Страница 1 от 2
Масло
Публикувано: 07 мар 2005, 21:52
от The seven
Колеги говорено е по темата, но да си питам

. Предстои смяна на маслото. В момента съм с някакъв шел. Така взех колата и понеше беше от добър познат, а го беше сменил преди да я взема сега му дойде времето. Та какво ще препоръчате за този двигател. Минерално или полусинтетика ? Още един въпрос , ако някой е сменял скоро в мото-пфое смяната плаща ли се ако маслото е от тях ?
Благодаря предварително
Публикувано: 11 мар 2005, 21:20
от The seven
Даааа, май никой не сменя масло

Публикувано: 11 мар 2005, 22:36
от _SLiThER_
Аз сменях

взех си моторкрафт от един магазин за форд за сега съм доволен

Публикувано: 12 мар 2005, 11:32
от cossy
Aз съм с друг двигател и не мога да ти дам съвет

Иначе карам с Elf Evolution 5w30 и съм си много доволен!
Публикувано: 13 мар 2005, 09:28
от S@sel@
Уф- досега карах с Valvoline 10W40 но мисля да го сменя с Liqui Molli! На един приятел балдъзата работи в института дет тестват всяка партида дали е годна и т.н. Той е с LM и аз мисля да го последвам. иначе пак ще си е 10W40. И вече при всяка смяна на мослото ще сменям и въздушен филтър (за масления- ясно)!
Публикувано: 25 мар 2005, 14:46
от vlad
Сменях маслото и филтъра в Мото-Пфое в края на февруари,заедно с други работи по ТО.Плащаш си и за труд, но не знам за смяната на маслото точно колко часа пишат-на мен ми взеха 28лв. за труд за цялата работа по год.преглед.Донякъде има сметка в цената на маслото-при смяна ти сипват от по-големи разфасовки и ти хващат 1литър 5W30 за 7.89лв. /при мен за 4.30л.-33,93лв./, а от магазина им си купих 1л за 9,35лв. Моторкрафт "FORMULA E" 5W30./всички цени са без ДДС/.
Аз от почти 3 години си карам...
Публикувано: 25 мар 2005, 16:02
от kEFi
с Mobil 1, полусинтетика, 10W40.
Нямам оплаквания, само дето е по-скъпичко...
Публикувано: 25 мар 2005, 17:23
от ivboje
_SLiThER_ написа:Аз сменях

взех си моторкрафт от един магазин за форд за сега съм доволен

от кой магазин на Форд???
Публикувано: 05 авг 2005, 12:45
от NIKJAMa
Аз пък им се зачудих на Мото-Пфое защо 5В40 маслото им е по скъпо от 5В30. Понеже след 2к километра ще съм за смяна и бях решил от 10В40 да мина на 5В40, но 88 лева са множко. Може да се пробвам на 5В30 за 50+ лева. Мнения?
Публикувано: 05 авг 2005, 13:01
от muko
Нормално е 5W40 да е по-скъпо от 5W30, защото е по-добро! Вискозитетът им на студено /зимния/ е еднакъв, но на горещо /100 С/ първото е по гъсто и предпазва по-добре мотора и поради това е само синтетично /няма полусиснтетика стози вискозитетен клас/ за разлика от второто.
Публикувано: 05 авг 2005, 13:08
от NIKJAMa
Ами не бих казал че хВ40 маслото пази двигателя по-добре от хВ30, но верно е по-гъсто на зягрял двигател. По скоро е заради по-големия температурен диапазон и от там идва разликата. Май ще е 10В40 отново маслото...
Публикувано: 05 авг 2005, 16:24
от acj
NIKJAMa написа:Ами не бих казал че хВ40 маслото пази двигателя по-добре от хВ30, .
Форд Формула Е, 5W30 е перфектното масло за 1.6i и 1.8i, 16v, като мехлем е.
Особено за двигателите с надпис DOHC на главата, при който се проявява оня "залепващ ефект" на клапаните, според някои англииски форуми се случва и при използване на 10W40. Така че 5W30 e по-доброто решение, това е и единствено посоченото масло в програми като Аутодата, Уъркшоп ит.н. за тези двигатели.
Това за вискозитета при високи темперетури не се отнася за синтетичните тънки масла с молибден, техния вискозитет се гарантира до 150 градуса, т.е далеч над нормалната температура в двигателя.
Преди две седмици съм карал със 160 км.ч. в жеги над 40 градуса околна температура до Атина, 550 км. градско в Атина и обратно- сещаш се в продължение на колко километри общо, и двигателя тихичко пееше с 5W30.
Колкото до Седмия, там вече е друго, мисчя че на 1.4 спокойно всякакво по-дебеличко масло става. Е, ако не му гори много масло, що пък да не е полусинтетика.
Публикувано: 05 авг 2005, 16:58
от The seven
Е аз смених отдавна с 15W40 на Лики Моли с молибдена. А за горене не гори. Другата смяна може да пробвам с полусинтетика от мото пфое.
Публикувано: 06 авг 2005, 13:21
от jasonsmith
Аз пък си сложих наливно минерално Oral Super 15w40 от Диана център, имам приятел който работи там и ми каза че целият център го ползва това масло и затова реших и аз да го полвам ,нямам никакво мнение обаче.

Публикувано: 08 авг 2005, 23:36
от pepy1
отиваш в Мото Пфое(примерно в Младост-работят до

с талона и казваш само на колко хил км е а те ти казват какво масло е подходящо
моя двигател е друг ама на мен за полусинтетика10в40 хр+(масло на форд)
с маслен филтър ис въздушен филтър мивзеха 60 лв
Публикувано: 09 авг 2005, 10:13
от kEFi
pepy1 написа:... ама на мен за полусинтетика10в40 хр+(масло на форд) с маслен филтър ис въздушен филтър мивзеха 60 лв
Това в МП? Да ти вземат само толкова? Не вярвам!
Публикувано: 09 авг 2005, 19:17
от pepy1
и аз останах изненадан ама е истина !
Маслото
Публикувано: 22 авг 2005, 19:55
от legato
Като си купих колата (мондео 94-та) беше с Кастрол. След това го смених в МП с наливно (10В40), казаха ми добро е, все пак форд го правят и няма нужда от добавки и т.н. С това масло всяка сутрин като я запаля и се чуваха клапаните как потропват. Миналата седмица дойде ред за смяна и сложих Лики Моли МОС2 за 45 лв / 5 литра. От тогава не съм чувал да трака сутрин

Публикувано: 22 авг 2005, 21:29
от pepy1
аз пък не чувам тракане на клапани откакто сложих фордовското масло вече ~2500км
Публикувано: 23 авг 2005, 14:53
от stangen
Днес слагам СЕЛЕНИЯ 10В40 полусинтетика