Страница 1 от 2
Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 31 юли 2011, 18:34
от zerko
Колеги съжалявам ако темата се повтаря,признавам че се порових с търсачката но намерих теми само за обучение на други ключове.
Вчера както всичко си беше наред, влезнах пончеих да запаля и колата откачи, взеха да щракат машинките на централното чистачки да опитват да се пускат, лампите на таблото да премигват, немога си вдигна стъклата. В последствие се установи че акумулатора е мъртвец, замерен показва 12.7 волта но на контакт пада на 5-6 волта. Сложихме друг всико си доиде на местото лампи светят но стартер не върти, лампичката до часовника мига поестоянно очестенео като дам на контакт. От това което успях да разбера от ауто дата че при тва положение ключа не е разпознат.
Даите идея сега каво да правя имам само и единствено този ключ с два бутона, колата е Мондео 98 ТД . Има ли начин имобилаизера да си познае ключа или ще трябва да се ходи в МП? Вариантз а премахване на имобилаизера също ме устроива. Благодаря предварително.
п.п. само да добавя:- след като дам на контакт и седи така 1 мин през която диода мига бързо след тва почва да мига с 3 бързи пауза и 2 бавни мигания, ако тва ще да е някои код и кво ли да значи

Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 09:15
от zerko
От 38 видели темата щом никои не знае, или сте се оттървали от фордовете или немате ядове с тях и не влизате у форума

Бе аз по един или друг начин ще го запаля, ако не с ключа с клечка ще запали и без имобилазер, и повече за форд да не чуя, камък да е форд нема да взема вече.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 09:27
от ЯЛТА
Махаш имобилайзера и толкоз, то такъв имат само новите машини. Ако не в МОТО-ПФОЕ, ще ти го оправят-програмират.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 09:48
от bmitev
Колега, не че сме се отървали от фордовете или нямат проблеми. Просто конкретния проблем явно не се среща често (и е нормално - все пак ако вземе просто ей така всеки форд да си забрави ключа с чипа, ще има доста паркирани фордове по канавките). Пробвай да го закараш на компютърна диагностика. Ще ти кажат каква е грешката и вероятната причина за проблема.

Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 09:56
от ЯЛТА
След като сдаде багажа акумолатора,-така се получава-оглупява, има даже инструкция за смяна на акумолатор като се захранва със специален кабел през гнездото на запалката за да не остава без ток компютъра.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 13:19
от zerko
Луда работа, абе маи ще яде брадвата имобилаизера, ще се сваля компа и четеца и ще се водят на лекар да изкорми тумора и веднъж за винаги да се приключи с него

Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 13:52
от HACKO
Нищо не сваляй ами намери специалист, алармаджия или ключар с съответния софтуер да дойде и да ти го отключи.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 15:29
от zerko
Щом и така става

за тва питам, ся чакам един джамбазин дет ги оправя по автосалоните такива да се обади да каже кво ще я правим.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 02 авг 2011, 19:06
от diesel1.6
zerko написа:От 38 видели темата щом никои не знае, или сте се оттървали от фордовете или немате ядове с тях и не влизате у форума

Бе аз по един или друг начин ще го запаля, ако не с ключа с клечка ще запали и без имобилазер, и повече за форд да не чуя, камък да е форд нема да взема вече.
Вземи си друго, пък иди дай някоя стотачка за ключ или за махане на аларми и имобилайзери и пак разкажи да се посмеем.
Ако не ти трябва дистанционното за отваряне на вратите, може да си пуснеш стартера и ГНП. Ако ти имаш нужната квалификация - в нета има описание и схема на мондеото, виж как се управлява клапанът за гасене на ГНП и го пусни без имобилайзера. Стартерът се оправя с подмяна на оригиналното замасяване на управляващото го реле с мост към маса в самото табло с предпазители.
Има и сервизи, които твърдят, че могат да махнат имобилайзера като дистанционното остане да работи, но аз лично нещо не им повярвах. Искат по 100 лв, ако не греша.
По принцип има и вариант на колата без имобилайзер, но не знам какво трябва да се преправи освен ел инсталацията. Май и ЕКУ.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 03 авг 2011, 10:10
от bmitev
ЯЛТА написа:След като сдаде багажа акумолатора,-така се получава-оглупява, има даже инструкция за смяна на акумолатор като се захранва със специален кабел през гнездото на запалката за да не остава без ток компютъра.

Това ми е трудно да го повярвам и то не за друго, но съм сменял умряли акумулатори на много и различни марки автомобили (и то умряли до толкова че да не може нищо никъде да светне - нито сигнална светлина на таблото, нито плафон, нито централното да отключи). И пак не си забравят ключа - обикновено тази информация се пише в чип, който не иска ток за да помни. Ако си прав за това с инструкцията (в което не се съмнявам, защото нямам опит с конкретния модел, но просто ми е чудно) значи Форд са си ставили ръцете в това си инженерно решение.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 03 авг 2011, 11:23
от HACKO
Това го има в инструкциите за всички инджекциони коли. Практиката показва, че освен забравените станции на радиото, нуждата от сверяване на часовника и леко "неразположение" на д-ля първите няколко километра, няма други последствия.
По-вероятно е да е имало интервенция в имобилайзера преди продажбата на колата и сега да се е върнал до заводските настройки.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 03 авг 2011, 12:18
от diesel1.6
Същият модел мондео стои пред вкъщи по един месец без никакъв акумулатор, няма никакви инструкции и т.н. за Мк2. Проблем е ако се пали с чужд ключ, бъзика се ПАТС докато има ток или се пробва ЕКУ с друг ПАТС. Не е проблем да няма ток.
Нещо се е скапало, като на всяка кола, подложена на някакъв зъл тормоз. Не зависи от производилтеля и модела това с тормоза.
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 03 авг 2011, 21:54
от zerko
Проблема аз си мисля че е станал не щото е паднал акумулатора, проблема е че не беше паднал на цяло, изпатка изведнъж, държи 12 волта но на контакт пада на 6-7 и всичко в колата пощуряваше, лампи мигат и престветкат, централното цъка постоянно, какво друго беше вече забравих, та за тва си мисля че можеби от тва някво си никво напрежение се е получил некои фал. А я кажет, ако всичко е ок и разпознае ключа, диодчето на таблото трябва да изгасне нали ? Питам щото д ане излезе че съм го набедил напразо а проблема да е другаде. Сега като вкарам ключа и дам контакт диода почва да мига бързо и така цяла минута а после минава в някъв ритъм 3 дълги и 2 къси мигания. Ако имобилаизера е на ред диода гасне? И още нещо, ако колата се закара до комп. диагностика ще покаже ли ко не е е наред ?
Също така и идея в пловдив кои може да я изкорми и да я направи да пали без имобилаизер?
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 03 авг 2011, 23:31
от urgan
Значи като дадеш на контакт диода трябва да свети постоянно. При изгасена кола трябва да мига периодично през около 1 сек. Щом като дадеш на контакт и почва да мига бързо значи наистина има някакав тумор
Иди да я закачат някъде да се види какъв е точно, така с гадаене няма да стане

Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 03 авг 2011, 23:56
от diesel1.6
Ритъмът "3 дълги и две къси" е диагностичният код. Намери описанието на PATS, и ще видим какво не му харесва.
Има ли редовно захранване до алармата, до ЕКУ, и т.н.? Кодовете на ПАТС са записани в постоянна енергонезависима памет и не трябва да се влияят от тоците. Така пише в mirez.co.uk
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 04 авг 2011, 20:48
от zerko
Има, от няколко дена е с нов аку, и от ток не може се оплаче, остана да намерим кои да я оправи, казаха ми едно момче ама се оказа че е на море, ще тряя търсим друг, или да я завлачим и да я фърлим в некои сервиз, ама в кои!?
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 05 авг 2011, 17:42
от zerko
Такааа след консултация с ключар (идва на място с комп) колата още е в кома, момчето е безсилно да я оправи, казало е на братчми че всичко е Ок докато не бутнеш ключа вътре и краи имобилаизера направо спирал да работи. И ся във вторинк в Мото фое на диагностика, кво може да последва след нея като цена не ми се мисли. Ама другия път аз ша му избирам кола

Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 05 авг 2011, 17:57
от diesel1.6
Последно, ПАТС спира ли да работи, или все пак работи и дава код "три дълги и две къси" мигвания, както каза по-горе?
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 06 авг 2011, 09:14
от zerko
Не, паст не спира, спирал транспондера, или тва дет чете ключа ако така му се виак. Значи след вчерашната намеса на ключаря ПАСТ вече дава друг код, сега дава 1 и след това 5 мигания което ще да рече код 15 ако не греша, взето от тук:
Check DTCs (Diagnostic Trouble Codes) on your vehicle using flash codes
PATS LED INDICATOR
The LED indicator is used for the PATS system and also other Anti-theft systems fitted to
the Ford vehicle range.
When the ignition is switched ON, the PATS LED will illuminate for 3 seconds while it
performs a self-test, after which it extuingishes.
When the PATS system is armed and immobilised the vehicle, the PATS LED will flash
quickly.
If there is a fault on the PATS system, and the engine can start, the PATS LED will
illuminate for 60 seconds continuously, and then flash the PATS fault code 10 times. If
the engine is unable to start and disabled by the PATS system, then the PATS LED will
FLASH for 60 seconds and then flash the PATS fault code 10 times.
PATS LED is mounted either in the front headlining or next to the heater controls/clock.
The PATS system has it’s own self diagnosis test procedure which
flashes codes. The PATS LED will flash quickly for 1 minute, and then
start flashing the fault code as follows:-
Example : code 31
3 Flashes
1 Flash
Three seconds delay
Repeat of code for 10 times
Code Descriptions :-
Code 11 Transceiver not connected
Code 12 Transceiver
Code 13 No key data received
Code 14 Part of the transponder code received
Code 15 Wrong transponder key
Code 21 Less than the minimum keys required programmed
Code 22 Failed diesel pump control unit identification
Code 23 The response code between pump control unit & powertrain
LED = Always ON or OFF
Check the fuse 15 (5 amp)
Или до колкото го разбирам-грешка в транспондера, понеже аз не съм бил там когато момчето е закачало колата, по думите на брат ми тоя диагностичния комп издавал някъв звук когато момчето пъхало някъв тестов ключ, демек има комуникация между Паст и четеца горе на патрона и тв акомпа го отчита и писука, но в момента в които пъхнел оригиналния ключ се чувало само кратко "пиу" и компа отчитал че транспондера спирал да бачка. ( дано да не ви подвеждам но така ми го обясни брата)
Преди тази намеса диода след като мига 1 минута бързо даваше 3 и след това 2 мигания последвани от пауза и пак така което ще да рече код 32 но такъв не виждам в тоя цитат които взех от друга тема в форума.
Ако правилно си превеждам това изречение:
If
the engine is unable to start and disabled by the PATS system, then the PATS LED will
FLASH for 60 seconds and then flash the PATS fault code 10 times.
тук се казва че ако двигатела е изправен да стартира но проблема е в ПАСТ системата то тогава диода мига бързо 60 сек. както при нас.
Не знам този проблем може ли да се е случил щото когато стана аварията с акумулатора (замерен показваше 12.7в и затова не го обвинихме още в началото) ние мислехме некое реле да не е залепнало и за това централното да полудава и лампите да премигат. Сваляхме релета и ги мерихме и гледахме ама всичко си беше на ред, лошото е че по някога давахме контакт и когато некое от релетата е свалено. Предимно тези които са в двигателния отсег до аку. и тези които са в краката на шофьора

И още нещо ако пробелма е само в тоя транспондер него ПАСТ познава ли си го като личен и уникален или може да се вземе друг такъв от друг форд и да си бачка с тоя ПАСТ?
Re: Форда е в "будна кома" имобилаизера забрави ключа!
Публикувано: 06 авг 2011, 16:12
от diesel1.6
В колата ти има само една кутийка - имобилайзера - на която казваме ПАТС, защото така е наречена в литературата на форд на английски. Това, което наричаш транспондер може да се нарече приемник или антена за по-лесно. Тя не може да спре или тръгне, защото е нещо като намотана жица. Ключарят да има много здраве, но може би просто е казал нещо друго и докато дойде до форума става объркване.
Тестов ключ няма, пробвал е с ключ от друга кола, При повече от три проби - не съм сигурен за бройката - системата блокира и се оправя само с външна намеса. Имобилайзерът/ПАТС явно работи, щом правилно е засякъм чужд ключ и сега се е запънал в положение 15 "чужд ключ". Интересно беше да видим предния код, но вече го няма явно - той е показвал грешката.
Отблокиране на това чудо в мотопфое във Варна е струвало 57 лв преди месец-два. Тъкмо ще се види и какво е искало преди ключарят да е сложил чуждия ключ.
Тази система може и да се махне, но не съм сигурен как става. Все пак не ми е работа, или поне никой не ми е платил да разуча. Би трябвало ключарите и подобни специалисти да са наясно. Аз имам ЕКУ, ПАТС, клапан за ГНП и ключ в комплект, но са във Варна и работата по прехвърлянето е един ден. Не мисля, че ще си струва - по добре при алармаджия или мотопфое.
добавка - а да не би да се е повредил клапанът на ГНП - да е дал на късо?