Охладителна система на Фиеста?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Охладителна система на Фиеста?

Мнение от kEFi » 01 юли 2005, 10:16

Един колега ми се оплака, че вчера в жегите стрелката за температурата почти му влязла в червеното. Колата (Фиеста 1.4 модел 1992, бензин само, карбуратор май) не е негова и се притеснява да не прецака нещо. Преди малко я огледах - долях съвсем малко вода, няма никъде течове, само дето перката се включи (поне така си мисля) малко по-късно и в продължение на 3-4 минути не изключва, нито темп.пада...изйключи чак като пуснах парното на макс :( . В тази връзка няколко въпроса:
1. Това нормално ли е?
2. Перката няма ли 2 степени?
3. Доколко се справя с работата си?

На термостата има стандартен датчик + един по-малък (може и да е нещо друго) по ниско в корпуса му. На вентилатора има само стандартен куплинг. На кабела му не се виждат отклонения за други букси/връзки.

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 01 юли 2005, 11:35

Здравей,

при мен - 1.1 карб. много рядко стрелката стига до R, перката не се включва сама :? или поне аз не съм стигал до там??? но съм проверил перката и работи... За всеки случай съм си сложил ключе и като (ако) подмине средата на R - цък и за няколко минути сваля до нормално положение :D

Перката (при мен) е с една степен. И се справя чудесно :D с работата си.

Датчиците на термостата - горния е за включване на перката, а долния - за стрелката на таблото.
На вентилатора има нормален единичен куплунг (една степен).

дано съм помогнал

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 01 юли 2005, 11:39

И аз си мислех ,че моята фиеста не загрява докато не ми казах ,че ми се е прецакал термостата ..........след смяната му нещата си дойдоха на място , колата заграва по-бързо и в момента в който стрелката мине средата на буквата R и се включва вентилатора след което стрелката бързо пада между M и R :)
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 01 юли 2005, 11:45

stangen написа:... след което стрелката бързо пада между M и R :)
Мен това ме озадачи. Колата я пробвах намясто. Перката включи между N и O (по-скоро към N) и няколкото минути които изтраяхме (3 или 4) стрелката не мръдна :( . Затова пуснах и парното и както писах - стрелката бавно слезе на O, а вентилатора изключи...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 юли 2005, 11:47

А дали не е запушен радиатора с разни боклуци -мушици, листа, камъчета :?: Защото би трябвало като се включи перката и когато двигателя не е натоварен /както при пробата/ температурата да спадне бързо :roll:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 01 юли 2005, 12:27

Радиатора е чист - погледнах. Маркучите преди и след термостата се затоплят както му е реда. Май само пропуснах да погледна маслото...да не е омешано....

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 01 юли 2005, 12:30

Ами термостата или необезвъздушена добре система според мен. На Ескорта се оправи подобен проблем със смяна на термостата, което беше свързано и със смяна на антифриза.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 01 юли 2005, 14:33

Вижте какво : не е важно дали почти не е влязла в червеното. при мен (като не работеше перката редовно влизаше) важното е да не ислезе нагоре от червеното :D :D иначе страшно нема. пускай по баирите и така.
това разбира се не е компетентно мнение. просто от бачкане нямам време да прочета всички коментари по мнението... по късно ще коригирам

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта