Страница 1 от 1

Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод

Публикувано: 01 фев 2015, 09:08
от ffocus
Здравейте, всички, преди 2 седмици се сдобих с фокус мк1 1.8 бензин. Като цяло съм много доволен от количката с изключение на едно нещо което ми се случи вчера следобед: карах си из града, да свършва малко работа и спирам тук-таме по магазините и съответно паля,гася многократно. Докато последният път вече колата не искаше да запали. Светна оранжевият удивителен знак :!: и след като завъртя да паля не се случва нищо. Пробвах всичко, отключвах,заключвах, свалях, слагах колани, най-накрая запали. Тръгнах и след 10 минути ми се наложи да спра спрях и съответно същата ситуация, само че вече не успях да запаля.
Ключът ми е от по-старите (с лампичка) но има и един син чип (или транспондер, не знам какво точно, но знам че е за имобилайзера), реших, че ключа нещо се е прецакал, отидох да взема резервния ключ (съответно минаха около 20 минути докато се върна) и колата запали от раз. Угасих я за да пробвам пак и да разбера дали е от ключа проблема, но втори път не запали. Последва отново ръчкане, заключване отключване, откачане на акумулатор, нищо не помогна. Оставих я за 20 минути без да я барам и след това отново запали от раз. След като се прибрах пробвах да я запаля и угася няколко пъти за да видя дали ще има същият проблем... но следа от него нямаше, с всеки ключ си палеше, без проблем.

Незнам какъв точно може да е бил проблема, но предполагам че е бил от имобилайзера. Ако някой е имал такъв проблем или знае какво може да се направи, ще съм благодарен.
И в краен случай бих помолил, ако никой не знае решение на проблемът ми, как се премахва имобилайзера, да каже, за да нямам такива проблеми занапред.

Благодаря предварително.

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 01 фев 2015, 19:02
от le6o
Виж тази тема.

Поздрави

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 02 фев 2015, 20:40
от ffocus
Благодаря за отговора, събота ще разглобявам и ще кажа какво е станало. :D

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 12 фев 2015, 10:10
от ffocus
Здравейте отново! Смених въпросната антенка на имобилайзера но резултат нулев. Вече почвам да се съмнявам че проблемът изобщо не е в имобилайзера а някъде другаде.
Колата изобщо не иска да пали и не завърта. Когато завъртя контактният ключ продължава да свети тази оранжевата удивителна която е като слънце.

Направих тест чрез вграденият тестов режим, и установих че има 2 грешки - dtc d262 и 9359.
Ето едно клипче какво се случва.
https://www.dropbox.com/s/qdo2j8g7xloih ... 1.mov?dl=0

Днес проверих и всички бушони в купето и под капака - всички са здрави.

Някакви идеи от къде може да е проблема и как да отстраня въпросните грешки (като се надявам проблема да идва от тях)?

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 12 фев 2015, 10:18
от madboy
Каква е тая лампа? Фокуса е автоматик ли?

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 12 фев 2015, 10:34
от ffocus
Не е автоматик, ръчни скорости е. 1.8 зетек. Това над часовника е лампичката на имобилайзера.

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 12 фев 2015, 11:09
от madboy
Не, за оранжевата лампа с удивителен питах. Грешката е моя, намерих я- Automatic transaxle/cooling system warning light(- Zetec or automatic transaxle vehicles only.

П.П. Сега видях клипа. Светят ти всички лампи, защото не си запалил, не че някоя показва проблем.
D262 (U1262) Communication bus fault (missing CAN messages)
Това е много общо- трябва подробна диагностика. Може буксата на ЕКУ-то да не прави контакт, или някой датчик да не отговаря.
Открих примерно, че този проблем го прави при дефектирал или откачен VSS датчик.

9359 (B1359) Ignition run/accessory circuit failure /Engine starter system error

Като завъртиш ключа да палиш, виждаш ли дали лампите по таблото да примигват леко?

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 12 фев 2015, 13:00
от ffocus
Проблемът се оказа в един диод който се намира в кутията отпред под капака с релета и бушони.

Когато го сваля и го сложа пак след 20-30 секунди пали без проблем. След 2-3 паления пак не иска да запали. Свалям диода и пак го слагам и пали от раз.

След малко ровичкане из интернет установих че това е PCM Power Diode. Нямам никаква идея какво означава и за какво служи и дали евентуално при смяната му ще се отстрани проблема.
Ето снимка на този диод: Изображение

Днес ще отида да купя друг, като го сменя ще пиша дали проблемът е окончателно решен.

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 14 фев 2015, 10:43
от ffocus
Смених въпросният диод и всичко се оправи. Благодаря на всички за помощта.

Re: Проблем с имобилайзер Focus mk1

Публикувано: 14 фев 2015, 11:36
от madboy
Браво! Някой те насочи към него ли? Аз въобще не знаех, че има подобно нещо там.

Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод

Публикувано: 14 фев 2015, 18:34
от Didibao
Интересна теория, ако диода е пробил няма да работи, но ако дава чиста верига проблема е възможен, измери го с мултицет с опция за мерене на диоди или на верига трябва да даде около 450-600 в едната посока в другата да е запушен.

Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод

Публикувано: 06 мар 2015, 14:25
от ffocus
Когато го премерих и в двете посоки показа 1800-1900. Незнам какво е довело до дефектирането му, но съм доволен,че проблемът се оправи. :)

Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод

Публикувано: 07 мар 2015, 10:08
от Didibao
При такива стойности вече не е диод, а по скоро резистор, явно наистина там е бил проблема.

Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод

Публикувано: 17 дек 2018, 15:40
от velimert
Здравей Колега,

Фордчето почна да прави подобен проблем и много силно ме интересува от къде си купил въпросния диод?

Благодаря предварително за инфото!
Поздрави и весели празници!

Re: Проблем с имобилайзер? Focus mk1- Решение- дефектирал диод

Публикувано: 19 дек 2018, 16:13
от Филипов
Диод се мери с уред, но съм срещал и да прекъсват или повишават съпротивление като мине ток. Може и прост тест с маломощна лампа от акумулатора.
Във всеки сервиз могат да ти го измерят, но ти препоръчвам да си купиш дори и прост мултицет за 5-10 лв все ще потрябва и за друго. Можеш да пъхнеш какъвто и да е в дупките за пробата, струват стотинки.Внимавай за полярността. Пръстенчето на корпуса е чертичката на нарисуваното на пластмасата. Нещо като 1N400к'водае