Проблем с парно Фокус 1.8 ТДЦИ

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
pecata_mont
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 21 авг 2008, 12:10
Модел на автомобила: Ford Focus, TDCI,1.8,115к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с парно Фокус 1.8 ТДЦИ

Мнение от pecata_mont » 08 дек 2023, 19:03

Здравейте колеги, днес докато карах и колата загря, забелязах, че стрелката на температурата на двигателя започна да спада леко, после пак си достигаше до нормално положение и така няколко пъти. Съответно и парното леко намаляше топлото, когато стрелката падаше. Накрая парното тсана нормално топло. Като паркирах и отворих капака, забелязах, че течността на антифриза в казанчето е малко над максимума. Досега в загрято положение винаги е падала под максимума. Също така забелязах, че маркуча от термостата, който влиза в казанчето беше студен. Изчаках малко и отворих внимателно капака на казанчето и антифриза се учеличи още и дори излезе малко от гърловината. Какъв може да е проблема-проблем с термостата или може да е от гарнитура-да вкарва въздух и затова да не циркулира течността....

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с парно Фокус 1.8 ТДЦИ

Мнение от ivchotr » 08 дек 2023, 19:51

Ако имаш проблем в гарнитурата, ще има теч - навън по стената на двигателя или вътре в някой цилиндър. В първия случай ще се вижда сравнително лесно, а във втория ще имаш повишено ниво на маслото в картера на двигателя с характерен бял "каймак".
Изкипяването на охладителната течност от разширителния съд в загрято състояние при сваляне на капачката му е нормално, защото при загряване течността циркулира в двигателя под налягане. Повишеното ѝ налягане в затворената система позволява на течността да не кипва много над 100 градуса. Клапанът, който е монтиран в капачката на разширителния съд, има за задача да регулира това налягане. Ако течността кипва при затворена капачка, е възможно клапанът на същата да се е спекъл в някакво положение и да не си изпълнява задачата коректно. Нивото на течността в разширителния съд би трябвало да си вдига нивото след загряване на двигателя, а не да спада.
В този ред на мисли и на база наблюденията ти, може да се предположи, че имаш проблем с термостата, като не са изключени и следните:
- спукан маркуч или хлабава скоба, от където системата засмуква въздух, съответно изтърва течност;
- проблем във водната помпа, заради който същата не успява да завърта охладителната течност както трябва;
- протекла гарнитура, както сам си предположил;
- протекла тапа на блока на двигателя;
- протекъл охладител на маслото;
- наличие на въздух в системата, останал там след някакъв ремонт;
- некоректна работа на клапана в капачката на разширителния съд.
За спуквания по маркучите или хлабави скоби е излишно да обяснявам какво и къде трябва да гледаш. Течовете си личат. За гарнитурата писах по-горе. За водната помпа - при проблем с лопатките ѝ ще забелязваш повишаване на температурата на уреда на таблото и склонност на охладителната течност да изкипява при завъртяна както трябва капачка на разширителния съд. Ако проблемът е зараждащ се, изкипяването и високата температура на уреда може и да не се наблюдават. Протекла тапа на блока се открива с гледане и као има такава трябва да се подмени. Не съм сигурен дали твоят модел има охладител на маслото, но ако има както при 1.8 ТДДИ, трябва да се установи дали има теч и съответно да се подмени при наличие на такъв. За наличието на въздух можеш да провериш, като откачиш някое от маркучетата на охладителната система, намиращи се на нивото на разширителния съд. Не текне ли оттам антифриз, препоръчвам да се долее директно в маркучето и да се монтира на мястото му. Ако обаче водната помпа е протекла, процедурата е същата като с останалите течове - обстойно оглеждане. Съответно смяната ѝ с нова при констатиране на теч от нея. Ако термостатът не работи както трябва, ще имаш студен маркуч с голямо сечение, който влиза в радиатора пред двигателя. Съответно трябва да се подмени. Капачката също трябва да се подмени, ако всичко останало е наред. Тя е най-евтината, но не я сменяй преди да си се уверил, че двигателят е с нетечаща охладителна система.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с парно Фокус 1.8 ТДЦИ

Мнение от ivchotr » 08 дек 2023, 20:41

Понеже предишният пост стана въз дълъг, ще добавя в този, че е възможно да има спукване на стената на някой цилиндър или на радиаторите пред двигателя и/или на парното в купето. При спукан цилиндър в разширителния съд ще са налице изгорели газове, които се улавят успешно със съответния уред в лабораторни условия, разбирай сервиз. Съответно може да има увеличено ниво на маслото в картера със съответния "каймак". Течът от радиаторите се улавя отново с оглед.
Но не се филмирай прекалено много. Започни с оглед отвън по двигателя и маркучите от/към него както и на радиаторите. Съответно прегледай и състоянието на маслото. Ако всичко е наред, сиреч няма видими симптоми за течове, провери за въздух в системата и доливане в маркучите, ако се налага и след това пробвай със смяна на капачката на разширителния съд. Ако пак не се оправят нещата, минаваш на варианта със смяна на термостата. Повечето майстори биха започнали директно с термостата, но ако има течове, нещата няма да се подобрят много. Най-накрая, ако нищо друго не е помогнало, трябва да смениш водната помпа. Тя е най-мъчната за смяна, затова я оставих последна.
Знам всички вицове за Форд :D

pecata_mont
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 21 авг 2008, 12:10
Модел на автомобила: Ford Focus, TDCI,1.8,115к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с парно Фокус 1.8 ТДЦИ

Мнение от pecata_mont » 08 дек 2023, 23:02

Искам да допълня нещо. Проблема започна преди една седмица, тогава отидохна майстор и той забеляза, че маркуча между казанчето и термостата е студен. От маркуча изкара една пластмасова тапа, с малка дупчица в нея/нещо като дюза/, през която минава антифриза. Тогава ми каза, че това е някаква пълна тъпотия, измислена от Форд, защото дюзата е много тясна и лесно се запушва и деформира дори. И така карах една седмица без проблеми до днес.....

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с парно Фокус 1.8 ТДЦИ

Мнение от ivchotr » 10 дек 2023, 11:22

Не съм виждал такава тапа в маркуча на нашата, но това не е мерило за нищо. От Форд ме съмнява да решават проблеми по такъв начин. Просто щяха да сложат маркуч с по-малко сечение. Идеята на разширителния съд е да поема тази част от антифриза, която идва в повече за двигателя и радиаторите, когато се загреят. Едно такова стеснение със склонността му да се задръства ще доведе неминуемо до проблеми и за тези 20 и повече години, през които се експлоатира моделът, щяха да направят няколко сервизни акции за отстраняване на конструкторската грешка, ако се касае за такава. Така, че според мен трябва да направиш необходимите проверки, за да установиш къде е причината за проблема. Един от моите даскали едно време казваше, че правилното диагностициране на проблема е наполовина свършена работа по ремонта.
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта