Въпрос за свещите!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Въпрос за свещите!
Нещо през последните две седмици имам чувството, че Мондеото (1.6, 94г.-кара се на бензин) харчи доста. То и иначе сигурно на градско не падам под 15/100 и така вече 4-та година, ама сега нещата като, че отиват още по-нагоре. Сещам се, че не съм сменял свещи отдавна, но пък като се замисля, ако някоя е прецакана би трябвало да паднат оборотите, така ли е? Колата си държи близо 900 оборота според мен, което не е мелко, но все си е била така. Също така до обслужването имам още 3 000 - 4 000 км., което пък ме навежда на мисълта, че няма как да е от бензиновия филтър, но знае ли човек.
То е ясно, че има и други възможни причини, но конкретния въпрос ми е, ако има проблем с някоя от свещите, би ли трябвало оборотите на празен ход да паднат. Иначе не усещам да е загубила ряз. Имал съм коли на които е имал проблем с някоя свещ и неработещ цилиндър и се усеща веднага и то ясно доловимо падането на мощност.
То е ясно, че има и други възможни причини, но конкретния въпрос ми е, ако има проблем с някоя от свещите, би ли трябвало оборотите на празен ход да паднат. Иначе не усещам да е загубила ряз. Имал съм коли на които е имал проблем с някоя свещ и неработещ цилиндър и се усеща веднага и то ясно доловимо падането на мощност.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за свещите!
Смятам, че при неработещ цилиндър ще има неравномерност в работата на двигателя, това като най-малко. Вероятно ще се отрази и на оборотите.
Като сменяш свещи сменяй и кабелите. Ако свещите са ти двойно платинени (с конусовиден връх), на Motorcraft, им дават 120 хил. км. пробег.
Оборотите на празен ход са нормални - по каталог ги дават 850 +-50.
Надявам се, че това ти е от полза за преценката за свещите.
Ако всичко ти се струва наред при работата на двигателя, а само разхода ти мърда, може би ламбда сондата ти е заминала.
Като сменяш свещи сменяй и кабелите. Ако свещите са ти двойно платинени (с конусовиден връх), на Motorcraft, им дават 120 хил. км. пробег.
Оборотите на празен ход са нормални - по каталог ги дават 850 +-50.
Надявам се, че това ти е от полза за преценката за свещите.
Ако всичко ти се струва наред при работата на двигателя, а само разхода ти мърда, може би ламбда сондата ти е заминала.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за свещите!
Благодаря за инфото!
Аз обаче, ей така да питам: Принципно мисля, че ако е ламбда сондата, би трябвало направо нова да се взима, защото с такъв детайл втора ръка, си е риск. Само не знам какви парички е, някакво инфо?
Предполагам също така, че може да е нещо от мръднали настройки, знам ли и аз. То така е като човек само кара и нищо не разбира
Аз обаче, ей така да питам: Принципно мисля, че ако е ламбда сондата, би трябвало направо нова да се взима, защото с такъв детайл втора ръка, си е риск. Само не знам какви парички е, някакво инфо?
Предполагам също така, че може да е нещо от мръднали настройки, знам ли и аз. То така е като човек само кара и нищо не разбира

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за свещите!
Мда, ламбда сонда не си заслужава втора ръка.
Оригиналната непомня колко беше - нещо много.
На Бош беше около 200лв.
На NGK беше около 100лв.
На мен ми препоръчваха NGK като приемливо съотношение цена-качество.
Настройките за работата на двигателя се правят от компа в реално време, според показанията на датчиците.
Ако някой датчик дава грешно инфо (разбирай извън определени греници) компа почва да чете данни от таблици запаметени в самия него.
Това е много грубо обяснение, но смятам достатъчно ясно.
Настройка (ако може така да се каже) е при смяна на ангренажен ремък. По-скоро тогава може да се разцентрова положението на газоразпределителните валове.
За друга центровка по работата н адвигателя, която не зависи от датчиците не се сещам...
Оригиналната непомня колко беше - нещо много.
На Бош беше около 200лв.
На NGK беше около 100лв.
На мен ми препоръчваха NGK като приемливо съотношение цена-качество.
Настройките за работата на двигателя се правят от компа в реално време, според показанията на датчиците.
Ако някой датчик дава грешно инфо (разбирай извън определени греници) компа почва да чете данни от таблици запаметени в самия него.
Това е много грубо обяснение, но смятам достатъчно ясно.
Настройка (ако може така да се каже) е при смяна на ангренажен ремък. По-скоро тогава може да се разцентрова положението на газоразпределителните валове.
За друга центровка по работата н адвигателя, която не зависи от датчиците не се сещам...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта