Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
s.uzunski
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 фев 2019, 22:56
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от s.uzunski » 28 юли 2021, 19:52

Здравейте, моля Ви за съвет относно проблем с Фокус MK1 от 2000 година и с двигател 2.0 16V 131 коня .

С форда съм от 2 години и полувина и съм навъртял към 35 000 км, предимно градско и извънградско с максимална скорост 70-80 км. Много съм доволен от колата, двигателя не ми харчи масло и баирите си ги качвам на 4-5 скорост, кара се най-вече на газ.
Наложи се да пътувам до София, като се качих на магистралата до 100-110 километра колата върви добре но след 110 някак си няма сила, усещам че се тормози и честно казано с повече от 110 не съм карал а пък и няма сила а това е 2-ка мотор с 131 коня. Направих си тест и превключих на бензин да изпреваря един ТИР и имаше малко повече сила но веднага се усети миризма на изгоряло.
Мислих да сменям кабели и свещи но след няколко разговора стигнах до извода, че това е от запушен катализатор.
Вчера направих втори тест, по планински път (Чепеларе – Рожен) превключих на бензин и в продължение на 5 км я карах с 70-80 на правите с 100 км smiley-transport03 и колата започна да губи яко мощност, започнаха да ми падат оборотите, въпреки че натисках педала на газта. Отбих и на място започнах да давам газ, оборотите отиваха до 5000 и веднага падаха надолу, колата не гаснеше но и нямаше сила да върви. Стрелката за температурата на двигателя не мръдна но започна да мирише яко на сяра. Превключих на газ и колата си тръгна без проблем.
Прочетох доста теми и мисля да търся в проблема или в запушен катализатор или в Ламбда сондата.

Моля Ви, кажете ако някой се е сблъсквал с такъв проблем и какво ще ме посъветвате.
Да сложа от евтините китайски катализатори за по 400 лева, който не знам колко ще изкара.
Да сложа резонаторно гърне, но там не знам какво ще правя с датчика, който е към катализатора и дали ще трябва да правя така наречената „Залъгалка“.
Да изтърбуша моя и да си го върна на мястото, но там пак възниква въпроса с датчика.

Благодаря!

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от ivo_63 » 28 юли 2021, 20:00

Тая кола отдавна няма катализатор

s.uzunski
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 фев 2019, 22:56
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от s.uzunski » 28 юли 2021, 20:13

ivo_63 написа:
28 юли 2021, 20:00
Тая кола отдавна няма катализатор
:roll: :?: нещо не схващам смисъла на коментара :roll:
Наясно съм, че катализатора отдавна е заминал, въпроса ми е кой е най-удачния метод за справяне с проблема.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от ivo_63 » 30 юли 2021, 14:04

Прочетох доста теми и мисля да търся в проблема или в запушен катализатор или в Ламбда сондата.
Това ми е мисълта , че няма какъв проблем да търсиш в нещо , което го нямаш. Върви при майстор да прегледа автомобила, може да е нещо елементарно. Бензинов филтър ? Запушен , затлачен резервоар ? Щом на газ върви , търси по пътя на горивото.

s.uzunski
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 фев 2019, 22:56
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от s.uzunski » 30 юли 2021, 15:18

Благодаря за отговора!

И катализатора и ламбда сондата са налични и са на колата, простете за невежеството но все пак се виждат с просто око. След прочетените теми тук във форума оставам с убеждението, че катализатора не ми е изтърбушен, защото след като карам колата на БЕНЗИН с по-висока скорост и започва да мирише на сяра.
На ГАЗ върви и на БЕНЗИН върви но до 120 км., след това няма сила. Единствената разлика между ГАЗ и БЕНЗИН, е че когато се кара по-яката на бензин (след 5 км.) започват да ми падат оборотите и да не иска да върви, както и да мирише яко на сяра.

За мен е най-лесно да ида на майстор и да му оставя едни пари и той да установи проблема и да го отстрани, не искам да си губя и моето и Вашето време, но читави майстори, които да ти обърнат внимание поне тук няма. Аз съм сигурен, че като отида и кажа какво ми прави колата, веднага ще махнат катализатора, но ако се укаже, че проблема е в Ламбда сондата или се появят други проблеми след премахването на катализатора?

Моля за помощ и съвети тук във форума, някой ако се е сблъсквал с подобен проблем да сподели, преди да отида при майстора и да започне да маха наред и да караме на онче-бонче.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от ivo_63 » 30 юли 2021, 21:27

Когато караш на газ ламбда сондата какво прави ?
След като върви на газ , а не иска на бензин, къде е проблема ?
Ако си отговориш на тия въпроси , ще си оправиш колата

s.uzunski
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 фев 2019, 22:56
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от s.uzunski » 30 юли 2021, 21:43

ivo_63 написа:
30 юли 2021, 21:27
Когато караш на газ ламбда сондата какво прави ?
След като върви на газ , а не иска на бензин, къде е проблема ?
Ако си отговориш на тия въпроси , ще си оправиш колата
Благодаря за насоките, другата седмица ще се заема с диагностики и ще пиша за резултата.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от fordmaniac » 01 авг 2021, 16:47

s.uzunski почни от там, колата е на ГАЗ от мнооого време. И резултата е липса на мощност.
Още не съм виждал запушен катализатор, а на коли по на 200 х.кМ съм мерил работещи.
Ламбда сонда е един от всичките датчици, определящ работата на инжекциона, но инжекциона управлява двигателя. При проблем с двигателя, няма инжекцион , който да който да може да го ремонтира и да му подобри работата!
Що ли диагностиците нямат изобщо идея за тва!
Първо , както казах колата е на газ и е минала много километри, трябва реглаж на клапаните. За да живеят, трябва да се регулират на 20 000 кМ. viewtopic.php?f=23&t=79475&p=573841&hil ... B8#p573841
Ако е много закъснял реглажа, мери се компресия и ако липсва, ремонт на глава.
Поздрави.

s.uzunski
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 фев 2019, 22:56
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от s.uzunski » 01 авг 2021, 20:31

fordmaniac написа:
01 авг 2021, 16:47
Първо , както казах колата е на газ и е минала много километри, трябва реглаж на клапаните.
Благодаря за мнението :wink:
Наясно съм с реглажа на клапаните (преди да купя колата, прочетох за въпросния реглаж, тук във форума) и още като купих колата го направих, тогава майстора каза, че положението е било добро, по спомени, не са били много износени.
Загубата на мощност се увеща най-вече както казах над 110-120 км, иначе колата си върви много добре и примерно Рожен и Пампорово си ги катеря на 4-5 скорост, колата не се тормози и си намира дори на 5-та скорост.
Живи и здрави от вторник ще тръгвам по майстори да събера мнения и да направя някаква диагностика.

s.uzunski
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 фев 2019, 22:56
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност (може би катализатор) Фокус МК1

Мнение от s.uzunski » 04 авг 2021, 21:53

ivo_63 написа:
30 юли 2021, 14:04
Върви при майстор да прегледа автомобила, може да е нещо елементарно.
Здравейте, да споделя частично развитие по темата :D
Закачихме колата на диагностика при един приятел и се видяха следните грешки:
- Сензор за позиция на дросела /педала/ включвател А слаб вход на веригата;
- Датчик дроселна клапа, позиция А прекъсваща;
- Твърде бедна система;
- Датчик дроселна клапа позиция А извън диапазона, ниска ( зъбци твърде ниско);
Поръчахме нов датчик дроселова клапа за 30 лева, днес го смених, изчистихме грешките и направихме тест.
Не мога да преценя дали колата върви по-добре, защото няма къде да поддържам 120 километра, но може би достига до тази скорост вече по-леко и някак си оборотите се движат по-бързо :roll:
Направих тест и на бензин, като ускорих до 100-110 на правите и също така я покарах по стръмен участък с повечко газ. Установих, че този път нямаше миризма на изгоряло и на сяра.
След тестовете я закачихме на лаптопа и грешките ги нямаше. Утре ще я закача пак да видя дали ще покаже нещо.
Остава и теста на магистралата smiley-transport03 но това ще е живот и здраве когато ми се отвори път към София.
Живи и здрави.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта