Страница 4 от 5

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 14 ное 2009, 12:26
от sasho_80
Здравеите отново!
направих почти всичко което ме посаветвахте, само дет неможах да манеря чешма да прекарам вода през радиатора но го надух с уста и излезе вода от другата страна, сложих две тръби директно да минават и какво се получи. значи кат загря колата имаше леко парно започнах да форсирам и въздоха ставаше все по топъл кат я оставя на нормални обороти (900) парното постепено изчезва, значи не обращта водата както трябва обезвъздуших на ново, напълних казанчето до горе с вода изчаках да вклиучи перката на радиатора, предполагам че сам обезваздушил кат хората но парното си е все така на 900 оборота се губи след 2000 започва да се усеща *00101* *00101* *00101* *00200* Някои ако има някаква идея да сподели какво да правя! а можели радятора да е частично запушен и да не минава достатачно вода през него. погледнах за всеки случаи и двата клапана кадет имам вече на запален мотор и се оказа, че и двата си работят. *00200* *00101* :?:

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 03 апр 2010, 11:17
от samsung_bg
Направих едно клипче, в което можете да видите нагледно как работи клапана на парното.
Врътката е в средно положение.
http://vbox7.com/play:512d88b9


Това бутало в клапана, което регулира притока на горещ антифриз към купето постоянно щрака.
В покой е само когато парното е на минимум или на максимум.

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 03 апр 2010, 17:27
от tankovbg
Брех колега samsung_bg как са го измислили така да тиктака, общо взето там си е сложен един боклук от трошлива пластмаса наречен клапан, и не само там, ами тая клапа за циркулация на въздуха дето трака като дадеш на контакт, ами това че зъбчатката за ангренажния ремък дето няма шпонка към коляновия вал и като превъртя ми напиля клапаните, баста - обявил съм фиестата за продажба, писна ми да давам пари, тя пък взе че върви като бясна като усети че я не ща, ами щото е и с нови клапани освен всичко друго..........
Между другото имаше тема за тая клапа за циркулация на въздуха, за да не разочаровам купувача оня ден рових отдолу да видя къде е точно, намира се зад жабката и няма начин да се отвори освен да се сваля таблото, като се бръкне с ръка нагоре от лявата страна на жабката се напипват едни малки прорези и самата клапа се напипва през тях как се блъска като хамава, мъчи се да се отвори независимо че е мах. отворена, като се бръкне пък от дясно на жабката нагоре се напипва мотора който я върти там има и куплунг, но едвам се напипва с върха на пръста, да видим как ще го извадя този куплунг та да миряса.......... значи или има превъртял зъб на механизма, или има някакъв механичен датчик за положението и, та така да беснее, иначе от копчето си затваря нормално.
Аз даже вече купих Рено клио 2, 2001 г със всички екстри, много по сигурен двигател, достъпен, вози по меко, ама да видим какво ще ми се случва и там, засега съм член на двата форума форд и рено................
А колегата от Италия дето се мъчи с уста да издуха радиатора няма да стане.................

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 03 апр 2010, 17:57
от paci
tankovbg написа: ...
Подушвам, че темата от клапан за парното ще отиде на клапа за вътрешна циркулация (за нея си има отделна тема. И моята клапа трака, но си се справям с това), за скапаното зацепване на ремъчната шайба на коляновия вал (и за нея май има няколко теми. Трябва да погледна защото май съм пред поредна смяна на ремък. Все още (да чукна на дърво) нищо не е превъртяло. Явно този който я пипа си разбира човека от работата)
За това колко скапна кола е Форд -на всякъде из форума си го пише
Хайде да пишем тук за клапана на парното!?

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 16 апр 2010, 21:16
от FordakisPumakis
Колеги иаСкам да ви попитам дали от фиеста 98г-2000г става и за пума просто съм купил колата без този клапан ама кои да гледа беше важно че имам пума :D

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 17 апр 2010, 07:31
от samsung_bg
FordakisPumakis написа:Колеги иаСкам да ви попитам дали от фиеста 98г-2000г става и за пума просто съм купил колата без този клапан ама кои да гледа беше важно че имам пума :D
Клапана на Пумата е същия.

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 07 май 2010, 10:40
от FordakisPumakis
колеги гожорих с майстора ми на климатика и каза че става и със кран въртиш на 1та страна топло въртиш на другата студено което е по добрия вариянт от колко байпаса поне според мен

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 07 май 2010, 12:05
от paci
FordakisPumakis написа:колеги гожорих с майстора ми на климатика и каза че става и със кран въртиш на 1та страна топло въртиш на другата студено което е по добрия вариянт от колко байпаса поне според мен
Кажи му да гледа преди да говори и да дава акъл.
Циркулация на антифриз има в тялото на клапана дори и да е спрян притока към радиаторчето в купето т.е. е спряно топлото.
Това налягане някък си е насочено на там и щом инжинерите са оставили байпас в тялото на клапана значи трябва да има такъв байпас.
Затапете го, мен не ме бърка, няма аз да спукам маркучи и да прегрея двигателя.

От 4ри страници тема ми е странно как проблема не започва на всяка следваща защото не се чете предходната.
Писано е за тази циркулация!

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 07 май 2010, 15:01
от FordakisPumakis
Колега прочел съм всички мнения мисълта ми беше за вашия байпас от пвц тръби за парно а не за оригиналния клапан.

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 25 авг 2010, 13:50
от anaxos
tankovbg написа:Ееее и на мен ми стана подобен проблем, ама по лош, оня ден като дойде големия дъжд, карам аз по центъра и реших да пусна парното, в един момент облак от пара от двигателя, брех викам запалих се, отварям капака и шурти вода от този клапан, единия маркуч откачен, ама заедно с щуцера, просто пластмасовия щуцер се отчупил от клапана, като реших да извадя парчето от маркуча стана на сол. И защо е опечен, защото под него точно са изходните колектори, все едно се пече на котлон. Нямаше с какво да байпасна, оставих колата на една улица, на другия ден байпаснах маркучите от двигателя с една тръбичка, сега така карам. Като свалих и другия маркуч от клапана видях, че макароните са залепили там една метална тръбичка вместо този пластмасов щуцер, значи и той се е строшил. Та сега остава да извадя този клапан и да мисля как да направя щуцера, най вероятно както са го направили макароните /разбирай италианците/, но доста по стабилно.
Добре, че времето се развали и не предприех едно пътешествие из южна България, та тази случка да стане някъде там..........
Ако някой е правил някак си тези щуцери да пише идеи, нов няма да купя, този си работеше, просто ще трябва да приложа направи сам.
Здравейте.И на мен вчера ми се случи същата случка като колегата горе.Както си карам и изведнъж гледам пара излиза от към мотора :shock: ,спирам след 1 км ,че нямаше къде да спра, отварям капака и какво да видя :капе при проклетият клапан ,разклатих маркучите и единият се откачи :( .Счупи се тръбичката.Резервоарчето за водата празно, само един пръст вода в него. Видях се в чудо.В багажника ни клещи ни нищо нямам, само една ножка и една отверка и съм на 20 км извън града в нищото.Е добре ,че вода имах за пиене, та с нея долях. Стрелката за температурата леко мръдна ,но не беше на червеното.Дали показва правилно при загуба на толкова вода интересно .Кат си спомня на пасата един пръст вода да ми са загуби, веднага светва една червена лампичка.Тук като нищо можеш да прегрееш и да скапеш мотора. Намерих едно дърво и го забучих в единият маркуч .Пак тече от проклетия клапан .Счупих и другата страна дето идва откъм мотора и там забих един клин от дърво и така се прибрах.Не мога да си обясня ,така не затворих ли някакъв кръг ,но интересно колата не загря въобще.Седеше си по средата стрелката(Дали е вярна :roll: )Искам да попитам понеже гледам от че,от пластмасовите тръбички от клапана паднаха парчета в маркучите и оттам в водата :Могат ли да ми направят някаква беля да запушат нещо.Или дайте съвет как да си промия системата от тези парчотий. :-/:

Днес направих един байпас от едно медно коляно ф16 и поръчах един нов клапан в един магазин в петък ще дойде.32 евро излиза,но не е оригинално.Ще го видим, дано ми изкара доста време което ме съмнява.

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 31 авг 2010, 10:12
от termo
От кой магазин си го поръчал за 32 евро. Вчера ми се счупиха пластмасовите щуцери. Добре , че стана на паркинга на Практикер в Люлин (София) и го закрепих с тръбички за градинарски маркучи.

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 27 сеп 2010, 15:05
от Ceko
Здравейте всички фенове на форд.
Отдавна небях писал, но проблема с парното пак ме застигна.
Значи преди 2год. подмених въпросното клапанче от мото-пфое за 7о лв и уж всичко стана ок, но нали си купих мондео и фиестата я оставих в един гараж и много рядко я карах за по 5-10 км.
От миналата седмица обаче реших да я почна на каране и проблема пак възникна, само че на пресекулки или иначе казано ту духа студ ту жега.
След много мъки открих че динамото ми презарежда и шашка цялата електроника,клима и други.След ремонт на динамото за 100лв. всичко се оправи.
Успех на всички!

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 14 фев 2011, 09:35
от biser77
Колеги, ако някой знае къде се намира този клапан на Ескорт 1.8 ТД МК7 с клима, моля да помага! От 2 години го имам този проблем , но реших че е запушено радиаторчето на парното и се отказах че е много гадна смяната. Сега , като гледам тази тема, най вероятно е от този клапан, но след много пулене в коша, не мога да го намеря. Маркучите за парното (вход и изход) са низко долу, а такава клапа не се вижда никъде.

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 21 юни 2011, 18:44
от vodoleq
някой може ли да качи снимка, ако е направил или измислил вариант с подръчни средства например маркучи с трипътници и кранчета ?

Re:

Публикувано: 05 ное 2011, 09:45
от agent
paci написа:Добре де ми ако e нормално всичко и моторчето бачака нали затваря да не върви топла течност от там ? Ако взема да сложа тръбичката само на този маркуч на който е моторчето и я сплескам ?
Какъв малък кръг какви 5 лева ? :?
Нямам време сега да свалям моторче и да се занимавам с него.
Колега незнам дали си погледнал добре пласмасивата плочка с щуцерите и клапана която е в коша на двигателя. Тя е направена така че във всички положения през нея минава течност вода или антифриз. При едното положение пускс прес радиатора на парното на колата а при другото между двата щуцера имст връзка в отлятата пласмаса траба която е на студено минава преа тази траба а не през радиатора на парното. А този клапан който е там определя откаде да минава антифриза. А ако искаш да изолираш парното може да свържеш двата щуцера от вътрешния край на плочката с маркуч единия щуцер с другия. Явно проблема ти е в клапана не затваря входа на антифриз към радиатора на парното или клапана е блокирал в положение на пуснато парно.

Re:

Публикувано: 05 ное 2011, 10:02
от agent
kosiog написа:и при мене е същото яко жега а бутона на студено..90лв. струва новия клапан.
Клапана се продава със плочката комплект и струва 75 лева

Re: Re:

Публикувано: 05 ное 2011, 11:08
от paci
Мерси ти за акъла, но тези неща ги знам, правил съм ги и съм писал в темата :)
Ако намериш буквичата Ъ ще бъда много щастлиФфф :D:

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 18 дек 2011, 18:52
от Mimo_76
Привет
Колеги ако някой знае къде е въпросният клапан в форд ка
ще сам му много благодарен за напътствията.
_friends_

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 16 мар 2012, 19:22
от Plamenof
Здравейте!
Искам да споделя, какво ми се случи и на мен с въпросния клапан!
Проблема се появи някъде ноември или декември месец за първи път. Както всичко си е наред с парното и с температурата на двигателя и изведнъж започва да духа студено. В него момент не се замислих от, какво може да е и забравих за проблема, защото след това не се е появявал този проблем. На 1-ви януари отидохме на разходка до град Трявна и точно, когато трябва да духа най-горещо парното, защото стрелката на температурата е по средата, точно тогава започва да духа студено. Стигнах до извода, че когато загрее охладителната течност повечко и тази температура кара клапана да затваря входа към радиатора на парното. Измъкнах клапана и го изпробвах директно на акумулатора. Никаква реакция нямаше, което ме накара с уред да замеря бобинката, която естествено не работеше. След разглобяването на клапана забелязах, че вътре има много странна гумичка, която още тогава разбрах, че няма да намеря по магазините, а проблема идва точно от нея, защото тя трябва да не допуска течност до бобинката, а вътре в металния корпус имаше малко антифриз. Антифризът беше унищожил лака върху намодките и бобинката естествено изгоряла. Отидох при човек, който пренавива ел. мотори, който пренави и моята бобинка, след това я върнах в металния и корпус като преди това отвътре на дъното на тоя корпус намазах със силикон, за да не влиза антифриз при намодките. Намазах навсякаде, откъдето може да влезе течност при бобинката и така си реших проблема с парното срещу 10лв./8лв. за пренавиване и 2лв. за червения силикон/.
Надявам се да съм бил полезен с иначе дългия си пост!!1

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Публикувано: 18 мар 2012, 12:05
от samsung_bg
Plamenof написа:...Намазах навсякаде, откъдето може да влезе течност при бобинката и така си реших проблема...
И сега можеш ли да регулираш парното?
Мисля, че със силикона си блокирал буталото в едно положение :!:
Освен да пази бобината от антифриз, тази мембрана позволява на буталото да се движи.