Страница 1 от 1

Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 31 дек 2011, 12:20
от madboy
На термостата има фабрична тапа и двама души, не можахме да видим къде е датчика за вентилатора на перката???
:-/:

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 31 дек 2011, 12:58
от men1977
Здр. колега,ами според мен щом датчика го няма около тялото на термостата остава да е на самият радиатор.Другото място възможно за поставяне на датчика е някъде по главата огледайте и там

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 10 фев 2012, 10:39
от cvetan.cenkov
Перките се включват от компютъра няма отделен датчик за тях

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 15 фев 2012, 09:57
от Любо
cvetan.cenkov написа:Перките се включват от компютъра няма отделен датчик за тях
Така е. Но къде тогава е т.нар. ECT, т.е. датчика който казва на компа колко е температурата?
Пояснявам - обикновено е монтиран на тялото на термостата, отгоре. Поне на всички зетек двигатели, които съм виждал, на Мондео 1 и 2.
Но на този Фокус, както е казал
madboy написа:На термостата има фабрична тапа и двама души, не можахме да видим къде е датчика за вентилатора на перката???
:-/:

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 16 фев 2012, 18:35
от cvetan.cenkov
датчика е на главата между втори и трети цилиндър

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 04 мар 2012, 13:21
от kimi666
здр колега. датчика който включва и изключва перката на радиатора се намира отстрани на кутията на акумулатора и е захваната с една щипка. не е завит никъде.успех.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 09:21
от cvetan.cenkov
а като е на кутията на акумулатора как измерва температурата на охладителната течност за да включи перките Това да не е някаква букса което казваш

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 10:43
от Любо
*00141*
Сигурно има вграден изкуствен интелект, който по сложни емпирични зависимости определя температурата, в зависимост от:
- оборотите;
- скоростта;
- поведението на амортисьорите;
От тук прави заключение за състоянието на дросела. В зависимост от това и от поведението на амортисьорите стига до заключение за психическото състояние на задкормилното устройство.
Освен това измерва:
- температурата на въздуха около акумулатора и
- подвижността на самия акумулатор;
Въз основа на последните две и на заключението на психическото здраве на индивида седнал зад волана решава дали двигателя е загрял достатъчно, за да му повее с вентилатора или не.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 11:33
от kimi666
cvetan.cenkov написа:а като е на кутията на акумулатора как измерва температурата на охладителната течност за да включи перките Това да не е някаква букса което казваш


тези въпроси трябва да се зададат на инжинерите от форд. аз само ви казвам къде се намира въпросният датчик. на фокус мк1 1.8и и 2.0и е там, на кутията на акумулатора.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 11:43
от kimi666
http://bis72.snimka.bg/other/ford.657837.26491018" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ето и снимка. Въпросният датчик е ограден с червено. След като ми се наложи и на мен да го сменям и на мен ми се стори странно, че е там след като го търсих по радиатора и термостата около половин час.
И първо си помислих че радиатора е сменян. Но след това проверих в мобилето и карс бг. всички снимки на двигатели на форд фокус мк1 и се оказа че на бензиновите двигатели 1.8 и 2.0 е там.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 11:47
от kimi666
Любо написа:*00141*
Сигурно има вграден изкуствен интелект, който по сложни емпирични зависимости определя температурата, в зависимост от:
- оборотите;
- скоростта;
- поведението на амортисьорите;
От тук прави заключение за състоянието на дросела. В зависимост от това и от поведението на амортисьорите стига до заключение за психическото състояние на задкормилното устройство.
Освен това измерва:
- температурата на въздуха около акумулатора и
- подвижността на самия акумулатор;
Въз основа на последните две и на заключението на психическото здраве на индивида седнал зад волана решава дали двигателя е загрял достатъчно, за да му повее с вентилатора или не.
На дизеловите двигатели на мондео може и така да работи, незнам. :roll:

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 12:22
от HACKO
Като гледам, на датчика си има резба за завиване и може би е бил завит тука:
Изображение
Обаче маркуча струва 40-50лв и ако е бил спукан, няма кой джамбазин да даде толкова пари за маркуч. Особено ако колата се продава Зимата, Фордовете през Лятото рядко ползват вентилатора а зимата никога. А ако има климатик, като се включи вентилатора тръгва и така и лятото не му трябва датчик. :wink:

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 12:46
от kimi666
HACKO написа:Като гледам, на датчика си има резба за завиване ...

Може и да си прав Наско, но ми се струва странно в 10 тина автокъщи на всичките фокуси да и са се спукали въпросните маркучи и джамбазите да са сложили датчика на едно и също място по един и същи начин. Освен това е захванат със щипка която явно е точно за това, а не захванат с тел или тиксо.
Което ме навежда на мисълта, че фабрично си е там.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 13:34
от HACKO
Този датчик е контактен "мокър", няма начин поставен така да работи коректно. Възможно е да се направи безконтактно, но тогава датчика ще е друг и трябва да бъде разположен във въздушната струя от радиатора в близост до него. Там където е сложен, дори и въдушен датчик ще даде голямо отклонение.

Все пак, не знам, може и така да са го измислили.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 14:42
от HACKO
Ба... :censur: , така е, не мога да повярвам. *00124*

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 15:53
от Любо
kimi666 написа:
Любо написа:*00141*
...
На дизеловите двигатели на мондео може и така да работи, незнам. :roll:
Колега не се обиждай. Не съм искал да те засегна с нещо. Ако съм го направил най-искрено се извинявам. _friends_

На това дизелово Мондео още не знам как стои въпроса с датчиците, но на старото, бензиновото, знам, предишното беше бензин 1,8 115 коня и му знаех и кътните зъби. Това и в комбинация с настроението, което ме беше обзело сутринта, доведе до поста ми в този му вид. Още един път ти се извинявам.
Надявам се модератора да остави това да го прочетеш преди да затрие излишните мнения :D

П.П.
Щом НАСКО казва, че е тъй аз му вярвам, въпреки че и на мен ми звучи малко смахнато.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 07 мар 2012, 16:16
от HACKO
Тъй като не вярвам и на мене си, прерових http://www.autoscout24.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, и наистина на 1.8 и 2.0 на Фокус датчика е така. На Ескорт и Мондео 1 и 2 (на 3 има кора и не се вижда), със същите мотори, датчика си е на мястото, на тялото на термостата. Не мога да си обясня защо е направено така.

Re: Къде е датчика за перката на радиатора- Фокус 2,0 МК1

Публикувано: 21 мар 2012, 16:39
от madboy
Довечера ще се разровя из коша, за да потвърдя, че и моят е там.