Мерси за напътствията

! Почетох доста из форума, но като че ли не намерих конкретни отговори, или по точно такива че да си направя изводите за неща, които ме интересуват. Има много и различни болежки и теми, поставени от колегите /това е нормално/, но със всеки изминал ден те стават все повече - трябва все повече и повече въпроси и отговори да се прочетат за да се извлече по малко от за всеки необходимото. Ще пробвам както ми предлагаш и ще попитам за конкретните неща които мен ме интересуват, а съм сигурен че те ще помогнат на много колеги. Ще съм благодарен много на тези които отговорят на моите въпроси, като целта ми е най-практично да си поддържам автомобила Ford Focus I и да не ровя без причина тук и там, или да ми се случи нещо та чак тогава да питам. Мисля че така систематизирани отговорите ще са полезни и на други колеги във форума, за да се следва един задължителен път /доколкото е възможно/, изненадите да се сведат до минимум и в крайна сметка да сме си най полезни с автомобилите. Каквото и както е трябвало за всеки един автомобил и за съответния модел, то то е измислено. Другото е в друга марка, друг модел или импровизация /направи си сам/

- Няма лошо. Най-важното е по-дълго и вярно да си служат взаимно автомобила и човека. И така за Ford Focus I :
1. Какво минимум включва диагностиката, която трябва да се направи, за да е спокоен човек че колата му е технически изправна и мотора не се нуждае от нищо за да работи както трябва /с дадените по документация данни-разход, температурен режим, мощност, обороти, поведение при различно натоварване и други?
2. Трябва ли /хубаво ли е/ и на какъв интервал от време да се прави диагностика на автомобила чрез елкон /или както се казва постановката/ за анализ на състоянието на бордовия компютър и верността на показанията на датчиците? Защото, нали от резултатите от тази диагностика /мисля/ ще се предприемат или не някакви действия.
3. Задължително ли е да се прави и кога какво - някаква диагностика след смяна на гуми, свещи или смяна на агренажен ремък, свещи или дистрибуторна капачка, или смяна на "нещо друго", като консуматив или резервна част /имащо отношение към нормалната работа на автомобила и мотора/, или може да се посети "някой", който да провери дали колата има спирачки и центровката, например, и това да е?
4. Трябва ли тази диагностика да се прави в МП или може и на други места-в други сервизи да се направи. Каква минимум апаратура е необходимо да има в този сервиз, че да се свърши количествено и качествено работата по пълната /задължително необходимата/ диагностика.
5. Колко струва една такава диагностика, за колко време се прави и какви измервания включва? Има ли такава комплексна услуга /и цена, разбира се/, или се ходи за ел. при един, за ходова част при друг, за компресия и други по мотора при трети т.н.?
6. Ако може някой /от най-запознатите с изискванията на модерното автомобилостроене/, да направи една табличка за смяна на консумативите, например /масла, филтри, свещи и други, в която да попълни, според изискванията на документацията /имаше едни такива таблички в ръководствата за експлоатация на руските автомобили едно време/: когато автомобила измине 10 000км. /например/-сменя се това и това, след 20 000км. се сменя това и това, след 30 000км. да се провери това и това /при необходимост да се смени това и това/, ако се пропусне смяната му може да доведе до това и това и т.н. Ако се случи нещо /дано не става/ и е необходимо, всеки ще потърси сервиз за смяна на нещо по сериозно, нали? Но аз мисля, че човек с техническа грамотност и притежаващ известна сръчност, може да се справи и сам с доста неща по обслужване на автомобила, стига да има необходимото време и това да му носи удовлетворение.

Така мисля аз! Още веднъж предварително благодаря на тези, които ще дадат някаква информация по въпросите ми за текущо поддържане на Ford Focus I.
