термостат
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: термостат
и при мен стои там N i O
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
При моето мондео преди да сменя термостата, стрелката стоеше между N и O, след смяната стои точно в средата между R и М, вентилатора се включва между М и А и се връща до средата. На термостата е щамповано 92 градуса, а на стария пишеше 88.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
Малко статистика и от мен:
Бях с термостат, купен от МП през 2006г за около 40лв.. Стрелката стоеше м/у O и R.
2008 пролетта почна да прави проблеми - не затваряше и колата не можеше да загрее.
Смених го с някакъв френски "Caloristat", купен от магазина в Дианабад на Г.М.Димитров за около 20лв някъде през Август.
Проработи, но държеше по-ниска температура - м/у N и O и в градски условия доста се клатеше - не можеше да установи стабилна позиция. На него пише 88 градуса, на този от МотоПфое - 92 градуса. Също има разлика и в клапата за частично изпускане на течността - на този от МотоПфое изглежда по-хубава някак си...
Покрай студовете наскоро го усетих че пак прави проблем и колата въобще не загряваше - стрелката стоеше под "N". ( и в купето беше кучи студ, щото се сещате, че и парно няма в такъв момент....)
Купих от МотоПфое-Младост за 33лв + 4лв гарнитура и го смених. На него пише 92 градуса. Стрелката стои м/у N и O или О и R според стила на каране, но все пак стои в границата. Също така ми направи впечатление, че МП продаваха и само гарнитурата отделно за 10лв, а в комплект с термостата я дават за 4.
За момента съм доволен.... докога - незнам. Тая кола за близо 3-4 години откак е в БГ е сменила повече от 5 термостата...
П.С. Започвам да си мисля че лятото вместо да слагам боклук за 20лв, моше да сменя само гарнитурата на стария термостат, може просто тя да се е втвеърдила от "жегата" и да е изпускала....
Бях с термостат, купен от МП през 2006г за около 40лв.. Стрелката стоеше м/у O и R.
2008 пролетта почна да прави проблеми - не затваряше и колата не можеше да загрее.
Смених го с някакъв френски "Caloristat", купен от магазина в Дианабад на Г.М.Димитров за около 20лв някъде през Август.
Проработи, но държеше по-ниска температура - м/у N и O и в градски условия доста се клатеше - не можеше да установи стабилна позиция. На него пише 88 градуса, на този от МотоПфое - 92 градуса. Също има разлика и в клапата за частично изпускане на течността - на този от МотоПфое изглежда по-хубава някак си...
Покрай студовете наскоро го усетих че пак прави проблем и колата въобще не загряваше - стрелката стоеше под "N". ( и в купето беше кучи студ, щото се сещате, че и парно няма в такъв момент....)
Купих от МотоПфое-Младост за 33лв + 4лв гарнитура и го смених. На него пише 92 градуса. Стрелката стои м/у N и O или О и R според стила на каране, но все пак стои в границата. Също така ми направи впечатление, че МП продаваха и само гарнитурата отделно за 10лв, а в комплект с термостата я дават за 4.
За момента съм доволен.... докога - незнам. Тая кола за близо 3-4 години откак е в БГ е сменила повече от 5 термостата...
П.С. Започвам да си мисля че лятото вместо да слагам боклук за 20лв, моше да сменя само гарнитурата на стария термостат, може просто тя да се е втвеърдила от "жегата" и да е изпускала....
- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: термостат
здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: термостат
И аз се присъединявам към проблема на горния колега. При мен също стрелката рядко достига до N при градско каране през зимата. Иначе лятото няма проблем. Сега направих опит, оставих колата да работи на място, като следях тръбите към радиатора дали ще започнат да парят като отвори големия кръг. Значи точно преди да отвори кръга стрелката в купето беше тръгнала да се качва към N, но когато отвори стрелката отново се върна в бялата зона. На какво се дължи това, на много рано отварящ термостат или друго нещо. Иначе тръбите започнаха да парят като отвори кръга. Явно отваря на по- ниска температура и колата не може да загрее... Към тези съждения ме насочва и повишения разход в зимни условия. Как мислите вие?
Благодаря!
Благодаря!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
На моята Фиеста 1,6 16V и сложих термостат Motorcraft на 92 градуса и проблема със загряването и стрелката на температурата се реши.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
Аман от тия термостати, ей!
Аз дето писах по-горе че съм го сменил с моторкрафтски скоро.. и аз тия дни имам същия проблем като nosfera7u и Nebhotep.
Писна ми вече от термостати!
На въпроса - и аз се съмнявам пак в него, или може би гарнитурата...
Чудя се дали концентрацията на антифриза не оказва някакво влияние - като е повече е по-мазна течността и може би гарнитурата не уплътнява добре... ама това са само непроверени разсъждения.
Това, което аз съм забелязал като поведение е отваряне където трябва, но затварянето го прави на доста по-ниска температура.
Аз дето писах по-горе че съм го сменил с моторкрафтски скоро.. и аз тия дни имам същия проблем като nosfera7u и Nebhotep.
Писна ми вече от термостати!
На въпроса - и аз се съмнявам пак в него, или може би гарнитурата...
Чудя се дали концентрацията на антифриза не оказва някакво влияние - като е повече е по-мазна течността и може би гарнитурата не уплътнява добре... ама това са само непроверени разсъждения.
Това, което аз съм забелязал като поведение е отваряне където трябва, но затварянето го прави на доста по-ниска температура.
- vaskoneti
- потребител
- Мнения: 499
- Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
- Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г. - Местоположение: Разград
- Status: Извън линия
Re: термостат
Здравейте ! Искам да запитам някой може ли да ми покаже на снимка къде е този термостат, че моята работа и тя отива на смяна ? Мотора е Зетек 16 V 1996г. за Ескорт става въпрос !!! Мерси предварително. 

With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
От капачката на термостата излиза маркуча с топлата вода, който се включва в горния край на радиатора - това би трябвало да те ориентира достатъчно. 

- vaskoneti
- потребител
- Мнения: 499
- Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
- Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г. - Местоположение: Разград
- Status: Извън линия
Re: термостат
tropper написа:От капачката на термостата излиза маркуча с топлата вода, който се включва в горния край на радиатора - това би трябвало да те ориентира достатъчно.
Мерси мисля че се ориентирах къде е , ще видя какво ще направя по въпроса и ще пусна снимки естествено ! Ей за това ограденото май става въпрос нали ?
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 27 яну 2009, 02:13
- Модел на автомобила: Escort 1.9 LE
- Status: Извън линия
Re: термостат
Здравейте колеги имам един въпрос и ще се радван на всяка информация.
Напоследък наблюдавам една странна аномалия при моя Форд.
Когато потегля при много ниска температура на околната среда след известно време стрелката на температурата влиза в червената зона и отчита прегряване на двигателя.
Проблема се решава като спра и отвинтя леко капачката на радиатора и се чувч едно съскане и бълбукане в съда за антифриз, след което стрелката си влиза в "нормал". Според вас това проблем на термостат ли е или нещо по -сериозно
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Напоследък наблюдавам една странна аномалия при моя Форд.
Когато потегля при много ниска температура на околната среда след известно време стрелката на температурата влиза в червената зона и отчита прегряване на двигателя.
Проблема се решава като спра и отвинтя леко капачката на радиатора и се чувч едно съскане и бълбукане в съда за антифриз, след което стрелката си влиза в "нормал". Според вас това проблем на термостат ли е или нещо по -сериозно
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
Не е добре да има много бълбукане, но и не е сигурно, че имаш сложни проблеми.Rall написа: Проблема се решава като спра и отвинтя леко капачката на радиатора и се чувч едно съскане и бълбукане в съда за антифриз, след което стрелката си влиза в "нормал". Според вас това проблем на термостат ли е или нещо по -сериозно
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Дали антифриза ти замръзва при тази температура? Според мен замръзва, става на каша, и някъде се запъва тапа от ледени кристали. Може би в термостата, там е тясно. Когато отвориш, налягането в системата се променя и причиняваш извесно реадвижване на тапата и като цяло из системата, и кристалите се разнасят и стопяват.
Когато спреш след загряването до червено, гасиш ли двигателя? Опитай да запалиш, да загрее малко, по възможност преди червената зона, и да угасиш за малко.
Незнам къде е сложен термостата ти, и не мога да съм сигурен.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 27 яну 2009, 02:13
- Модел на автомобила: Escort 1.9 LE
- Status: Извън линия
Re: термостат
Здрасти, благодаря за отговора, наистина може да е в замръзването проблема на антифриза който сипвам пише че държи до -37 а със сигурност когато ми се случват тиа работи е по студено. Иначе когато спра след червената зона - да, гася двигателя и изчаквам малко, че не смея да отворя тапата на радиатора на горещо.Сутринта пак го имах тоя проблем и досипах малко антифриз директно в радиатора и стигнах до работа без проблеми и навръщане сичко беше ОК. - около 60 км. Утре ще видим, а иначе не ми се ходи в сервиз че съм решил да я сменям като мине зимата и направо за скрап ще отиде та не ми се инвестира 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
Изглежда е възможно да се получава тапа от ледена каша. Опитай да я загрееш на място или си купи още концентриран антифриз и го налей.Rall написа:Иначе когато спра след червената зона - да, гася двигателя и изчаквам малко, че не смея да отворя тапата на радиатора на горещо.Сутринта пак го имах тоя проблем и досипах малко антифриз директно в радиатора и стигнах до работа без проблеми и навръщане сичко беше ОК. - около 60 км.
При вас студено ли е? Тук много дни е 5-10-15 градуса, че и до 20.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: термостат
Rall написа:.........
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: термостат
здравейте колеги
наскоро си смених термостата, но мисля че пак имам някакъв проблем, сега някакси колата пак бавно загрява (но загрява за разлика от преди) стрелката след 10тина мин каране сочи м/у N i O, но понякога пада пак в бялата зона без да съм гасил колата, парното обаче не спира в колата. Може ли да ми е повреден температурния датчик ? 


- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: термостат
Щом имаш парно и стрелката "шари" ляво-дясно проблема е в датчика(с една жичка е..)напръскай буксата с контактен спрей и аз имах този проблем,стрелката дори в града си е в бялата зона а парно има та не се диша...,като пипнах клемата и кабелчето ми остана в ръката,смених зачистих и сега е по-средата!!!!nosfera7u написа:здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?

- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: термостат
ще го пробвамdimotaxi написа:Щом имаш парно и стрелката "шари" ляво-дясно проблема е в датчика(с една жичка е..)напръскай буксата с контактен спрей и аз имах този проблем,стрелката дори в града си е в бялата зона а парно има та не се диша...,като пипнах клемата и кабелчето ми остана в ръката,смених зачистих и сега е по-средата!!!!nosfera7u написа:здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта