Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Мнение от synthez 3D » 03 окт 2009, 18:08

Преди да си купя нова кола,не знаех че спирачната течност се сменя на две години.Предполагам,че и други колеги също не знаят и си карат без проблеми,както правех и аз до сега.Самата замяна ми се струваше доста сложна,но реших да пробвам и не съжалявам,защото се оказа съвсем просто.Предлагам ви едно кратко ръководство за това как можете сами да си смените спирачната течност.

1.Първо е хубаво да си купите 20 кубикова спринцовка,с която да изсмучете съдържанието на резервоарчето.Не допускайте нивото му да падне много под минимума *00127* ,а след това го напълнете до гърловината с нова спирачна течност.

Изображение

2.Понеже нямам помощник,който да помпи на педала,реших да направя нещата по друг начин.Купих си един балон от по-здравите и го срязах на две.Пъхнах двете половинки една в друга(за да стане по здрав)и му изрязах дъното.След което надянах единия край на гърловината на казанчето а другия,на накрайника на компресора.Надувайки балона с 0,5 атмосфери се създава достатъчно налягане, за да тече спирачната течност без проблеми.

Изображение

Изображение


3.След като резервоара е пълен с нова течност и балона е надут,можете да си развивате накрайниците на спирачните цилиндърчета и да чакате да се излее от всяко от тях по около 130-140 мл.течност.На всяко цилиндърче махате балона,доливате нова течност и го надувате пак.Много е важно да следите нивото в резервоара да не падне под минимума :!: .

Изображение
Изображение


4.Редът за източване е следния(започва се от най-далечното колело от педала)

задно дясно
предно ляво
задно ляво
предно дясно
съединител

Най-голяма мизерия излезе от съединителя.Всичко друго беше малко по-мътно от цвета на новата течност,но не фрапиращо.Определено новата течност изглежда много по-добре,така че тази операция ми се струва навременна и полезна.В цялата система влязоха около 900 мл.течност.Надявам се информацията да е полезна на някого,защото удоволствието от това да си свършиш сам работата,е страхотно. :drink:
Изображение

Потребителски аватар
cjbolland2
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
Местоположение: гр.Раковски
Status: Извън линия

Re: Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Мнение от cjbolland2 » 12 окт 2009, 09:54

Перфектна работа =D>:

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Мнение от ageorgiev » 12 окт 2009, 23:13

Да, той synthez3D е един от най-големите маняци във форума :)
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
toshako
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX MK3 1.4 CVH, 1989г. карбуратор, LPG, JetSpark
1998 Volvo V40 2.0T B4204T 118kW, ГИ Landi Renzo
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Мнение от toshako » 14 ное 2009, 19:03

Перфектно описано, колега! Преди малко свалих предния десен апарат, тъй като днес наобед след километър-два каране с моята Фиеста МК3 1.4 започна да спира сама и като слязох установих че въпросната джанта е гореща, не ставаща за пипане и миришеща на феродо. Обаче като свалих гумата пред блока се усещаше че нямаше никакво запиране от нейна страна ?!?!?! Учудващо!! Но все пак свалих апарата, изшлайфах цилиндърчето, няма скъсан маншон, по накладките има още материал. Ама все пак ще сменя маркучето, а за да е по-сигурно ще сменя и на другото колело маркучето, и за десерт ще сменя и течността, както ти описа, благодаря за което!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Мнение от debug » 14 ное 2009, 19:37

Това с балона е тарикатско и заменя живата сила, но пък иска компресор. Аз като нямам компресор ползвам жената :lol: (в кръга на майтапа).

Може и да не изсмуквате старата течност (стъпка 1) - като почнете да пускате тя ще си изтече. После си доливате.
Ако засмуче въздух ще трябва да обезвъздушавате, та проверявайте по-често нивото в казанчето по време на процедурата.

Ако искате пък да сте сигурни, че сте подменили 100% от течността - продават "състезателна" ATE. Тя си е съвсем обикновена като нормалната им DOT4, ама синя... Та чакате да почне да тече от всякъде синьо ( в началото бие на зелено). На следващата смяна - пак жълта и така.
Аз използвах Super DOT4 на Форд от МП, към 22 лева ми излезна литъра. Имаха само 250мл опаковки, на опаковка 1 литър е малко по-евтино. С 10-15 градуса и е по-висока точката на завиране от нормалната DOT4 по спомени.

А проблемите от несменяната течност рядко ще се прояват - но може да е фатално. Хигроскопична е и поглъща водни пари, от което почва да завира по-лесно. В един хубав момент след яко натискане на спирачки (примерно с газ надолу по Биклемето) като станат балончета вътре и педалът ще омекне...
Не съм чувал на някой да му се е случвало, ама сигурно производителите са проверили...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Мнение от S_C » 14 ное 2009, 22:27

Това е стар лададжийски номер....Компресора може да бъде равностойно заменен с крачна или по-добре ръчна омпа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Замяна на спирачната течност на Фиеста 2006

Мнение от essex » 15 ное 2009, 12:55

интересно :):
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта