Поддържане на работна температура при Галакси
Публикувано: 10 окт 2015, 12:02
Привет, колеги.
Имам някои неясноти по работата на охладителната система на Галакси-то.
1. Кога (режим на двигателя, AC и други ако оказват влияние) и при какви температури (на ECT и пр.) е НОРМАЛНО да се включват перките? Кога 1-ва и кога 2-ра степен? Има ли случайно и 3-та степен? Най-чести дефекти (симптоми)? Има ли нормална ситуация, при която на НЕ напълно загрял двигател да се включи ВТОРА степен?
2. При НОРМАЛНА работа, при всякакви (-20 до +40 градуса) външни условия, в какъв диапазон трябва да се движи стрелката на термометъра на таблото? Слушам натрапливи мнения от хора с претенции, че стрелката като застане ВЕРТИКАЛНО и ИЗОБЩО не трябва да мърда, каквото и да става. Аз такова ИДЕАЛНО поведение от една реална термодинамична система не бих очаквал, но все-пак какъв температурен диапазон следва да поддържа системата ако ВСИЧКО (термостат/и, радиатори, помпи, AC и т.н.) работи изрядно по спецификацията си?
3. Колко термостата в крайна сметка трябва да има Galaxy 2.3(Y5B) 1998г ? Ако има значение - колата е с преден и заден радиатор на парното и е само с преден охладител (въпреки че панела на климатроника е двузонов - заради задното парно). В Хайнес пише, че в моя вариант термостата не е на блока, а на маркучите. Този на маркучите без съмнение го има. Въпроса е за тоя на блока - в МП ми излезе в каталога и го "сменихме" - в кавички е, защото се оказа, че къщичката му беше празна. И от други места намирам противоречива информация и искам да си изясня ТРЯБВА или НЕ да го има в колата???
4. ECT сензора (на снимките от двата линка по-долу стърчи в дясно), който е завит в къщичката за термостат при главата в същност сякаш е НЕдозавит (и на моята кола и на снимките в нета) и изглежда се държи на примерно 2 витки от резбата си (визуално като се има предвид колко резба има нов, видян в магазин за авточасти) :
http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... Bol4SA.jpg
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... e9y61g.jpg
Има ли обяснение това и трябва ли да взема гаечния ключ и да го дозавия???
Някой може ли да ми посочи климатичар-диагностик, който е разглобявал собственоръчно таблото на 2.3 1998-9 и се е ровил надълбоко в климатроника и парното? Защото ако е само за връзване на VCDS (няма грешки и пр.) и за гадаене - това и баба го може.
Имам някои неясноти по работата на охладителната система на Галакси-то.
1. Кога (режим на двигателя, AC и други ако оказват влияние) и при какви температури (на ECT и пр.) е НОРМАЛНО да се включват перките? Кога 1-ва и кога 2-ра степен? Има ли случайно и 3-та степен? Най-чести дефекти (симптоми)? Има ли нормална ситуация, при която на НЕ напълно загрял двигател да се включи ВТОРА степен?
2. При НОРМАЛНА работа, при всякакви (-20 до +40 градуса) външни условия, в какъв диапазон трябва да се движи стрелката на термометъра на таблото? Слушам натрапливи мнения от хора с претенции, че стрелката като застане ВЕРТИКАЛНО и ИЗОБЩО не трябва да мърда, каквото и да става. Аз такова ИДЕАЛНО поведение от една реална термодинамична система не бих очаквал, но все-пак какъв температурен диапазон следва да поддържа системата ако ВСИЧКО (термостат/и, радиатори, помпи, AC и т.н.) работи изрядно по спецификацията си?
3. Колко термостата в крайна сметка трябва да има Galaxy 2.3(Y5B) 1998г ? Ако има значение - колата е с преден и заден радиатор на парното и е само с преден охладител (въпреки че панела на климатроника е двузонов - заради задното парно). В Хайнес пише, че в моя вариант термостата не е на блока, а на маркучите. Този на маркучите без съмнение го има. Въпроса е за тоя на блока - в МП ми излезе в каталога и го "сменихме" - в кавички е, защото се оказа, че къщичката му беше празна. И от други места намирам противоречива информация и искам да си изясня ТРЯБВА или НЕ да го има в колата???
4. ECT сензора (на снимките от двата линка по-долу стърчи в дясно), който е завит в къщичката за термостат при главата в същност сякаш е НЕдозавит (и на моята кола и на снимките в нета) и изглежда се държи на примерно 2 витки от резбата си (визуално като се има предвид колко резба има нов, видян в магазин за авточасти) :
http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... Bol4SA.jpg
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... e9y61g.jpg
Има ли обяснение това и трябва ли да взема гаечния ключ и да го дозавия???
Някой може ли да ми посочи климатичар-диагностик, който е разглобявал собственоръчно таблото на 2.3 1998-9 и се е ровил надълбоко в климатроника и парното? Защото ако е само за връзване на VCDS (няма грешки и пр.) и за гадаене - това и баба го може.