Кои са факторите влияещи на разхода на гориво????

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Кои са факторите влияещи на разхода на гориво????

Мнение от kalin_kalinov » 18 авг 2006, 16:05

Здрявейте фенове

Бих искал да запитам знаещите колеги да изброят факторите и да ги степенуват по важност влияещи на разхода на гориво.Предполагам тази информация ще е важна за всички????

Предварително благодаря!!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 18 авг 2006, 16:24

http://www.clubford.org/portal/content/view/82/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
11 съвета как да пестим гориво.Колега,не обръщаш внимание на сайта,а само на форума му *0031* *00142*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 авг 2006, 16:30

По книга на моята и дават градско 9.5.
За момента успявам да постигна 7,2.
Но как не мога да обясня.
Когато я купувахме много обикаляхме с един познат (Ершо, писал е тук).
Кара Мицубиши Колт 2000 година модел.
Ровнах и видях за Митсубишито разход 9+. Питах го колко гори и той каза около 7. :shock:
Уа :? вика тоя е яко заблуден.
Обаче го наблюдадвах как кара и пробвах след като купих моята и се получи :D
Обаче с думи няма да мога да го опиша.
Той е се е учил като си карал BMW-то и гледал икономайзера (дали така се наричше).
Темата обаче ми се струва, че не е за тук. По-късно може да я преместя

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 18 авг 2006, 16:49

Интересно ще е да научим как се е справил с икономията и при това е имал и хубава возия.Аз не съм шофьор тип Шуми ама напоследък колата ми ми се струва доста спъната, та затова исках да разбера и кои са факторите влияещи на икономията и мощността на двигателя.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 авг 2006, 19:58

kalin_kalinov написа:исках да разбера и кои са факторите влияещи на икономията и мощността на двигателя.
:shock:
Баси въпроса ?!?
Естественно, че ако не е наред захранен с кофти гориво няма да ти е комфортно нито за джоба нито на сърцето с динамиката.
Относно карането :
Основно всичко се върти до каране в ниски обороти.
Но не да караш на 5-та с 20 и да натскаш пеедала и да очакваш, че като не ускорява или ускорява бавно не ти гори и не го тормозиш.
Трябва го усетиш.
На 2000 оборота превключвам и гледам да върви нормално без да се мъчи с 1500.
Това естественно като съм сам.
На мойта въшка с мотор като на твоя ......
Твоя незнам дали ще се справи и колко ще е икономичен.
Обаче по книга не става.
Аз като ти го напиша и ти механично се опитваш да действаш няма да стане :)
Щото има места на който ще се справи на 5-та но катеря на 4-та с 2000 оборота.
Сега като ти напиша и плавно ускорение не значи че 1 час на 1-ва трябва да се изнасяш от кръстовище :D
Ако съм ставал за даскал сигурно нямаше да съм толкова умен :D :oops: =)):

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 18 авг 2006, 20:19

Разумна скорост + качествено гориво и масло= икономично шофиране!

Поддържане на изправна горивна и запалителна система.

Не мъчете автомобила, а използвайте неговите възможности

както казват в една реклама "всичко е от значение "
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 18 авг 2006, 21:37

за а ти я икономична колата подьржай 2000-2200об.(но трябва да понасяш обиди)

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 08 сеп 2006, 18:58

1.Начин на каране.2.Изправен автомобил,запалителна система,изпускателна с-ма.3.За дезел-демонтаж на катализатора,изключване на с-мата за рецеркулацияна изгорелите газове.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 09 сеп 2006, 10:05

sashos написа:за а ти я икономична колата подьржай 2000-2200об.(но трябва да понасяш обиди)
кви обиди бре колега?Ако имаш предвид псувните за бавнодвижещи се, мога да ти кажа че аз на 2200об на 5-та карам със 120км/ч

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 09 сеп 2006, 13:29

paci написа:По книга на моята и дават градско 9.5.
За момента успявам да постигна 7,2.
Но как не мога да обясня.
=)): Ае, според теб какви са им критерийте по тая книга за градско? Плевен дали попада към тях?
:wink:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 сеп 2006, 15:54

valboy написа: =)): Ае, според теб какви са им критерийте по тая книга за градско? Плевен дали попада към тях?
:wink:
Глей кво се правиш нааа ...
Тръгни-спри-работа на място

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 23 сеп 2006, 04:26

За мен тайната на икономичното каране е бързо ускоряване с много газ и достигане до максимална предавка. Карането на 5-та предавка е много добре за икономията на гориво, все пак разхода се определя от изминатото разтояние с определено количество гориво. Каране в оборотите малко преди максималния въртящ момент и най-вече карането по инерция по надолнище или дълги прави отсечки ще ви спестят много гориво дори до 50% (изпитал съм го). Доказано е, че колата харчи най-малко при скорост от 90км/ч и най-висока предавка.

Anton Tonchev
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
Модел на автомобила: Нисан Примера
Status: Извън линия

Мнение от Anton Tonchev » 07 яну 2007, 23:59

най-икономично се кара до 2200-2500no не по-малко от 1700!!!при колите с инжекция,компа спира подаването на гориво при пусната gas/спиране на скорост/над 1500 оборотаако сте имали възможност да карате автоматик/които са му наредскоростите/ще ви направи впечатление че при НОРМАЛНОускорение сменява на около 2000-2200 оборотаза, 5000куб.МБ дори и на 1800-2000,но там вече става въпрос за АВТОМОБИЛИ :)
*00143*

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 08 яну 2007, 09:18

Anton Tonchev написа:най-икономично се кара до 2200-2500no не по-малко от 1700!!!при колите с инжекция,компа спира подаването на гориво при пусната gas/спиране на скорост/над 1500 оборота
Тоест да разбирам, че карането с 1000-1500 оборота не е препоръчително ? :oops:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 08 яну 2007, 10:27

Според мен е важно и да си отваряме очите и да мислим. Какво имам впредвид.
Когото наближавам светофар и нямам видимост гледам дали идват отсреща автомобили и тяхното количество. Това ми дава информация за цвета на светлината - червена или зелена.
Когато имам видимост предприемам съответните действия - да го достигна по инерция с възможно най-малко спирачки, ако е червено или да си карам.
Вече има и таймери по кръстовищата, показващи колко време остава до червеното или зеленото, което допълнително помага.
При потегляне гледам, колкото е възможно по-бързо да достигна до 4-та скорост, която е оптимална за града.
При извън градско каране се опитвам да поддържам 90 км/ч на 5-та дори и по магистрала (затова и жената често ме овиква, че съм карал бавно). На дълги преходи пътувам нощно време (натоварването по пътищата е по-малко) и в населените места карам с 50-55 км/ч на 5-та, което ми помага да се вмествам в разход 5.8-6.2 L/100км.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 08 яну 2007, 11:36

[quote]Тоест да разбирам, че карането с 1000-1500 оборота не е препоръчително ? [quote]





Ами не е ,то това си е жив тормоз за двг-то и скоростите!А nikolovvd карането на 5 със 50км/ч дори и при такъв двигател мисля,че не е много рационално!Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и(аз на по малко от 80 не я включвам,дълги скорости :) )!

Иначе тайната според мен се крие в изправни с-ми.на автомобила,подържане на оптимални обороти на работа на двг.- то ,не си мислете ,че при 1500 об. автомобила ви е по икономичен отколкото при 2000,защото икономията не идва само от оборотите на двг.-то ,ами е съвкупност от доста елементи:скорости,гуми,вятър,вид на двг.-то и тн.Плавно ускоренние.При смяна на предавки да няма сериозна разлика в оборотите ,абе с две думи двигателя да пее скороста да е нормална и тва е :lol: .Като видя някой да си мъчи колицата мен чак ме заболява :lol:

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 08 яну 2007, 13:24

ами спокойното каране с 80-90 е най-сигурното средство за малък разход извън града. (без резки изпреварвания ). ако имате нерви за това.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 08 яну 2007, 13:24

ами спокойното каране с 80-90 е най-сигурното средство за малък разход извън града. (без резки изпреварвания ). ако имате нерви за това.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 08 яну 2007, 14:17

Gate, разискванията по темата са само и единствено при напълно изправен автомобил. В противен случай си говорим празни приказки.
В оригиналната книжка на Скорпиото на 5-та ми дават от 52 до 198 км/ч, ако не греша. За по-сигурно утре ще я сканирам и ще пратя копие.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 08 яну 2007, 15:50

Gate написа: Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и.....
би ли обяснил защо?
На мен ми е много странно защо при 1000об.ще се пръсне а при 8000 няма?? :shock:

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта