термостат

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
genadi_07
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 25 сеп 2008, 09:13
Модел на автомобила: Mondeo 94 1.8 115 коня 16v
Местоположение: плевен
Status: Извън линия

термостат

Мнение от genadi_07 » 18 ное 2008, 09:10

смених термостата на форд-мондео сега стрелката на температурата е между O и R :lol: на думата NORMALтова добре ли е благодаря

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от samsung_bg » 18 ное 2008, 09:41

Според мен е добре. Моята стои м/у "N" и "O".
Изображение

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от Shooter » 18 ное 2008, 09:58

и при мен стои там N i O

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от gorskiq » 18 ное 2008, 10:57

При моето мондео преди да сменя термостата, стрелката стоеше между N и O, след смяната стои точно в средата между R и М, вентилатора се включва между М и А и се връща до средата. На термостата е щамповано 92 градуса, а на стария пишеше 88.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от tropper » 11 дек 2008, 10:14

Малко статистика и от мен:
Бях с термостат, купен от МП през 2006г за около 40лв.. Стрелката стоеше м/у O и R.
2008 пролетта почна да прави проблеми - не затваряше и колата не можеше да загрее.
Смених го с някакъв френски "Caloristat", купен от магазина в Дианабад на Г.М.Димитров за около 20лв някъде през Август.
Проработи, но държеше по-ниска температура - м/у N и O и в градски условия доста се клатеше - не можеше да установи стабилна позиция. На него пише 88 градуса, на този от МотоПфое - 92 градуса. Също има разлика и в клапата за частично изпускане на течността - на този от МотоПфое изглежда по-хубава някак си...
Покрай студовете наскоро го усетих че пак прави проблем и колата въобще не загряваше - стрелката стоеше под "N". ( и в купето беше кучи студ, щото се сещате, че и парно няма в такъв момент....)
Купих от МотоПфое-Младост за 33лв + 4лв гарнитура и го смених. На него пише 92 градуса. Стрелката стои м/у N и O или О и R според стила на каране, но все пак стои в границата. Също така ми направи впечатление, че МП продаваха и само гарнитурата отделно за 10лв, а в комплект с термостата я дават за 4.
За момента съм доволен.... докога - незнам. Тая кола за близо 3-4 години откак е в БГ е сменила повече от 5 термостата...

П.С. Започвам да си мисля че лятото вместо да слагам боклук за 20лв, моше да сменя само гарнитурата на стария термостат, може просто тя да се е втвеърдила от "жегата" и да е изпускала....
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от nosfera7u » 20 дек 2008, 19:08

здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от Nebhotep » 26 дек 2008, 12:54

И аз се присъединявам към проблема на горния колега. При мен също стрелката рядко достига до N при градско каране през зимата. Иначе лятото няма проблем. Сега направих опит, оставих колата да работи на място, като следях тръбите към радиатора дали ще започнат да парят като отвори големия кръг. Значи точно преди да отвори кръга стрелката в купето беше тръгнала да се качва към N, но когато отвори стрелката отново се върна в бялата зона. На какво се дължи това, на много рано отварящ термостат или друго нещо. Иначе тръбите започнаха да парят като отвори кръга. Явно отваря на по- ниска температура и колата не може да загрее... Към тези съждения ме насочва и повишения разход в зимни условия. Как мислите вие?
Благодаря!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от DigiPro » 26 дек 2008, 18:28

На моята Фиеста 1,6 16V и сложих термостат Motorcraft на 92 градуса и проблема със загряването и стрелката на температурата се реши.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от tropper » 27 дек 2008, 17:08

Аман от тия термостати, ей!

Аз дето писах по-горе че съм го сменил с моторкрафтски скоро.. и аз тия дни имам същия проблем като nosfera7u и Nebhotep.
Писна ми вече от термостати!

На въпроса - и аз се съмнявам пак в него, или може би гарнитурата...
Чудя се дали концентрацията на антифриза не оказва някакво влияние - като е повече е по-мазна течността и може би гарнитурата не уплътнява добре... ама това са само непроверени разсъждения.

Това, което аз съм забелязал като поведение е отваряне където трябва, но затварянето го прави на доста по-ниска температура.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
vaskoneti
потребител
потребител
Мнения: 499
Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г.
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от vaskoneti » 02 яну 2009, 22:31

Здравейте ! Искам да запитам някой може ли да ми покаже на снимка къде е този термостат, че моята работа и тя отива на смяна ? Мотора е Зетек 16 V 1996г. за Ескорт става въпрос !!! Мерси предварително. :D
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от tropper » 16 яну 2009, 21:38

От капачката на термостата излиза маркуча с топлата вода, който се включва в горния край на радиатора - това би трябвало да те ориентира достатъчно. :wink:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
vaskoneti
потребител
потребител
Мнения: 499
Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г.
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от vaskoneti » 20 яну 2009, 20:12

tropper написа:От капачката на термостата излиза маркуча с топлата вода, който се включва в горния край на радиатора - това би трябвало да те ориентира достатъчно. :wink:


Мерси мисля че се ориентирах къде е , ще видя какво ще направя по въпроса и ще пусна снимки естествено ! Ей за това ограденото май става въпрос нали ?
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.

Rall
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 27 яну 2009, 02:13
Модел на автомобила: Escort 1.9 LE
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от Rall » 27 яну 2009, 02:29

Здравейте колеги имам един въпрос и ще се радван на всяка информация.
Напоследък наблюдавам една странна аномалия при моя Форд.
Когато потегля при много ниска температура на околната среда след известно време стрелката на температурата влиза в червената зона и отчита прегряване на двигателя.
Проблема се решава като спра и отвинтя леко капачката на радиатора и се чувч едно съскане и бълбукане в съда за антифриз, след което стрелката си влиза в "нормал". Според вас това проблем на термостат ли е или нещо по -сериозно
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от diesel1.6 » 27 яну 2009, 08:38

Rall написа: Проблема се решава като спра и отвинтя леко капачката на радиатора и се чувч едно съскане и бълбукане в съда за антифриз, след което стрелката си влиза в "нормал". Според вас това проблем на термостат ли е или нещо по -сериозно
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Не е добре да има много бълбукане, но и не е сигурно, че имаш сложни проблеми.
Дали антифриза ти замръзва при тази температура? Според мен замръзва, става на каша, и някъде се запъва тапа от ледени кристали. Може би в термостата, там е тясно. Когато отвориш, налягането в системата се променя и причиняваш извесно реадвижване на тапата и като цяло из системата, и кристалите се разнасят и стопяват.
Когато спреш след загряването до червено, гасиш ли двигателя? Опитай да запалиш, да загрее малко, по възможност преди червената зона, и да угасиш за малко.
Незнам къде е сложен термостата ти, и не мога да съм сигурен.

Rall
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 27 яну 2009, 02:13
Модел на автомобила: Escort 1.9 LE
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от Rall » 28 яну 2009, 01:12

Здрасти, благодаря за отговора, наистина може да е в замръзването проблема на антифриза който сипвам пише че държи до -37 а със сигурност когато ми се случват тиа работи е по студено. Иначе когато спра след червената зона - да, гася двигателя и изчаквам малко, че не смея да отворя тапата на радиатора на горещо.Сутринта пак го имах тоя проблем и досипах малко антифриз директно в радиатора и стигнах до работа без проблеми и навръщане сичко беше ОК. - около 60 км. Утре ще видим, а иначе не ми се ходи в сервиз че съм решил да я сменям като мине зимата и направо за скрап ще отиде та не ми се инвестира :D

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от diesel1.6 » 28 яну 2009, 09:15

Rall написа:Иначе когато спра след червената зона - да, гася двигателя и изчаквам малко, че не смея да отворя тапата на радиатора на горещо.Сутринта пак го имах тоя проблем и досипах малко антифриз директно в радиатора и стигнах до работа без проблеми и навръщане сичко беше ОК. - около 60 км.
Изглежда е възможно да се получава тапа от ледена каша. Опитай да я загрееш на място или си купи още концентриран антифриз и го налей.
При вас студено ли е? Тук много дни е 5-10-15 градуса, че и до 20.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от HACKO » 28 яну 2009, 12:13

Rall написа:.........
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от nosfera7u » 29 яну 2009, 19:13

здравейте колеги :) наскоро си смених термостата, но мисля че пак имам някакъв проблем, сега някакси колата пак бавно загрява (но загрява за разлика от преди) стрелката след 10тина мин каране сочи м/у N i O, но понякога пада пак в бялата зона без да съм гасил колата, парното обаче не спира в колата. Може ли да ми е повреден температурния датчик ? :-/:

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от dimotaxi » 30 яну 2009, 11:15

nosfera7u написа:здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?
Щом имаш парно и стрелката "шари" ляво-дясно проблема е в датчика(с една жичка е..)напръскай буксата с контактен спрей и аз имах този проблем,стрелката дори в града си е в бялата зона а парно има та не се диша...,като пипнах клемата и кабелчето ми остана в ръката,смених зачистих и сега е по-средата!!!!
_friends_

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от nosfera7u » 30 яну 2009, 18:42

dimotaxi написа:
nosfera7u написа:здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?
Щом имаш парно и стрелката "шари" ляво-дясно проблема е в датчика(с една жичка е..)напръскай буксата с контактен спрей и аз имах този проблем,стрелката дори в града си е в бялата зона а парно има та не се диша...,като пипнах клемата и кабелчето ми остана в ръката,смених зачистих и сега е по-средата!!!!
_friends_
ще го пробвам :) благодаря за съвета дано стане само с това, да не е другаде проблема

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта