Страница 1 от 5

Загряване на място, или каране студена!!?

Публикувано: 16 дек 2007, 15:44
от Vacuum
Няколко юзъра в един друг форум, споменаха, че хич не било хубаво колата да се остава да загрява на място. А аз последните няколко дена редовно слизам 15-20мин по-рано, да си орина снега и леда от стъклата, пушейки една цигара.
Някой може ли да сподели мнение и опит.

Публикувано: 16 дек 2007, 15:59
от DTM
Единственото, което не е хубаво в тоя случай е относно екологията, увеличава се замърсяването на околната среда.
А и друго, че бърка малко в джоба за разход на гориво, което сравнено с първото е доста незначително.
Според мен е добре да поработи двигателя известно време, преди да се потегли, особено когато е студено навън.
Аз дори лятото сутрин като тръгвам го правя, паля, излизам вадя си постелките примерно да ги изтупам, почиствам фарове и т.н. все нещо което да ме забави някоя друга минута, да поработи малко автомобилчето :wink: .

Публикувано: 16 дек 2007, 16:16
от jordj
За работата на Двигателя е хубаво да загрее малко на място.Поне 5-10 секунди преди да потеглиш.така двигателя е влезнал малко в режим на работа,маслото в скоростна та кутия се е развъртяло.
Ускоряването при студен двигател ,а при загрял е съвсем друго.
Ако не беше необходимо да се поддържа дадена температура на двигателя нямаше да се слагат термостати на колите,щяха да ги държат все в студен режим.
Разхода на гориво при студен двигател е по голям.
А зимата нямаш и Парно.

Публикувано: 16 дек 2007, 17:37
от HACKO
Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.

Публикувано: 16 дек 2007, 17:53
от Rick
Интересно, аз пък знам че не е нужно. Никога не чакам да зегрее, тръгвам си веднага и не съм имал проблеми. Винаги съм се чудел на тия дето като запалят и държат газта 5 минути и колата бучи все едно ще излита. Но пък имам "хубави" спомени за един Голф дето 20 минути го чакахме да загрее и след около час и парното му тръгваше. :mrgreen:

Публикувано: 16 дек 2007, 18:09
от isoiso
HACKO написа:Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.
Абсолютно правилно, нямам какво да добавя :idea:

Публикувано: 16 дек 2007, 19:08
от chains
В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин.

Особено при дизелите - на място много бавно загряват!

Публикувано: 16 дек 2007, 22:04
от demiro
chains написа:В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин.

Особено при дизелите - на място много бавно загряват!
Изображение

Публикувано: 16 дек 2007, 22:31
от jordj
Май неправилно съм се изразил.
Примерно качваш се подаваш контакт ,изчакваш помпата да покачи гориво(или подгряващите свещи да загреят и угаснат ) и палиш.
Като запалиш си слагаш колана,пускаш си радиото ако има и друг да се качва и ето ти около5-10 секунди.Може и ако е замръзнало стъклото да го тръкнеш та да виждаш.
Потегляш не със мръсна газ а на ниски обороти (не се форсира двигателя )

Палене

Публикувано: 17 дек 2007, 20:24
от mladen1984
В моята сервизна книжка към колата пише че слад запалване да се изчака малко и тогава да се потегля,без рязко подаване на газ!
За мен думата на братята немци е ЗАКОН!

Публикувано: 17 дек 2007, 21:32
от ewgeny
Аз също, сега примерно зимата, паля колата, и винаги си намирам какво да свърша докато поработи колата. Когато е 15 гр, примерно изчаквам 10-15 сек, но пък днес примерно при -5, изчистих снега, отлепих чистачките и т.н. бе поне 1 мин.

Публикувано: 17 дек 2007, 22:10
от valerko1
Със собствените си уши :wink: съм видял в книжката на Шкода Фабия, да пише, ЧЕ ВЕДНАГА СЕ ПОТЕГЛЯ, а не се чака да загрее. То и за 10-15 сек. колко ли ще загрее....ама това съм чел, това казвам. Иначе мойта я паля при тия студове /-7; -8 градуса/ на газ и я оставям да бачка 5-6 мин.докато домашното животно се нагласи и тръгне за работа. И влиза на топло. :evil:

Публикувано: 18 дек 2007, 21:17
от pepy1
целта на тия 10-15 сек. не е да загрее двг-то,а да се омасли
навсякъде ако ме разбираш какво искам да кажа

Публикувано: 18 дек 2007, 22:00
от b2d
pepy1 написа:целта на тия 10-15 сек. не е да загрее двг-то,а да се омасли
навсякъде ако ме разбираш какво искам да кажа
Но четох в един аутобилд, че е препоръчително сутрин, при студен двг. да се тръгва веднага (след проверка на уредите и угасването им) и да се кара на висока предавка с малко гаЗ в смисъл превкл. на скоростите до 3-4та предвака е с цел по-бързо влизане на двг. в режим (НОРМАЛЕН) Пък знам ли аз позачквам сутрин ама то от толкоз инфо немож разбере човек кое е правилното :)

Публикувано: 20 дек 2007, 00:31
от Full_Speed
Според мен трябва да се изчака един автомобил да загрее(особенно през зимата) и да омасли хубаво навсякъде.При студен старт при минусови граници.Все пак маслото да набави някоя определена температура за да може двигатела да има по добър работен процес.За лятото не е нужно.Температурите тогава са по различни и маслото при запалване няма да е гъсто.И по лесно стига до крайните точки на ДВГ-то :D

Публикувано: 20 дек 2007, 08:45
от nikolovvd
Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме

Публикувано: 20 дек 2007, 09:42
от fiestazetec
Аз паля, чакам 1-2 мин, после излизам от дворчето, карам 200 метра бавно и после както и да е.
Колата ми седи сама пред блока цял месец вече, в чужбинско е, на около 4-5 градуса през нощта, дано да запали после...

да поработи

Публикувано: 03 яну 2008, 13:17
от naftova pechka
твърдо ЗА работа на място. специално за тези със дизел: запалете и изчакайте 2-3-4 минути според температурата и веднага ще доловите как двигателя работи по-меко. що? щото маслото малко или много вече си върши работата.
а иначе хората, които палят и държат колата във високи обороти дълго време просто не ги разбирам?!!???? и аз съм чувал такива....това пък е най-тъпото. след един фас тръгвам и карам едно известно време да речем към 500 метра със възможно най-малко газ /но пък и не я държа в много ниски обороти..струва ми се че това доста тежи на скоростната кутия/......когато стрелката се покаже в синята зона....при фиестите ми казаха че това вече било към 30-тина градуса си позволявам и повечко газ

Публикувано: 04 яну 2008, 13:07
от Svetlix
nikolovvd написа:Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
Това е най-вярното от всичко изписано до тук! Факт е че един двигател трябва да работи мин 1-2 мин на място преди да потегли. И чал след това прилагаме :
Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля.
Най-великата глупост и след студен старт да се форсира колата с цел да загрее :roll:

Публикувано: 10 яну 2008, 00:41
от jojo
и аз зимата зимата си чакам на място поне 5 мин,влизам натискам съединител на нулева и завъртам ,отпускам съединител доста бавно постепенно и излизам да стържа джамци и 5мин минат,ако е около -15 даже и до 8мин работи