Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 апр 2018, 12:10
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 Sedan 2007
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Здравейте,
От известно време имам следния проблем. Вентилаторът на радиатора започа да се включва при ниска температура навън.
Вчера например съм карал на 13 градуса около 5-6 КМ и вентилатора се включи и това без включен климатик.
Ако е към 20 градуса и карам малко, вентилатора направо излита, особено като тръгна да паркирам. Трябва да го чакам по 10 минути докато утихне. Преди ми се е включвал само в най-големите жеги.
Виждам, че стрелката за температурата на таблото си стои по средата на уреда и не се отклюнява. Не ми показва да е прегряла.
Проверих температурата на двигателя в сервизния режим и при студен двигател ми показа 53 градуса, а след като загря 132. На 132 градуса вентилатора се беше включил, но работеше тихичко на 1-ва скорост явно. Доколкото разбрах от форумите, градусите в сервизен режим били в 8-чна система (кой знае защо), което означава около 40 градуса разлика, демек при студен двигател ми показва 13, а при загрят 92. Значи към 90 градуса перката ми се включва на 1-ва скорост за няма и 10 мин градско каране при външна температура под 10 градуса с изключен климатик. Нещо не е у ред.
Въпросът ми е, може ли някой да ми каже колко датчика за температурата има този модел къде се намират и кой какво управлява?
Аз знам за един, който скоро го смених (под бобината) и доколкото знам той е за показанието на стрелката.
Дали има друг, който праща сигнал към компютъра и къде се намира? Компютърът ли решава (на база показанието на датчика) кога да се пусне перката или самия датчик го прави през някакво реле?
Ford Focus 1.6 Бензин 2007 седан 100 hp
От известно време имам следния проблем. Вентилаторът на радиатора започа да се включва при ниска температура навън.
Вчера например съм карал на 13 градуса около 5-6 КМ и вентилатора се включи и това без включен климатик.
Ако е към 20 градуса и карам малко, вентилатора направо излита, особено като тръгна да паркирам. Трябва да го чакам по 10 минути докато утихне. Преди ми се е включвал само в най-големите жеги.
Виждам, че стрелката за температурата на таблото си стои по средата на уреда и не се отклюнява. Не ми показва да е прегряла.
Проверих температурата на двигателя в сервизния режим и при студен двигател ми показа 53 градуса, а след като загря 132. На 132 градуса вентилатора се беше включил, но работеше тихичко на 1-ва скорост явно. Доколкото разбрах от форумите, градусите в сервизен режим били в 8-чна система (кой знае защо), което означава около 40 градуса разлика, демек при студен двигател ми показва 13, а при загрят 92. Значи към 90 градуса перката ми се включва на 1-ва скорост за няма и 10 мин градско каране при външна температура под 10 градуса с изключен климатик. Нещо не е у ред.
Въпросът ми е, може ли някой да ми каже колко датчика за температурата има този модел къде се намират и кой какво управлява?
Аз знам за един, който скоро го смених (под бобината) и доколкото знам той е за показанието на стрелката.
Дали има друг, който праща сигнал към компютъра и къде се намира? Компютърът ли решава (на база показанието на датчика) кога да се пусне перката или самия датчик го прави през някакво реле?
Ford Focus 1.6 Бензин 2007 седан 100 hp
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
https://www.avtochastionline24.bg/datch ... us-daw-dbw
Този ли смени / хванах от случаен сайт заради картинката / ?
Този ли смени / хванах от случаен сайт заради картинката / ?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Датчика на тези и на предишни поколения Форд е един, свързан е към компа на инжекциона и и от там по комуникационната шина към табло за стрелката и към климатика. Инжекционския комп управлява релетата включващи вентилатор или по шината модула за обороти на вентилатора в случая при твоя модел.
Щом си сменял датчика или си уцелил дефектен или има друг проблем с инсталация или друго.
Диагностика би помогнала в случая.
Поздрави
Щом си сменял датчика или си уцелил дефектен или има друг проблем с инсталация или друго.
Диагностика би помогнала в случая.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 апр 2018, 12:10
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 Sedan 2007
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Точно този. Датчик на охладителната течност.ivo_63 написа: ↑21 апр 2018, 20:08https://www.avtochastionline24.bg/datch ... us-daw-dbw
Този ли смени / хванах от случаен сайт заради картинката / ?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 апр 2018, 12:10
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 Sedan 2007
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Значи температура, която се показва при тест на дисплея също се взима от този датчик?fordmaniac написа: ↑22 апр 2018, 09:12Датчика на тези и на предишни поколения Форд е един, свързан е към компа на инжекциона и и от там по комуникационната шина към табло за стрелката и към климатика. Инжекционския комп управлява релетата включващи вентилатор или по шината модула за обороти на вентилатора в случая при твоя модел.
Щом си сменял датчика или си уцелил дефектен или има друг проблем с инсталация или друго.
Диагностика би помогнала в случая.
Поздрави
Вчера си правих експеримент- пуснах тест режима и гледах показателите на дисплея и на стрелката. Стрелката се качи на 90 градуса доста преди на дисплея да покаже 130. Карах я така и когато показанието на дисплея стана 139 се включи перката, а стрелката си стои на 90.
Малко съм объркан, защото по чужди форуми има противоречива информация. Някои казват, че температурата на дисплея всъщност са си реални градуси и идват от друг датчик, които бил някъде в двигателя и мерил температура на самия метал. Ако е така то може би има резон показанията да са различни. В този случаи не знам дали е нормално антифриза да е с 90 градуса, а двигателя със 140. Но щом казваш, че е един явно някъде има проблем.
На диагностика не показа никакви грешки
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Преди да изхарчиш едни пари напосоки, пробвай с друг датчик, поне ще елиминираш едната причина.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 апр 2018, 12:10
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 Sedan 2007
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Поръчах и чакам да дойде пък ще видим.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 апр 2018, 12:10
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 Sedan 2007
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Мисля, че проблема го разреших. Разредих течноста и в момента е до -27 градуса. Вентилатора пак се включва, но вече по-рядко и като гледам над 140 градуса, което е около 100 на течността. Купих и термометър и мерих течността в казанчето. При показание на борда 138 в казанчето е 86. Мисля, че проблемът изцяло беше в това, че съм карал почти без никаква вода, а само с антифриз. И наистина преди вентилатора не се е включвал заради счупения датчик, а е трябвало.
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Каква вода, какъв антифриз? То па много сложно да си видиш и провериш нивото в казанчето. Много ровене, много глупости. По принцип датчиците за температура са отгоре на най-високата и топла точка. Като няма охлаждаща течност, която да мерят какво ли да показват?
Дори и прости мултицети за 20 - 30 лв измерват и температура. Датчикът можеш да го топнеш и в антифриза, и да мериш непосредствено в пластините на радиатора, че и блока на двигателя.
Дори и прости мултицети за 20 - 30 лв измерват и температура. Датчикът можеш да го топнеш и в антифриза, и да мериш непосредствено в пластините на радиатора, че и блока на двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 11 сеп 2018, 19:35
- Местоположение: Костинброд
- Status: Извън линия
Re: Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Аз имам проблем със стрелката Фокус 1.6 2004 година показва че не загрява
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта