В положение "крайно синьо" -духа топъл въздух

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

В положение "крайно синьо" -духа топъл въздух

Мнение от Щ-304 » 04 сеп 2006, 18:34

Сутринта нагласих ръчката за вентилацията на "крайно синьо" и пуснах вентилатора. Пестя от климатика значи-не съм го пуснал. По едно време-прави ми впечатление, че духа по-топъл въздух отколкото е външният въздух. Лошо-мисля си клапата не затваря плътно, жилото се е разхлабило.
Прибирам се в къщи, махам кори и облицовки и почвам да се кълча под арматурното табло. Свалих жилото и движа клапата за топъл въздух на ръка. Ефект никакъв-пак духа топличък въздух вместо хладен външен. (В положение "крайно червено" топли, нямам проблем).
Псувайки започвам да свалям чистачки, решетки и куп пластмаси да се добера до вентилатора с идеята да го сваля и да проверя клапата. Напъвайки да вдигна и магна вентилатора, забелязвам, че е хванат и още някакви винтове с глави "еврейска звезда". Отказах се да го свалям засега.
Ето и сега въпросите ми на които в никоя литература не намерих отговор:
1. Навсякъде в литературата пише, че отоплението се управлява само с клапа която се задвижва с жило от лостчето на таблото. При мен има и един краен изключвател който зацепва при положение на лоста на клапата "крайно синьо". Първоначално бях възхитен от това решение на Форд, мислех си че са решили да не разчитат само на положението на клапата, а са сложили и ел.магнитен вентил, който изцяло да прекъсва притока на топла вода към радиаторчето.
Има ли принякой от Вас такова техническо решение?
2. Отварям капака и почвам да търся електромагнитен клапан на тръбопроводите за отоплението. Те са странно изпълнени, на едно място се свързват 4 тръбопровода в "звезда". Точно там виждам нещо като клапан с лостче пъхнато в звездния център. Викам си-БИНГО! Но не. Действително това е клапан и има лостова система и вероятно превключва потоците отоплителна течност, но не е електрически. Това което мислех за кабел се оказа малък гумен тръбопровод с диаметър колкото пълнител за химикалка. Вероятно вакуум вцема от някъде? Другият му край се забива някъде към вентилатора и радиатора на отоплителя.
Та:
1. За какво служи (какво управлява) крайният изключвател на жилото за управление на отоплението?
2. За какво служи този вакуумен регулиращ вентил монтиран в звездния център на четирите тръбопровода за отоплението? И кой го управлява.
Колата както се подразбира и от въпросите ми е Ghia. SIERRA 90 г.
Предварително благодаря на отзовалите се.
Изображение

Потребителски аватар
Ceko
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 20 окт 2006, 09:45
Модел на автомобила: fiesta 96'-techno 1.25i 16v;75hp;Mondeo Mk2, 1,8TD GHIA
Местоположение: Козлодуй
Контакти:
Status: Извън линия

проблем с парното

Мнение от Ceko » 20 окт 2006, 14:02

колега и аз имах този проблем с моята фиеста ,6те ти кажа какво съм направил а пък ти 6те прецени6 дали и при теб е съ6тото:
при мен като дам на студено си духа6е топло ижътре бе6е сауна,отжорих капака,то4но по средата на пред предното стъкло има два марку4а по които те4е те4ността за парното,оба4е пре да влязът в радиатора на парното минават през този ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН КЛАПЪН който струва 102 лв. от мф, аз го свалих и понеже е от пластмаса вси4ките 6туцери се с4упиха (умора на материала от топлината) занесох го на стругар и той ми направи метални които ги залепих с покси-пол

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: проблем с парното

Мнение от paci » 20 окт 2006, 15:16

При него е различно.
И при мен имаше пробем с тоя клапан както при теб.
Ето ти темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4826
Само не те разбрах ти какво си правил.
Аз махнах клапана, онзи ден го върнах и той си забачка.
Пиши в моята тема. На Щ-304 системата е различна.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта