Масло

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Масло

Мнение от The seven » 07 мар 2005, 21:52

Колеги говорено е по темата, но да си питам :D . Предстои смяна на маслото. В момента съм с някакъв шел. Така взех колата и понеше беше от добър познат, а го беше сменил преди да я взема сега му дойде времето. Та какво ще препоръчате за този двигател. Минерално или полусинтетика ? Още един въпрос , ако някой е сменял скоро в мото-пфое смяната плаща ли се ако маслото е от тях ?

Благодаря предварително

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 11 мар 2005, 21:20

Даааа, май никой не сменя масло :roll:
Поздрави
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 11 мар 2005, 22:36

Аз сменях :lol: взех си моторкрафт от един магазин за форд за сега съм доволен 8)

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 12 мар 2005, 11:32

Aз съм с друг двигател и не мога да ти дам съвет :( Иначе карам с Elf Evolution 5w30 и съм си много доволен!
Изображение

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 13 мар 2005, 09:28

Уф- досега карах с Valvoline 10W40 но мисля да го сменя с Liqui Molli! На един приятел балдъзата работи в института дет тестват всяка партида дали е годна и т.н. Той е с LM и аз мисля да го последвам. иначе пак ще си е 10W40. И вече при всяка смяна на мослото ще сменям и въздушен филтър (за масления- ясно)!
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 25 мар 2005, 14:46

Сменях маслото и филтъра в Мото-Пфое в края на февруари,заедно с други работи по ТО.Плащаш си и за труд, но не знам за смяната на маслото точно колко часа пишат-на мен ми взеха 28лв. за труд за цялата работа по год.преглед.Донякъде има сметка в цената на маслото-при смяна ти сипват от по-големи разфасовки и ти хващат 1литър 5W30 за 7.89лв. /при мен за 4.30л.-33,93лв./, а от магазина им си купих 1л за 9,35лв. Моторкрафт "FORMULA E" 5W30./всички цени са без ДДС/.
Последна промяна от vlad на 05 авг 2005, 13:35, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Аз от почти 3 години си карам...

Мнение от kEFi » 25 мар 2005, 16:02

с Mobil 1, полусинтетика, 10W40.
Нямам оплаквания, само дето е по-скъпичко...

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 25 мар 2005, 17:23

_SLiThER_ написа:Аз сменях :lol: взех си моторкрафт от един магазин за форд за сега съм доволен 8)
от кой магазин на Форд???

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 05 авг 2005, 12:45

Аз пък им се зачудих на Мото-Пфое защо 5В40 маслото им е по скъпо от 5В30. Понеже след 2к километра ще съм за смяна и бях решил от 10В40 да мина на 5В40, но 88 лева са множко. Може да се пробвам на 5В30 за 50+ лева. Мнения?

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 05 авг 2005, 13:01

Нормално е 5W40 да е по-скъпо от 5W30, защото е по-добро! Вискозитетът им на студено /зимния/ е еднакъв, но на горещо /100 С/ първото е по гъсто и предпазва по-добре мотора и поради това е само синтетично /няма полусиснтетика стози вискозитетен клас/ за разлика от второто.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 05 авг 2005, 13:08

Ами не бих казал че хВ40 маслото пази двигателя по-добре от хВ30, но верно е по-гъсто на зягрял двигател. По скоро е заради по-големия температурен диапазон и от там идва разликата. Май ще е 10В40 отново маслото...

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 05 авг 2005, 16:24

NIKJAMa написа:Ами не бих казал че хВ40 маслото пази двигателя по-добре от хВ30, .
Форд Формула Е, 5W30 е перфектното масло за 1.6i и 1.8i, 16v, като мехлем е.

Особено за двигателите с надпис DOHC на главата, при който се проявява оня "залепващ ефект" на клапаните, според някои англииски форуми се случва и при използване на 10W40. Така че 5W30 e по-доброто решение, това е и единствено посоченото масло в програми като Аутодата, Уъркшоп ит.н. за тези двигатели.

Това за вискозитета при високи темперетури не се отнася за синтетичните тънки масла с молибден, техния вискозитет се гарантира до 150 градуса, т.е далеч над нормалната температура в двигателя.

Преди две седмици съм карал със 160 км.ч. в жеги над 40 градуса околна температура до Атина, 550 км. градско в Атина и обратно- сещаш се в продължение на колко километри общо, и двигателя тихичко пееше с 5W30.

Колкото до Седмия, там вече е друго, мисчя че на 1.4 спокойно всякакво по-дебеличко масло става. Е, ако не му гори много масло, що пък да не е полусинтетика.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 05 авг 2005, 16:58

Е аз смених отдавна с 15W40 на Лики Моли с молибдена. А за горене не гори. Другата смяна може да пробвам с полусинтетика от мото пфое.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 06 авг 2005, 13:21

Аз пък си сложих наливно минерално Oral Super 15w40 от Диана център, имам приятел който работи там и ми каза че целият център го ползва това масло и затова реших и аз да го полвам ,нямам никакво мнение обаче. :wink:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 08 авг 2005, 23:36

отиваш в Мото Пфое(примерно в Младост-работят до 8)с талона и казваш само на колко хил км е а те ти казват какво масло е подходящо

моя двигател е друг ама на мен за полусинтетика10в40 хр+(масло на форд)
с маслен филтър ис въздушен филтър мивзеха 60 лв
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 09 авг 2005, 10:13

pepy1 написа:... ама на мен за полусинтетика10в40 хр+(масло на форд) с маслен филтър ис въздушен филтър мивзеха 60 лв
Това в МП? Да ти вземат само толкова? Не вярвам!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 09 авг 2005, 19:17

и аз останах изненадан ама е истина !
времето е като парите-никога не стига

legato
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
Контакти:
Status: Извън линия

Маслото

Мнение от legato » 22 авг 2005, 19:55

Като си купих колата (мондео 94-та) беше с Кастрол. След това го смених в МП с наливно (10В40), казаха ми добро е, все пак форд го правят и няма нужда от добавки и т.н. С това масло всяка сутрин като я запаля и се чуваха клапаните как потропват. Миналата седмица дойде ред за смяна и сложих Лики Моли МОС2 за 45 лв / 5 литра. От тогава не съм чувал да трака сутрин :D

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 22 авг 2005, 21:29

аз пък не чувам тракане на клапани откакто сложих фордовското масло вече ~2500км
времето е като парите-никога не стига

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 23 авг 2005, 14:53

Днес слагам СЕЛЕНИЯ 10В40 полусинтетика
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта