Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Nikkei
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от Nikkei » 05 май 2010, 11:31

От известно време имам съмнение в качеството на горивото на Лукойл (дизела). Някой може ли да каже дали има в момента бензиностанции който да зареждат от други рафинерии (чужбина). Мисля си за Еко, ОМВ, Ромпетрол? Опасенията ми са, че има над 2% биогориво в дизела. А ето и, че други също се съмняват:

"ЛУКойл" мами с горивото

В рафинерията крият, че наместо стандартен дизел предлагат смеска с биопродукти
“ЛУКойл” изнамериха начин в кризата да припечелят допълнително на гърба на потребителя. Източник от ръководството на компанията разкри, че на единствената работеща пълначна станция за дизел в бургаската рафинерия в момента се подава не стандартна нафта, а смеска с евтино биогориво.

Никъде обаче не е упоменато, че в съдържанието на продукта има и биокомпонент като по този начин са заблудени и дистрибуторите, и крайните клиенти. Биогоривата излизат по-евтино на производителя, защото не се облагат с акциз.
Добавяйки ги към стандартните продукти, без при това да намалят цената, тарикатите от “ЛУКойл” трупат чиста, и скрита от данъчните власти, печалба.
На всеки реализирани 1000 литра тя възлиза на 704 лева. Толкова е разликата между продажната цена на едро между стандартния дизел и този с биодобавка.
Според данните на нашия източник, причината “ЛУКойл” да прави всичко това е както користна, така и чисто технологична. Еврозаконодателството задължава производителите на горива в страните-членки на ЕС постоянно да увеличават дела на биокомпонентите в тях. “Нефтохим” също е длъжен да произвежда наред със стандартния дизел и такъв с биодобавки, тоест с олио или животинска мас. Той обаче трябва ясно да декларира пред дистрибуторите и търговците какво точно гориво пълни в цистерните им.
В момента на цялата територия на нефтокомбината в Бургас има само една работеща пълначна станция за нафта. “ЛУКойл” вече години наред не иска да отпусне пари, за да изгради втора, въпреки постоянните самохвалства по пресконференции, че инвестира милиони в обновяването на рафинерията. Тъй като няма друга тръба, по която да подава биодизел, комбинатът го пробутва като стандартен по единствената. А търговците пък нямат наличната апаратура, за да проверят още при пълненето на цистерните какво точно се излива в тях. Държавните органи у нас също избягват да се занимават с “ЛУКойл” от страх да не си навлекат гнева на премиера Бойко Борисов, който под път и над път парадира с близкото си приятелство с боса на “ЛУКойл” за България Валентин Златев.
Същевременно истинското дизелово гориво, произведено само от нефтена суровина, се транспортира единствено по националните тръбопроводи на “ЛУКойл” към десетината петролни бази в страната. Това означава, че онези бензиностанции, които зареждат от базите, продават стандартен дизел, а тези, които предпочитат да товарят направо от комбината в Бургас, често, без самите да подозират, пробутват на клиентите си евтина смеска, но на висока цена.
Най-прецакани са бензиностанциите и, съответно техните клиенти, в Югоизточна България, тъй като основно те зареждат от заводската тръба.
Биогоривото замърсява по-малко околната среда и се смята за алтернатива за бъдещите векове, когато петролът в земните недра ще е вече на приключване. Засега обаче то все още не е най-препоръчителното гориво за онези дизелови автомобили, които са от по-висок клас. Тъй като този вид нафта е значително по-мътна и лепкава обикновено поврежда дюзите на такива двигатели. Тя не се препоръчва и за модели “common-rail”.
Тъй като нито един български държавен орган в последните десет години, когато на власт бяха все приятели на Валентин Златев: Иван Костов, Сергей Станишев и Бойко Борисов, не се осмели да проверява качествата на горивата на “ЛУКойл”, няма как въз основа на негово заключение собственици на скъпарски коли с повредени двигатели да заведат дела срещу петролната рафинерия за измама с горива.
Същевременно обаче самият “ЛУКойл” е изключително чувствителен към всяка критична нотка в българските медии и гони до дупка журналистите, осмелили се да критикуват компанията. Последният случай е от началото на април. Тогава в седмичника “Шоу” се появи неподписан текст, в който се разказваше за различните варианти, разглеждани в “ЛУКойл” за справяне с кризата.
Единият от тях включвал и закриване на бургаската рафинерия,
като производството на горива се измести към Румъния. Факт е, че в последната половин година “ЛУКойл” закри почти всички производства в “Нефтохим” и остави само това, което произвежда бензин и дизел. Същевременно на улицата бяха изхвърлени стоттици работници.
Още в деня на излизане на вестника с публикацията пи-ар агенцията на “ЛУКойл” – “Ди енд Ди”, оглавявана от бившата синдикалистка Диана Дамянова, бе впрегната да издирва автора. Десетки журналисти в Бургас и в София бяха тормозени по телефона от агенти на “Ди енд Ди”, за да признаят дали имат информация кой може да стои зад такава публикация. Не е ясно какво точно са смятали да сторят с автора от “Ди енд Ди”, когато и ако изобщо го открият.
По стара традиция “ЛУКойл” не води дела срещу журналисти, а се саморазправя с тях по значително по-изтънчени методи. Единият е
да се притиска главният редактор или издателят на медията да уволни съответния репортер (както се случи с Георги Коритаров). Другият е журналистът да бъде окарикатурен с най-гнусни измислени сюжети в някое жълто издание, на което преди това е било добре платено, за да пусне написания от хората на Диана Дамянова материал. Третият е да се издири някаква личност, за която съответният журналист е писал преди и да бъде убедена да му заведе дело. Така журналистът се сдобива със съдебен процес, направляван от хората на Диана Дамянова и Валентин Златев, но без самите те или “ЛУКойл” да са страни по него. Тази практика, разработена от години в Русия, бе приложена още през 2000 година срещу няколко непослушни репортери и у нас. Тя сработи чудесно и това е една от причините в България почти нито една медия да не смее да се занимава с “ЛУКойл”.

Източник: http://www.desant.net/show-news/20244/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Nikkei
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от Nikkei » 05 май 2010, 11:37

И още за мойте опасения. Напоследък колата ми започна да боботи. Не по всяко време но доста често. Зареждам само от Лукойл. Ако е нещо по двигателя няма ли да си боботи по всяко време?
В момента офицялно във всички дизели в БГ трябва да има 2% биогориво, като по закон този процент може да е и повече. Имайки впредвид хищническата политика на лукойл и В. Златев не бих се учудил тоя процент да е над 10.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от Alexi » 05 май 2010, 13:04

винаги съм се чудел дали в нашите горива има биодизел ,тъй като е задължително за ЕС той да е поне 5% .. поддържам бензиностанции - 4 големи вериги да не ги споменавам ,но нямам информация - грижливо се крие ... нафта с биодизел трябва да е по евтина ...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от HACKO » 05 май 2010, 15:23

Не знам какъв е състава на Нафтата в бензиностанциите на Лукойл, но от 01.01.2010г сме задължени да зареждаме на Лукойл, колата "върви" осезаемо по-лошо от преди, когато зареждахме на Петрол. За техническа неизправност не може да става въпрос, тогава колата беше на малко под 20 000км, освен това и домакина който кара също на Дизел има същото наблюдение. Притеснително е, защото в инструкцията изрично пише да не се слага Биодизел (сигурно има защо).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от diesel1.6 » 05 май 2010, 18:17

Извинете ме, ама съм малко контра на вашите настроения.
Ако има биодизел, поне през лятото сте на сметка - подобрява качеството на горивото - цетаново число и мазилни свойства (това е важно за механичните помпи). А и биодизелът е по-скъп от нефтопродуктите, затова и няма акциз. Не е сигурно колко са на сметка да го слагат.
Обаче може да има други некачествености в горивото и от това да сте недоволни. Цетановото число, примерно. Обикновената нафта с 10% биодобавки се води стандартно дизелово гориво. Биодизелът е онова, което е "В", ама в Бг го няма. Май беше В5 или В95, не помня.
Сещам се за много сериозна причина да ви дадат лошо гориво - ако са имали складирана зимна нафта, сега да я вадят по някакви причини и да я месят с лятната без да слагат поправящи добавки. Зимната нафта гори по-лошо, и с нея колата върви по-шумно, и като е студена има повишен разход. Заради намалените парафини е. Те са идеално гориво, но пък замръзват.
Ама не се сърдете на биодобавките. Те са си идеални, само че няма да ги бъде заради високите цени на суровините.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от HACKO » 05 май 2010, 22:56

Аз не казвам от какво просто констатирам, че на Лук е по-лошо от Петрол.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Nikkei
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от Nikkei » 05 май 2010, 23:32

Все пак не забравяй, че колите са направени да горят дизел (чист дизел) не някакви биопродукти. Ако искат да е така да си направят отделни колонки с биогориво както е на запад. Само че едвали ще има някой който да налива от там!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от diesel1.6 » 06 май 2010, 09:03

И защо се жалваш след като биодобавките подобряват горенето и други? В случая подозирам точно обратното - тук ни пробутват неподходяща за коли нафта, или от излишъци на зимна, или просто лоша фракция. Може да се потърси малко кое гориво точно какви параметри има. Ако видя нещо, ще го покажа тук.
Лукойл не беше ли в ремонт? Освен това през зимата изглежда че имаше намалена консумация на горива, и е съвсем възможо да са се запасили с нафта и сега да я изчистват. Зимната нафта се прави по-трудно и с нея колите не вървят хубаво.

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от зуница » 08 май 2010, 11:28

От по-вече от 9 месеца не зареждам на Лукойл имах подозрения ,че нещо не е наред с нафтата ,но сега като чета вече съм сигурен.Общо взето колата губи мощност.Шум и пушек за нищо. От ОМВ съм доволен .Няколко пъти зареждам на ШЕЛ ,но откакто се затопли и при тях нещо се мъти.Зимата колата не се удържа ,а лете е тромава.На ЕКО веднъж заредих и по-вече няма да повторя.За РОМПЕТРОЛ слушам само хубави неща.В Лукойл се усъмних когато смених разпръсквачи .Не бях уплътнил резбата на дюзата и просълзя нафта.Не бях минал и 50 километра когато свалих разпръсквачите за да навия тефлон и новите разпръсквачи вече бяха покрити с доста нагар навсякъде.Ако не е от нафтата няма от какво да е.Масло не гори.Наливам и до смяната не се налага да доливам.
А колкото до биодизела четох ,че замърсяванията при изгарянето му са много по-опасни от нормалния.
Проблема е ,че никой не казва какво продава ,а и никой не може да го накара.За нас остава да експериментираме и бойкотираме когато "заловим хитрец".А и да "благославяме" за собствено успокоение.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от dizela » 11 май 2010, 15:03

Здравейте. Преди зареждах само от ЛукОйл и се чудех защо толкова много пуши колата, но си мислех, че е нормално за дизел. Когато преминах на ОМВ пушека изчезна и работата на мотора се подобри малко (изкачванията се правят на 5, а не на 4 скорост като преди). Миналата седмица ми се наложи да заредя отново в ЛукОйл, защото нямаше да стигна ОМВ. При отворени прозорци определено се усещаше миризма на изпържени картофи. Такова нещо не ми се беше случвало. Като изкачих няколко баира вече миризмата стана по-силна и в Благоевград си миришеше на фритюрник при работа на празен ход. Това ме навежда на мисълта, че има здраво добавки в дизела, може би от кухните на крайпътните ресторанти.

Nikkei
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от Nikkei » 12 май 2010, 16:01

Всичко това което казвате предишните 2-ма ме навежда на мисълта, че OMW и Rompetrol си зареждат горивата от друго място. Някой има ли инфо кой от къде зарежда. Възможно ли е Rompetrol да си зарежда директно от румънските рафинерий?
Аз чакам да изпразня резеорвара на колата почти до край, че да сложа от OMW или другаде и да сравня, че последните месеци само лукойл финансирах....

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от diesel1.6 » 12 май 2010, 17:02

Ромпетрол зареждат от Румъния

4i4o kosta
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 25 фев 2008, 21:04
Модел на автомобила: Ескорт 1.8ТД
Местоположение: Полски Тръмбеш
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от 4i4o kosta » 15 май 2010, 18:21

Да,за Ромпетрол е така.Даже,доколкото знам направиха голяма база в Русе и от там зареждат бензиностанциите си.Аз зареждам само от Ромпетрол и съм много доволен.
Никога не е късно да станеш за резил!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от S_C » 15 май 2010, 22:53

Не знам какво правят с това гориво лукойлците,ама ако продължават така,ще си изгонят всичките клиенти.Дизел от там за служебните на зареждаме много отдавна.По същата причина-боклуци в горивото.Живота на горивен филтър пада наполовина с техните горива.
Бензин сипвах чат-пат на Сиерата...Тя,че е разцентрована тотално-едно на ръка.Ама с лукойлския бензин под 14-16 градски разход не мога да докарам на празна кола.От ЕКО като започнах да зареждам...и празна,и с 400-500 кила багаж,харчи в границите на 12-13/100.
Карам само градско,на къси разстояния-в рамките на десетина км.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от diesel1.6 » 15 май 2010, 23:15

Странно, аз пък все си преглеждам филтрите след смяна, и обикновено са чисти. А зареждам от Лукойл, от тази зима Ромпетрол. Не съм намирал никакви боклуци в нафтата или бензина (не че купувам много бензин).
Явно някъде има фалшива бензиностанция.

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от vvasilev » 15 май 2010, 23:18

Колеги, то за качеството е ясно, че трагедията е пълна ами как си обяснявате факта, че горивото се продава на цените когато нефта беше 85$, а сега е 72$??? Освен това как дизела с акциз 600 лева за тон е по-скъп от бензина с акциз 680 лева за тон.... трагедияяяяяяяяяяяяяяяяяяяя. В България търговията и производството на горива е явно и неприкрито протектиран, и поощряван монопол, от което губим всички. Картелите и монополите са белезите, по които се познават бедните, пропаднали и ограбваните държави на този свят.

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от stoy@n » 16 май 2010, 02:02

vvasilev написа:Колеги, то за качеството е ясно, че трагедията е пълна ами как си обяснявате факта, че горивото се продава на цените когато нефта беше 85$, а сега е 72$??? Освен това как дизела с акциз 600 лева за тон е по-скъп от бензина с акциз 680 лева за тон.... трагедияяяяяяяяяяяяяяяяяяяя. В България търговията и производството на горива е явно и неприкрито протектиран, и поощряван монопол, от което губим всички. Картелите и монополите са белезите, по които се познават бедните, пропаднали и ограбваните държави на този свят.
Ами петрола даже беше стигнал нива от 140-150$ за барел и тогава по бензиностанциите се продаваше по около 2.20лв за литър.
Сега когато е паднал почти наполовина е пак към 2 и нещо......
Какъв е извода? :roll:
Ами в България горивата не се произвеждат от петрол!
:-/: :-/: :-/:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от diesel1.6 » 16 май 2010, 10:45

vvasilev написа: Освен това как дизела с акциз 600 лева за тон е по-скъп от бензина с акциз 680 лева за тон.... трагедияяяяяяяяяяяяяяяяяяяя.
Дизелът е дълбоко пречистен за сяра, което го прави по-скъп. Така искат от европа. За да не се изхвърля сяра... интересно, какво ли правят със серните съединения, след като ги извадят от нафтата. Сигурно ги превозват до Марс :)
Цените в Европа не са пазарни, а се определят от държавата директно или индиректно. А държавата се командва директно или индиректно от разни хитреци.

Потребителски аватар
_bioHAZArd_
потребител
потребител
Мнения: 286
Регистриран: 28 мар 2008, 13:09
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, Ford Mondeo 1995 2.0 136 hp 16V Ghia ГИ Фобос
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от _bioHAZArd_ » 16 май 2010, 12:27

А цените в Европа са същите като при нас, със съвсем малки разлики. Разликата в качеството е за наша сметка :D
Една страна, един народ, единна вяра, нов живот!

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Качеството на дизела от ЛукОйл - прекалено много биодизел?

Мнение от PcMan » 16 май 2010, 17:46

Спокойно! Цената на петрола се гледа само когато трябва да се повишават цените в Б-я и това го заявяват със специално прессъобщение от Лукойл. Цяла Европа е със скъпи горива защото европейците са много велики, а американците са много тъпи и карат с точно двойно по-евтин петрол, за сметка на милиони милярди, които държавата НЕ удържа в/у петрола само за да е добре на 300те милиона американци, така е и с техниката и мн други неща. Хайде велика Европа, къде си? Или изчакай - вече няколко държави за малко да фалират въпреки двойните данъци във всички свери спрямо в САЩ, но няма нищо, нали американците били виновни за всичко!
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта