Проблем с централното на Форд ес макс

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
jorotomov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 20 сеп 2012, 13:37
Модел на автомобила: ford s-max
Status: Извън линия

Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от jorotomov » 20 сеп 2012, 14:10

Здравейте,
Проблема е че задна лява врата (форд ес макс) не се заключва от централното(може само ръчно от самата врата отвътре).
Понякога, доста рядко се отключва от централното, но да се закючи не може. От МотоП ми казаха че вероятно проблема е в машинката в бравата и трябва да бъде сменена, но предложената от тях цена не ми хареса.

Молбата ми е ако някой има опит, или е наясно с подобен проблем да даде информация - ремонтира ли се тази машинка, от къде може да се намери на сносна цена, става ли от други модели.

Благодаря предварително,
Жоро

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от HACKO » 20 сеп 2012, 19:36

Най-напред пробвай със обилно смазване на бравата и тогава, ако не се оправи, търси нова брава.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

jorotomov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 20 сеп 2012, 13:37
Модел на автомобила: ford s-max
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от jorotomov » 21 сеп 2012, 11:13

Да ми препоръчате с какъв препарат да се смаже. И директно бравата, без да се сваля кората, така ли?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от HACKO » 21 сеп 2012, 14:54

Аз си ги смазвам със спринцовка и моторно масло (ако е горяло ефекта е по-добър но много цапа), поне веднъж годишно, както са на място през процепа. Може и със спрей.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от peigera » 21 сеп 2012, 15:22

Да смазването доста често решава проблеми с такъв характер. Най добре ще е щом не си смазвал преди това бравите да се свалят корите за да може да се достигне по добре до механиката на бравата. Препоръчвам спрей WD40 тъй като освен, че смазва той и почиства стари замърсявания доста успешно. Ако проблема не се реши със смазването, препоръчвам да огледаш внимателно кабелите които се намират в гумения маншон свързващ купето с вратата. Извади маншона от страната на вратата (мисля, че след това се поставя по лесно обратно. Ако ли не прецени кой край ще е по удобен и свали него.) и хващаш с пръсти кабел по кабел и дръпваш да видиш дали не е скъсан. Ако имаш добра видимост по цялата дължина (купе-врата) на кабела няма нужда да го дърпаш. Ако и тъка не се реши проблема и ако до машинката идва ток, варианта е или машинка или брава която не е успяла да се раздвижи добре след смазването или е повредена. Но това са ДОСТА РЕДКИ случаи в практиката ми. Много по често проблема е в машинката отколкото в повредена брава. А още по често проблема се решава със смазване. Машинките се ремонтират трудно понеже са нитовани. От кой модел Форд стават не мога да кажа понеже не ми се е налагало да отварям като твоя Форд с такъв проблем. Поздрави и дано да се оправи само със смазване.

jorotomov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 20 сеп 2012, 13:37
Модел на автомобила: ford s-max
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от jorotomov » 21 сеп 2012, 16:23

Благодаря за информацията, ще действам

nikolas3
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 18 сеп 2012, 09:47
Модел на автомобила: Ford S-Max
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от nikolas3 » 21 сеп 2012, 19:37

Миналата зима/много сняг и студ/преминах през подобно изпитание на тогавашната кола на жената.Мерцедес.Но задната врата имаше същите симптоми.Последва сваляне /доста тегаво/ на машинката и смяна на една пружинка/от придворния ми майстор жичкаджия и алармаджия/. Принципно 2 пружинки -за заключване и отключване подпомагат движението на лостчета,палчета, или каквото е вътре. Принципа на повечето коли,чието центр заключване не е на вакуум, е идентичен. А и голяма част от машинките са взаимозаменяеми.
Първо пробвай със смазване и раздвижване,после-тоци през вратите.Колегите са прави принципно.
Моя съвет е,ако се стигне до разглобяване и вадене на модула ти за закл.на вратата -не слушай : купи си нов,а бавно и с търпение разглоби /разглобете/ и вижте на място.Повечето модули дори не са пригодени за ремонт,но с пружинки от четки или химикалки съм виждал чудеса.
А ако си от София и не ти се занимава/или забуксуваш/пиши 1 ЛС да ти дам контакт.
Лосчето е малкото на лоса (Alces alces). Не включва мигачите, не му изпускат шлиците и НЕ СМЕНЯ СКОРОСТИ!
ЛосТче! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ЛебеДка! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛепЕнки! КаРбУратор!

jorotomov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 20 сеп 2012, 13:37
Модел на автомобила: ford s-max
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от jorotomov » 14 яну 2013, 15:46

Здравейте,
Да споделя какво стана. Смазах сериозно с WD40, в началото нямаше ефект, но след няколко дни нещата се подобриха. Вратата започна да се отключва почти всеки път, а при заключване трябва да заключа два пъти и чак тогава е ОК.
При мен централното е двойно - при отключване трябва да се натисне бутона за отключване два пъти (при едно натискане се отключва само шофьорската врата), а при заключване един път натискане заключва всички врати. Сега при мен странното е че за да заключа проблемната врата трябва да натисна два пъти бутона от ключа, но и с това ще свикна.
Поздрави,
Жоро

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с централното на Форд ес макс

Мнение от DigiPro » 15 яну 2013, 19:29

jorotomov написа:При мен централното е двойно - при отключване трябва да се натисне бутона за отключване два пъти (при едно натискане се отключва само шофьорската врата), а при заключване един път натискане заключва всички врати.
Това дали да отключва една или всички врати се програмира. Имаше го някъде из форума как става. При мен на Fusion-a се настройва от менюто на трип компютъра. Ако нямаш трип компютър имаше някакви комбинации с бутоните на ключа.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта