: Ford Monde Titanium MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от BobyAuto » 22 май 2011, 12:22

Здравейте ,
взеха ми 50 лв. за допълване и някакво флуоресциращо масло коет показва ако има теч в системата.
След два дни ходих на проверка с инфра червен прожекто огледаха системата и нямаше течове.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от Nebhotep » 22 май 2011, 12:43

Да де ама я си помисли, че щом е изтекъл от някъде пак ще тече... Системата е херметична!

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от иво г. иванов » 22 май 2011, 12:59

Току що получих пресна информация /още пари :>:/ 25 лв. за труд при смяна на дехидратора- Мондео МК2
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от naiki » 23 май 2011, 23:58

Какви са тия цени бе хора. Тук в Русе искат 80 лв. за цялостно пълнене, както е в моя вариант.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от tropper » 24 май 2011, 09:44

Нормално - обикновено върви по около 10лв/100гр. + 10-20-30лв начално.
Просто на колегите явно им е трябвало по-малко количество.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от by_cec » 24 май 2011, 10:03

иво г. иванов написа:Току що получих пресна информация /още пари :>:/ 25 лв. за труд при смяна на дехидратора- Мондео МК2
Колега, защо се наложи смяна на дехидратора и имаше ли ефект ?

Потребителски аватар
BobyAuto
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 04 мар 2011, 18:00
Модел на автомобила: Ford Monde Titanium MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от BobyAuto » 24 май 2011, 10:56

При мен също беше само допълване и очветител за всеки случай ако има теч.

А проблема,че не работеше се оказа в буксата на компресора не даваше добър контакт.

мод: Използвай бутона "промени"

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от tropper » 24 май 2011, 13:24

by_cec написа:...
Колега, защо се наложи смяна на дехидратора и имаше ли ефект ?
Принципно дехидраторът съдържа вещество вътре (Бел.Автора: В последствие се оказа че не е вещество, а микро-пореста структура), което да абсорбира водата от фреона. Естествено не може да събере кофи с вода. Става въпрос за милилитри. В един момент се пълни и не може повече.

Спецовете препоръчват смяна на всеки 2 години с нов, но всеки сам си преценява _friends_
Последна промяна от tropper на 25 май 2011, 16:36, променено общо 1 път.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от иво г. иванов » 24 май 2011, 19:48

by_cec написа:Колега, защо се наложи смяна на дехидратора и имаше ли ефект ?
Автомобила е на братовчеда и още миналата година започна да се оплаква от непълна ефективност на с-мата,
но до зимата само бе почистил испарителя, проверил всички съединения и проверил за плътност. Тази пролет,
тъй като е краен перфекционист :D замерил проводимостта на кабелните свръзки, клеми, букси, проверил
изправността на датчици и релето, шайбата на компресора, налягането на с- мата, количеството на хладилния
агент в тегловни единици /така както и трябва да е, а не в обемни/, даже и кондензния път. Абе всичко дето можеш
да се сетиш по климатика и накрая се сетил като измерва температурата на изходящия въздух, към купето, да
измери с някакъв уред и влажността на въздуха. От тука както е обяснил tropper, стигнали със сервизния майстор до
извода, че трябва да се смени въпросния филтър. Не го попитах за цената на дехидриращия елемент и за ефекта,
но единствено влажността не е била в нормите.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от by_cec » 24 май 2011, 20:22

Добре де, ама аз мисля че дехидратора се намира на фреоновата магистрала, а тя не би трябвало да има връзка с въздушния поток, който циркулира в купето на автомобила. Може и да греша, и да има друг елемент по пътя на въздуха, но до колкото знам влажността се намаля чрез кондензиране в/у испаритела и получената вода се отвежда извън автомобила. Задавам тези въпроси защото смятам, че майсторите на авто (и не само) климатици в повечето случаи спекулират с невежеството на клиентите си и ни мятат по върбите.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от tropper » 25 май 2011, 09:47

Бай Цец, че са в отделни кръгове си прав.
Въпроса е основно в ефективността на системата.

При колегите от Рено намерих полезно инфо, което отговаря на много мои ( а вярвам и ваши ) въпроси:
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=44548.15;wap2 написа: Защо се слага филтър-осушител и защо е важна неговата нормална работа?

Компонентите на климатичната система са свързани с тръби. Понеже част от компонентите на системата са монтирани на двигателя а друга част на купето, то са необходими меки връзки за свързване на всички компоненти. Така се налага да се използват твърди тръби и меки връзки – гумени маркучи, със специално покритие от вътрешната страна.
Тези маркучи имат своите недостатъци:
• Допускат навлизането на влага вътре в климатичната система. Това става възможно, благодарение на ефекта „осмоза”, чрез който при полу-пропускливи мембрани, водните молекули преминават през мембраната до тогава, докато не се уравновеси тяхната концентрация от двете и страни. Този ефект протича на молекулярно ниво. Маркучите са пориозни и няма какво да спре процеса.
Тъй като водата в системата е крайно нежелана, то винаги в атмосферата има повече водни молекули, отколкото в системата. Ето защо винаги съществува процеса осмоза, който иска да изравни тези показатели и който непрекъснато вкарва през стените на маркучите влага. Единствения начин да спре навлизането на влага, е те да станат твърди.
През стените на маркучите винаги излиза фреон, като този процес не може да бъде спрян. Този процес е много по-силен при фреон R134а, защото той е и много по-летлив от фреон R12. Единствения начин да спре излизането на фреон, е те да станат твърди.

Но стените на гъвкавите съединения не могат да станат твърди, защото те ще престанат да бъдат меки съединения. Затова трябва да се взимат мерки да се ограничат негативните последици от тези ефекти до толкова, до колкото това е възможно. Това става чрез филтър-дехидратора. Затова на домашните климатици нама такъв, защото са само с твърди връзки.

Как влагата в системата влияе негативно?
На първо място, тя не притежава качествата на фреон, поради което колкото повече я има в системата, толкова повече се влошава нейната работа. Влагата не претърпява фазови изменения, поради което не може да се генерира студопроизводителност.
Освен това влагата може да замръзне някъде, като с това директно да запуши тръбите на изпарителя. В най-тежкият случай, е възможно да попадне лед в компресора, което би могло да има фатални последици за него. Също така, влагата в системата влиза в химическа реакция с маслото и фреона, като образува силно агресивни киселини. Тези киселини реагират веднага химически с металите (най-вече цветните от които са направени тръбите и др. компоненти) и „откъртват” микроскопични парченца от тях, които са много твърди и са истински абразив. Тези частици започват да циркулират с маслото и фреона, като последиците за компресора от това са тежки – те започват да надират интензивно повърхностите на цилиндрите и да износват сегментите на компресора. Така се получава едновременно химическо и абразивно износване на системата. Но има и по-лошо – част от тези частици блокират работата на филтъра, полепват по ТРВ-то или разширителната тръба, като по този начин влошават силно циркулацията на фреона и маслото, с което влошават значително работата на климатика. Също така с влошаване на циркулацията на маслото, се намалява и смазването на компресора, което води само до един резултат - тежки проблеми с компресора. Затова влагата в системата е разрушител номер едно, „благодарение” на който започва развалянето на останалите компоненти на системата.

Какво прави филтър-дехидратора?
Той изпълнява две основни функции – да премахва влагата от системата и да филтрира по-едрите механични частици в нея. Как се постига това? Филтър-дехидратора се състои от абсорбиращ пориознен елемет с кристална структура, който има много фини пори, свързани с много микро каналчета. Тези пори са толкова малки, че в тях влизат само водните молекули, а тези на фреона и маслото, които са по-големи, не могат. Така водните молекули постепенно запълват абсорбента на филтър-дехидратора и в един момент той вече не може да ги отделя от фреона и маслото.Циркулиращите абразивни частици, постепенно разрушават сегментите на компресора. Тези откъртени парченца имат черен цвят и карат маслото от прозрачно и безцветно да става тъмно, мътно и черно. При продължителна работа по този начин, вътрешните повърхности на компресора стават неравни и дори и да се сменят сегментите му, те пак не могат да уплътняват нормално. А частиците от компресора, които полепват по ТРВ-то затрудняват неговата нормална работа и така температурата на изпарителя не може да се регулира правилно.

Считам, че тези обяснения са важни и достатъчни за да се знае защо състоянието на филтър-дехидратора е от толкова голямо значение. А когато се купува автомобил на старо, не се знае кой и кога е заменял за последно този елемент, от който толкова зависи състоянието и начина на работа на климатичната система. Ето защо, според мен е наложителна неговата смяна, защото тогава можем да сме сигурни в неговата нормална работа. Отделно от това, с неговата смяна се сменя и маслото, което като е чисто, има много по-малко твърди частици в него.

И накрая – не предлагам части за климатични системи, нямам сервиз, не предлагам авто услуги и т.н. Затова нямам никакъв личен интерес някой да си сменя нещо по климатичната система. Единственото желание което имам е, да помогна с каквото мога на всички останали, за да не ги лъжат по сервизите и да си намалят до минимум проблемите. Споделям си опита и трудностите през които съм минал, като се опитвам да обясня защо нещо е така, а не иначе. Нямам никакво желание да плаша някого или да го задължавам да върши нещо против волята и разбиранията си. Считам, че материалите които пиша са възможност за мен да опиша на достъпен език проблеми, които касаят много водачи. Не се считам за единствения и най-разбиращ във вселената на тема климатици. Аз съм човек като всички останали. Имам желание всички да участват със знания и опит по темите, за да може те да стават все по-добри и по-полезни. Просто както и другите участници във форума, споделям моите знания, умения и разбирания с останалите. Никого не задължавам да ги чете или да се съобразява по някакъв начин с тях.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от Nebhotep » 25 май 2011, 12:23

Е добре де, ама това с излизането на фреона от маркучите не ми се връзва, то по тая логика всяка година трябва допълване. А и начинанието за смяна на дехидратора е доста скъпо. Оригиналният дехидратор е над 200 лева, тука не говорим за разни китайски ментета от по 80-100 лв. След това процедурата по монтаж, демонтаж и профилактика на системата и допълване с фреон и масло е поне 100 лева. До тук сме назад с над 300 лева, а положителния ефект няма да е сигурен, тъй като системите ни са достатъчно стари.
Тъй че, както казват в пежо форума, всяко година почистване на радиатора на климатика и кондензатора и газ.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 11 госта