Хидравлично масло

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
legato
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
Контакти:
Status: Извън линия

Хидравлично масло

Мнение от legato » 11 дек 2004, 13:59

Здравейте,
по какво се разбира, че трябва да се смени (или долее) маслото за хидравликата? Защото сега като дам пълен ляв или пълен десен, и се чува едно леко стържене, като че опира някъде - това ли е признак за смяна? Кои масла ще ми препоръчате да си купя.
Благодаря

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 11 дек 2004, 14:11

Значи за смяната - незнам, а кога трябва да се долее, можеш да видиш в съда за течността - там си има MIN и MAX.
А това, че в крайно ляво и крайно дясно се чува звук, мисля че е напълно нормално - досега не съм карал или виждал кола която да не го прави малко или много - такаче СПОКО 8)

:twisted:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 11 дек 2004, 18:38

На мен така ми скърцаше на ескорта (когато воланът е навъртян в крайно положение) долях си малко масло и шумът изчезна :P

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 11 дек 2004, 19:29

Здравейте,
Преди 1-2 седмици в МП ми сменяха агренажния ремък и ролките. След като взех колата усетих много сериозен проблем: силно стържене (метал в метал) при десен завой (само десен!). Няколко часа се чудиха какъв е проблема. Оказа се са затегнали единия тампон (м/у двигателя и купето) накриво (не е центриран добре): при десен завой - двигателя се измества малко (до 1мм) и предава вибрациите на купето. Така че проблема може да е и в тампоните !?
Със старата ми кола (Орион 1.6D) имах подобен странен проблем: при краен десен или ляв - накладките се триеха в диска - оказа се скапан лагер (лагера има по-голям луфт и при завой се усуква).

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от TED » 11 дек 2004, 20:15

Хидравлично масло на МОНДЕО не се сменя, само се долива при загуби поради неизправност. Така пише в Haynes Ford Mondeo Service and repair manual 1993-97. Задължително е също да се долива от същият вид масло, ако не сте сигурни подменете го всичкото.
Особеният звук при пълно ляво/дясно положение на волана се дължи на голямото натоварване на хидравличната помпа, в този момент и налягането в системата е най-голямо. За да предотвратите евентуален дефект просто върнете волана с (буквално) един градус и звукът (натоварването) спира.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 13 дек 2004, 09:44

Звука при пълен ляв/десен може да се дължи и на разхлабен ремък на усилвателя на волана (както бе писал TED - тогава усилието е най-голямо) - особенно при студен двигател. Аз имах подобен проблем, но при смяната на агренажния ремък са затегнали всички други (клиновидни) - така че сега проблема ми го няма.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 13 дек 2004, 14:26

Стържещия звук при ляво и дясно е нормален според мен ,но искам да питам нормално ли е при увеличаване на скоростта волана да не се "втвърдява" както е при някои други марки например :?:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 13 дек 2004, 15:37

Greek написа:Стържещия звук при ляво и дясно е нормален според мен ,но искам да питам нормално ли е при увеличаване на скоростта волана да не се "втвърдява" както е при някои други марки например :?:
Това с втвърдяването на волана, май го има само при по-новите коли. Мисля, че нашите са старички за да имат такива опции. Ако те успокоява и моя волан не се втвърдява при вдигане на по-висока скорост

:twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 13 дек 2004, 21:07

Не съм сигурен, но май при новите е ел. усилвател /двигател/. На място високи обороти но ел. двигателя и пропорционално при увеличаване на скороста намаляват. На едно фиатче Brava 1,9 td /95 или 96 беше/ на място волана е супер лек, а при каране е като на mondeoto.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 14 дек 2004, 17:39

А бе Аudi 80 B4 не ми се види чак толкова ново :roll:

Потребителски аватар
GOSPODIN
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 30 ное 2004, 02:03
Status: Извън линия

Мнение от GOSPODIN » 15 дек 2004, 02:06

И аз да кажа : моят волан си е по- твърд от един Пасат например , но ми е много по- лесно за каране - при 60- 80км. в час може спокойно да го пусна и не ме е страх , че ще се завърти самоволно. Нямам навика да въртя волана с длан. За маслото : долях му Декстрон на Плама за 4.50 бутилката:) Мото Пфое искат 27 лв.
Ford Mondeo 2.0 130hp TDiC Ghia 2003, kombi ,Silver Metalik

Adrian
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 27 ное 2004, 11:18
Модел на автомобила: София
Местоположение: Escort MK5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Adrian » 27 дек 2004, 12:15

Не навивайте волана до край, а дори, ако това се случи, побързайте веднага да отпуснете няколко сантиметра, така че да не се чувства напрягане на двигателя и лекия спад в оборотите. Но все пак, хидравличната рейка направена да издържа подобни леки натоварвания. Но не прекалявайте!
Внимавайте защото тази рейка струва майка си и баща си....
За твърдоста на волана....
Май всички фокуси го имат. За по-ранните модели на Форд не знам да са оборудвани с тази екстра. И Мондеото го има, но май следващата генерация
Примерно на другата кола Шкода, волана се вдървява над 75км/ч. Доста е полезно и удобно. Колата е Фабия 2003г.
*00143* "92 Ford Escort 1,8 16v

Потребителски аватар
Stoyan_5
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 фев 2005, 10:25
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Stoyan_5 » 27 юли 2006, 08:47

И при мен се появи едно стържене-къркорене при най-леко докосване на волана.
Ясно е, че ще сменям ремъка на хидравликата, но трябва и да долея.
Въпроса ми е, как да разбера какво масло е доливано и дали в Мотопфое ще ми дадат от същото?
Какво всъщнист трябва да е означението на оригиналното хидравлично масло?

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 27 юли 2006, 12:01

Най-добре го смени ако питаш мене :idea: Хидравликата ще ти се отблагодари за новото масло,пък и не е кой знай каква инвестиция :wink:
Но купи само такова,което отговаря на спецификацията на Форд :!:
Изображение

Потребителски аватар
Митака-Пловдив
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 16 мар 2006, 19:29
Модел на автомобила: eskort cabrio 1.6 efi
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

за маслото

Мнение от Митака-Пловдив » 06 авг 2006, 13:00

А,от къде се източва това масло?И аз искам да го сменя,когато я взех и налях поне 300 грама хидравлично масло,даже не се и замислих какво е имало вътре,ама няма проблем.Това което беше вътре беше червено а аз и долях на Приста,и не се пресече.Маркучите ми са за смяна обаче чувам че са много скъпи,и ми се къса сърцето като се замисля,затова за сега само маслото.
ФОРД НЕ Е ПРОСТО МАРКА КОЛИ,А НАЧИН НА МИСЛЕНЕ.

Velin bs
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 18 юни 2008, 09:40
Модел на автомобила: Ford Focus
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлично масло

Мнение от Velin bs » 05 ное 2009, 15:49

И моето масло е близо да минумума, и смятам да долея :? Четох във форума, че за Фокус 99 е подходящо Castrol TQ-D . Но се чудя дали да сменя на цялото маслото... Дайте един акъл

mondeo2
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 сеп 2009, 22:57
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2 1997 1,8 16 V , I , 115 hp
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Хидравлично масло

Мнение от mondeo2 » 04 дек 2009, 00:02

мен не ме бърка хидравлично масло с варели :D само доливаш и няма проблем бащата при 140 150 160 км/ч пуска кормилото няма поблем преди дърпаше на дясно и при леки неравности тракаше заводцко забраели да стегнат някъкав болт на магарето и в сервиза и от тоз който я купихме казаха тази кола заради това е продадена почнало да трака и са я махнали

Потребителски аватар
Sandra_ru
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 28 май 2010, 22:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, 115 КС, hatchback, 2002 год., 3 врати.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хидравлично масло

Мнение от Sandra_ru » 29 май 2010, 00:29

Здравейте,

Днес ходихме на сервиз и майстора ни каза, че хидравличното масло тече, и трябва да търсим оригинално за форд, защото може да се пресече, има ли такава опасност, и какво може да се случи по-лошо?
Също така каза, че някаква част от хидравличната помпа трябва да се рециклира за да не се стигне до по-голяма щета и да не се наложи да сменяме цялата помпа (не дай си боже де) или пък да блокира волана итн. :(

Става въпрос за Форд Фокус 2002, 1.8. ТDCI.

Може ли някой да ми помогне, ако е имал този проблем. Колко струва това масло и ако някой е рециклирал хидравлична помпа, колко струва това рециклиране?

Мерси предварително на всички. _friends_ >:D<:

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлично масло

Мнение от S_C » 29 май 2010, 01:26

Старите втвърдяваха с оборотите на двигателя.Проста система с клапан на компресора.На високи обороти пада налягането в рейката.
При новите там има електроника и май взима данни от датчиците на АБС-а.Колкото повече обороти а колелата,толкова по-малко е налягането.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Vulture
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 15 сеп 2007, 11:23
Модел на автомобила: Ford Focus 1.4i 2001
Status: Извън линия

Re: Хидравлично масло

Мнение от Vulture » 06 юни 2010, 14:09

И на мен ми казаха, че леко е протекла хидравличната помпа. Майсторът нещо спомена за 200 лв. рециклиране. По принцип не съм много фен на рециклирането, че на един приятел му рециклираха рейката - сигурно 3 рейки смени, преди да попадне на добра. Доброто беше, че поне дават гаранция 3 месеца и не му се налагаше да дава всеки път пари. Ако някой може да даде идея къде може качествено да се рециклират хидравлични помпи ще му бъда много признателен. :)

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта