Премеждия с пръскалката на задното стъкло-Фиеста 91, 1.1 ми
Публикувано: 04 фев 2007, 10:27
Здравейте,
вчера имах малко премеждия с пръскалката на задното стъкло на "ФОРИ"! Та значи, откакто съм я взел колата, отзад не е пръскало никога, та вчера реших да се позанимая и с това ( не, че нямаше с какво друго). Какво се случи? Проверих дали не е задръстена дюзичката отзад, свалих я с много зор ( незнаейки, че слагането й ще е още по-голям зор), всичко беше наред. Откачих маркуча от резервоарчето (моторчето) на стъкломиещото и надух маркуча, всичко е наред, т.е. маркуча не е прищипан някъде. Извадих моторчето и го проверих дали работи (потопих го в един леген с вода). Оказа се, че в едната посока работи (за предното стъкло) а в другата само плюе... Идеята ми е че реверсирането му е реализирано чрез завъртане на полюсите на захранването ( моторчето се завърта обратно)! Проверих го с две кабелчета и то се развъртя нормално според очакваното! Въпросът е къде става превключването? Помислих си, че може да е в ключа - замерих го и той си превключва! Помислих че може да има неработещо реле, но тъй като не знам кое е точно, започнах да ги вадя едно по едно и да пробвам, по-най идиотския начин. Не намерих реле, което като е извадено да не работи моторчето за стъкломиещото! Достраша ме да извадя само едно голямо зелено реле с надпис "ENGINE CONTROL" .....
Някой има ли идея къде става превключването?
Възможно ли е да има още някъде релета, например зад таблото?
вчера имах малко премеждия с пръскалката на задното стъкло на "ФОРИ"! Та значи, откакто съм я взел колата, отзад не е пръскало никога, та вчера реших да се позанимая и с това ( не, че нямаше с какво друго). Какво се случи? Проверих дали не е задръстена дюзичката отзад, свалих я с много зор ( незнаейки, че слагането й ще е още по-голям зор), всичко беше наред. Откачих маркуча от резервоарчето (моторчето) на стъкломиещото и надух маркуча, всичко е наред, т.е. маркуча не е прищипан някъде. Извадих моторчето и го проверих дали работи (потопих го в един леген с вода). Оказа се, че в едната посока работи (за предното стъкло) а в другата само плюе... Идеята ми е че реверсирането му е реализирано чрез завъртане на полюсите на захранването ( моторчето се завърта обратно)! Проверих го с две кабелчета и то се развъртя нормално според очакваното! Въпросът е къде става превключването? Помислих си, че може да е в ключа - замерих го и той си превключва! Помислих че може да има неработещо реле, но тъй като не знам кое е точно, започнах да ги вадя едно по едно и да пробвам, по-най идиотския начин. Не намерих реле, което като е извадено да не работи моторчето за стъкломиещото! Достраша ме да извадя само едно голямо зелено реле с надпис "ENGINE CONTROL" .....
Някой има ли идея къде става превключването?
Възможно ли е да има още някъде релета, например зад таблото?