клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Plamenof
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 18 окт 2006, 17:41
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 Zeteck S 16v 75ps. - 1996г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от Plamenof » 18 мар 2012, 16:55

Явно не съм бил много точен!
Преди да вкарам бобинката в металния и корпус на дъното го намазах със силикон и след като притиснах бобинката плътно се надявам от там да не влиза течност при намодките! Отгоре също я замазах, но в кухината където се движи самото бутало си е, както преди, за да може естествено клапана да си върши работата!!! Там няма проблеми да има течност, защото няма да има някаква корозия или да спира работата на буталцето. С намазването на бобината аз съм отрязал достъпа на течност от кухината на буталцето до намодките, защото не мога да предотвратя навлизането на антифриз в кухината при буталото понеже няма начин да се подмени гумичката вършеща това нещо!
Ако имаш още въпроси с удоволствие ще ти помогна понеже може и да съм пропуснал нещо!

ilian_g73
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 15 фев 2012, 19:44
Модел на автомобила: ford fiesta courier
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от ilian_g73 » 03 апр 2012, 21:34

Привет и от мен!Искам да попитам следното нещо.При поредният опит да ремонтирам прословутия вече клапан, установих че бубината на клапана загрява до доста висока температура.В последствие намерих друг работещ клапан в много добро състояние и се оказа че бубината отново загрява.Та мисълта ми е следната - нормално ли е тази бобината да загрява до степен дo която да не можеш да я задържиш с рака около 3-4 секунди ? Държа да отбележа че бубината загрява дори и клапана да не е свързан към охладителната система ( демонтиран от маркучите но с включена букса). Нормално ли е това ? Ще ми бъде интересно да разбера вашите наблюдения

ilian_g73
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 15 фев 2012, 19:44
Модел на автомобила: ford fiesta courier
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от ilian_g73 » 09 апр 2012, 18:29

През изминалите дни наблюдавам че клапана работи перфектно на студено и топло,само дето ме притеснява тази бoбина, да не земе да прегане в един момент, че много загрява.Досега никога не бях се ровил в тоя клапан и нямам представа дали е нормално това.Знам ли, може пак и тъй да си загрява.
:?: :?: :?: :?: :?:

ilian_g73
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 15 фев 2012, 19:44
Модел на автомобила: ford fiesta courier
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от ilian_g73 » 10 апр 2012, 17:06

:-/:

natali
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 14 юли 2008, 13:53
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от natali » 11 юли 2012, 00:41

Здравейте колеги, не знам дали в правилната тема пиша :oops: , но забелязвам че сте запознати с проблемите с парното.
Аз карам Форд фиеста 99г, 1.25 принципно още от зимата имам проблем с врътката на топло/студено, както си духа топло започва да духа леко хладно почвам да ръчкам врътката и се оправяше, не всеки път го правеше тоя номер и поради тази причина не му обърнах кой знае какво внимание. Обаче напоследък започна да прави същото на студено, както си духа хладък въздух и изведнъж нахлува невероятната топлина, пак връткам топло/студено и се оправя до 10-15 мин. и пак наново, докато не започна да прави същото и докато колата работи на климатик.
Има ли вероятност да се е прецакала платката която е зад самите врътки или пък самата врътката топло/студено или е този клапан за който пишете в темата?

niko_ymn
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
Модел на автомобила: Escort 1985
Местоположение: bg
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от niko_ymn » 20 мар 2013, 17:29

Някой беше споменал, че има механична алтернатива от фиат, но СЪС ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО УСЛОВИЕ - никога да НЕ СЕ ЗАТВАРЯ ДО КРАЙ !!!
Поразрових клапани и кранчета по картинката за да се опитам да го разпозная и се оказа, че нещо подобно на външен вид има в УНО, Палио и Сиена.

Цената му обаче и на този е около 40 лв, което ме навежда на мисълта, че турските с бобина биха свършили по-добре работа или за около 45-55 лева да си поръча човек правилния клапан от eBay и да си почака въпреки бавната доставка.

Ако все пак някой се интересува от другото решение, мисля, че оригинален номер 46532705 или 712552614 можеби е нещо такова - вижте картинката!

Първо ще пообиколя да видя от 70 лв по-надоло като на форд този с бубинката дали няма да го открия някъде защото втората употреба малко или много ще са поопечени.
Прикачени файлове
712552614_46532705.jpg
подобен клапан от фиат

niko_ymn
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
Модел на автомобила: Escort 1985
Местоположение: bg
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от niko_ymn » 25 яну 2014, 01:34

Въпрос, възможно ли е този клапан дори в изключено положение да пуска топла вода от време на време и ако не е пускана перката - да се загрява радиаторчето в купето? (или е по-скоро е дал дефект доста бързо след смяната?)

Цената му с доставката беше около 44 лв и работеше лятото и есента за около 1-2 хил км. Но преди студовете в обратния режим - не спира тотално притока. Това заради електронните импулси ли е - дори и в най-крайно положение в синята зона?
Прикачени файлове
KLAPAN-PARNO-FORD.JPG
Fiesta: 1996 - 2001 ; Ka: 1997 - 2006 ; Puma : 1998 - 2005 ; TRANSIT 94 >

ivanlefterov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 15 ное 2012, 17:40
Модел на автомобила: Fiesta Zetec 1.25 16v DHATA
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от ivanlefterov » 12 май 2014, 21:27

Здравейте, колеги. При мен проблема е следния:
От 2 месеца някъде,вентилатора в колата започна да духа топло.Зимата не ми правеше впечатление, ту се оправяше, ту пак се разваляше...сега обаче духа само топло.Преди няколко дни реших да се правя на майстор, и след като прочетох темата си викам "Вадя клапанчето за парното и го ремонтирам." Да, ама не. При изваждането се счупи.( Самичко! :D ) Та онзи ден бях при моя майстор, смених термостата и въпросния клапан за парното. Проблема, обаче не се решава. Днес цял ден се дупих, за да намеря нещото, от което идва целия проблем.
Значи, като бръкна под жабката, там се усеща хладен въздух. След като мине през въздуховодите - вече е прилично топъл, да не кажа горещ!
Досега съм изпробвал следните методи:
-Сменен клапан на парното. (Чисто нов!)
-Презапояване на платката за управление топло-студено (не аз, моят майстор :D )
-Проверка на терморезистора, който е под жабката - работи.
-Почистване на кутията на въздушния филтър с прахосмукачка (реших, че може да е задръстено нещо)
Искам да отбележа, че когато климатика е пуснат, компресора работи, а вътре духа стабилно топъл въздух.

Колата е фиеста МК4 `96, 1.25 зетек с климатик. Ако имате въпроси - питайте. Мерси предварително :)

mashiv
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 13 мар 2016, 15:24
Модел на автомобила: Форд Пума
Местоположение: Севлиево
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от mashiv » 17 мар 2016, 12:46

Искам и аз да си намеря такъв клапан... Някой може ли да ми каже от къде точно да си го поръчам.... Нов, 2ра ръка не се бърка...ама лято идее, а парното си работи :D

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12454
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от HACKO » 17 мар 2016, 13:28

Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
sanmartin84
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 26 яну 2016, 10:06
Модел на автомобила: Фиеста Ендура 1999
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от sanmartin84 » 03 юни 2016, 09:18

Така, и аз да се похваля направо с липсата на този клапан, така купих колата, навън 27 градуса, вътре 37...така, предстои монтажа на такъв клапан алтернатива, не оригинал, за около 50 лв (не е турски миндилски...), и ако всичко е ок при мен, мога да дам инфо за клапана ( дай боже да работи, и таблото да подава правилно импулси).

Поздрави, Мартин Банчев.

Потребителски аватар
sanmartin84
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 26 яну 2016, 10:06
Модел на автомобила: Фиеста Ендура 1999
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Мнение от sanmartin84 » 03 юни 2016, 16:30

Така, след монтаж изникна следния проблем, замерих с мултицет, има импулсно напрежение където трябва (между двете крайни позиции) но клапана не помръдва...Свалих таблото в централната конзола, всичко изглежда наред, бушони проверих - всичко ОК...не знам къде да гледам на друго място....отначало започна да чатка и след 10 секунди спря, оттогава не иска да работи, слагам втория - ептен не помръдва...Някаква идея...

Поздрави, Мартин Банчев.

PS.: Ако някой колега от Варна е решавал подобен проблем, ще съм задължен ако иска да удари рамо... _friends_

Потребителски аватар
sanmartin84
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 26 яну 2016, 10:06
Модел на автомобила: Фиеста Ендура 1999
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Мнение от sanmartin84 » 06 юни 2016, 18:09

След посещение при майстор, смяна транзистор в таблото и 25 лв налог за работата (да е жив и здрав майстора _friends_ ), всичко е работи както трябва. Поздрави.

henzik
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 04 яну 2014, 18:21
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.25i Zеtec S 16V
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Мнение от henzik » 05 окт 2019, 01:10

Здравейте. С фиеста 1.25 съм 2000г. и все още ми върши работа. Проблема с клапана го имам от 2 години. Намерих решение, следното: Когато искам да имам парно и то много горещо - включвам буксата към клапана и обратно. За хладина, изключвам буквата и така. Или обратното. Опитайте. Преди общо 5 години назад, клапана го смених за 46лв. и изкара 3 години. От тогава не се занимавам с покупка на нов или ремонт. Успех на всички, които все още карат този модел фиеста, но за съжаление имат подобни проблеми.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Мнение от samsung_bg » 05 окт 2019, 09:32

Точно обратно!
Когато изключиш буксата към клапана, парното тръгва на max.
Изображение

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта