Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
flame79
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 27 окт 2008, 15:05
Модел на автомобила: Focus 1.8TdDi
Контакти:
Status: Извън линия

Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от flame79 » 15 сеп 2017, 18:14

Здравейте.
Колата е Focus 1.8 tddi 90hp 1999г, поради смесване на маслото с охладителната течност, породено от пробил охладител на маслото, се налага да подменя всички маркучи по охладителната система.
Намерих си кола на части която е в друг град.
Проблемът е че всичко е разфасовано и разглобено и се намира в касетки и когато отида на място освен 5-те големи маркуча има още няколко по малки който трябва да си позная от касетките с части вероятно омесени и с други маркучи.
Въпросът е: Колко са на брой маркучите на охладителната система има или някаде тяхна диаграма, за да мога да се ориентирам на място какво търса.
Благодаря предварително на помогналите 0898907387 Пламен

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от HACKO » 15 сеп 2017, 18:35

И за къв дявол ще ги сменяш, спукани ли са?!?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от OgiDogi » 15 сеп 2017, 22:11

HACKO написа:
15 сеп 2017, 18:35
И за къв дявол ще ги сменяш, спукани ли са?!?
Не бе, мазни са и охладителната течност се пързаля и не охлажда :D

Не се филмирай, източи всичко, налей един Radiator Flush, напълни с бистра водица и покарай една седмица. Източваш, пълниш с водица и караш още една седмица. Пак източваш и ако цветът не ти харесва, повтаряш с още един Radiator Flush и т.н., докато източиш бистра вода. Тогава си наливаш антифриза и си готов за зимата и нататък.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от fordmaniac » 21 сеп 2017, 08:24

Оги, филма е страхотен, аз поне такава мизерия не съм виждал. Към 2 литра и отгоре масло в охладителната уреда, абе гадни дизели с охладител на маслото!!! Всички маркучи са се раздули и омекнали. Вижте снимките, първата е след източване и промивка с вода, втората е след 2 часа след меглио, вода пак меглио ...
20170920_120526a.jpg
20170920_114453.jpg

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от HACKO » 21 сеп 2017, 14:23

Има мнооооого по-добри обезмаслители от Меглиото. Аз го слагам в отрицателната част на скалата, за мене Меглиото е хвърлени на вятъра пари. Маркучите не би следвало да се раздуят от маслото, все пак са маслоустойчиви, но за да се почисти ще трябва да се свалят. Същото трябва да е и в блока и радиатора на парното, не знам оттам как ще го изкарате.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
flame79
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 27 окт 2008, 15:05
Модел на автомобила: Focus 1.8TdDi
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от flame79 » 21 сеп 2017, 17:00

Може ли да ги посочиш тези по добри обезмаслители за да го имаме в предвид.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от HACKO » 21 сеп 2017, 19:20

Ами например Мафразол, не е най-силния, но може да се работи с него с голи ръце.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от OgiDogi » 22 сеп 2017, 09:45

HACKO написа:
21 сеп 2017, 14:23
Има мнооооого по-добри обезмаслители от Меглиото. Аз го слагам в отрицателната част на скалата, за мене Меглиото е хвърлени на вятъра пари. Маркучите не би следвало да се раздуят от маслото, все пак са маслоустойчиви, но за да се почисти ще трябва да се свалят. Същото трябва да е и в блока и радиатора на парното, не знам оттам как ще го изкарате.
На теория, за обезмасляване при по-висока температура, препарати за съдомиялна би следвало да имат най-голям ефект и до колкото са environmental friendly, не би трябвало да увредят гумените части. Тънките маркучи и радиатора на парното задължително трябва да се продухат с компресор предварително - налягането от помпата не може да избута кашата, установено на практика с Мерцедеса на един колега. Източва, промива с Radiator Flush два пъти и колата пак загряваше, защото маркучетата за обезвъздушаване от главата и радиатора към разширителния съд се оказаха затапени. От парното излезе още към половин литър каша като тази от снимките, въпреки промивките.

Идеята на обезмаслителя е, чрез химична реакция да превърне маслото в сапун, за по-лесно източване и промиване, тъй че всякаква химия с натриева основа (сода каустик) за обезмасляване трябва да върши работа. Обаче, трябва да се провери и за странични ефекти, като взаимодействие с алуминий и други материали, намиращи се по пътя на охладителната течност.
Последна промяна от OgiDogi на 22 сеп 2017, 09:54, променено общо 2 пъти.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от fordmaniac » 22 сеп 2017, 09:53

Само да вметна, маркучите на водната система не са маслоустойчиви и всяко масло от вън или от вътре ги прецаква. Стават на дъвка, раздуват се и гърмят .
Поздрави

Потребителски аватар
flame79
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 27 окт 2008, 15:05
Модел на автомобила: Focus 1.8TdDi
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi

Мнение от flame79 » 02 окт 2017, 17:24

И така развитието на проблема. След няколко промивки и изчистване на основните маслени налепи и отлагания ( за което искам да благодаря на форумния майстор Митко за положените усилия, отделеното време и търпение) , бяха подменени маркучите, и след няколко промивки на системата, но остатъчно масло продължи да се отделя и изплува в казанчето. Направих промивка на машина, с топла вода и продухване на вътрешния и външния радиатор на колата. Отдели се масло от вътрешния и доста повече от външния радиатор. След което сипах тази добавка-
Wynn's Extreme Cooling System Degreaser removes oil and sludge in the cooling system of vehicles,
на която попаднах случайно, но свърши много по-добра работа от другите "radiator cleaner"-и добавки който вече бяха пробвани, според мен защото само тази беше и "System Degreaser". Промивка с вода и зареждане с антифриз. Само да вмъкна че по време на промивките останових че двигателя на FOCUS-a няма загряване ако си работи на място на idle с 750 оборота. За 30min стигна една трета от скалата, при външна температура 10С* и няма мърдане. Трябва си 15min газ и да се поддържат 2000 оборота че да отвори термостата.
Прилагам и малко снимки от интервенциите:
1-Добавката на Wynn's, която силно препоръчвам, не си взимайте просто някакъв "radiator cleaner".
2-На втората снимка е остатъчното масло от радиатора на парното.
3-На третата снимка е остатъчното масло от големия радиатор.
Прикачени файлове
IMG_3665.JPG
IMG_3666.JPG
IMG_3668.JPG

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 19 госта