Страница 1 от 2
термостат
Публикувано: 18 ное 2008, 09:10
от genadi_07
смених термостата на форд-мондео сега стрелката на температурата е между O и R

на думата NORMALтова добре ли е благодаря
Re: термостат
Публикувано: 18 ное 2008, 09:41
от samsung_bg
Според мен е добре. Моята стои м/у "N" и "O".
Re: термостат
Публикувано: 18 ное 2008, 09:58
от Shooter
и при мен стои там N i O
Re: термостат
Публикувано: 18 ное 2008, 10:57
от gorskiq
При моето мондео преди да сменя термостата, стрелката стоеше между N и O, след смяната стои точно в средата между R и М, вентилатора се включва между М и А и се връща до средата. На термостата е щамповано 92 градуса, а на стария пишеше 88.
Re: термостат
Публикувано: 11 дек 2008, 10:14
от tropper
Малко статистика и от мен:
Бях с термостат, купен от МП през 2006г за около 40лв.. Стрелката стоеше м/у O и R.
2008 пролетта почна да прави проблеми - не затваряше и колата не можеше да загрее.
Смених го с някакъв френски "Caloristat", купен от магазина в Дианабад на Г.М.Димитров за около 20лв някъде през Август.
Проработи, но държеше по-ниска температура - м/у N и O и в градски условия доста се клатеше - не можеше да установи стабилна позиция. На него пише 88 градуса, на този от МотоПфое - 92 градуса. Също има разлика и в клапата за частично изпускане на течността - на този от МотоПфое изглежда по-хубава някак си...
Покрай студовете наскоро го усетих че пак прави проблем и колата въобще не загряваше - стрелката стоеше под "N". ( и в купето беше кучи студ, щото се сещате, че и парно няма в такъв момент....)
Купих от МотоПфое-Младост за 33лв + 4лв гарнитура и го смених. На него пише 92 градуса. Стрелката стои м/у N и O или О и R според стила на каране, но все пак стои в границата. Също така ми направи впечатление, че МП продаваха и само гарнитурата отделно за 10лв, а в комплект с термостата я дават за 4.
За момента съм доволен.... докога - незнам. Тая кола за близо 3-4 години откак е в БГ е сменила повече от 5 термостата...
П.С. Започвам да си мисля че лятото вместо да слагам боклук за 20лв, моше да сменя само гарнитурата на стария термостат, може просто тя да се е втвеърдила от "жегата" и да е изпускала....
Re: термостат
Публикувано: 20 дек 2008, 19:08
от nosfera7u
здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?
Re: термостат
Публикувано: 26 дек 2008, 12:54
от Nebhotep
И аз се присъединявам към проблема на горния колега. При мен също стрелката рядко достига до N при градско каране през зимата. Иначе лятото няма проблем. Сега направих опит, оставих колата да работи на място, като следях тръбите към радиатора дали ще започнат да парят като отвори големия кръг. Значи точно преди да отвори кръга стрелката в купето беше тръгнала да се качва към N, но когато отвори стрелката отново се върна в бялата зона. На какво се дължи това, на много рано отварящ термостат или друго нещо. Иначе тръбите започнаха да парят като отвори кръга. Явно отваря на по- ниска температура и колата не може да загрее... Към тези съждения ме насочва и повишения разход в зимни условия. Как мислите вие?
Благодаря!
Re: термостат
Публикувано: 26 дек 2008, 18:28
от DigiPro
На моята Фиеста 1,6 16V и сложих термостат Motorcraft на 92 градуса и проблема със загряването и стрелката на температурата се реши.
Re: термостат
Публикувано: 27 дек 2008, 17:08
от tropper
Аман от тия термостати, ей!
Аз дето писах по-горе че съм го сменил с моторкрафтски скоро.. и аз тия дни имам същия проблем като nosfera7u и Nebhotep.
Писна ми вече от термостати!
На въпроса - и аз се съмнявам пак в него, или може би гарнитурата...
Чудя се дали концентрацията на антифриза не оказва някакво влияние - като е повече е по-мазна течността и може би гарнитурата не уплътнява добре... ама това са само непроверени разсъждения.
Това, което аз съм забелязал като поведение е отваряне където трябва, но затварянето го прави на доста по-ниска температура.
Re: термостат
Публикувано: 02 яну 2009, 22:31
от vaskoneti
Здравейте ! Искам да запитам някой може ли да ми покаже на снимка къде е този термостат, че моята работа и тя отива на смяна ? Мотора е Зетек 16 V 1996г. за Ескорт става въпрос !!! Мерси предварително.

Re: термостат
Публикувано: 16 яну 2009, 21:38
от tropper
От капачката на термостата излиза маркуча с топлата вода, който се включва в горния край на радиатора - това би трябвало да те ориентира достатъчно.

Re: термостат
Публикувано: 20 яну 2009, 20:12
от vaskoneti
tropper написа:От капачката на термостата излиза маркуча с топлата вода, който се включва в горния край на радиатора - това би трябвало да те ориентира достатъчно.

Мерси мисля че се ориентирах къде е , ще видя какво ще направя по въпроса и ще пусна снимки естествено ! Ей за това ограденото май става въпрос нали ?
Re: термостат
Публикувано: 27 яну 2009, 02:29
от Rall
Здравейте колеги имам един въпрос и ще се радван на всяка информация.
Напоследък наблюдавам една странна аномалия при моя Форд.
Когато потегля при много ниска температура на околната среда след известно време стрелката на температурата влиза в червената зона и отчита прегряване на двигателя.
Проблема се решава като спра и отвинтя леко капачката на радиатора и се чувч едно съскане и бълбукане в съда за антифриз, след което стрелката си влиза в "нормал". Според вас това проблем на термостат ли е или нещо по -сериозно
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Re: термостат
Публикувано: 27 яну 2009, 08:38
от diesel1.6
Rall написа:
Проблема се решава като спра и отвинтя леко капачката на радиатора и се чувч едно съскане и бълбукане в съда за антифриз, след което стрелката си влиза в "нормал". Според вас това проблем на термостат ли е или нещо по -сериозно
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Не е добре да има много бълбукане, но и не е сигурно, че имаш сложни проблеми.
Дали антифриза ти замръзва при тази температура? Според мен замръзва, става на каша, и някъде се запъва тапа от ледени кристали. Може би в термостата, там е тясно. Когато отвориш, налягането в системата се променя и причиняваш извесно реадвижване на тапата и като цяло из системата, и кристалите се разнасят и стопяват.
Когато спреш след загряването до червено, гасиш ли двигателя? Опитай да запалиш, да загрее малко, по възможност преди червената зона, и да угасиш за малко.
Незнам къде е сложен термостата ти, и не мога да съм сигурен.
Re: термостат
Публикувано: 28 яну 2009, 01:12
от Rall
Здрасти, благодаря за отговора, наистина може да е в замръзването проблема на антифриза който сипвам пише че държи до -37 а със сигурност когато ми се случват тиа работи е по студено. Иначе когато спра след червената зона - да, гася двигателя и изчаквам малко, че не смея да отворя тапата на радиатора на горещо.Сутринта пак го имах тоя проблем и досипах малко антифриз директно в радиатора и стигнах до работа без проблеми и навръщане сичко беше ОК. - около 60 км. Утре ще видим, а иначе не ми се ходи в сервиз че съм решил да я сменям като мине зимата и направо за скрап ще отиде та не ми се инвестира

Re: термостат
Публикувано: 28 яну 2009, 09:15
от diesel1.6
Rall написа:Иначе когато спра след червената зона - да, гася двигателя и изчаквам малко, че не смея да отворя тапата на радиатора на горещо.Сутринта пак го имах тоя проблем и досипах малко антифриз директно в радиатора и стигнах до работа без проблеми и навръщане сичко беше ОК. - около 60 км.
Изглежда е възможно да се получава тапа от ледена каша. Опитай да я загрееш на място или си купи още концентриран антифриз и го налей.
При вас студено ли е? Тук много дни е 5-10-15 градуса, че и до 20.
Re: термостат
Публикувано: 28 яну 2009, 12:13
от HACKO
Rall написа:.........
P.S. Ще уточня че живея в Канада и под ниска температура разбирам под -30 градуса (проблема се появи 2 пъти и при двата при около -36 градуса)
Благодаря предварително колата е модел Escort 1.9 LE
Re: термостат
Публикувано: 29 яну 2009, 19:13
от nosfera7u
здравейте колеги

наскоро си смених термостата, но мисля че пак имам някакъв проблем, сега някакси колата пак бавно загрява (но загрява за разлика от преди) стрелката след 10тина мин каране сочи м/у N i O, но понякога пада пак в бялата зона без да съм гасил колата, парното обаче не спира в колата. Може ли да ми е повреден температурния датчик ?

Re: термостат
Публикувано: 30 яну 2009, 11:15
от dimotaxi
nosfera7u написа:здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?
Щом имаш парно и стрелката "шари" ляво-дясно проблема е в датчика(с една жичка е..)напръскай буксата с контактен спрей и аз имах този проблем,стрелката дори в града си е в бялата зона а парно има та не се диша...,като пипнах клемата и кабелчето ми остана в ръката,смених зачистих и сега е по-средата!!!!

Re: термостат
Публикувано: 30 яну 2009, 18:42
от nosfera7u
dimotaxi написа:nosfera7u написа:здравейте колеги ... мисля че имам проблем с теромостата ... понякога стрелката ми шари яко но постоянно под N... това главно се случва рано сутрин след като обаче съм карал колата приблизително половин час, в който обаче парното постоянно е работело на 6 .... това дали е от термостата ? или от някой датчик ?
Щом имаш парно и стрелката "шари" ляво-дясно проблема е в датчика(с една жичка е..)напръскай буксата с контактен спрей и аз имах този проблем,стрелката дори в града си е в бялата зона а парно има та не се диша...,като пипнах клемата и кабелчето ми остана в ръката,смених зачистих и сега е по-средата!!!!

ще го пробвам

благодаря за съвета дано стане само с това, да не е другаде проблема