Кои са факторите влияещи на разхода на гориво????
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кои са факторите влияещи на разхода на гориво????
Здрявейте фенове
Бих искал да запитам знаещите колеги да изброят факторите и да ги степенуват по важност влияещи на разхода на гориво.Предполагам тази информация ще е важна за всички????
Предварително благодаря!!
Бих искал да запитам знаещите колеги да изброят факторите и да ги степенуват по важност влияещи на разхода на гориво.Предполагам тази информация ще е важна за всички????
Предварително благодаря!!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/portal/content/view/82/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
11 съвета как да пестим гориво.Колега,не обръщаш внимание на сайта,а само на форума му
11 съвета как да пестим гориво.Колега,не обръщаш внимание на сайта,а само на форума му
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
По книга на моята и дават градско 9.5.
За момента успявам да постигна 7,2.
Но как не мога да обясня.
Когато я купувахме много обикаляхме с един познат (Ершо, писал е тук).
Кара Мицубиши Колт 2000 година модел.
Ровнах и видях за Митсубишито разход 9+. Питах го колко гори и той каза около 7.
Уа вика тоя е яко заблуден.
Обаче го наблюдадвах как кара и пробвах след като купих моята и се получи
Обаче с думи няма да мога да го опиша.
Той е се е учил като си карал BMW-то и гледал икономайзера (дали така се наричше).
Темата обаче ми се струва, че не е за тук. По-късно може да я преместя
За момента успявам да постигна 7,2.
Но как не мога да обясня.
Когато я купувахме много обикаляхме с един познат (Ершо, писал е тук).
Кара Мицубиши Колт 2000 година модел.
Ровнах и видях за Митсубишито разход 9+. Питах го колко гори и той каза около 7.
Уа вика тоя е яко заблуден.
Обаче го наблюдадвах как кара и пробвах след като купих моята и се получи
Обаче с думи няма да мога да го опиша.
Той е се е учил като си карал BMW-то и гледал икономайзера (дали така се наричше).
Темата обаче ми се струва, че не е за тук. По-късно може да я преместя
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
kalin_kalinov написа:исках да разбера и кои са факторите влияещи на икономията и мощността на двигателя.
Баси въпроса ?!?
Естественно, че ако не е наред захранен с кофти гориво няма да ти е комфортно нито за джоба нито на сърцето с динамиката.
Относно карането :
Основно всичко се върти до каране в ниски обороти.
Но не да караш на 5-та с 20 и да натскаш пеедала и да очакваш, че като не ускорява или ускорява бавно не ти гори и не го тормозиш.
Трябва го усетиш.
На 2000 оборота превключвам и гледам да върви нормално без да се мъчи с 1500.
Това естественно като съм сам.
На мойта въшка с мотор като на твоя ......
Твоя незнам дали ще се справи и колко ще е икономичен.
Обаче по книга не става.
Аз като ти го напиша и ти механично се опитваш да действаш няма да стане
Щото има места на който ще се справи на 5-та но катеря на 4-та с 2000 оборота.
Сега като ти напиша и плавно ускорение не значи че 1 час на 1-ва трябва да се изнасяш от кръстовище
Ако съм ставал за даскал сигурно нямаше да съм толкова умен
- technik
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
За мен тайната на икономичното каране е бързо ускоряване с много газ и достигане до максимална предавка. Карането на 5-та предавка е много добре за икономията на гориво, все пак разхода се определя от изминатото разтояние с определено количество гориво. Каране в оборотите малко преди максималния въртящ момент и най-вече карането по инерция по надолнище или дълги прави отсечки ще ви спестят много гориво дори до 50% (изпитал съм го). Доказано е, че колата харчи най-малко при скорост от 90км/ч и най-висока предавка.
-
- потребител
- Мнения: 65
- Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
- Модел на автомобила: Нисан Примера
- Status: Извън линия
най-икономично се кара до 2200-2500no не по-малко от 1700!!!при колите с инжекция,компа спира подаването на гориво при пусната gas/спиране на скорост/над 1500 оборотаако сте имали възможност да карате автоматик/които са му наредскоростите/ще ви направи впечатление че при НОРМАЛНОускорение сменява на около 2000-2200 оборотаза, 5000куб.МБ дори и на 1800-2000,но там вече става въпрос за АВТОМОБИЛИ
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Според мен е важно и да си отваряме очите и да мислим. Какво имам впредвид.
Когото наближавам светофар и нямам видимост гледам дали идват отсреща автомобили и тяхното количество. Това ми дава информация за цвета на светлината - червена или зелена.
Когато имам видимост предприемам съответните действия - да го достигна по инерция с възможно най-малко спирачки, ако е червено или да си карам.
Вече има и таймери по кръстовищата, показващи колко време остава до червеното или зеленото, което допълнително помага.
При потегляне гледам, колкото е възможно по-бързо да достигна до 4-та скорост, която е оптимална за града.
При извън градско каране се опитвам да поддържам 90 км/ч на 5-та дори и по магистрала (затова и жената често ме овиква, че съм карал бавно). На дълги преходи пътувам нощно време (натоварването по пътищата е по-малко) и в населените места карам с 50-55 км/ч на 5-та, което ми помага да се вмествам в разход 5.8-6.2 L/100км.
Когото наближавам светофар и нямам видимост гледам дали идват отсреща автомобили и тяхното количество. Това ми дава информация за цвета на светлината - червена или зелена.
Когато имам видимост предприемам съответните действия - да го достигна по инерция с възможно най-малко спирачки, ако е червено или да си карам.
Вече има и таймери по кръстовищата, показващи колко време остава до червеното или зеленото, което допълнително помага.
При потегляне гледам, колкото е възможно по-бързо да достигна до 4-та скорост, която е оптимална за града.
При извън градско каране се опитвам да поддържам 90 км/ч на 5-та дори и по магистрала (затова и жената често ме овиква, че съм карал бавно). На дълги преходи пътувам нощно време (натоварването по пътищата е по-малко) и в населените места карам с 50-55 км/ч на 5-та, което ми помага да се вмествам в разход 5.8-6.2 L/100км.
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
[quote]Тоест да разбирам, че карането с 1000-1500 оборота не е препоръчително ? [quote]
Ами не е ,то това си е жив тормоз за двг-то и скоростите!А nikolovvd карането на 5 със 50км/ч дори и при такъв двигател мисля,че не е много рационално!Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и(аз на по малко от 80 не я включвам,дълги скорости )!
Иначе тайната според мен се крие в изправни с-ми.на автомобила,подържане на оптимални обороти на работа на двг.- то ,не си мислете ,че при 1500 об. автомобила ви е по икономичен отколкото при 2000,защото икономията не идва само от оборотите на двг.-то ,ами е съвкупност от доста елементи:скорости,гуми,вятър,вид на двг.-то и тн.Плавно ускоренние.При смяна на предавки да няма сериозна разлика в оборотите ,абе с две думи двигателя да пее скороста да е нормална и тва е .Като видя някой да си мъчи колицата мен чак ме заболява
Ами не е ,то това си е жив тормоз за двг-то и скоростите!А nikolovvd карането на 5 със 50км/ч дори и при такъв двигател мисля,че не е много рационално!Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и(аз на по малко от 80 не я включвам,дълги скорости )!
Иначе тайната според мен се крие в изправни с-ми.на автомобила,подържане на оптимални обороти на работа на двг.- то ,не си мислете ,че при 1500 об. автомобила ви е по икономичен отколкото при 2000,защото икономията не идва само от оборотите на двг.-то ,ами е съвкупност от доста елементи:скорости,гуми,вятър,вид на двг.-то и тн.Плавно ускоренние.При смяна на предавки да няма сериозна разлика в оборотите ,абе с две думи двигателя да пее скороста да е нормална и тва е .Като видя някой да си мъчи колицата мен чак ме заболява
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
ами спокойното каране с 80-90 е най-сигурното средство за малък разход извън града. (без резки изпреварвания ). ако имате нерви за това.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
ами спокойното каране с 80-90 е най-сигурното средство за малък разход извън града. (без резки изпреварвания ). ако имате нерви за това.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта