Страница 1 от 2
Голям проблем с фокуса
Публикувано: 17 фев 2009, 20:54
от Мариян
Като не върви - не върви.
Предисторията - в понеделник, след 20 000 безметежни километри на газ съвсем внезапно отказа да пали на бензин колата.
Заведох я в бош сервиз - мотоман софия. Диагнозата - бензинова помпа, имало китайски и оригинални 4 пъти по-скъпи. Криза, лоша работа. Взех колата днес от сервиза и паля - помпата шуми и дразни по китайски. Ама не това е проблема. Тръгвам да шофирам - волана ми е втвърден, явно не работи коректно хидравликата, на всичко отгоре и потропва странно. Много гадно усещане създава. Включвам в тестови режим - 2 грешки, които ги нямаше преди сервиза - d262 и 9359. Не мога да ги разгадая - гледах таблиците, но съм в недоумение. Нямат общо с хидравликата, струва ми се. В момента съм скосен и се чудя какво да предприема. Давайте акъл и съвети, моля
Да добавя, че забравих - хидравлична течност има до максимума.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 17 фев 2009, 21:25
от vargala81
Мариян написа:Като не върви - не върви.
Предисторията - в понеделник, след 20 000 безметежни километри на газ съвсем внезапно отказа да пали на бензин колата.
Заведох я в бош сервиз - мотоман софия. Диагнозата - бензинова помпа, имало китайски и оригинални 4 пъти по-скъпи. Криза, лоша работа. Взех колата днес от сервиза и паля - помпата шуми и дразни по китайски. Ама не това е проблема. Тръгвам да шофирам - волана ми е втвърден, явно не работи коректно хидравликата, на всичко отгоре и потропва странно. Много гадно усещане създава. Включвам в тестови режим - 2 грешки, които ги нямаше преди сервиза - d262 и 9359. Не мога да ги разгадая - гледах таблиците, но съм в недоумение. Нямат общо с хидравликата, струва ми се. В момента съм скосен и се чудя какво да предприема. Давайте акъл и съвети, моля
Да добавя, че забравих - хидравлична течност има до максимума.
колега не искам да те плаша,но мой комшия си взе за голф 3 китайска помпа и неможа да изкара и 2ва дена. после взе италиянска и я кара вече цяла год. за справка китайската струваше 70лв а италиянската 120лв.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 17 фев 2009, 21:32
от debug
262, Missing SCP message - SCP is serial communication protocol. This is how the instrument cluster talks to the powertrain computer.
Цитат:
dtc 262 displayed in the instrument cluster is for "Communication Bus Fault" Source: PCM
In other words the cluster and PCM are not communicating- check the cluster and PCM connectors.
Т.е. липсваща връзка между таблото и компютъра. Провери връзките към таблото и конекторите към компютъра (вижда се като махнеш жабката). Може би някоя е халтава. Друг конектор, който може да даде същия симптом, е този между централния кабелен сноп (кабелите на купето) и окабеляването на двигателя. Намира се в ляво под таблото - трябва да демонтираш рафтчето под волана, за да го видиш. От другата страна излиза под подкалника и пак не се вижда, без да демонтираш последния. Голям правоъгълен конектор с болт по средата.
DTC 9359 means no communication with the instrument cluser
1. No power in run or accessory to instrument cluser
2. dead cluser
3. dead GEM (module)
4. blown fueses or damage circuit
Well if you have DTC 9359 just go to the fuse box located in the cabin a check your 41 fuse it should be brown and 7.5 amp check it and repleace if blown reset your computer for at leat 15min and check your dtc again and gone it will now say ''DTC NONE''
9359 B1359, Ignition Run / ACC circuit failure
Като са ти сменяли помпата да не са бърникали нещо по бушоните под таблото? И да са разместили някой конектор? Провери бушон №41, понамести куплунзите отзад и релетата, откачи акумулатора за 15 мин и пак виж дали ще дава същите грешки.
За хидравликата... не знам, огледай си хубаво всичко по мотора да не са поразили нещо там. Пример - карах си колата да и сменят съединителя (предишната). След смяната почна да загрява яко. Като се огледах - отместили един маркуч да не им пречи, прегънали го и забравили после да го върнат на мястото му.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 17 фев 2009, 23:52
от Мариян
ще проверя бушоните и ще разкача акумулатора, но се чудя дали да не я засиля към мотопфое. кое софийско е по-читаво?
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 22 фев 2009, 20:18
от Мариян
не ми е останало време да погледна колата, карам я само до работа и обратно и забелязах, че като е студена и работи примерно до половин час - хидравликата работи добре, а после волана се втвърдява и започва да тропа нещо отпред в движение и да поскърцва. рових из интернет и никъде не срещнах подобен проблем, а майстора, който може да я види най-рано в събота предполага, че е от хидравличната помпа. идеи?
грешките, които се бяха появили ги изчистих като разкачих акумулатора и повече не са се появили, а китайската помпа изкара седмицата

.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 27 фев 2009, 16:45
от Мариян
Такаа ... мина през мото пфое и оправиха скърцането и тропането - смазаха рейката, поне така твърдят. 60 кинта. Волана все още затяга обаче - покараш покараш и след 20 минути - греда, втвърдява пак хидравликата. Отчаян съм вече от майстори и проблеми.

Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 07 мар 2009, 18:19
от coppy
Привет и от мен!
честно казано това, че си я закарал в мото- пфое едва ли помага много.
Аз карам фокус от 2 години и пообиколих доста сервизи, докато намеря точното място.
Препоръчвам ти да отидеш на сервиза на ул. "Брод"19. Момчетата разбират от фордчета и ако имаш нужда от някакви части имат магазин, в който цените са доста добри.
Ако искаш ти давам телефонче: 02/9433915.
Дано да успеят да ти помогнат.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 09 мар 2009, 21:16
от Мариян
В съботата пак отскочих до пфоето младост - 70 лева смяна на хидравлично масло. Има леко подобрение, но като загрее колата воланът пак си се върти по-трудно от обичайното. От пфоето казаха рейка - 2808 лева, приемчика ме "посъветва" да си я рециклирам. Болни мозъци, ще си я карам така - затяга, трудно се върти - ще заякват ръцете и няма да прави впечатление след време.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 24 мар 2009, 09:15
от Мариян
Продължава да си затяга - като загрее самата кола волана си затяга все едно някой го дърпа. Супер дразнещо, налагат се постоянни корекции. Дали е рейка или помпа, майсторите не са категорични, а аз не знам на кого да се доверя. Давайте акъл, че нещата не биват.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 29 юли 2009, 14:37
от Мариян
Смених рейката и се оправиха нещата с волана. Покарах 1000 км и познайте - китайската помпа пак изгоря. АМАН ВЕЧЕ!
Според майстора горят заради газовата ...
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 29 юли 2009, 15:04
от Kiko123
Oт къде взе рейката и колко пари ти излезе ?
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 12 окт 2009, 20:19
от kEFi
Мариян написа:Смених рейката и се оправиха нещата с волана. Покарах 1000 км и познайте - китайската помпа пак изгоря. АМАН ВЕЧЕ!
Според майстора горят заради газовата ...
Само оправдания! Нищо общо!
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 20 ное 2009, 10:15
от Мариян
Kiko123 написа:Oт къде взе рейката и колко пари ти излезе ?
Малко късен отговор, ама я взех от някаква автоморга в пазарджик за колосалната сума от 300 лева.
съдба
Вярно майсторите се оправдават с газовите за щяло и не щяло. В случая след смяна на помпата с някаква уж немска - проблема остана, но аз сам си забелязах закономерността - спира да пали при малко гориво /като светне резерва/. Вероятно имам запушена тръбичка в резервоара или нещо подобно - не разбирам особено. Карам си я с по-пълен резервоар и всичко си е наред.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 20 ное 2009, 10:44
от by_cec
Мариян написа:Kiko123 написа:Oт къде взе рейката и колко пари ти излезе ?
закономерността - спира да пали при малко гориво /като светне резерва/. Вероятно имам запушена тръбичка в резервоара или нещо подобно - не разбирам особено. Карам си я с по-пълен резервоар и всичко си е наред.
По вероятно е "новата" помпа да има разлика с оригиналната или просто филтърчето и смукатела да са по-високо над дъното на резервоара. След като си и намерил чалъма карай и се не бой.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 20 ное 2009, 18:07
от vvasilev
Газта си е приключение. Cool

Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 20 ное 2009, 23:34
от Мариян
vvasilev написа:Газта си е приключение. Cool

е, чак пък толкова ... след 18 месеца и 42 000 км ... една помпа, която не е доказано, че е от газта не е особено приключение

Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 21 ное 2009, 00:56
от bateto_toshko
мда, после идват амортисьори , от това , че бутилката натежава в багажника, гърнета по честичко се сменят заради повечето конденз при газта спрямо бензина.......айде дано при тебе поне се позабавят тези смени по нататък...

Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 09 ное 2010, 14:20
от Мариян
Такааа ... да съживя малко темата ... След година и 3 месеца каране с втората сменена помпа вчера и тя отказа! Със същите симптоми като китайската. Не пали на бензин ... като поседи малко повече припалва, но дотам - веднага гасне.
Три помпи за по-малко от две години ми се виждат множко и започвам да се съмнявам дали няма някаква друга неизправност, която да предизвиква проблема. Хората карат с години на газ и нямат проблеми с помпите, ама знам ли
В познатите ми сервизи ще ми кажат същото - помпа за смяна и като ме обрусят 200 и кусур лева ще чакам пак да я сменям.
Някой има ли идея за кадърен майстор, който да ми обърне внимание обстойно да прегледа и почисти системата и да замери стойностите, за да съм сигурен, че проблемите не се причиняват от скрита неизправност. Или да даде съвет какво да предприема, но без смени колата и махни газовата

Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 09 ное 2010, 15:54
от Nebhotep
Ники, тел: 0888615364, преди години е работил в Мото Пфое и ги разбира доста болежките на форд. Много добър диагностик е! Сервизът е в двора на ПГ Хенри Форд.
Re: Голям проблем с фокуса
Публикувано: 09 ное 2010, 21:36
от Divia
Колега сложи на тази помпа едно реле да не работи когато колата е на газ. Проблемите от помпата няма да ги има,защо да върти постоянно....безмислено е.
А отностно рейката данеби случайно да са ти я сменили с някоя повредена.....