Зимни неволи с отоплението
- DE51RED
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
- Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Зимни неволи с отоплението
Такааа..
Вчера застудя доволно, наизлязохме с колите по задръстването и след около час ми направи впечатление нещо, дето миналата година го нямаше.
Като се абстрахираме от белия цвят - най-левия инструмент за температурата на двигателя досега и зиме, и лете, винаги ми е стоял точно както е на снимката - почти до средата. Никога не е минавал по-надясно. Зимата миналата година виждаше малко зор докато загрее, но от един момент нататък в колата си беше топло, стрелката си беше на средата и всичко си беше ОК.
Да, ама.
Снощи за около 2 часа и днес тествах на околовръстното още 40-45 минути стрелката варираше от 1/4 от цялата скала до малко под половината, но САМО ако не пусках парното/климатика (запотяване пусто). В момента, в който врътнех топлото дори на пръва степен стрелката пак падаше до 1/4 показание, т.е. наполовина на това, което трябва да е по принцип. Резултатът - духа топло в купето, но осезаемо не е толкова топло, колкото съм свикнал да бъде. Според нищожния ми опит и разговори с няколко колеги двете най-тиражирани версии са проблем с термостата или въздушен джоб някъде (така и не разбрах за къде говори един познат). Някакви идеи на какво да обърна внимание?
И още нещо, пак зимно - мистериозно и подгряването на предното стъкло не ми работи. Тук вече съм бесен, вчера размразявах като олигофрен 30 минути.. Не ми се иска да сменям цялото стъкло, ама нито едно от реотанчетата не видях да топи каквото и да е. Отново се обръщам към хора, имали подобен проблем - какво е вероятно да се прецака за да спре подгряването?
С поздрави и пожелания за по-топли дни..
Вчера застудя доволно, наизлязохме с колите по задръстването и след около час ми направи впечатление нещо, дето миналата година го нямаше.
Като се абстрахираме от белия цвят - най-левия инструмент за температурата на двигателя досега и зиме, и лете, винаги ми е стоял точно както е на снимката - почти до средата. Никога не е минавал по-надясно. Зимата миналата година виждаше малко зор докато загрее, но от един момент нататък в колата си беше топло, стрелката си беше на средата и всичко си беше ОК.
Да, ама.
Снощи за около 2 часа и днес тествах на околовръстното още 40-45 минути стрелката варираше от 1/4 от цялата скала до малко под половината, но САМО ако не пусках парното/климатика (запотяване пусто). В момента, в който врътнех топлото дори на пръва степен стрелката пак падаше до 1/4 показание, т.е. наполовина на това, което трябва да е по принцип. Резултатът - духа топло в купето, но осезаемо не е толкова топло, колкото съм свикнал да бъде. Според нищожния ми опит и разговори с няколко колеги двете най-тиражирани версии са проблем с термостата или въздушен джоб някъде (така и не разбрах за къде говори един познат). Някакви идеи на какво да обърна внимание?
И още нещо, пак зимно - мистериозно и подгряването на предното стъкло не ми работи. Тук вече съм бесен, вчера размразявах като олигофрен 30 минути.. Не ми се иска да сменям цялото стъкло, ама нито едно от реотанчетата не видях да топи каквото и да е. Отново се обръщам към хора, имали подобен проблем - какво е вероятно да се прецака за да спре подгряването?
С поздрави и пожелания за по-топли дни..
They call me "Killer"...
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
Да си сменявал скоро антифриза?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
Моето мнение за изстиването на колата е повреден термостат. Лесно може да се провери. Сутрин когато е студена колата, запали двигателя и след 4-5 мин. пипни с ръка радиатора който е от страната на двигателя отпред. Не този който е от страната на бронята. Те са един зад друг. Ако е топъл проблема е в термостата. Отворил е преди да е необходимо. Стандартен проблем за термостат.
Проблема с отоплението на предния прозорец.
Когато го включиш копчето светва ли? Ако е да това значи, че предпазителя е здрав и по скоро трябва да се потърси проблема в буксите които се намират в двата долни ъгъла на стъклото в отсега на чистачките. Лесно се намират защото само те са с два кабела които влизат направо в стъклото. Поздрави дано съм успял да помогна.
Проблема с отоплението на предния прозорец.
Когато го включиш копчето светва ли? Ако е да това значи, че предпазителя е здрав и по скоро трябва да се потърси проблема в буксите които се намират в двата долни ъгъла на стъклото в отсега на чистачките. Лесно се намират защото само те са с два кабела които влизат направо в стъклото. Поздрави дано съм успял да помогна.
- DE51RED
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
- Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
Oпипах радиатора и тръбата, която е за големия кръг след 5-7 минути работа - студени бяха. А самата кола днес загря нормално, за разлика от вчера и онзи ден.. Схемата става все по-сложна.
Колкото до подгряването - намерих проблема, точно едното кабелче от стъклото към буксата се е прецакало, ще се сменя.
Иво, антифриз не съм сменял, но от радиатора ми сълзи и от време на време доливам за да държа нивото в норма.
Колкото до подгряването - намерих проблема, точно едното кабелче от стъклото към буксата се е прецакало, ще се сменя.
Иво, антифриз не съм сменял, но от радиатора ми сълзи и от време на време доливам за да държа нивото в норма.
They call me "Killer"...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
Време ти е да смениш термостата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- DE51RED
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
- Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
47 лв. от Мото-Пфое за оригинална резервна част, 31 в Евро07 на заместител от Vernet. Ще ида утре до Люлин явно да си взема нов, по празниците като имам повече време ще вкарам машината в бокса и ще го сменя. Въпросът е дали може да се избегне източване на течности от колата (антифриз).. Мерси за споделеното мнение, колеги, ще пиша в темата пост-празнично за да видим дали е било от него или ще трябва да си бия главата другаде
They call me "Killer"...
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
Как мислиш че ще стане това Източването не е толкова страшно, събира се и после се налива.DE51RED написа:Въпросът е дали може да се избегне източване на течности от колата (антифриз)..
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
Може, ако го направиш, както Апостол Карамитрев във филма "Специалист по всичко", "Точно и с ракетна бързина"DE51RED написа:....... Въпросът е дали може да се избегне източване на течности от колата (антифриз)..
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Зимни неволи с отоплението
47 лв. от Мото-Пфое за оригинална резервна част, 31 в Евро07 на заместител от Vernet. Ще ида утре до Люлин явно да си взема нов, по празниците като имам повече време ще вкарам машината в бокса и ще го сменя. Въпросът е дали може да се избегне източване на течности от колата (антифриз).. Мерси за споделеното мнение, колеги, ще пиша в темата пост-празнично за да видим дали е било от него или ще трябва да си бия главата другаде
Днес си смених термостата за 15 мин. пред блока само с помощта на един леген. При мен термостата е почти на нивото на казанчето и за това реших да не източвам от антифриза. След като свалих дебелия маркуч от черупката на термостата изтече в поставения под колата леген около 0,5 л.
Днес си смених термостата за 15 мин. пред блока само с помощта на един леген. При мен термостата е почти на нивото на казанчето и за това реших да не източвам от антифриза. След като свалих дебелия маркуч от черупката на термостата изтече в поставения под колата леген около 0,5 л.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта