Проблем с вентилатора на радиатора - Мондео МК3 2.0 ТДЦИ 2006

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
darkart
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 юли 2007, 15:45
Модел на автомобила: '06 Ford Mondeo 2.0TDCI комби
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с вентилатора на радиатора - Мондео МК3 2.0 ТДЦИ 2006

Мнение от darkart » 20 юли 2015, 20:33

Здравейте,

моля за вашето мнение.

При тест на климатика се установи, че вентилатора не се включва - не работещ управляващ модул.
fan control.jpg
fan control 1.jpg
. Купих употребяван на който номерът е 940.0041.05 (не знам каква е разликата между .01 и .05). И сега вентилатора включва, но не всеки път и понякога като поработи повече спира :(

Въпросът ми е ако сложа ето това: Изображение (вентилатор с упрвление от преди 2006) дали ще работи коректно.

В ebay попаднах (вероятно има и на други места) само на вентилатор (само мотор с перка). Някой подменял ли е само вентилатор и изобщо възможно ли е без да се счупи голямата пластмасова част?

И последно: на вентилаторите от 2006 могат ли да се сменят четки и лагер (или каквото трябва)?

Варианта нов вентилатор отпада, защото цените са ненормално високи. В Мото Пфое е 820 лв :shock: Из китайските сайтове няма :( В ebay и amazon има, но с цена като в Мото Пфое.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора - Мондео МК3 2.0 ТДЦИ 2006

Мнение от Любо » 21 юли 2015, 13:10

darkart написа: В ebay попаднах (вероятно има и на други места) само на вентилатор (само мотор с перка). Някой подменял ли е само вентилатор и изобщо възможно ли е без да се счупи голямата пластмасова част?
Не съм подменял, на като гледам снимката развиваш трите гайки, които крепят самата перка, развиваш и крепежите на правоъгълната кутийка (която би трябвало да покрива резистора за първа степен) и разделяш елементите на три: перката, резистора и дифузора (пластмасовото тяло около перката).

Четки и лагери вероятно могат да се сменят, щом са сложени там, значи могат да извадят.

darkart
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 юли 2007, 15:45
Модел на автомобила: '06 Ford Mondeo 2.0TDCI комби
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора - Мондео МК3 2.0 ТДЦИ 2006

Мнение от darkart » 22 юли 2015, 18:59

Любо написа:Четки и лагери вероятно могат да се сменят, щом са сложени там, значи могат да извадят.
Принципно е така, но ако е капсуловано има вероятност да се счупи при отваряне.

Днес си поръчах една перка (не като от снимката, а точно като моята) втора ръка и ще сложа нея. И междувременно ще се опитам да отремонтирам старта. Ако се получи ще пиша. Един колега с S-Max беше писал, че на неговата перка си е сменил четките.

margata
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 19 май 2013, 18:51
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0TDCI Ghia
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора - Мондео МК3 2.0 ТДЦИ 2006

Мнение от margata » 29 авг 2015, 14:28

Аз имам същия проблем, но на Мондео МК4 2007 2.0 tdci. Две електроники сменям, едната от които чисто нова, даже и жицата от електрониката до компютъра смених. Нищо, перката си тръгва когато си иска и трупа грешки. Климатик днес има, утре няма. Като мръдна перката тръгва в повечето случай. Все едно не и стига ток да потегли.
Отвори ли мотора? Много ми е интересно дали може да се ремонтира, защото доколкото знам са фабрично центровани на машина и има голяма вероятност да почне да бие. Ако някой е пробвал да пише.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора - Мондео МК3 2.0 ТДЦИ 2006

Мнение от HACKO » 29 авг 2015, 17:40

Така както го описваш, и 10 електроники да смениш все тая, отишъл си е мотора. Намери си мотор (вентилатор) втора употреба и го смени, не се занимавай да го отваряш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта