изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от F Focus » 28 юни 2022, 18:00

Здравейте,
Тези дни зяпах клипове относно клим. с-ма при руснаците, като някои препоръчват тръбата за ниско налягане в коша(студената) да се изолира с маркуч от пореста гума, която за още по-добра изолация се омотава с алуминиево тиксо, за да не се губи ниската температура от жегата около двигателя. Правиха се замервания, че температурата в купето пада с 2-3 градуса-демек к.п.д. се повишава. Каза се също( и показа), че такива компоненти за клим. с-ма в автомобили предназначени за арабски и африкански страни фабрично са изолирани, за разлика от тези за Европа.
Стори ми се логично и вече закупих такъв маркуч( основно се използва в битовите клим. системи), та утре ще изолирам въпросната тръба, която при Фокус-2 никак не е дълга(минава под разширителното казанче), за разлика от други марки, та не очаквам чудеса, ама нали все гледам нещо да ръчкам, та да си чеша крастата... :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от Ozzie » 28 юни 2022, 18:21

хммм... това е интересно и не много скъпо подобрение!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от deathstorm » 28 юни 2022, 18:36

В събота си сменях хидравличната течност на кормилната рейка, та бях свалил десния фар и ми направи лошо впчеатление как конденза от тръбата за ниско налягане на климатика, докосвайки се до кабелажа за захранване се спуска право върху ел. помпата на хидравликата. Та тогава мислех да местя кабела, но се уверих, че това е оригиналното му закрепване (сравних с друг, абсолютно идентичен автомобил). Сега ми даваш идея с един куршум да ударя два заека. Да ти кажа тръбата не е много къса. Прилагам и схема, тръгва от купето, влиза в дехидрататора и от него влиза в компресора. При мен капещата част е тази между дехидрататора и компресора. Така, че свали си фара и омотоай и там. И аз мисля да направя същото, само да видя от къде да се снабдя с въпросната изолация. В сервиз за климатици сигурно ще имат.
Прикачени файлове
ford_ac.JPG

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от F Focus » 28 юни 2022, 18:46

Точно в такъв сервиз, или магазин ще има. Препоръчвам по-голяма дебелина на маркуча. Не бях подготвен със замерване на диаметъра на тръбата и на око реших, че вътр. диаметър 17мм. ще е ок, ама май е 15мм. а дебелина избрах 9мм.-два метра струват 3лв.-казаха, че по-малко не могат да ми продадат. Пропуснах да кажа, че се изолира само металната тръба-маркучите мисля, че няма смисъл и не ги броя, но явно пропускам части от хАлуминиевата тръба.
Утре ще сваля десният фар, както препоръча и ще зяпам какво-що. Скоро го свалях, за да проверя нивото на хидр. течност в хидравликата-беше ок.
Какво масло ползва за смяната на хидр. течност? Аз не посмях да експериментирам и го купих от МП.

Радвам се, ако съм Ви бил полезен, както и Вие-на мен!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от HACKO » 28 юни 2022, 19:40

deathstorm написа:
28 юни 2022, 18:36
...... И аз мисля да направя същото, само да видя от къде да се снабдя с въпросната изолация. В сервиз за климатици сигурно ще имат.
В "Топломаркета" на Ерато на ул. Каменна има всякакви изолации.
Идеята не е лоша, щом на битовите климатици и двете тръби са изолирани сигурно има защо. Обаче при мене и сега след 15-20мин шофиране в купето става некомфортно, ако вземе да духа още по-студено, ще трябва да карам с палто.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от F Focus » 28 юни 2022, 19:52

Ами, Наско все проблеми, казваш-ако не е едно ще е друго... :lol:
Пък и много помниш, бе-да ти се не надява човек! :wink: Имам предвид, че ми напомни, че съм казал, че ще ползвам сегашното добиче още 20 години, :D Може и така да се окаже-не съм против, доволен съм от него-само да не се скапе нещо тотално и невъзвратимо! :evil:
Остава само да сме живи и здрави, за да разберем! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от bizu » 28 юни 2022, 20:50

И на мен ми се струва интересна идеята. На мен климатика ми работи, напълнен е, няма течове, но не духа толкова студено колкото ми се иска. Чудя се, ако изолирам тръбите дали нещо ще се проемни. За такава изолация ли говорите: https://tashev-galving.com/product/034- ... kaiflex-ef
Прикачени файлове
izolaciq.jpeg
Последна промяна от bizu на 29 юни 2022, 10:09, променено общо 1 път.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от Ради-1 » 28 юни 2022, 21:17

При някои коли тези тръбички са изолирани фабрично с нещо като дунапрен. На моята видях че се разпада и го махнах


Потребителски аватар
Saggy
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от Saggy » 29 юни 2022, 00:06

Фокус, направи снимки преди и след манипулацията, за да видим как се е получило. Интересно дали ще има ефект наистина.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от F Focus » 29 юни 2022, 11:33

Ефект, макар и малък вярвам, че ще има, особенно при работа на място, когато няма никакво обдухване под коша.
За съжаление снимки не мога да поствам(толко си мога :oops: ), но Дитсторм е доказал, че може! :wink:
Днес ще правя процедурата, но нямам време да търся хАлуминиева лента, та засега ще е само с маркуч. Протече ми мисъл( :lol: ), че част от тръбата минава много близо до разш. казанче, затова в този участък ще лепна самозалепваща се лента "женско" велкро(мекото), щото маркуча много ще повдигне казанчето. Протече ми и още една мисъл( то много мисли ми протичат, много нещо :lol: )-маркучът да не се срязва в права линия по дължина, а спираловидно с ъгъл около 45 градуса.
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от F Focus » 29 юни 2022, 17:36

Да споделя-без алуминиевото тиксо нищо не става, така че не опитвайте без него, защото на всяка сгъвка маркучът "зяпва", въпреки, че го срязах спираловидно точно, за да се избегне този ефект, ама нъцки-пущината е жилава, направо жива :D ! Та зарязах всичко засега и ще пътувам до морето с оригиналното изпълнение на клим. система. :D
Вътрешният диаметър на маркуча от 17мм. е ок.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от deathstorm » 06 юли 2022, 19:35

Аз онзи ден правих някакви модификации и мога да кажа, че има някакъв минимален ефект. Направи ми впечатление, че изключително много конденз прави по акумулатора. Буквално тече от подкалника. Информирах се из нета и явно това си е специфично за системите с капилярна тръчбичка. Въпросноия акумулатор служи за доизпарение на течния фреон и от него компресора смуче само газ. Интересно ми е защо обаче остава недоизпарен фреон, в купето има добро обдухване, филтъра ми е сравнително свеж. Изобщо тази система с капилярната тръбичка не ми харесва, но на Фокусите явно са им сложили по-евтиния вариант. Слагам малко снимки:
Прикачени файлове
viber_изображение_2022-07-01_17-22-51-989.jpg
20220701_164535.jpg
20220701_164519.jpg
viber_изображение_2022-07-01_17-22-51-827.jpg
viber_изображение_2022-07-01_17-22-51-989.jpg

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от OgiDogi » 06 юли 2022, 20:47

deathstorm написа:
06 юли 2022, 19:35
... много конденз прави по акумулатора...
В климатичната система на автомобила, няма компонент с такова наименование. Ако може, да уточниш със стрелка на някоя от снимките, кое наричаш "акумулатор".
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от ivchotr » 06 юли 2022, 23:04

Че и как се вижда къде "капе" фреонът и как го "засмуква" компресорът?!?
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от deathstorm » 06 юли 2022, 23:30

@OgiDogi ти много пъти си казвал на хората да четат, ето https://www.valeoservice.com/en-com/pas ... rs-car-air . Няма да ви рисувам като на малки деца кое на снимката е акумулатора, отляво на казанчето за хидравликата на волана се намира.

@ivchotr, то и аз не виждам горенето на сместа в цилиндрите на ДВГ, но мисля че може да се съгласим, че се случва, нали?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от OgiDogi » 07 юли 2022, 07:31

deathstorm написа:
06 юли 2022, 23:30
@OgiDogi ти много пъти си казвал на хората да четат, ето https://www.valeoservice.com/en-com/pas ... rs-car-air .
Valeo написа:The accumulator is a filter drier...
Демек - това си е филтър-дехидратор, по Valeo-вски, за по-престижно. Акумулира влагата (ако има такава) от страната с ниско налягане, да не попадне в компресора. При затворена система, има ли значение от коя страна е този компонент?
По темата - ако филтър-дехидратора се "изпотява" повече от останалата част, то през него се случва подобно явление на случващото се в двата края на капилярната тръбичка, при преминаването на охладителният агент: разлика в налягането на флуида, предизвикваща разлика в температурите. От изпарителя в купето, поради топлообмена с постъпващият топъл въздух, пристига вече леко затоплен...
Запушен е!
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от deathstorm » 07 юли 2022, 10:10

Ами да явно го наричат акумулатор (не само Valeo), когато е от ниската страна, но конструктивно е по-различен от дехидрататора, понеже има и функцията да доизпарява фреона, а също и съдържа част от маслото. Явно е нормално да се изпотява, ненормално е кагато започне да се обледенява. Още повече сега, когато изолирах останалата част от тръбата, почвам да се чудя дали умишлено конструктивно не е изолирана тази тръба, с цел по цялото и протежение да става доизпарение.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Мнение от OgiDogi » 07 юли 2022, 10:42

deathstorm написа:
07 юли 2022, 10:10
... по цялото и протежение да става доизпарение.
Изпаряването става в съответният елемент, наречен "изпарител". Компресорът напомпва фреона към кондензатора, като "тапата" за създаване на налягането е капилярната тръбичка - рестриктор на дебита. При компресирането се повишава температурата на фреона в кондензатора, а с обдухването му от вентилатора топлината се отнема от преминаващият въздух и при P.V = R.T, при постоянен обем V и константа на газа R в климатичната система, се променя само налягането P и температурата на флуида T преди и след капилярната тръбичка. Помпи - загрява - обдухваш - охлажда се - рязко спада налягането след капилярната тръбичка - изпарение и ниска температура в изпарителя. Като се изпари веднъж в изпарителя, за какво доизпаряване по тръбата може да става дума? При запушен филтър, евентуално може още да пада налягането и респективно температурата след него, което да води до повече конденз на влага от околният въздух по корпуса му.

Можеш да изпариш вода и при стайна температура, стига да успееш да свалиш налягането достатъчно. За пример - намери при колко °С кипи водата (изпарява се) на връх Еверест, където налягането е ~330 mBar.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 15 госта