Грижи за боята на нов автомобил

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 28 юни 2009, 21:50

Здравейте,

Търся информация за пасти за полиране и предпазване на ново лаково покритие. До колкото бях чел преди време са специални и има голяма полза от нанасянето им. Лесно предотвратяват и дребни драскотинки и т.н.
Последна промяна от ageorgiev на 20 юли 2009, 21:42, променено общо 1 път.
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4573
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от S_C » 28 юни 2009, 22:49

Само восък-да няма абразив в пастата.
Много малко са такива пасти,за това ползвай автошампоан с восък-това е най-евтиното и най-сигурно решение.Проблемът му е,че...за автомивки забравяш...само на двора с паростуйката и си я миеш сам.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 30 юни 2009, 12:58

Звучи доста утопично... Надявах се да препоръчате професионалисти. не ми се иска да експериментирам върху чисто нова кола...
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4573
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от S_C » 30 юни 2009, 14:06

Достатъчно съм работил като студент по мивките...Професионалисти няма,всичките са малко или много мърлячи.Много хора си мислят,че колата като се мие "ръчно" е по-добре.Гъбите драскат повече от четките.Една гъба се ползва 3-4 дена докато стане на парцал и с нея се мие всичко-прагове,джанти,стъкла...А пък колко пъти сме събирали стари скъсани гъби да работим с тях,понеже шефа е забравил да купи...ехееее...Толкова камъчета има набити в нея,че е като шкурка.Ама хората си мислят,че като е "ръчно" миенето,значи всичко е ОК.При подсушаването пак се драска.
Примири се,няма спасение.След десетина миенета боята ще изглежда такава,каквато е на всички останали коли по улицата,разликата е само,че твоята няма да е матирана.Ще и трябват няколко години да се матира от слънцето.Иначе ще си е пак толкова издраскана.
Много сме го мислили как да се направи така,че да не се драскат.Ми не става.Не може.Дори и безконтактното миене поврежда боята постепенно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 30 юни 2009, 20:04

S_C написа:Достатъчно съм работил като студент по мивките...Професионалисти няма,всичките са малко или много мърлячи.Много хора си мислят,че колата като се мие "ръчно" е по-добре.Гъбите драскат повече от четките.Една гъба се ползва 3-4 дена докато стане на парцал и с нея се мие всичко-прагове,джанти,стъкла...А пък колко пъти сме събирали стари скъсани гъби да работим с тях,понеже шефа е забравил да купи...ехееее...Толкова камъчета има набити в нея,че е като шкурка.Ама хората си мислят,че като е "ръчно" миенето,значи всичко е ОК.При подсушаването пак се драска.
Примири се,няма спасение.След десетина миенета боята ще изглежда такава,каквато е на всички останали коли по улицата,разликата е само,че твоята няма да е матирана.Ще и трябват няколко години да се матира от слънцето.Иначе ще си е пак толкова издраскана.
Много сме го мислили как да се направи така,че да не се драскат.Ми не става.Не може.Дори и безконтактното миене поврежда боята постепенно.
Направо апокалиптично изказване :roll:

Надявах се, че в по-елитните са ОК нещата. Тази на СофАвто в Ст. Град не е ли ОК?
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4573
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от S_C » 01 юли 2009, 18:53

Не вярвам да е нещо различно....дано да греша,ама...това са ми впечатленията.По тия мивки заплащането е мизерно,има огромно текучество,правят се икономии,персонала живее предимно от бакшиши,няма никакви условия...при нас помня какво беше.Лятото шефовете взимаха някакви дечурлига на по 14-15 години.С тях предимството е,че за дребни пари се разбиват от работа...т.е. ще вършат много,а можеш да им плащаш малко.Ама те зимата напускат,а зимата няма персонал.Идваха разни от селата.Имало е всякакви,включително хора за национално издирване,дето са търсени за какво ли не,Имахме двама дето ги търсеха за убийство.Единия вече беше осъден и трябваше да влиза да лежи 9 години,другия още се криеше.Наркомани е имало,крадци...всякакви.По мивките работата е МНОГО зле платена и много тежка,независимо от сезона.Там работят само хора,които не са в състояние да работят НИЩО друго,НИКЪДЕ.Отделно машините са калпави-нови са скъпи,а старите нямат поддържане.На -15 сме работли със студена вода,защото няма пари за нафта.Или пък ако има нафта,терморегулатора на пароструйката е прецакан и грее непрекъснато.На -15 като залееш някое стъкло с 60 градуса вода...сещай се какво става с него.Само предни стъкла при нас с строшени с десетки.Който има каско,се оправя.Повредени бои от лошо смесени препарати-отделна тема.То на кутията пише 40:1,мангала смесва 1:1...и боята изгаря.Лака отгоре-моментално.Оправя се де...то тоя дето направи белята си я вижда...докато не е изсъхнала още,взима восъка,поправя грубо..става лъскаво и клиента заминава.И като дойде другата седмица..."му,дее_а ма_ма му...пак съм спрял някъде,съсипали са ми боята"...а то целия преден капак стои на матирани капки,от препарата миналата седмица.Восъка изгорял от слънцето и свинщината се показала.Имало е случай да продадат една паростуйка-закрепена криво-ляво колкото да работи...идва някой купува я.След 2 месеца нашата гърми,ама гърми тотално...така,че става само за части.Купуват пароструйка...и като я отворят вътре,виждат,че е оная същата кочина,дето едвам са продали преди 2 месеца.Е такива неща из мивките...нагледал съм се на селяния...добре,че беше само вечер,за по 4 часа.Работехме до 12 през нощта и горе-долу ни беше читава смяната-за никой това не беше основна работа.А и вечер бяха по-свестните клиенти,като изключим пияните и друсаните.Това е навсякъде из мивките в София.Какво точно да се промени от тогава....Ок...6-7 години са минали...ма какво да се промени...то няма какво.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 01 юли 2009, 18:57

По-добре да не бях питал...
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4573
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от S_C » 01 юли 2009, 20:58

Лошото е,че напълно те разбирам.Взел си си нова кола и искаш да я запазиш като нова максимално дълго.Но в тази страна това е загубена кауза.Преди 7 години едно комплексно миене беше 8 лева.Сега е 10.Препаратите са си същите,разните консумативи от типа на гъби,пръскалки,гюдерии...са си същите,защото са внос.
Верото се прави тука.Сега...ако тръгне някой да ти обяснява нещо за автошампоани и веро...да си знаеш,че са глупости...едно и също е.Номера сме го правили през главата на шефовете...те нощем не идваха.Верото при производителя няма аромат.Абсолютно без мирис е.Или по-точно...мирише си на химикали някакви,леко.Ароматизира се после и има минимум десетина аромата във всяка фабрика.Най-евтиния номер беше със "специалния автошампоан"...Така ги бяхме кръстили-обикновен и специален...не за друго,ми да могат мангалите да различават бидоните...С обикновения ръчното миене беше 3 лева,със специалния -5.Специалния си е пак веро,ама с различен аромат и цвят.От него се прави мааалко по-концентрирано,да се пени повече,хорта нарочно губят малко повече време...заиграват се с брони,номера,халогени,джанти...и съответно клиента седи отстрани,подушва плодовия аромат на верото...гледа многото пяна и сравнява със следващата кола,зад него,дето пяна почти няма...и цъка с език.Верото е синтетичен МП.На него не му трябва пяна,за да мие...Е...аз разбрах от къде пазаруват препарати и купих само аромати.Така разликата от 2 лева между обикновеното и специалното потъваше в черната каса на смяната.Защото количествата с ароматизираното веро се следяха до грам.А пък редовните клиенти се бяха научили,че "онова" е различно...мирише силно на плодове и си търсеха тая услуга конкретно с тоя препарат.Сега като се замисля...то на хората толкова си ни е акъла по принцип де...дай ни нещо шаренко,светкащо,миризливо...щом действа добре на въприятията,всеки си мисли,че е добро.
Другия евтин номер е с препаратите за джанти и "за мухи".Пак едно и също...детергент някакъв...в различна концентрация...ма там трябва да се внимава,че ако се обърка концентрацията,гори боята.За това си ги правехме еднакво,в две различни помпи и това е.Джнантите така или иначе ще са пак целите в гнус 200 метра след като колата излезе от мивката.
Напълно е възможно някъде да ползват и различни-разликата в цената е малка,но ти гарантирам,че почти няма шеф на мивка,който да се посвени да си я прибере....Има една фирма за препарати-MAFRA...много им е добра химията...ама мноооого пари...Имат един за двигатели...признал съм го,че върши чудеса.Лошото е,че е толкова скъп,че го ползвахме само за клиентите от автокъщите,когато се прави кола за продаване...само тях можехме да си позволим да ги товарим с цените на истинските препарати.Другите просто палят и отиват в следващата мивка,в която цената е по-ниска.

Просто ако трябва всичко да е както трябва,цената на едно комплексно миеие трябва да е като по другите държави-20-30 евро и половината е цена за препарати.Това тук няма как да стане.Пиша ти ги тия неща за да не си правиш излишни илюзии.Това е мърляв бизнес и от почти всяко едно нещо,което се сетиш,може да се направи икономия.Съответно-никой не е луд да плаща по-скъпото.Минавали са ми през ръцете и стари кочини,и такива с найлони по седалките...И съм претупвал харабийската,и съм ги правил като нови.Всякакви е имало.
Един арабин имаше,дето искаше след като му се изперат стелките,да се напръскат с някакъв парфюм...едно шишенце,пълни се до горе с вода,разклаща се и се накапват стелките с него.Това парфюмче струваше 300 долара флакончето...карали му го някъде от не знам си къде...някакъв афродизиак било...действало на жените...Ма той глупавия арабин беше толкова заблуден,че изобщо не си даваше сметка как барбитата дето возеше всяка вечер по кръчмите всъщност изобщо не ги е еня за стелките му,а са с него просто защото е богат.Разгеле..някъде на втората година май разбра,че и без парфюмчета,пак може да има в изобилие евтини к_ви.Достатъчно е само да им плаща пиенето.

Та такива работи...радвай се на количката докато е нова и работи всичко перфектно по нея,а такива проблеми с външния вид и т.н. си ги слагай от левия в десния крачол.Нищо няма да направиш,само ще се ядосваш.
За вътре-докато е нова-само много чист влажен парцал или от тия влажните кърпички.Не се хвърляй на силиконовите препарати веднага,на нова кола повече вредят,от колкото помагат.Като поизгори пластмасата от слънцето след 1-2 години-тогава с препаратите.
Сиерата я имам от една година вече,още не съм я мил отвън.Като се сетя да отида на вилата,я заплакна с маркуча и това е.Вътре прахосмукачка...стъклата гледам да са чисти,че с мръсни стъкла не може да се кара нощем...и това е кола на бивш мивкаджия...толкова му е писнало,че не си мие колата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4383
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от pepy1 » 01 юли 2009, 21:31

имах аз такива подозрения затова кат купих колата 6 м. само безконтактно ,но един от пичовете ме светна за какво иде реч и другите 6 месеца ръчно ,след това само на ОМВ с водоструйката или на някое село ако отида на гости с маркуча ,от извесно време ме светнаха ,че на някои ОМВ-та има четки които са много меки и мият отлично -едно от тях е ОМВ-то където се провеждат сбирките на клуба
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4573
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от S_C » 01 юли 2009, 21:45

Там може и да са читави...не знам.Самата четка си е стандартна,разликите са в козината.Има си оригинална козина,дето е много мека.Тя е пластмасова принципно...но от много мека пластмаса.Ако си работят с оригиналните консумативи,вероятно ще е ОК.Ако започнат с НЕоригиналните...става "дръж се земьо"...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от nikolovvd » 02 юли 2009, 16:34

Явно аз съм улучил автомивка, кат за бели хора.
Хората, които работят там както и собственика ги познавам от 6-7 години и няма текучество. Има само един човек, който се занимава с пастирането и той е на работа във фирмата повече от 8 години. Разбира си от работата и затова още като взех колата от София му я закарах за консервиране. Така наричат пастирането на нова кола. Използват се специални пасти и ги нанасят на 3 пласта. В крайна сметка се образува пласт тефлон, който пази колата поне 3 години. Има обаче нещо съществено. На задното стъкло са ми сложили стикер, който да подсказва на миещия, че колата е обработена и миенето става с друга гама препарати. На тази автомивка много рядко може да се види кола над 5 години. Може би само, когато автомобила се готви за продан.
Само за сравнение ще ви кажа, че собственика дава на месец минимум по 20 хил. лева за автокозметика, което е поне 10-15 пъти повече от по-обикновените автомивти. Въпреки високите цени на услугите винаги чакам от 20 до 50 минути, за да ме почнат и после още поне 30 мин., за да ме довършат. Няма бързане, няма претупване, но има 4 камери, които следят какво става във всеки ъгъл на автомивката. Когато има много работа и собственика се хваща за пароструйката и парцала. Човека е табиетлия и си разбира от работата. При него, ако си мърляч или мързел нямаш шанс да се задържиш повече от 1 ден. Затова и услугите му са търсени в целия Видин, въпреки цените, но в сравнение със Софийските са направо народни.

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 02 юли 2009, 22:58

Чета и не вярвам на ушите си... :D
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

mitko1962
потребител
потребител
Мнения: 247
Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от mitko1962 » 03 юли 2009, 13:08

Колеги,без да искам наруших малко лаковия слой на една от вратите.Просто чистех с една гъбичка която нарани лака.Не е голямо петното,но под определен ъгъл се забелязва как цвета е по матов.Може ли това да се поправи с тези пастирания за които става въпрос по горе.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4573
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от S_C » 03 юли 2009, 18:22

Става,но за кратко.После пак си е матово.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 03 юли 2009, 19:57

Поръчах си препарат за безконтактно и водоструйка на Кирхер! Струваше ми към 150 лв. всичко! Това са 15 автомивки. Ще си я мия сам...
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от paci » 03 юли 2009, 20:38

ageorgiev написа:Поръчах си препарат за безконтактно и водоструйка на Кирхер! Струваше ми към 150 лв. всичко! Това са 15 автомивки. Ще си я мия сам...
Така направих и аз!
Обаче един реши да строи гаражи тук и е използвал за склад площадката на която миех .
Сега пак стинки за автомивки. :evil:
Ходя на 5те минутки на Дружба.
За 2 кинта квот стане. Мооже и за 3 и за 5, но последно за 2 се справих.
Не е важно как ще я измиеш а как ще я изтриеш :D:
Най-добре си е сам до блока ... ама

На 5те минутки:
Пяна под налягане
Четка
Плакнене
Подготовка за пастирене

Всичко по левче
Накрая не я бараш да я сушиш, просто я изкарваш на слънце да поизъхне още малко и си готов.
Подготовката за пастиране е неква вода ли е кво е дет пада една такава не се задържа и съхне бързо.

Само стъклата може да си минеш с кърпа.

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 03 юли 2009, 21:45

Не е лошо като идея някой, който разбора да даде някакви инструкции кое и как! Ще е полезно за мен и всички начинаещи с това домашно хоби ;)
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от Itskin » 22 юли 2009, 13:07

Колега,

има една полир паста на Sonax за нови бои. Мисля, че беше Extreme 1, но важното е да е 1. Само 1 ( имат и 2 и 3) е без абразиви. Аз лично съм много доволен, водата стои на капки по 2-3 месеца.

Поздрав

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от ageorgiev » 26 юли 2009, 20:43

Itskin написа:Колега,

има една полир паста на Sonax за нови бои. Мисля, че беше Extreme 1, но важното е да е 1. Само 1 ( имат и 2 и 3) е без абразиви. Аз лично съм много доволен, водата стои на капки по 2-3 месеца.

Поздрав

Това чаках да прочета! Може ли да дадеш снимка или линк към продукта?
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Грижи за боята на нов автомобил

Мнение от Itskin » 27 юли 2009, 06:41

Колега това е:

http://www.sonax.de/sonax-d/katalog_pro ... uct=201100" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sonax.com/sonax-e/katalog_pr ... uct=201100" onclick="window.open(this.href);return false;

продава се в ХИТ и не само предполагам, но аз оттам си купих.

Поздрави

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта