Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
TheXFiles
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от TheXFiles » 30 юни 2015, 13:29

Здравейте,
Имам проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5. Колата е с климатроник.
Проблемът е следният: Клапата която духа в краката не се затваря (духа постоянно, независимо дали е включена или изключена), а тази която е на таблото изобщо не се отваря. На предното стъкло се включва и изключва, с нея проблем няма. Като сменям посоките от управлението на климатроника се чува нещо като отваряне на клапи, но ефект няма.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и евентуално някакви насоки към решението му.
Благодаря

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от Nebhotep » 30 юни 2015, 13:55

Най- вероятно проблем в самите моторчета за задвижване на клапите.

Местонахождението на моторчето, което върти клапата за рециркулация. Лошото е че трябва да се свали цялото табло, за де се добереш до него.

Изображение


Но преди това е хубаво да се провери с пробна лампа, дали от копчето да моторчетата на клапите достига напрежение, в нета са описани случаи на прекъсване на проводниците. Като се свали жабката се открива достъп до проводниците и буксите.

Клапите при двузоновия климатик са 4+1 с размери 5 см. височина на 10 см. ширина.

Има и още един много ограничен вариант за достъп да тях: Махаме жабката и панелите в краката на пътниците. Открива ни се много тясно място за достъп да клапите, които може да приспособим с подръчни средства да стоят отворени или затворени. За съжаление така седят нещата.... Успех!

Потребителски аватар
TheXFiles
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от TheXFiles » 01 юли 2015, 09:30

Вчера направих самодиагностика на климатроника. На нея не показа нищо, просто светнаха всички символи на дисплея, нищо друго. Мога ли да стигна до моторчетата през свалена жабка?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от Nebhotep » 01 юли 2015, 09:36

Можеш, но трябва доста търпение. Прегледай за прекъснати кабели към тях и ако всичко е наред със захранването, можеш да ги свалиш и да ги огледаш. Но фактът, че има няколко спрели клапи може би говори, че имаш електрически проблем някъде. Трябва да се проследи цялостното им захранване, като се тръгне от съответните бушони. Когато ми остане време ще ти издиря информация за отстраняване на проблемите от руските форуми!

Достъп до клапаните от към страничните панели:

Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от Nebhotep » 01 юли 2015, 09:59

Тук се намират клапите:

Изображение

Има още един вариант, да са заклинили пластмасовите лостчета управляващи самите клапи. Една смазка би им се отразила добре.

https://youtu.be/R_It7Repywo

Може да има счупвания по тях или по самите втулки:


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от tikva » 01 юли 2015, 11:11

Нормално ли е рециркулационната клапа на климатроника /с бутони сме, не с врътки/,която се управлява чрез вакуумен соленоид /вакуума се взима след дроселовата клапа/, а след него има нещо като бъчва/вътре има пружина и гума/ , да се отваря плавно и бавно ,но да се затваря бързо падайки/хлопва/.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от Любо » 01 юли 2015, 16:02

Мисля, че не. Поне при мен е точно обратното и на Ка-то, и на Мондеото.
Плавно се затваря, а се отваря с леко хлопване...

Потребителски аватар
TheXFiles
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от TheXFiles » 05 юли 2015, 09:36

Проблема е решен. естествено след разглобяване на цялото табло :) Оказа се, че клапата която разпределя въздуха беше леко заяла и и трябваше съвсем малко помощ за да тръгне.
Благодаря за отговорите в темата.

tkolev
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 01 май 2021, 22:39
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5

Мнение от tkolev » 17 юни 2021, 14:13

Имам абсолютно същия проблем, няма ли по лесен начин :(

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 16 госта