Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
SantaMuerto
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 03 фев 2013, 17:27
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115 HP
Местоположение: гр.София ж.к.Бъкстон
Status: Извън линия

Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от SantaMuerto » 18 дек 2013, 08:39

Здравейте.Искам да попитам колегите със същия модел автомобил.Как загряват автомобилите ви през зимата.Първа зима ми е с фокуса и колата загрява много трудно.Стрелката за удари средата трябва поне 30-40 мин. работа и то да е на обороти.Смених термостата,същата работа.Вътре също не духа като стария ескорт а двигателя реално погледнато е един и същи,просто този е с команрейл система.Приятели ми казват че команрейла загрявал много трудно но чак пък толкова..
Виж как Ford минава покрай теб

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от autobg » 18 дек 2013, 17:50

И при мен е така и почвам да се дразня. Днес, София-Боровец, стрелката едва благоволи да се отлепи и стигна най-много до 10часа. Мисля да сменя термостата, но ако това не е помогнало при теб...... Дано и някой друг колега се включи, че това недозагряване нерви...

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от MapTo_D » 18 дек 2013, 18:17

И при мен трудно загрява, но не като на колегата от първия пост. Не знам всъщност и колко студено е при вас, при сегашните 3-4 градуса за около 10 мин градско каране стрелката стига 12 часа. Но трябва да се има предвид, че карам около 1-2 мин или около и малко над километър по леко да не тормозя напълно студения мотор и като видя, че стрелката се отлепи от крайно ляво положение, почвам да си я настъпвам стабилно. Ако карам с по 1700-2000 оборота ще е мъчна работа предполагам достигането на оптимална температура. 6та година вече сме с фокуса, датчици не съм сменял до сега, но като чета как загряват чуждите фокуси явно не ми се и налага за момента да го правя.

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от teoto » 18 дек 2013, 19:36

Проверявали ли сте свещите за подгряване на антифриза?

Потребителски аватар
Streetracing
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 20 ное 2013, 21:05
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 02' TDDI
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от Streetracing » 20 дек 2013, 07:54

И моята много трудно загрява, трябва да карам бая градско че да отлепи стрелката в сравнение с бившите ми коли чак странно ми се вижда до сега не ми се е случвало такова нещо

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от JFS » 20 дек 2013, 12:47

Това е положението с комънрейла. Изстива докато работи на место. В чудо се видях миналата зима (беше ми първа зима с тази кола). За да може да работи на що-годе прилична температура двигателя (около 60-65 градуса, по никакъв начин не вдигаше повече) цяла зима карах без парно с ръкавици и шапка. Тази зима обаче взех мерки и монтирах автономен отоплител Вебасто и се родих. Край с мръзненето, а и двигателя си вдига спокойно работната температура. Така че това е само спасението.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от synthez 3D » 20 дек 2013, 14:01

Трудното загряване е съвсем нормално за дизел. Едно от нещата,които не харесвам в този тип двигатели е и това, че зимата не топлят. При работа на място изстиват и в това няма нищо нередно. Патил съм го с чисто нов автомобил и знам за какво става въпрос. За да има парно трябват допълнителен отоплител, дали ще е електрически, или на гориво няма значение. Виждам, че колегата с новия Фокус е достигнал до същото заключение и си е решил проблема.
Изображение

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от G_o_c_e_v » 21 дек 2013, 17:29

Малкия ми Фокус, винаги достигаше работната си температура. За времето за достигане няма да говоря, но независимо, колко беше студено навън, винаги си правеше минимум 80 градуса. При мен подгряването на интифриза работеше и това явно помагаше на двигателя да достигне бързо работната си температура, отделно от това имах и топлообменник свързан с EGR-a, който също работеше. Ако вашия EGR е затапен, трябва да се наблюдава по трудно затопляне на двигателя. Всъщност на някой Фокуси съм забелязвал, че нямат такъв топлообменник.

Общо взето, за да топли Фокуса, трябва да има изправна подгряваща система на антифриза и при наличие на топлообменник, да не се затапва EGR-а.

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от kosta69 » 21 дек 2013, 20:05

Колеги, свещите за подгряване на антифриза, същите ли са каквито са на двигателя? Моята също не може да загрее бързо при студено време. Сигурно не работят. Не съм ги замервал,но ще го направя тези дни.

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от JFS » 21 дек 2013, 20:41

Далеч не всички автомобили имат подгревни свещи на антифриза. Тези правни за "умерен" климат излизат от завода без. Германките имат, италианките - не всички, тези правени за България нямат.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от kosta69 » 21 дек 2013, 21:20

JFS написа:Това е положението с комънрейла. Изстива докато работи на место. В чудо се видях миналата зима (беше ми първа зима с тази кола). За да може да работи на що-годе прилична температура двигателя (около 60-65 градуса, по никакъв начин не вдигаше повече) цяла зима карах без парно с ръкавици и шапка. Тази зима обаче взех мерки и монтирах автономен отоплител Вебасто и се родих. Край с мръзненето, а и двигателя си вдига спокойно работната температура. Така че това е само спасението.
Колега, ако не те затруднявам ,дай малко информация за този отоплител.Ел. ли е или е с нафта? И как преди двигателя е работил на 60-65градуса, а сега достига работна температура? Тази машинка само салона ли затопля,или е вързана с охладителната система?

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от autobg » 21 дек 2013, 22:11

kosta69 написа:,дай малко информация за този отоплител.Ел. ли е или е с нафта? И как преди двигателя е работил на 60-65градуса, а сега достига работна температура? Тази машинка само салона ли затопля,или е вързана с охладителната система?
Вързана е към охладителната система. Има електрически, като този на снимката,, седи отзад на двигателя, на преградата към купето и нафтов (мисля, че е монтиран около предния ляв фар).

Ето го оригиналния, който е монтиран и при мен:

Изображение

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от JFS » 22 дек 2013, 08:49

kosta69 написа:
JFS написа:Това е положението с комънрейла. Изстива докато работи на место. В чудо се видях миналата зима (беше ми първа зима с тази кола). За да може да работи на що-годе прилична температура двигателя (около 60-65 градуса, по никакъв начин не вдигаше повече) цяла зима карах без парно с ръкавици и шапка. Тази зима обаче взех мерки и монтирах автономен отоплител Вебасто и се родих. Край с мръзненето, а и двигателя си вдига спокойно работната температура. Така че това е само спасението.
Колега, ако не те затруднявам ,дай малко информация за този отоплител.Ел. ли е или е с нафта? И как преди двигателя е работил на 60-65градуса, а сега достига работна температура? Тази машинка само салона ли затопля,или е вързана с охладителната система?

Работи на нафта. Вързана е към малкия кръг и по този начин затопля и двигателя и салона. Може да се настройва в точен час да се включва, може да се стартира от GSМ, може и от бутон на таблото. Хубавото е че сутрин (или вечер когато си тръгваш от работа) я стартираш 20мин. предварително и когато се качиш в колата вътре вече е топло (духа си от дюзите на парното), двигателя е загрят до около 70гр. и нямаш да стържеш заскрежени стъкла. Разбира се когато завъртиш ключа палиш вече топъл двигател, което е много добре за него.
Друго интересно за работата на допълнителния отоплител е че работи на пълна мощност (разхода на нафта е около 0.5 л/ч) до 75гр., след това минава на половин мощност (разхода е около 0.250 л/ч), когато двигателя загрее напълно се изключва, а ако температурата падне сам се включва отново, за да подпомага загряването.
Само да добавя за разхода на нафтата, че тези 75гр. колата ги достига за не повече от 2-3км. когато стартираш доотоплителя със стартирането на автомобила. Така че не му се притеснявай не е болка за умиране и няма да ти вдигне много месечния бюджет за гориво.
Преди да го поставя колата просто не загряваше. Докато бях в движение горе-долу държеше до 75гр., но в момента в който спра на светофар виждах стрелката как се срива. При външни температури около и малко над 0гр. падаше под минимума на скалата за по-малко от половин минута стоене на място. Ако мръзнех без парно то тогава се задържаше на 60-65гр. температурата на антифриза.
В общи линии е това. Ако те интересува друго питай. Модела на моя доотоплител е Webasto Termo Top Evo 5. Можеш и повече да прочетеш из нета ако искаш.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от kosta69 » 29 дек 2013, 21:55

Колега JFS,благодаря за изчерпателният отговор.Заинтригува ме този отоплител, и ще проверя в нета.Това което описваш е наистина чудесно.Браво!

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от kosta69 » 01 яну 2014, 21:25

Намерих информация за тези отоплители в нета.
Наистина "кефа цена няма"!Изпипано е от-до!Много ми харесва цялата работа,но на този етап не мога да си го позволя за съжаление.Цената си е добра, или по-точно...не е добра за мен!
За сега ще се опитам да въстановя оригиналния ел.отоплител за антифриза, който е монтиран на колата.
Но ще продължавам да си мисля за "кефа" и цената му !

vencyara
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 16 апр 2015, 05:54
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от vencyara » 21 сеп 2016, 19:30

Не е лошо да си проверявате и малкия термостат свързан с охлаждането на маслото. Съвсем малко да изпуска или да отваря по-рано и се получава точно този ефект. Няма загряване понякога и през топлите дни. Успех!

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от Conan_1 » 27 яну 2017, 19:30

Колега къде се намира този малък термостат точно и лесно ли се сменя?
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Температура Форд фокус 1.8 ТДЦИ 2003

Мнение от G_o_c_e_v » 27 яну 2017, 20:43

Фокус нямат "малък" термостат за охлаждането на маслото. Само Мондео мк3 са с 2 термостата.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта