Страница 1 от 1

Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 06 мар 2013, 20:39
от niko_ymn
Здравейте,
Мислим да купуваме фиеста 1,4 бензинов мотор със 75 коня от 2000 г (можеби произведена 1999), но ни интересува дали има някакво серво усилване на съединителя, защото ще я кара жена, и също така за какви типични за модела проблеми можем да гледаме преди да я вземем.

Можете да ни дадете някои съвети предварително, има ли как да разберем от някакъв сайт какви са екстрите на колата - освен описаното в обявата?

Ако гледаме под капака ще видим ли някаква серво-усилвателна помпа и тя само на волана ли ще влияе?

Това е как изглежда на външен вид тази която ще гледаме, но не мога да се ориентирам това дали е MK3 или МК4:
http://grad.bg/files/obiavi/u_30092012130128_52493.jpg

Пишете какво най-често не им е наред на тези, освен склонноста лесно да хващат корозия!

Мерси предварително са бързите отговори!

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 06 мар 2013, 20:58
от HACKO
Няма лек автомобил със усилвател на педала на съединителя ( не съм сигурен дали и при тежката техника има такъв). Този модел (МК4) конкретно е със хидравличен привод на съединителя, теоретически се изисква по-малко усилие за натискане. Смятам че няма изправен съединител, който да не може де се натисне от дете, камо ли от жена.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 06 мар 2013, 21:15
от niko_ymn
Благодаря - това го разбирам, че е с бутални помпички които леко усилват усилието от крака като го предават. Тоест няма да е толкова зле колкото при система само с жило.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 06 мар 2013, 22:11
от S_C
С усилване няма.Ако търсиш система, подобна на тази при сервото на спирачките-не,няма лека кола с такова нещо.
Това хидравличното е отчасти като на старите Лади и Москвичи.Имаш хидравличен цилиндър на педала, който предава усилието на друг хидравличен цилиндър.До тук с приликите-при Ладите вторият хидравличен цилиндър чрез лостова система предаваше усилието към лагер,който на свой ред натискаше притискателния диск.Това предаване на силата към и между толкова много компоненти реално водеше до това, че се губеха всички предимства, които на теория идваха от използването на хидравлика.Но системата беше проста за поддръжка, ремонт и диагностика на проблеми.

Западната техническа мисъл по стар обичай тръгна по "пътя на звездите"-в един момент имаш по толкова много от всичко,че те избива на извращения.И от някаква година нататък единият хидравличен цилиндър бе интегриран в едно тяло с лагера, който задейства притискателния диск.Т.нар. "лагер-помпа". Лостовата система се премахна в по-голямата си част, притискателят си остана принципно същия, намали се броя на детайлите и така се намалиха загубите, което пък потребителят усети като по-малко мускулна сила, нужна за задействането на съединителя. И изобщо..гората шумеше, птичките пееха, всички бяха доволни...докато не дойде време за поддръжка на системата и не лъснаха бруталните и недостатъци:

1.Лагер помпата се оказа детайл с много кратък ресурс.Заради това години наред доста производители отчаяно се съпротивляваха на модата в името на сигурността и качеството.
2.Ресурсът и на двете помпи се различава драстично както помежду им, така и в сравнение с ресурса на съединителя.
3.Много сложен и скъп ремонт.И части, и труд.
4.Но най-съществените пропуски си останаха в сигурността.Загуба на течност от лагер помпа в над 80% от случаите те оставя на пътя с неработещ съединител,на момента! Малцина са късметлиите,успели да се приберат с такъв дефект, още по-малко са тия, изкарали известно време с "капеща" лагер помпа. Заради общото им захранване със спирачките (общо казанче с течност), пробивът в едната хидравлика много бързо води до проблем и в другата.Решението отворът за захранване на съединителя с течност да се качи на около сантиметър над минимума ниво, осигуряващо нормална работа на спирачките, на практика не работи.Там се намесва друг фактор-нивото в казанчето си спада непрекъснато в процеса на експлоатация, заради износването на накладките.Зависимостта е същата и в обратен ред-пробив в спирачките те оставя без съединител.Там вече зависимостта е безусловна-имаш няколко натискания преди помпата да засмуче въздух и да откаже.

Как се познава всичката тая цигания, гледана откъм двигателя-ами оглеждаш казанчето за течност на спирачките.Ако някъде отстрани тръгва тънка тръбичка и завива в посока навътре към купето, пред теб стои кола с хидравличен съединител.Лошото е,че системата се въвежда масово при Форд поне 5 години преди 2000-та, та към тази година не вярвам да намериш кола, чиито съединител да се задвижва с жило.Системата е ужасно несигурна, проблемна и скъпа за ремонт.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 14 мар 2013, 17:51
от urgan
Е добре дай да караме 88 година коли с жило щот видиш ли да не ни остави някъде. Жилото като се скъса нали пак оставаш на пътя, е да но със спирачки. Проблема е че тука караме коли които са вече пред счупване. Кое е ненадеждното една лагер помпа да изкара 250 000 км? Не е чак толкова много скъпо 2-300 лв е не е нещо супер непосилно, не се сменя често за да е такъв проблем голям. А това дали е с жило или с помпа няма никакво значеение за това дали се натиска лесно или трудно педала.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 14 мар 2013, 18:50
от Didibao
Абсолютно подкрепям, че няма разлика при натискане на педала на съединителя с жило и с лагер помпа, моето мондео е с жило, карал съм и с лагер помпа все същата работа си е.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 14 мар 2013, 19:05
от S_C
Чак голяма разлика няма, но се усеща.

Коя е последната лагер помпа, искарала 250 хиляди км, която сте виждали ?

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 14 мар 2013, 19:50
от HACKO
urgan написа:Е добре дай да караме 88 година коли с жило щот видиш ли да не ни остави някъде. ....
Прав си, но е неоспорим факт, че механичния лагер издържа целия физически живот на автомобила, същото често се случва и със жилото при правилна поддръжка, единственото слабо място е прословутата тресчотка (ама и на нея и намерих цаката без да я сменям).

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 15 мар 2013, 11:18
от urgan
А колко според тебе издържа лагер помпата? Аз много се съмнявам примерно на мойто мондео да му е сменяно нещо по съдинителя, по километраж е на 185х. Нови коли и навъртени по 200х не съм чул да им се е сменяло каквото и да било по съединителя. Само непочвайте да ме убеждавате че това е консуматив и се чупело през 100х км то по тая логика германците трябва на 2 години съдинител да правят.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 15 мар 2013, 19:33
от HACKO
Да, ама като сменяш съединителя, сменяш и лагера а аз на Ескорта не.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 15 мар 2013, 21:46
от S_C
Наистина се сменя заедно с дисковете.Дори да не тече, пак се сменя.Това конструкторско безумие се "напасва" с притискателя и ако нещо се разбута, много бързо потича.След което собственика си плаща отварянето на съединителя втори път.
185 хиляди означават само,че е време да започнеш да спестяваш за лагер помпа...Да не чуе рогатия, ама всеки момент може да измячи.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 16 мар 2013, 12:36
от urgan
Нали се сещаш колко са истински тия 185х км, слагаме поне още 100х. Да, усложнение е тая лагер помпа, но неможе да ме убедите че е толкова ненадеждна, щом на това мондео е изкарала 200х + километра. Друг е въпроса колко карат алтернативнитте части но това е друга тема вече.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 20 мар 2013, 15:14
от niko_ymn
Хора, купихме колата. Колкото издържи - толкова - даже вече ми се струва, че има симптоми на някакво износване, защото задна скорост не остава винаги добре включена. Нас ни интересуваше 40-50 килограмово момиче да тръгва с лекота, защото ако на нас като мъже дори и да не ни прави впечатление - на такива водачки това може да им е достатъчно да кажат - "трудно се кара тази кола" и да не искат да я ползват. Ще пускаме вече други теми, че доста кусури почват да изкачат за пооправяне.

Благодаря за коментарите, ако не бяхме сигурни, че ще има такова устройство можеше и да се откажем въобще да ходим да я гледаме.

Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...

Публикувано: 20 мар 2013, 15:38
от Doin
Да й е честита колата и да си я кара с удоволствие, останалото се прави!